Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wessling'....

Gårsdagens udfoldelser strakte sig over godt 2½ time!! Fuld skrald på, det gik SUPER.. Jeg er i god form, og følte mig ikke færdig bagefter..

Jeg har på fornemmelsen, at vores hold til openmat i år bliver rimeligt stærkt besat.. Men nu må vi se hvem der melder sig til :devil:

I dag løftede jeg lidt jern på jobbet - ikke det vilde, men nok til at trække lidt sved.

I morgen skal den igen ha' en skalle til submission, og torsdag morgen går turen så til Odense, hvor der er fagfestival.. Her kan man i 3 dage (som fys :tongue: ) shoppe rundt mellem 5 forskellige emner: Ledelse, fysisk aktivitet, lænderyg besvær, neurologi og ældre samt klinisk udvikling/skadesforebyggelse!

Meget spændende det hele, så jeg regner med at suge max info til mig alle tre dage :cool:

Og så er der jo fester om aftenen - dejligt når man arbejder i et traditionelt kvindefag :laugh:

De tre dage regner jeg med fungerer som aktiv restitution :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så æ' jæ' tebaws'! :cool:

Fysioterapeuternes fagfestival samt kursus på jobbet har betydet alt for lidt logføring..

Jeg har trænet rimeligt koncentreret (hvad der nu var tid til) men droslet helt ned de sidste 4 dage.

Og så var der jo lige gårsdagens Openmat..

Jeg kom i en OK gruppe..

Den første kamp tabte jeg - var lidt for passiv, og da dommeren kaldte os op, forcerede jeg lidt for voldsomt. Modstanderen fik min ryg, og chokede mig :sneaky2:

Næste kamp var mod en lavere tæt fyr, som var rimeligt habil til at shoote. Det fik jeg stoppet ham i, og vi endte med at ligge og rode på gulvet - uden at nogen fik overtaget.

Den tabte jeg på dommerstemmerne 2-1...

Sidst kamp var mod en rimeligt uerfaren ung fyr, og jeg lavede hurtigt en håndledslås som han tappede ud på..

To tabte og een vundet - ikke prangende.. Men jeg synes alligevel jeg følte mig rimeligt bedre kæmpende end sidste gang.

En lille krølle på historien: Ham som jeg vandt over i semifinalen sidste gang, fik guld denne gang :smile:

Tillykke til Joachim!

Dagens hyggelige stævne blev desværre afbrudt af en træls hændelse: Et fjols trak en submission (kimura) for hårdt igennem, og brækkede en nybegynders arm! Fjolset var en meget erfaren udlænding. :nonono: Han har efterfølgende fået karantæne fra openmat.

Nu vender hverdagen tilbage - og jeg glæder mig til påsken :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at det er et flot resultat med 1 sejer (på sub) og 2 nederlag (1 sub og 1 på point)............. og der er bestemt ikke fordi det er præcis samme stats som mig! :laugh: Jeg fik desværre kun set din første kamp!

Ja, det var sgu en trist oplevelse med den skade. Skader er altid noget lort, men det er helt utilgiveligt, når den let kunne være undgået. Jeg hørte, at han også skadede en anden, men det så jeg ikke? Han må da ha' nogle seriøse mindreværdskomplekser ham JP!! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

:blink: Ja den anden var så mig, der vist ikke kommer til at curle og bænkpresse det næste stykke tid :cry:

Dan jeg ledte efter dig på et tidspunkt, men da heller ikke Karry og Ettrup kunne spotte dig opgav jeg jagten :smile:

Godt at se dig igen Jørgen, vi må lige få stablet lidt fællestræning på benene igen når jeg bliver klar :superman:

Link to comment
Share on other sites

:blink: Ja den anden var så mig, der vist ikke kommer til at curle og bænkpresse det næste stykke tid :cry:

Dan jeg ledte efter dig på et tidspunkt, men da heller ikke Karry og Ettrup kunne spotte dig opgav jeg jagten :smile:

Godt at se dig igen Jørgen, vi må lige få stablet lidt fællestræning på benene igen når jeg bliver klar :superman:

Arhh, ja - det har jeg så også lige læst på Ma.dk. Jamen, så så jeg faktisk din kamp mod JP. Du gjorde det da godt!! Var ikke klar over, at du blev skadet i den kamp! Sikke et fjols af rang :devil: Jeg måtte desværre gå lidt før tid, så det var nok derfor vi ikke fik hilst - det må vi lige gøre bedre næste gang. God bedring, Svendsen... når du er klar igen, får du lige oprettet en log :wink: så er vi også fri for at bruge Jørgens til small-talk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mjaøhhh... Så har jeg lige holdt lidt pause med loggen..

