Steen's log


Team Kanulle
 Share

Recommended Posts

I går var jeg så nede at cykle i det sønderjyske og sikke en fiasko, efter 84 km sprang der et egern i baghjullet og så var den tur færdig.

Men indtil da var det gået rigtig godt og med en god fart da de km jeg nåede at være med er de mest kuperede, så hvad det angår er jeg godt tilfreds, men med hjul og at jeg ikke kunne være med på resten af turen kom der en masse små kommentar som ikke tåler dagens lys her bagefter.

Så nu skal jeg se om hjullet kan rettes op, kan det rettes skal der helt nye egern i da jeg ikke vil køre med se gamle mere, ellers er jeg ved at kigge på nogle nye hjul og i øjeblikket er det Fulcrum Racing 3 der er på tale.

Men nu skal der trænes MTB indtil jeg får raceren klar igen og skal køre Marselisløbet.

Turens tal:

84 km.

673 Hjdmtr.

29,27 km/t

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 232
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej :smile:

Jeg har lige siddet og læst dine beretninger fra Korsika. Det lyder som nogle gode ture - når du ikke lige var ramt af punkteringer. På den anden side er det sikkert eneste gang, du får en tur med en gennemsnitshastighed på 12.8 km/t :laugh:

Det lyder superfedt med turen til Frankrig. Der er jo flere af de bjerge man kender navnet på fra Tour de France. Men for pokker... det lyder også hårdt med alle de højdemeter :gal:

Jeg glæder mig i hvertfald til at læse om oplevelserne dernede :smile:

:bike: :bike:

ps. Ærgeligt med egernet i baghjulet i dag :unhappy::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Cykeltur i regnvejr :4thumbup: det er virkelig noget der virker.

Nå men da jeg ikke har været ude at køre på raceren siden mit uheld og jeg havde fået lavet min fælg mente jeg det var tid til at prøve både fælg og form af, begge dele har det fint.

Nu skal jeg igang med at læse brugsanvisningen til mit nye legetøj Egde 705, jeg har dog kigget lidt på den men syntes der er mange ubesvaret spørgsmål så når jeg mener jeg har fundet ud af det jeg kan kommer spørgsmålene her og så må jeg jo se om der er nogen der kan hjælpe mig.

Nå ja jeg glemte lige at skrive at mit nr. til marselisløbet er kommet (7504), så jeg er klar.

Sidste test må jo være på søndag sammen med fortræningen.

Dagens tur:

56 km

325 Hjdmtr.

29,94 km/t

Edited by Team Kanulle
Link to comment
Share on other sites

Cykeltur i regnvejr :4thumbup: det er virkelig noget der virker.

Nå men da jeg ikke har været ude at køre på raceren siden mit uheld og jeg havde fået lavet min fælg mente jeg det var tid til at prøve både fælg og form af, begge dele har det fint.

Nu skal jeg igang med at læse brugsanvisningen til mit nye legetøj Egde 705, jeg har dog kigget lidt på den men syntes der er mange ubesvaret spørgsmål så når jeg mener jeg har fundet ud af det jeg kan kommer spørgsmålene her og så må jeg jo se om der er nogen der kan hjælpe mig.

Nå ja jeg glemte lige at skrive at mit nr. til marselisløbet er kommet (7504), så jeg er klar.

Sidste test må jo være på søndag sammen med fortræningen.

Dagens tur:

56 km

325 Hjdmtr.

29,94 km/t

He, jeg tror jeg har 7506, så vi har godt nok bestilt tæt på hinanden.

Du siger bare til hvis du har nogle spørgsmål og Garminen.

Link to comment
Share on other sites

He, jeg tror jeg har 7506, så vi har godt nok bestilt tæt på hinanden.

Du siger bare til hvis du har nogle spørgsmål og Garminen.

Ja jeg håbede også på det svar fra dig, så jeg skal nok lade dig høre fra mig. :blink:

Lige nu er så lang at jeg har fået indtastet min vægt selv om det var amerikanske mål, og ændret det til km og meter system, men der er godt nok mange muligheder.

