Muggz´es nye skinkestald


Muggz
 Share

Recommended Posts

Træning 12/4-2011

Let deloadtræning

Squat:

1x10 @ stang

1x10 @ 50

1x10 @ 90

1x10 @ 100

1x10 @ 110

1x10 @ 120

1x5 @ 120 helt ned og sidde

Incline Flyes:

1x10 @ 26

3x10 @ 33,5

Kabel pat-øvelse som jeg ikke ved hvad hedder:

2x12 @ 7 blokke

Min albue er stadig fucked :unhappy: Der skete eller andet slemt i søndags, som har sat sig. Jeg er ikke engang sikker på, at jeg kan stille op i bænkpres på lørdag.. sådan noget pis. Men nu må jeg lige se, om det bliver en anelse bedre om 4 dage med hel ro på.

Link to comment
Share on other sites

Klubstævne 16/4-2011

Der var stævne i klubben idag, både to-kamp i vægtløftning og tre-kamp i raw styrkeløft. Stemningen var høj og klubben havde sørget for rigeligt med carbs i form af massevis af frugt samt en ramme cola. Først var der to-kamp, som var en stærk affære med masser af gode løft. Jeffert vandt samlet, tillykke med det :smile:

Jeg var deltager i tre-kamp og der blev lagt ud med squat.

Først lidt opvarmning:

1x20 @ stang

1x2 @ 70

1x5 @ 100

1x2 @ 140

2x1 @ 170

Og så var der konkurrence:

Squat:

1x1 @ 210 godt løft, kunne godt have været 3 cm dybere, men godkendt

1x1 @ 220 godkendt, super fart

1x1 @ 230 godkendt, overskud. Flere af gutterne mente jeg burde have gået for 240. Det må blive næste gang:

Opvarmning til bænkpres:

1x10 @ 70

1x4 @ 80

1x3@ 100

1x1 @ 120

Bænkpres:

1x1 @ 145 super hurtigt løft

1x1 @ 155 godt overskudsløft

1x0 @ 162,5 simpelthen for tung, men teknikken kunne have været noget bedre. Havde teknikken været der, havde jeg dog stadigvæk ikke nappet den, men jeg havde helt sikkert taget 160

Opvarming til dødløft:

1x10 @ 80

1x4 @ 120

5x1 @ 175

Dødløft:

Skulle egentlig have startet på 240, men i et pludseligt anfald af præstationsangst, satte jeg startvægten til 230 i stedet, hvilket viste sig at være noget for lavt sat.

1x1 @ 230 super løft med tonsvis af overskud

1x1 @ 245 også godt løft

Så gik jeg all out.

1x1 @ 260 også godt løft, meget tilfredsstillende.

Pause

Så bestemte jeg mig for at prøve et lille rekordløft:

1x1 @ 270 bestemt ikke det pæneste løft, men den kom op og i en rimelig fart :devil:

Total: 645 kg. Det var jeg rimeligt godt tilfreds med. Jeg vandt også tre-kampsstævnet samlet og dermed et rart gavekort til en sportsbutik på Amager :smile: :4thumbup:

Mange tak til alle mine træningsbuddies for en super fed eftermiddag og til klubbestyrelsen for at stable et godt arrangement på benene samt til Anders for at være en kompetent dommer.

Edited by Muggz
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med sejren og et brutalt dødløft du har :devil:

Men hvis du vil stille op til SK Raw må du nok forvente at dommerne er knapt så tolerante med hensyn til din squatdybde som Anders.

Selv tillykke med deltagelse :smile:

Jeg har siddet og kigget på videoerne, og nu skal man selvfølgelig holde sig for øje, at dette her var et lokalt lille mesterskab, og reglerne ikke var så strikse. Når det så er sagt,så kan jeg se, at mit første løft ikke er dybt nok, det andet lige akkurat heller ikke, mens det tredje lige går an.

Det betyder selvfølgelig, at jeg skal gå ca. en 5-6 cm længere ned med hoften næste gang. Det irriterende ved det er, at det kan jeg faktisk også sagtens selv med meget tung vægt, men det er skide svært (syntes jeg) at bedømme dybden i selv løftet, når man skal koncentrere sig om alle mulige ting samtidigt. Så at jeg ikke går dybt nok, er egentlig ikke fordi jeg ikke vil, eller fordi jeg prøver at gaine kilo, jeg har bare ikke helt 100% ordentlig føling med, hvornår jeg er nede.

