Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Lunges rulezz! I min sidste praktik havde jeg sammen med en anden studerende et knæhold (alloplastikker) og deres træning indeholdt mange lunges & squats og de blev helt ferme til dem til sidst. vores vejleder var ikke helt med på disse avancerede øvelser, men vores argumentation for implementering af øvelserne var jo iorden såå..

(Der mangler smilies i denne post, men de vil ikke virke!!)

Det er sandt, de fleste fysser kender ikke så meget til de traditionelle styrkeøvelser. Men det indgår jo heller ikke i skolernes pensum - eller gjorde i det mindste ikke da jeg læste.

Så - hvis man ikke ligefrem render på det i en styrke/vægtløfter klub, så er man nødsaget til at gå på kursus. Eller på MOL uni :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Helt sikkert Troels - hvis jeg ser dig - så ser du mig :smile:

Dagens træning:

Dødløft og lunges + det løse håndvægtsfis..

Og lidt frivend, til ære for G :tongue:

Jeg gik og surmulede, for sandsækrummet var optaget af aerobic "holdet", som består af 3 damer :sneaky2:

Jeg måtte pænt vente næsten 1 time, på at komme til..

Men det var det værd - jeg fik amoklauf i godt ½ time, og var helt wasted bagefter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag: 4,5 km + 8 chins..

Om efter middagen gik turen til fyensland, hvor der var fightergalla!

Det var spændende - faktisk så spændende, at jeg ikke kunne sidde ned. Så jeg stod op fra kl. 1600 til 2000..

Fede kampe - specielt Sonnys kamp var medrivende. Thai kampene var også sjove - der kommer forhåbentlig snart billeder derfra i loggen her :smile:

Lars' kamp var desværre alt for hurtigt overstået - jeg gad gerne have set lidt mere håndemadder :4thumbup: Men hans modstander forsøgte sig med en benlås, så Lars var nødt til at svare igen.. Over and out.

Jeg hilste også på Lars, men han havde desværre ikke tid til at høre om min frimærkesamling :laugh:

Så også min gamle træner fra Danish muay thai gym (Han kæmpede dog ikke) - den mand har givet mig de værste trælår i verdenshistorien :devil:

Der var nogle opvisninger - Hwarang do var OK.. WT opvisningen virke malplaceret... Ville hellere have set en perfekt karate kata f.eks - det andet var noget rod..

Idag har jeg løftet jern (Konen rejser i hele næste uge, så jeg er nødt til at oparbejde noget restitutionskrav), og amokket på sandsækken.. Det var som sædvanlig GREAT!!! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Tsk tsk jeg fik da slet ikke hilst på dig :wink:

Nej, du havde hænderne fulde :laugh: Seriøst, stor respekt til dig for at stille op - surt den ikke vippede din vej! Det kunne imo have gået begge veje - han var bare heldig denne gang :cooldance:

Også træls for jeres +100 kilos kæmper (Jesper?) - han virkede lidt fejl matchet.. Den modstander var jo et rent uhyre :blink:

Jeg følte mig alene da jeg hujede og klappede af WT-opvisningen

Det kan jeg godt forstå :laugh: Måske forstår jeg bare ikke konceptet.. Eller måske gør jeg... Men det var for "løst" og for hurtigt forbi til at man kunne danne sig et indtryk af det..

Sig til når du er klar til lidt træning i jernhulen igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Sonny Kamp var rigtig fed :devil:

Og hans modstander kørte en rigtig fed stil :w00t: Var nede til afterparty på en cafe i Odense bagefter hvor Odense fightgym gutterne holdte til. Der var selvfølgelig rigtig god stemning da alle Odense drengene vandt deres kampe. Lars B fortalte bla. hvordan han kunne mærke at der var noget der knaste i hans modstanders ankel da han lavede heellock på ham :devil:

Nok udenomsnak :blush:

Henning og jeg sad på den side af ringen hvor indgangen var. Men ikke helt inde ved ringside. Gik også lidt rundt for at se om man skulle få øje på nogle man kendte.

:smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Nej, du havde hænderne fulde :laugh: Seriøst, stor respekt til dig for at stille op - surt den ikke vippede din vej! Det kunne imo have gået begge veje - han var bare heldig denne gang :cooldance:

Det var en fed oplevelse :cooldance: Og det skal helt sikkert prøves igen :devil:

Derudover har det givet materiale til et nyt avatar :4thumbup:

Også træls for jeres +100 kilos kæmper (Jesper?) - han virkede lidt fejl matchet.. Den modstander var jo et rent uhyre :blink:
Ja han var ikke klar, sådan går det nogen gange :smile:
Sig til når du er klar til lidt træning i jernhulen igen :smile:

Jeg har tid tirsdag efter 16, eller onsdag efter kl 14 hvis de tidspunkter kan passe ind i dit skema. Det er ved at være et stykke tid siden jeg sidst har løftet en vægtstang *glæder mig*

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har tid tirsdag efter 16, eller onsdag efter kl 14 hvis de tidspunkter kan passe ind i dit skema. Det er ved at være et stykke tid siden jeg sidst har løftet en vægtstang *glæder mig*

Konen er rejst til Tjekkiet - så jeg får først trænet i næste uge.. Vi må lige skrives ved, så finder vi ud af noget! :smile:

Med dette spark havde han næsten fortjent at vinde:

http://212.242.186.193/galleries/showgalle...Page=23&Size=10

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke rigtigt dit link virker!!! :blink:

Næh - det ser ud til at serveren er nede..