Skal du med til fortræningen på søndag ?

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg håbede også på det svar fra dig, så jeg skal nok lade dig høre fra mig. :blink:

Lige nu er så lang at jeg har fået indtastet min vægt selv om det var amerikanske mål, og ændret det til km og meter system, men der er godt nok mange muligheder.

Skal du med til fortræningen på søndag ?

Det skulle ikke være noget problem at ændre til DK mål, ja der er masser af muligheder, har du opdateret til firmware 2.3?

Ja jeg kommer til fortræning i morgen, nu har jeg ikke cyklet i 4 dage, så skal der ske noget :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg prøvet min nye nye Edge 705 af, og sikkeet apperat, man har jo næsten ikke tid til at cykle fordi man lige skal pille og kigge hvordan det nu går.

Men efter de første km fandt jeg nogenlunde ud af de forskellige ting, men med alle de ting den kan går der nok et stykke tid før jeg er fortroligt med den.

Jeg manglede dog at få min puls til at virke her på den første tur, men den kan stadig beregne kcal. :hmmm: 1511 kcal på 1 time 15 min. det er voldsomt så den tror jeg ikke passer.

Dagens tal:

38 km

251 Hjdmtr.

30,3 km/t

Link to comment
Share on other sites

Nu tror jeg at jeg har fået det meste til at virke på min nye Garmin, pulsmåleren virkede i dag og de andre funktion, dog er der nogen af dem som jeg ikke stoler helt på (kcal forbrug og stigning i %), hvis stigningen passer så kan jeg når jeg køre hjemfra og til arbejde se at der er 8 % stigning som flader ud rimelig hurtig :dry: .

I dag startede jeg med at køre lidt km inden jeg skulle med til fortræningen til Marselisløbet, her mødte jeg Martin (Mollerup), vi nåede lige at få en lille snak inden vi blev sendt afsted, og her tror jeg der var nogle kommikations vanskeligheder, gruppe 1 skulle køre mellem 31 - 33 km/t, gruppe 2 op til 31 km/t, gruppe 3 kan jeg ikke huske.

Hvad der gik galt ved jeg ikke, men når man køre omkring 50 - 55 km/t efter 5 km og jeg kommer rundt med 31,9 km/t hvor jeg er blevet hentet af gruppe 2 så mener jeg der er nogle turleder der ikke er deres job værd, ikke foordi jeg blev kørt agter ud men fordi de angiver noget og så gør noget andet, der kan være nogen der tror de kan følge med men så må slippe. Samtidig vil jeg så sige at jeg er glad for at jeg ikke kørte længere med den første gruppe for deres kørestil eller mangel på samme er under al kritik, selv turlederne råbte og skreg at nu skulle der køres ordenligt, men havd der skete efter Mårslet ved jeg ikke for der slap jeg dem eller rettere de kørte fra mig.

Jeg fik kørt nogle gode km i min træning til Frankrigs turen og på lørdag skal jeg jo køre 100 km i forhåbenligt et ordenligt selskab.

Dagens tal:

72,24 Km/t

671 Hjdmtr.

30,34 km/t

Link to comment
Share on other sites

Efter et par dage med spinning (mandag og tirsdag) var planen at onsdag og torsdag skulle der cykles ude, men en muskel i låret drillede mig onsdag så da jeg syntes det var bedre i dag tog jeg afsted, men allerede efter 20 km kunne jeg mærke noget i låret, men forsatte min tur, så nu sidder jeg med et lidt ømt lår så i morgen er det atter hviledag inden på lørdag.

Hvad angår min Edge 705 er der en del ting som jeg syntes garmin bør lave om, hvis man starter og slutter samme sted vil jeg jo påstå at "total stigning" og "total nedstignning" bør være samme længde, men nedstigningen er på mine ture altid længst ????????????? :blink:

Turen i dag:

50,01 Km/t

414 Hjdmtr.

29,21 km/t

Link to comment
Share on other sites

Perfekt dag, perfekt vejr, altsammen godt når man skal cykle.