I mandags trænede jeg for første gang submission siden openmat. Og fik et vrid i ryggen :laugh:

Nåmmen ellers har jeg løbetrænet en del - også idag.

Mine planer - træningsmæssigt - for fremtiden, lyder på stille og rolig opstart på sub, masser af løbetræning og styrke efter lyst..

Jeg har planer om at stille op i flere submissionwrestling stævner, nok bare ikke i KBH - det er simpelthen for langt at rejse for at få tæsk :blush:

Næste turnering for mit vedkommende bliver nok i Viborg til efteråret..

Nå, nu skal der gaines :cool:

Link to comment
Share on other sites

Sub i går..

Vi lagde ud med løb udendørs - bakkesprints!

F... jeg anede ikke at det var så hårdt :cry3: Jeg gispede som en astmatiker til en dynekongres!

Alm. løb kan IKKE sammenlignes med bakkesprints - thats for sure.. Stor respekt for Lars B, som bruger det i sin træning - det er ONDT..

Nåmmen så gik vi ind og øvede 117 måder at lave armbars på - lækkert..

Næsten tre timers fuld hammer :devil:

Link to comment
Share on other sites

Svendsen: Ja, vi løber sq, gør vi.. Hårdt men sjovt.. På en syg måde :devil:

Det var lidt sjovt med den kamp - både min modstander og dommeren kigger forbløffet på mig :laugh:

I går:

Submission - bakkeløb. Denne gang lidt mildere, men stadigt max hårdt!

Så kørte vi teknikker: Eet holdegreb - een submission. Øves til bevidstløshed.

Til sidst havde jeg opbygget en MASSE kamplyst, og jeg rullede lidt med Rasmus. Han er ikke helt på toppen endnu, men så var der heldigvis en anden kæmper som havde meget mod på at "rulle": En "lille" fyr, landsholdsbryder på cirka 70 kilo. Han bænker 150, så det er ikke styrken der mangler.

Og det fik jeg også at mærke, han skubbede rundt med mig næsten som det passede ham.

Men hans submissionkarriere er ikke så lang, og derfor manglede han en del i vigtige positioner. Vi rullede i 40 minutter næsten uden pause, og han fik mig kun een gang, på en achilleslock (en af mine svage steder).. Men jeg kunne sagtens mærke at han lærte lynhurtigt..

Han måtte dog også lige ned et par gange vha. en håndledslås :cool:

Vi var begge helt udkørte bagefter - cirka 3½ times træning :4thumbup:

Edit: Løber næsten dagligt, men det bliver altså ikke logført så ofte længere..

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Submission..

Bakketræning.. Needless to say more :crazy:

Så kørte vi lidt Harbinger - længe siden sidst, for mit vedkommende..

Selvom det ikke er mit game, er det nu meget sjovt alligevel :cool:

Jeg havde en fysstuderende med fra mit arbejde. Han har en del erfaring fra boksning og brydning, og gjorde det rigtigt godt!

Mon ikke at han bliver hængende lidt længere :smile:

Fik min harddisk med hjem - så nu skal jeg se TUF3 :devil:

Link to comment
Share on other sites

Subtræning fredag + lidt overvejelser..

Jeg mødte op til træning uden min taske. Hjernen kan tilsyneladende ikke tåle at holde fri :dry:

Kørte hjem og hentede den.. Tasken altså..

Vi kørte lidt positioner, og det gik OK..

Jeg har besluttet mig for, at jeg fremover vil træne wrestling i klubben som om hver kamp er en stævnekamp. Med den lille undtagelse, at jeg vil forsøge at angribe/vinde fra ikke-favoritpositioner.

Så - fuld skrue frem, ligegyldigt hvem der står foran mig. Dem som jeg ikke har de store probs med, vil jeg lade komme i fordelagtige positioner, og så vil jeg ellers kæmpe mig ud.

