Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Submissionwrestling..

Idag var vi kun tre som havde fundet vej til træningen - mange træner fredag, og kommer så ikke lørdag..

Heldigvis var vi alle tre i +90, så det gjorde det lidt sjovere.

Jeg kan mærke at mit wrestling game kører ganske fortrinligt for tiden, måske fordi jeg er begyndt at tvinge mig selv til ikke at anvende min "favoritposition" (sideposition) så meget, og gå mere efter benlåse og chokes.. :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Får ikke opdateret så meget for tiden - men der bliver altså trænet.. Lidt.. :blush:

Lørdag kørte jeg lidt sparring med Laursen, og idag kørte vi alle sparring med harbingere.. Det gik slet ikke så tosset :cool:

Bagefter rullede jeg med Christoffer (damn han er stærk den dreng :cry: ) og med Mandal.. Jeg var næsten tæt på at få ham i en crucifix :w00t: men så rullede han ud :sneaky2:

Fed træning! Jeg er ihvertfald træt nu :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Coq - velkommen til :smile:

Min kommentar om "ikke så meget" er nok afledt af et idealbillede: Hvor jeg træner dagligt. Dette formår jeg af flere grunde ikke at mobilisere mig selv til for tiden.

Jeg træner Submission om mandagen, nogle gange også onsdag, og så fredag...

Jeg træner lidt med vægte om torsdagen når jeg er på mit arbejde nr. 2 (Lidt instruktion i nogle motionscentre)

Så... Tirsdag, lørdag og søndag kunne jeg jo egentligt godt løbetræne - hvilket jeg er kommet til at holde lidt af.. Men det dårlige føre, det tidlige mørke her i Nordjylland :tongue: og sandsynligvis også min dovenskab, har gjort at jeg ikke kommer af sted.. Det er jeg utilfreds med, så jeg prøver at hanke op i mig selv.

Som du nævner er der jo heldigvis også andre ting som trækker, end lige træningen. Jeg bliver holdt til ilden på jobbet - en (over)energisk chef sætter mange ting i gang - og det er jo dejligt. Men somme tider siger jeg ja til for meget - og det kan jeg mærke på energiniveauet.

Så er der hustruens rejseri: Cirka hver 3. - 4. uge tager hun til udlandet nogle dage - og så er der ingen træning der - ikke andet end hvad man lige kan snyde sig til på jobbet :cool:

Når man tænker over det, så går der rigtigt meget tid med afhentning i børnehave, lave mad osv osv.. Livets nødvendigheder... Og hvis jeg ikke havde en aftale med hustruen om, at jeg måtte tage til træning så ofte og overlade sliddet med hus/unger til hende - ja så fik jeg nok kun trænet i weekenden..

Der er lidt en nagende samvittighed, som fortæller een at man burde være mere sammen med børnene, man burde dit og burde dat...

Men når alt kommer til alt, så bilder jeg mig ind at al den træning er et must, fordi jeg ellers ville gå og mukke.. Og blive fed :laugh:

Lyder noget af det bekendt?

Link to comment
Share on other sites

God gang rulning i klubben i går - godt 2½ time blev det til :devil:

Først harbinger sparring, med focus på hurtig kontra. Det er jo i grunden ret sjovt, selvom jeg stadigt har det svært med at æde hårde slag i ansigtet :blush:

I wrestling delen følte jeg ikke at jeg havde den sædvanlige styrke - måske til dels pga et par runder sygdom, men måske også fordi jeg har tabt mig lidt.. Er vist kommet under 90, hvilket gør at jeg er hurtigere end sædvanligt, men også lettere at vippe rundt/svagere i graplingen..

Jeg må til at styrkeløfte lidt igen - få nogle kilo på armene :cool:

Link to comment
Share on other sites

Var på arbejde igår.. Bagefter var jeg sjovt nok fyldt med energi, og løb en tur.

Den udviklede sig, og pludselig havde jeg løbet 12½ kilometer :smile:

Dejligt at man kan byde kroppen det, uden de store gener bagefter. Eneste irritationsmoment var min MP3 afspillers ørepropper - de hopper konstant ud.. Nogle forslag til at afhjælpe det? (Ud over gaffatape :laugh: )

Propperne er af et hårdt plastmateriale, og der er en strop om nakken, så ledningen hænger ikke og dasker når man løber...

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke snart på tide med et svar? :smile:

Yep! Grunden til at en grønlænder bløder mere end en dansker, hvis man stikker ham, er den større del af fisk i deres føde. Fiskeolie virker tilsyneladende blodfortyndende - hvilket angiveligt også kan ses på forekomsten af blodpropper hos grønlændere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yep! Grunden til at en grønlænder bløder mere end en dansker, hvis man stikker ham, er den større del af fisk i deres føde. Fiskeolie virker tilsyneladende blodfortyndende - hvilket angiveligt også kan ses på forekomsten af blodpropper hos grønlændere :smile:

Det lyder som en overlæge der ikke er overfikseret på medicin når sådanne pointer kommer frem. Jeg selv er i øjeblikket i min sidste praktik på et neurologisk hospital. Vi havde også undervisning af en overlæge om bl.a. medicin og forebyggelse af apopleksier, men intet blev nævnt om f.eks. omega-3, hvilket var lidt skuffende. Det har en rigtig god foreyggende effekt på arteriesklerose, forhøjet kolesterol og triglycerid m.m. og er et oplagt valg fremfor hjertemagnyl, statiner osv. Desuden har fedtsyren DHA (omega-3) indvirkning på hjernen og er i studier brugt til behandlnig af bl.a DAMP, depression m.m. så mon ikke det kan hjælpe med det kognitive hos apopleksi patienter?