Derfor har jeg bestemt mig for at skaffe en papirkurv på en 30-35 cms højde som jeg så squatter til, det skulle kunne give mig en bedre føling med dybden.

Dog vil jeg lige føje til, at det altså ikke er ekseptionelt, at jeg får godkendt mine squats at Anders, det syntes jeg overhovedet ikke er rigtigt. Der var MASSER af mindre heldige løft den dag i alle kategorier OGSÅ i vægtløftningsdelen. Hvis man ser efter, så er de fleste squats ikke særligt dybe, (med undtagelse af Jeffs og Jacobs) de er i hvert fald på ingen måde dybere end mine. Så den label, at jeg var særligt heldig med hensyn til dommerkendelse, vil jeg gerne have mig frabedt, for det er ikke korrekt.

Men du har ret i, at dommerne ved SL-konkurrencer er nogle hardknocks. Men nu kan jeg jo sådan set heller ikke stille op, for vi har ingen licens..

Link to comment
Share on other sites

Det var bestemt ikke for at pille ved din sejr, for den var yderst fortjent og du var ret overlegen i alle øvelser, og andre havde også løft, som ikke ville blive godkendt i et rigtigt stævne. Så jeg skrev det kun det med dybden fordi, jeg har hørt at du ville stille op til et raw-stævne, og det ville være dumt at blive overrasket der.

Men det er selvfølgelig mindre relevant, hvis du ikke kan stille op.

Link to comment
Share on other sites

Det var bestemt ikke for at pille ved din sejr, for den var yderst fortjent og du var ret overlegen i alle øvelser, og andre havde også løft, som ikke ville blive godkendt i et rigtigt stævne. Så jeg skrev det kun det med dybden fordi, jeg har hørt at du ville stille op til et raw-stævne, og det ville være dumt at blive overrasket der.

Men det er selvfølgelig mindre relevant, hvis du ikke kan stille op.

Jeg ved skam godt, at det ikke var for at pille ved sejren, og det er også fair nok, at du kommenterer det :smile:

Jeg fik bare det indtryk, at mine løft skulle have været særligt begunstiget af Anders, hvilket jeg ikke syntes.

Iøvrigt har du fuldstændig ret mht raw-stævner, der skal jeg længere ned. Jeg trænede det faktisk igår, og det lader til at min styrke er nogenlunde lige så god (måske 5-10 kg mindre) i et dybt løft, som ved et lidt højere, jeg tog i hvert fald en dobbelt på 200 kg til 30 cm box og det var med stævne-trætte ben.

Næste gang jeg træner, skal jeg have nogle folk til at tjekke, om den dybde jeg forsøger at bruge nu er god nok. Det er sgu det, der er det svære.. at finde den der kropslige følelse, hvor man bare ved, at nu er man dybt nok. For hvis man overdriver, så taber man opspændet, og så ryger løftet.

Jeg ville egentlig gerne stille op til noget raw stævne, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Man skal være medlem et sted med licens. Jeg tror Kurt bliver rimeligt :nonono: hvis jeg nævner noget med en eventuel licens for ham.

Link to comment
Share on other sites

Træning fra den 19/4-2011

Lidt hurtig bentræning før en påsketur til Tyskland.

Squat til boks (32 cm):

1x10 @ 60 opvarm.

1x4 @ 90

1x3 @ 110

1x3 @ 140

1x3 @ 170

1x1 @ 180

1x1 @ 190

1x2 @ 200

7x2 @ 170

1x10 @ 150

Læg stående på panel:

3x15 @ kropsvægt + 16 kg kettlebell

Link to comment
Share on other sites

Træning 25/4-2011

Ben:

Squat:

1x10 @ 60 opvarm.

1x5 @ 100

1x3 @ 130

1x3 @ 150

1x2 @ 170

1x1 @ 180

1x1 @ 190

1x2 @ 200

6x4 @ 165

Læg stående på panel:

4x12 @ kropsvægt + 24 kg kettlebell

Baglårscurls:

1x10 @ 20

2x10 @ 22,5

Link to comment
Share on other sites

Træning 28/4-2011

Ben

Tog en rimeligt let high-rep-træning idag, da mine ben var pænt ristede efter en næsten 20 km lang cykeltur hjem fra arbejde. Cykelturen blev så lang, fordi jeg skulle ind og købe nogle JBS tights med ekstra lange ben i Store Robert i Valby.. butikken der sælger tøj til tykke drenge :blush:

Squat:

1x12 @ 60 opvarm.