Sådan burde jeg altid have trænet, men det har taget et stykke tid for "vinderlysten" at blive trængt tilbage af "lærelysten" - so to say..

Det er iøvrigt også først på det seneste, at jeg føler at jeg virkelig kan bruge instruktionerne der bliver givet i klubben til noget. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, men jeg skriver det her når jeg finder ud af det.

I morgen er der endnu en dag med bakkeløb og wrestling, så må vi se om jeg kan holde stilen :cool:

Igår og idag har jeg løbetrænet og intet andet, da mine pindearme har gjort ondt siden boksningen onsdag.. Sux.. Men det gør mig bare endnu mere bevidst om: Jeg skal holde mig til wrestling, hvis jeg vil blive i gamet lidt endnu. Og det vil jeg :devil:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har både wesslet' og løbet - men får det ikke lige ført til protokol.. :cool:

Min subwrestling er gået fint - jeg øver de positioner jeg ikke er så stærk i (det vil sige: alt andet end sideposition :blush: ) hver gang jeg kæmper.

Efter de to sidste par træninger har jeg øvet guards med Claus, da jeg synes mit game er specielt ringe her.. Jeg prøver at holde ham i min closed guard, hvilket giver en del blå mærker på indersiden af lårene efter hans albuer :crazy:

George (som er tungere og stærkere end mig) vred mit hoved rundt sidste gang (mandag), og det døjer jeg stadigt lidt efter.. Jeg må anvende en anden taktik mod ham - være den hurtige og ikke gå i infight med ham..

Forsøgte en omo plata på Claus i mandags: Den var næsten tæt på at være lige ved at lykkes :laugh:

Hvis jeg nu bliver ved med at træne med ham efter hver træningsaften, må jeg da snart have luret en svaghed!?!! :devil:

Nåmmen jeg træner igen i morgen aften, og så skal den have en skalle..

MMA skylder meget til judo - ikke bare idag, men også tilbage fra "skabelsen". Een af grundlæggerne af Brasiliansk JJ - Helio Gracie - var 4. dan i judo.

Jeg vidste at stilen udsprang af judo, men ikke at han var gradueret så højt :smile:

(Det var iøvrigt ham, som brækkede sin arm på en "kimura" til - Kimura :superman:

Fysfagligt:

På mandag er der workshop på Aalborg uni, nærmere betegnet SMI, om FET og FES. Jeg holder sammen med en kollega et 20 minutters indlæg om praktisk anvendelse. Jeg er lidt nervøs over at skulle stå foran en masse kolleger fra hele landet, med risiko for at vrøvle helt hen i skoven :4thumbup:

Et lille billede af en stor fighter, som jeg håber vil tæve arrogancen ud af Shamrock om et par måneder

post-1576-1148569015.jpg

Link to comment
Share on other sites

God løbetur + lidt chins her til morgen..

Så kampen for lidt siden, og det gik som forventet: Hughes vandt. Det virkede som om at han ville "make a statement", han dominerede gulvet, og havde flere tætte submission forsøg, før han til sidst GNP'ede Royce fra backmount..

En anden fed kamp: Dean Lister viser superb wrestling teknik (han har jo også vundet i Abu Dabei):

http://www.youtube.com/watch?v=LHorqWOowbs

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmm.. Det lader ikke til at UFC's Dana White synes at vi skal se klippene :laugh:

Nå, men jeg træner da. Loggen bliver ikke ført, men det er nok kun en overgang. Jeg træner subwrestling 2x ugentligt, styrke 1x og løb 3-4x.. Helt ude af form kommer jeg nok ikke..

Jeg har valgt at prioritere wrestling delen, da jeg klart synes den er sjovest!

Planlagte mål: Deltagelse i openmat i Viborg sidst i august, samt DHL stafetten ligeledes i august.

Jeg faldt i anden forbindelse over en sjov lille side forleden. Den indeholder information om den tidligere sværvægtsmester Frank Mir's (UFC) træningsplan:

http://www.muscle-fitness.com.au/401.html

Man kan se at Mir kører nogle tunge sæt, og faktisk også nogle interessante øvelser: One leg stiff legged Dumbbell Deadlift! Tak for kaffe! :4thumbup:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share