-kampsportstosse!!

Skyldig! :devil::blush:

Idag blev det første træning i FIRE dage!!! Konen er vendt hjem, så nu skal der indhentes:

4,5 km. løb og nogle chins.. Kroppen var tung og utidig - derfor straffede jeg den med noget tempo sjov de sidste par kilometer. Lækkert!

Ret fed side om Mas Oyama - bl.a. med klip fra hans berømte tyre kamp!:

http://www.kyokushinmail.com/koya/Kyokushin.htm

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Igår og idag har jeg sammen med en kammi rykket haven rundt! Alt undtagen æbletræet og et par buske er jævnet med jorden :cooldance:

Det blev til 6 store trailerfulde af kvas og træer. Det er rigtigt hårdt arbejde - skulle jeg hilse at sige. Traileren blev så tung hver gang, så vi var nødt til at være flere om at skubbe, og skodaen pev da også lidt under arbejdet :laugh:

Det er også blevet til en løbetur og et par sæt chins.. Nu er jeg :sleeping: :4thumbup:

I morgen sker det. Første sub træning i hundrede år, eller noget :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Igår aftes var første submission træning i næsten 2 måneder! Hell hvor kommer man ud af form - selvom jeg har løbet jævnligt...

Men det gik OK - kørte nogle assorterede nedtagninger og låse + chokes osv..

Og så det som jeg havde glædet mig mest til - kampe.. Vi kørte "kald din teknik" - altså hvor man siger: "Jeg tager dig ned med xx og choker/strangulerer dig med xx"

Når det lykkes, fik man lov til at stå og skulle forsvare sig imod de andres angreb, som de fik 30 sekunder til at gennemføre.

Jeg stod derinde i ca. 10 runder :4thumbup:

Det var SÅ fedt at komme igang, og jeg glæder mig til i morgen aften hvor det går løs igen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Submission idag:

Der var en masse nye - det var rigtigt fedt :cooldance:

Der var en krabat på godt 110 kilo, og TEMMELIGT stærk..

Jeg wrestlede lidt med ham - sundt at møde en som jeg ikke kan tyre med ren muskel - jeg blev tvunget til at tænke :dry:

Vi kæmpede løs i samfulde 2 timer næsten.. Jeg mødte en lille fyr - tidligere dansk mester i brydning.. Jeg havde lidt svært ved at få fat i ham stående, men i gulvet rev jeg ham rundt. NOTE til evt brydere: Lad være med at lægge jer på maven til Submission :4thumbup:

Vi lavede nogle shoots på en, som fik lov at slå løs på os. Jeg prøvede - og fejlede.. LURT!!

Den næste som jeg skulle prøve på var udpræget kickboxer, og han fyrede slagene igennem.. Jeg kunne ikke lige komme til at shoote ham (mit shoot sutter big time) men heldigvis lavede han noget baglæns cirkel spark noget :devil: Så var jeg over ham som en flok fluer, og jeg bearbejdede hans skulders mobilitet lidt :wink:

Til sidst lavede vi lidt fri wrestling, og jeg landede på min højre skulder.. Knas sagde den, og jeg var sikker på at den var kaput. Heldigvis føles den ikke så slem lige nu, så jeg krydser fingre..

På lørdag er det konens fødselsdag - så skal jeg ud og træne igen :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en vild træning. :devil: Det er vist lige over mit niveau!!!

Det er nu ikke sikkert - det er forbavsende så hurtigt man bliver god til denne sport..

Idag var jeg i centret - der var masser af brugere. Det var OK idag, for jeg er faktisk for smadret til at træne. Een ting er sikker: Min skulderskade var ikke så alvorlig som først antaget.. Jeg har fuld bevægelighed uden smerte - først ved belastning piver den lidt. Så på den igen lørdag..

En god oplevelse i centret: Et ægtepar som jeg rådgav om træning og kost for en måned siden, vendte tilbage og fortalte om deres forløb. Den ene havde tabt sig 5 kilo, den anden 6 kilo. De takkede mig, og stor i slaget som man jo er sagde jeg: "Det er jo det jeg er her for" :laugh: Man er vel cool..

Som kom en veldrejet babe, og ville have nogle mav/balle/lår øvelser :devil::blush: Jeg skal skåne læseren for mine urene tanker her :innocent:

Et lille billede af Belinda Carlisle kan det dog blive til:

post-1576-1131045925_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Igår: Træning i Sub klubben.. Det var en forrygende fed træning, hvor jeg fik øvet mig en masse i IKKE at lave min favoritteknik - og fokuseret på "traditionelle" submission teknikker.

Det gik kanon, så det er svært at være utilfreds.

En træningsmakker - som iøvrigt er en utroligt stærk og trimmet fyr på ca. 95 kg, fik pludseligt et "hekseskud", da han sad i saunaen efter træning..

Vi overvejede hvad vi skulle gøre, men han var helt klar til at lade mig forsøge at hjælpe ham.

Han lagde sig på træningsmåtten (på maven), og jeg vejledte ham i McKenzie øvelser.

Han fik det bedre, til trods for at jeg faktisk mente det i dette tilfælde var mere passende med en kiropraktor! (låsning med sideskift)

Og så hjem at se TUF sæson 1 :cooldance:

Idag en rigtigt frisk løbetur i regnen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share