1x7 @ 90 opvarm.

1x3 @ 110

1x3 @ 130

6x8 @ 140 fuld knald på alle reps

1x10 @ 110 (backoff)

Læg stående på squatboks:

4x12 @ kropsvægt + 24 kg kettlebell

Link to comment
Share on other sites

Træning 1/5-2011

Ben

Let volumentræning på arbejdernes kampdag :4thumbup:

Squat:

1x10 @ 60

2x10 @ 90

2x10 @ 100

2x10 @ 110

3x10 @ 120

Så brokkede min lænd sig lidt, da den var træt efter alle de reps, så jeg stoppede.

Læg på squatbox:

1x15 @ kropsvægt

1x12 @ kropsvægt + 24 kg kettlebell

3x10 @ kropsvægt + 24 kg kettlebell

Baglårscurls:

1x10 @ 22,5

3x8 @ 25

Jeg er så træt af kun at træne ben.. men om en uge-10 dage er det også slut, så begynder jeg at træne ryg, overkrop og gunz igen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning 3/5-2011

Endnu engang ben...

Træning af stolperne med den ungeste Janus, hvilket jo altid er en fest :4thumbup:

På trods af en ordentlig drønnert af en cykeltur hjem fra arbejde (og så oven i købet i regnvejr) var jeg åbenbart frisk som en havørn, for det blev da til en pr. + 10 kg!

(Måske var det på grund af den prætrænings cherry-coke jeg nappede, for det er nu nogle af de bedste og mest velsmagende carbs, man kan opdrive!)

Frontsquat:

Bestemte mig for at køre benbøj foran, da jeg simpelthen er ved at køre sur i backsquatrutinen, så lidt variation var kærkomment. Det viste sig at være et godt valg.

1x10 @ 60 opvarm.

1x6 @ 90 opvarm.

1x2 @ 110

1x1 @ 120

1x1 @ 130 Janus syntes det var nogle flotte, dybe squats :smile:

1x1 @ 140

1x1 @ 150 Så begyndte den at klemme lidt på luftrøret

1x1 @ 160 Super fart

1x1 @ 170 PR + 5 kg

1x1 @ 175 PR + 10 kg :4jumpy: og så på diæt..

3x5 @ 120

Læg på squatbox:

4x10 @ kropsvægt + 24 kg kettlebell

Link to comment
Share on other sites

Træning 7/5-2011

Endnuen omgang ben.. jeg bliver snart skitzo og retarderet af den al den bentræning :unhappy:

Squat:

1x10 @ 50 opvarm.

1x6 @ 90

1x1 @ 120

1x2 @ 140

1x1 @ 160

5x5 @ 167,5

Lille pause

1x13 @ 140 (backoff)

Læg stående på panel:

3x10 @ kropsvægt + 24 kg kettelbell

Link to comment
Share on other sites

Træning 9/5-2011

Ben og skuldre

Lidt sen og hurtig menogså yderst hyggelig træning med Jacob, som er blevet rimeligt swole, synes jeg :4flex:

Squat:

1x10 @ 50 opvarm.

1x10 @ 90

1x10 @ 110

6x10 @ 130

Militærpres:

1x10 @ 50

1x10 @ 70

5x5 @ 75

Link to comment
Share on other sites

Træning 11/5-2011

Ryg + triceps og lidt bænk

Træning med Thyge-barnet, det var smadder hygsomt. Han er på vej mod et 100 kg's militærpres, kom nu, tro på det Thyge :superman:

Hammergrip pulldowns:

3x10 @ 85 det var tydeligt hvor svag min venstre biceps er blevet, i de næsten 6 uger jeg har holdt den i ro pga albuen.

Dødløft:

1x10 @ 60

1x10 @ 100

1x4 @ 130

1x2 @ 160

5x5 @ 180 stille og roligt, men alligeveller god smæk på

Supersættet med:

Fransk pres:

4x10 @ 45 kg meget let, men ok til en start.