Dagens tur hed jo Marselisløbeet og som altid bliver der kørt stærk og lidt vildt i starten indtil alle finder ind i nogle gruppe, jeg fandt da også min efter ca. 10 km da var vi nemlig en 20 stykker der kørte nogenlunde samme hastighed, dog kunne alle ikke følge med, men 5 af os holdt sammen til mål, og jeg må nok erkende at jeg ikke har taget alle de føringer der måske kunne forventes, men jeg havde problemmer nok med bare at holde hjul.

Ind i mellem var der flere i gruppen efter som vi hentede nogle blev vi flere men også de faldt fra, dog var vi en stor gruppe der holdt sammen indtil ca. 15 km før mål, så her måtte en træt Steen trække lidt igen, men det var små føringer, så tak til dem jeg fulgtes med.

Selve de 100 km som på på min viste 100,5 blev kørt med 34,92 km/t i snit :4thumbup: jeg har aldig prøvet at køre med så højt en snit før, men skal også hilse fra mine ben og sige at de træt som pokker.

Dagens tal med til og frakørsel:

121,35 km

877 Hjdmtr.

32,41 km/t

post-7173-1220113213.jpg

Dette billede er fra Sønderjylland Rundt, da billederne fra i dag ikke kan hentes endnu.

Link to comment
Share on other sites

Perfekt dag, perfekt vejr, altsammen godt når man skal cykle.

Dagens tur hed jo Marselisløbeet og som altid bliver der kørt stærk og lidt vildt i starten indtil alle finder ind i nogle gruppe, jeg fandt da også min efter ca. 10 km da var vi nemlig en 20 stykker der kørte nogenlunde samme hastighed, dog kunne alle ikke følge med, men 5 af os holdt sammen til mål, og jeg må nok erkende at jeg ikke har taget alle de føringer der måske kunne forventes, men jeg havde problemmer nok med bare at holde hjul.

Ind i mellem var der flere i gruppen efter som vi hentede nogle blev vi flere men også de faldt fra, dog var vi en stor gruppe der holdt sammen indtil ca. 15 km før mål, så her måtte en træt Steen trække lidt igen, men det var små føringer, så tak til dem jeg fulgtes med.

Selve de 100 km som på på min viste 100,5 blev kørt med 34,92 km/t i snit :4thumbup: jeg har aldig prøvet at køre med så højt en snit før, men skal også hilse fra mine ben og sige at de træt som pokker.

Dagens tal med til og frakørsel:

121,35 km

877 Hjdmtr.

32,41 km/t

post-7173-1220113213.jpg

Dette billede er fra Sønderjylland Rundt, da billederne fra i dag ikke kan hentes endnu.

Godt kørt, hvad blev din officelle tid?

Min garmin mener at der kun er 98,67 km og din 100,5 km syret hade du sensor på din? min er løbet tør for strøm, så det var kun på GPS, jeg må snart få lært at sidde på hjul så jeg kan få et højere snit :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Godt kørt, hvad blev din officelle tid?

Min garmin mener at der kun er 98,67 km og din 100,5 km syret hade du sensor på din? min er løbet tør for strøm, så det var kun på GPS, jeg må snart få lært at sidde på hjul så jeg kan få et højere snit :laugh:

Min officelle tid hedder 2.52.40 og jeg er stadig mærket af det, mine ben er tunge som bly i dag.

Ja jeg har sensor på, men også den gamle computer viser godt 100 km

Nå men nu er cyklen bgget om og er klar til min Frankrigs tur, ny compact krans andre hjul med lavere gearing så mangler der vist kun at blive lørdag igen og jeg er på vej.

Glæder mig som et lille barn, men frygter samtidig hvor hårdt det mon bliver.

Link to comment
Share on other sites

Skulle lige ud at lufte benene efter i går, og hvor var de træt når man mødte en bakke, men jeg tror det gjorde godt.