Link to comment
Share on other sites

lau: Ja, vi er glade for nogle af vores læger, mens andre bare kører "medicinér først og spørg bagefter" cirkuset :dry: Vores nye øverste neurologisk ansvarlige i nordjylland er iøvrigt på alder med mig :blink: Han har haft travlt..

I går rullede jeg i klubben.. Benene var meget stive efter weekendens udfoldelser, og jeg fik da heller ikke vundet en sqi...... Ikke at det tæller selv :innocent:

Men en række benlåde fik jeg da ind på rygraden...

Idag skulle jeg prøve noget nyt: At dødløfte. Det er hundrede år siden jeg sidst har gjort det, men der var masser af tid på jobbet - så hva faen :devil:

Jeg fik slæbt 160 op, men det var da med nød og næppe.. Måske man skulle til at træne lidt styrke igen?

Min rekord faldt igår: Min kvindelige kollega som er sidst i fyrrerne, slog min 21 minutters cykle rekord: 21,1 kilometer!!! Den bliver edderbukkeme hård at tage tilbage! :cry: Men det er blot endnu mere motiverende.. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Yep! Grunden til at en grønlænder bløder mere end en dansker, hvis man stikker ham, er den større del af fisk i deres føde. Fiskeolie virker tilsyneladende blodfortyndende - hvilket angiveligt også kan ses på forekomsten af blodpropper hos grønlændere :smile:

Jeg synes sguda, at mit bud var bedre! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

DBM: Hæhæ :cool:

Igår rullede jeg med en kammi, som lige skulle prøve Submission.. Han var i ret dårlig form, og det blev derfor ikke til ret meget, før han gik kold :laugh: Nåmmen en måneds træning skulle kunne gøre det..

Idag løftede jeg lidt jern på jobbet..

Sidst i marts skal jeg holde et par små oplæg til fysioterapeuternes "fagfestival", som afholdes i Odense. Jeg skal fortælle om vores strømprojekt, sammen med Aalborg uni.. To korte indlæg, og resten af tiden skal jeg bare shoppe rundt og se om der sker noget spændende rundt om i DK. 3 dages med løn for at lave noget som er så sjovt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Submission..

Wrestlede med et par lørdagsfriske - en tredje kom lidt senere med hangover :cool:

Vi kørte 2x3 min. kamp og 3 minutters hvil - i godt 2 timer... Det trak "lidt" sved :devil:

Mine submissions kørte rigtigt godt. Øvede også lidt sideposition.. Man skal passe på ikke at negligere sine stærke sider for meget, og bare regne med at den del kører på rutinen.. :nonono:

Er dejligt afslappet nu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Morgen løb: 4,5 kilometer. Det skulle have været til musik hele vejen, men min f*#%! MP3'er kan ikke holde batteri mere end 1½ time :blink:

En kollega har samme model, og han har det samme problem. Ser ud til at jeg må til at se mig om efter en anden... :sneaky2:

Idag er der familieføsdaw, så der skal gaines :devil:

Link to comment
Share on other sites

Morgen løb: 4,5 kilometer. Det skulle have været til musik hele vejen, men min f*#%! MP3'er kan ikke holde batteri mere end 1½ time :blink:

En kollega har samme model, og han har det samme problem. Ser ud til at jeg må til at se mig om efter en anden... :sneaky2:

Idag er der familieføsdaw, så der skal gaines :devil:

Før du begynder at brokke dig over din MP3 afspiller, skulle du måske begynde med at gøre noget ved din løbetid?? - Så du ikke skal bruge 1,5 time til 4,5 km :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Før du begynder at brokke dig over din MP3 afspiller, skulle du måske begynde med at gøre noget ved din løbetid?? - Så du ikke skal bruge 1,5 time til 4,5 km :laugh:

:w00t: Nåmmen jeg måtte alså' hele tiden løbe og rette på dem NÅ! :laugh:

Seriøst - hvor længe holder i andres MP3'ere strøm?

JHAX: Hvor meget har du givet for dem?

Link to comment
Share on other sites

Fandt lige et billede fra min kamp med Joachim Christensen som kæmper for Brasa Cph..

Med en mere end almindeligt primitiv teknik, river jeg så meget i hans nakke at han giver op.. Mærkeligt nok fik jeg ikke tekniker prisen til Openmat 7

:nonono: Bisse

:tongue

Edit

Havde citeret den forkerte tekst

Edited by Svendsen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share