Shrugs:

2x10 @ 160 lægger lige lidt roligt ud

Lave bent over rows:

2x10 @ 100

Skrå bænk:

5x5 @ 90

1x10 @ 60 Tydeligt at mærke, at jeg har mistet en del i bænken. Dog skal man selvfølgelig lige være opmærksom på, at jeg på dette tidspunkt var TOTALT carb-depleted, da jeg er på diæt og var pænt træt efter ryg, men der noget at arbejde på, det må man sige.

Link to comment
Share on other sites

Træning 15/5-2011

Ben + bænk og lidt curls til overarmsbicepsmusklen

Thyge-barnet var tilstede, og vi snakkede om alt mellem himmel og jord, men mest om krudt. Vi fandt iøvrigt ud af, at det er fedt at være på krudt og at man bliver stærk af det, men også at det er dyrt og at man bliver lille igen. Desværre missede jeg ud på træningssamvær med den aller smukkeste af Thors swoleness'es, nemlig Jonas, Vedbæks prins (og stolthed)

Bænkpres (i det nye stativ, det holder hele vejen!):

1x10 @ 50

1x7 @ 90

1x3 @ 110

1x1 @ 130

1x1 @ 140

1x1 @ 145 helt uden problemer og der var til mere, bamsefar danser stadigvæk efter 5 ugers bænkfravær!

5x5 @ 120 Easy peasy

Squat:

1x10 @ 60

1x4 @ 90

1x3 @ 130

1x2 @ 150

1x1 @ 160

3x4 @ 168,5 Thyge drillede mig med min 1 kgs progression fra sidste gang, som fysisk var repræsenteret ved to skiver "ost" (2 x 0.5 kgs skiver)

2x5 @ 168,5

Læg stående på panel:

4x12 @ kropsvægt

Bicepstræningscurl til overarmsmuskel:

3x10 @ 23,5 starter lidt blødt ud

Link to comment
Share on other sites

Træning 17/5-2011

Ryg + skulder

Der var en del saftspændte unghaner tilstede, hvilket medførte en del snakken, hvilket igen førte til, at min træning kom til at tage for lang tid, hvilket var uhensigtsmæssigt, da jeg var en anelse under-carbed :nonono:

Men det var da hyggeligt.

P.S. De to yngeste syntes Kai Greene er swoleness, jeg synes han er nederen..

Militærpres:

Mine skuldre var ømme efter bænkpres søndag, så tog den med lidt med ro

1x en hel masse @ stang opvarm.

1x10 @ 50

1x3 @ 70

5x5 @ 80

1x9 @ 70

Dødløft:

1x10 @ 90 ohg

1x5 @ 110 ohg

1x3 @ 140 ohg

1x2 @ 170 ohg

1x1 @ 180 ohg

4x5 @ 185

1x3 @ 185 øv, så gik jeg ned..

Kørt simultant med:

Chinups/pullups:

1x4 @ kropsvægt

4x5 @ kropsvægt

Bent over rows:

4x8 @ 120

Link to comment
Share on other sites

Træning 24/5-2011

Træning med de ungeste boyz. Jonas var swole og kørte intermistiske preacher-DB-curls på en skråbænk, mens jeg var lidt i stykker som sædvanlig.. men jeg squattede godt.

2x10 @ 60 opvarm.

1x6 @ 100

1x3 @ 140

1x3 @ 160

1x2 @ 170

1x2 @ 190

1x2 @ 200 med overskud til flere, men ville hellere gå højere.

1x2 @ 210 Pu-ha, den sidste var hård

1x1 @ 220

Lille pause

2x5 @ 170

1x6 @ 140

Læg stående på panel:

4x10 @ kropsvægt + 24 kg kettlebell

Edited by Muggz
Link to comment
Share on other sites

Var til lægen igår, det var temmeligt nedslående. Min læge er en meget flink og kompetent mand, som har beskæftiget sig en del med sportsmedicin, og hans dom over min albue var ganske klar og konkret.

Jeg må ikke lave nogen form for presøvelser, dvs bænkpres, militærpres etc, ej heller må jeg curle eller træne triceps eller lave nogen rygøvelser, der involverer en flektion af biceps, dvs chinups/pulldowns eller rows, i de næste 5 måneder, dersom jeg ønsker at blive smerterne kvit.

Så nu er jeg faktisk ret deprimeret og har stort set mistet al min motivation.

Jeg kan dog stadigvæk træne ben, og jeg må tilsyneladenede også godt dødløfte. Men hvor fedt er det kun at squatte og dødløfte i næsten et halvt år?? Meget lidt fedt faktisk..