Hvad angår marselisløbet var jeg lige inde på bikelog og kigge på Mollerups højdemeter og kan konstatere at edge 705 endenu har en fejl for han har kørt 98,6 km med 837 Hjdmtr. og jeg har kørt 100,5 med 792 Hjdmtr.-

Dagens tal:

62,35 km

526 Hjdmtr.

28,9 km/t

Link to comment
Share on other sites

Nu er raceren blevet afleveret så nu er der kun MTB at køre på, hvilket jeg gjorde her idag. Prøvede at lave en tur på Bikelog og fik den overført til cykelcomputeren (705) og kørte så efter den, da den nu sad på min MTB var det selvfølgelig helt styret af GPSen, her så et tvivlsspørgsmål, kører den efter turen jeg havde tegnet eller kører den efter GPSen, km mæssigt passede det helt efter hvad jeg har tegnet bare ikke højdemeterne, her var der en difference, og min gamle cykelcomputer viste flere kørte km.

Jeg spørge fordi jeg har lagt nogle ture ind på den tur jeg skal køre fra på lørdag.

Dagens Tal:

49 km

187 Hjdmtr.

27,46 km/t

Link to comment
Share on other sites

Måske den sidste tur inden jeg tager sydpå, og den bød på næsten alt hvad man kan tænke sig af vejr på nær solskin, så det gik jo ikke så stærkt ej heller når det MTB man kører på.

Igen i dag syntes jeg at jeg har opdaget noget nyt med mon Edge 705, nemlig at når man er færdig med at cykle og kigger på de højdemeter man har kørt er der en forskel når man ligger det ind på Garmin Training Center er der flere højdemeter

Dagens tal:

52,28 km

451 Hjdmtr.

25,2 km/t

Link to comment
Share on other sites

Sidste indlæg før jeg tager til Frankrig.

Jeg nåede lige en tur i dag, da vejret nu var så godt. Det blev en lille tur daj eg også havde andet der skulle nåes inden jeg skulle pakke, men da jeg nåede næsten hjem kunne jeg godt se jeg havde lidt tid i overskud så jeg tog en runde omkring Brabrandsøen og fandt da ud af at Edge 705 ikke kan finde satelitter når man køre i skov, for her var den godt nok ustabil.

Nu er kufferten næsten færdigpakket, med jeg ved ikke hvor meget udstyr og energi produkter, så nu kan det bare blive lørdag morgen, JEG ER KLAR.

Dagens tal:

50,10 km

348 Hjdmtr.

27,2 km/t

Link to comment
Share on other sites

Sidste indlæg før jeg tager til Frankrig.

Jeg nåede lige en tur i dag, da vejret nu var så godt. Det blev en lille tur daj eg også havde andet der skulle nåes inden jeg skulle pakke, men da jeg nåede næsten hjem kunne jeg godt se jeg havde lidt tid i overskud så jeg tog en runde omkring Brabrandsøen og fandt da ud af at Edge 705 ikke kan finde satelitter når man køre i skov, for her var den godt nok ustabil.

Nu er kufferten næsten færdigpakket, med jeg ved ikke hvor meget udstyr og energi produkter, så nu kan det bare blive lørdag morgen, JEG ER KLAR.

Dagens tal:

50,10 km

348 Hjdmtr.

27,2 km/t

God tur.

Har du ikke sensore sat til, så skulle det jo ikke være noget problem at køre i skov, da den bruger den i stedet for gps, når jeg kører uden sensore er turen rundt søen ca. 500 m kortere :laugh:

Link to comment
Share on other sites

God tur.

Har du ikke sensore sat til, så skulle det jo ikke være noget problem at køre i skov, da den bruger den i stedet for gps, når jeg kører uden sensore er turen rundt søen ca. 500 m kortere :laugh:

Jeg kører MTB i den her tid da raceren er på vej til Frankrig, og MTBen har jeg ikke sensor på så det er ren GPS men den fortalte mig at der var 9,32 km 28 høldemeter.