Jeg overvejer at melde mig ind i et center, hvor de har en peck-deck-maskine, da det er den eneste form for brysttræning, der er mig tilladt. Hvis jeg ikke gør det, mister jeg alt, hvad jeg har brugt de sidste 10 måneder på at bygge op.

Jeg kan vist også godt snige et par skulderøvelser ind, som eksempelvis frontraises og lateral raises, men det bliver ved dem, da jeg som sagt ikke må presse med armen.

It's a shitty situation, og det kan godt være jeg ikke gider at logge så meget de næste måneder.

Link to comment
Share on other sites

Var til lægen igår, det var temmeligt nedslående. Min læge er en meget flink og kompetent mand, som har beskæftiget sig en del med sportsmedicin, og hans dom over min albue var ganske klar og konkret.

Jeg må ikke lave nogen form for presøvelser, dvs bænkpres, militærpres etc, ej heller må jeg curle eller træne triceps eller lave nogen rygøvelser, der involverer en flektion af biceps, dvs chinups/pulldowns eller rows, i de næste 5 måneder, dersom jeg ønsker at blive smerterne kvit.

Så nu er jeg faktisk ret deprimeret og har stort set mistet al min motivation.

Jeg kan dog stadigvæk træne ben, og jeg må tilsyneladenede også godt dødløfte. Men hvor fedt er det kun at squatte og dødløfte i næsten et halvt år?? Meget lidt fedt faktisk..

Jeg overvejer at melde mig ind i et center, hvor de har en peck-deck-maskine, da det er den eneste form for brysttræning, der er mig tilladt. Hvis jeg ikke gør det, mister jeg alt, hvad jeg har brugt de sidste 10 måneder på at bygge op.

Jeg kan vist også godt snige et par skulderøvelser ind, som eksempelvis frontraises og lateral raises, men det bliver ved dem, da jeg som sagt ikke må presse med armen.

It's a shitty situation, og det kan godt være jeg ikke gider at logge så meget de næste måneder.

Det er jeg sgu ked af at høre :unhappy:

Hvad med at fortsætte med squat og dødløft, evt. power clean og så begynde på noget cardio til at fylde tiden ud med og fortsætte med at have et fokus? Jeg har ikke læst hele din log og har kun lige tjekket dine sidste resultater, så du må undskylde hvis mit forslag virker tåbeligt. Synes bare at det er pisse synd at du mister din motivation... Kender det alt for godt fra mig selv og det er pisse nederen... :mad:

Uanset hvad, så må du have god bedring og god træning.

Link to comment
Share on other sites

Motivation eller ej, så stopper du fanme bare ikke med at træne det du kan.

Lige nu føles 5 måneder som resten af livet, men de går hurtigt. Det ved jeg med bestemthed da de næste 5 måneder er sommermåneder og de er altid for hurtigt overstået :tongue:

Som CH er inde på, prøv at finde et plan B-fokus. Brug evt. loggen som støttepunkt - og især da hvis motivationen er væk, så er det en fin måde at holde den kørende på alligevel. Been there, done that, det virker!

Uanset hvor meget du ikke gider, så få måsen ned i motionscenteret og hold dig kørende så godt som muligt. Om 5 måneder vil du ærgre din røv i større laser end da du havde ondt i maven hvis du ikke gør det.

Sorry for evt. upassende indblanding men hvor ser jeg bare mig selv i den opgivenhed du giver udtryk for.

Med venlig hilsen og ønske om god bedring

Hr. Skabslæser

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Thor nu stopper du fanme... Hvis han siger at du skal holde totalt pause, kan han fanme ikke være en kompetent sportsmediciner... Det er ALTID bedre at lave lidt end end at lave ingenting. Og så i 5 måneder - det er helt og aldeles 100% retarderet og absolut ikke i overensstemmelse med moderne behandlingspraksis af tendinitter og bursitter

Nu får du en henvisning til en idrætsklinik, snakker med en rigtig fuldtids idrætsmediciner og får en henvisning til nogle korrekte diagnostiske værktøjer og kompetente fysioterapeut.

Ellers så ring til mig, så skal jeg nok sætte dig i kontakt med de rigtige folk. Dét der spiller ikke en skid, Thor. Det er bare ikke i orden at en læge siger sådan noget...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share