Jeg ved ikke hvad resultat du får, men jeg har før set forskellige resultater selvom man kørte ved siden af hinanden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er man hjemme igen efter en uge i det franske, og hvilken uge. Med få ord kan jeg kun sige at det var en fantastisk tur og der vil senere komme et fyldig udrag af min tur, og forløbig kan man se nogle billeder på dette link.

post-7173-1221411757_thumb.jpg

På toppen af Galibier

De samlede tal fra turen er her.

625,10 km

21,4 km/t

29403 kcal i følge Garmin som jo ikke passer.

13955 Hjdmtr.

78,0 km/t max

Disse tal vil også blive delt op senere.

I dag tog jeg så lige en tur på MTB for at løsne lidt op, selv om den er tungere at køre opad med er de bakker herhjemme jo ikke et problem, det størtse er at jeg stadig er lidt træt i mine lårmuskler.

Dagens tal.

51,41 km

26,1 km/t

478 Hjdmtr.

Link to comment
Share on other sites

Les Grand Alpes 2008

Dagbogen for cykelferien 2008

Lørdag d. 06.09.08

Skulle tidligt op for at komme med bussen kl. 07.11, herefter havde jeg bestilt plads på toget hvor jeg skulle mødes med Frank der også skulle deltage på denne tur.

Vi fik en god snak hele vejen over til Kastrup, blandt andet omkring cykling, Garmin Edge 705 og cykelture i ind og udland, så vi kedede os ikke.

I Kastrup skulle vi mødes med de andre, men når man ikke lige ved hvem der skal med udover at have set deres navne på deltagererlisten er det svært at finde nogle,, men da jeg havde afleveret cyklerne i Christiansfeld kendte jeg jo en af de 11 deltager derfra og dem fandt vi inden vi skulle ombord i flyet.

Da vi kom ud i Geneve fandt vi hurtigt sammen hele gruppen og udenfor ventede der en bus der skulle køre os til det første hotel.

Undervejs i bussen fik vi at vide at vognen med cyklerne var forsinket og den først ville være fremme omkring kl. 18.00.

Vi var indlogeret da cyklerne kom så i regnvejr tog vi imod vores cykler og fik dem gjort klar til næste dags etape, herefter var det spisetid og der fik de sidste informationer om næste dags etape.

Søndag d. 07.09.08

Efter en god nats søvn er vi spændte på om vejret skulle klare op, vi var heldige der var huller i skyerne og vejene var ved at tørre op. Alle fik en god morgen anretning med alt hvad der hører til. Alle var nu klar til at køre samlet ud til første bjerg hvor opdeling af hold skulle foregå, så vi startede ud 32 ryttere heraf 3 guider, Lauritz skulle køre hold 1, Kjeld hold 2, og Bo hold 3, jeg kom med på hold 2. Dagens første bjerg, Col de la Columbiere på lige godt 16 km med 6,8 % i snit, skulle derfor bruges til at se hvem der skulle på de respektive hold.

Den næste stigning er, Col de Aravis på 10 km med 5 % i snit var vi adskilt, planen var at vi skulle spise i byen Flumet, mellem bjerg 2 og 3, desværre blev det kun til en cola, da vi ikke kunne finde et sted med mad, kun Bo fra hold 3 var heldig, men han kendte jo også byen fra sine tidligere ture. Sidste bjerg var Col de Saises, 15 km med 5 % i snit, her kom trætheden rigtig frem. Turens længde blev på 91 km med 2642 højde meter. Fremme ved Beaufort ankom alle i godt humør og alle havde nu fundet deres plads i grupperne. Hotellet var smukt beliggende i en lille by med en flod og mange små hyggelige gader.

post-7173-1221576168_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Del 2 fra Les Grand Alpes 2008

Mandag d. 08.09.08

Turens længste etape på 139 km og 3754 højdemeter.

Dagen starter med opstigning til Cormet de Roselend, ca 21 km med 6 % i snit, hold 3 skulle start 08.30 derefter os kl. 09.00 og hold 1 startede 15 min. senere. Efter at vi alle var kommet op i 1967 meters højde, kom en dejlig nedkørsel til byen Bourg- saint maurice, herfra skulle det igen gå op mod dagens andet bjerg Col de iseran med 4,1 % i snit og i 2770 højdemeter. Selve stigningen er på 48 km og er med sin længe en barsk sag, heldigvis har alle valgt at spise frokost i skisports byen Val d"isere efter 31 kilometers opkørsel. Vi ankommer spredt for alle vinde, med hold 2 i spidsen, vi bestiller pizza og inden længer kommer alle de andre og ser vores festmåltid, hvor efter de bestiller det samme hos en sur servitrice, der burde være mere imødekommende med tanke på dagens store indtjening. På toppen af Iseran kommer hold 2 meget splittet derop, vi kommer også splittet af sted derfra, 4 af os incl. Kjeld får en fabelagtig nedkørsel hvor jeg opnår den højeste hastighed jeg havde på denne tur nemlig 78 km/t, i bunden kommer der en rimeligt langt og nogenlunde fladt stykke, dog med modvind og en meget træt person (mig), så jeg får lov til at ligge på hjul et godt stykke vej mens de andre trækker med hastigheder mellem 30 og 50 km/t, ved sidste lille opstigning venter Kjeld på resten af holdet, der opstår lidt forvirring hvor der er en der forsætter opad og vi 2 sidste får fyldt en vanddunk inden de sidste 8 km, hvor af de første 4 km går opad, vi henter ham der var kørt i forvejen da hans gearing ikke var optimal, ikke alle har det godt pga. mave problemer, men op kommer vi godt brugt og slidt sent på eftermiddagen, heldigvis er der købt masser af øl og sandwich så vi er hurtigt klar til endnu en dag i sol og varme. Hotellet ligger i en lille bjergby hvor gaderne er bitte små. Man skulle tro at folk var gået i seng kl. 18, der var stort set ingen andre end os, trods at det var en rimelig stor bjergby. Men efter at have set de fleste byer i skisport områderne så ligner det alle de byer vi kom igennem nemlig total lukket og nærmest uddød.

I dag var jeg ude på rceren efter at have fået den tilbage til normal standn vasket og smurt op igen.

Dagens tur:

62 km

530 Hjdmtr.

29,96 km/t

Link to comment
Share on other sites

Les Grand Alpes 2008 del 3

Tirsdag d. 09.09.08

Endnu en hår dag på kontoret stod på menuen, vi skulle over det berømte bjerg Col De Galibier fra den hårde side og som er kendt fra Touren. Hold 3 starter først efterfulgt af både hold 1 og 2, desværre har hold 2 en punktering kort efter start, så vi starter med en 25 km lang nedkørsel til st Michel de maurienne, hvilket går rimelig hurtigt. Herefter begynder vi opkørslen til Col de Telegraf hvilket jeg sådan en lille historie med fra sidste år.vi kommer op til toppen ikke langt fra hinanden. Vi kører ned til Valuaier hvor vi mødes med hold 3 og nyder et måltid samt cola hos den lokale bager inden vi tager fat på en grusomme del af bjerget. Galibier er hård og ubarmhjertelig, heldigvis er vejret godt og alle har en godt optur, på toppen er der koldt og alle skynder sig at få en vindjakke på inden nedkørslen som er stejl det første stykke, desværre kommer der en lille byge på nedkørslen til Lautaret, men ikke være end at det stadig går stærkt. Nedkørslen fra Lautaret er på bred vej og med bløde sving, så hastigheden er stor. Alle kommer flot ned og ankommer til et hotel med en værtinde der er fantastisk, hun synger er og er hurtig til at lave lidt øl og sandwich til os. Middagen på hotellet er fantastisk, 6 retter med fri vin, det blev en uforglemmelig aften.

post-7173-1221764365_thumb.jpg

post-7173-1221764381_thumb.jpg

post-7173-1221764394_thumb.jpg

Også i dag blev raceren luftet og det er som at man er ved at komme ovenpå igen, dog kan jeg mærke mine lårmuskler lige så snart det går op ad bakke, mem det går vel også over

Dagens tur:

62,39 km

537 Hjdmtr.

30,6 km/t

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share