En Funktionel GØJLER's log!


Kousgaard
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 15 februar

Har sjældent sovet så dårligt og uroligt, som jeg gjorde i nat. Dette resulterede da i, at jeg da jeg vågnede kl. 05:30 kun havde sovet små 4-4.5 halv time.. Så var bare så bombet og uoplagt til dagens træning, hvilket også tydeligt kunne mærkes igennem den første del af træningen på ydeevnen.

OPVARMNING:

3 Runder af (60/60) i makkerpar.

A: Lounges m/ jab.

B: Mobility drills.

Power Clean:

Teknik

3 Runder

1 x 1-2-3 @ 60 kg

2 x 1-2-3 @ 55

Chinups (Max reps)

13 @ BW

09 @ BW

08 @ BW

08 @ BW

Benchpress:

3 Runder

2 x 1-2-3 @ 90 kg

1 x 1-2-3 @ 95

One-arm KB Swing: (Ladder)

15-14-13-12-11 @ 16 kg (H+V)

10-9-8-6-5-->1 @ 24

Dvs. 130+100 = 230 stk.

Rigtigt god omgang. Føler virkeligt også, at min swing teknik one-arm er klart forbedret. Der er ikke megen udfordring i swings med 16eren mere. Men de 8 kg op til 24 er fortsat også en rigelig stor mundfuld. Men målet om 140-150 reps på 5 mins med 24 kg kommer nærmere og nærmere :smile:

- Udstræk!

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag d. 16 februar

Tog en sen omgang idag. Kæresten har skole fri denne uge. Så sov lidt længere og tilpassede træningen med, at jeg kunne nå det inden arbejde. Ellers en ganske okay omgang idag.

Opvarmning:

Løb: 20 mins.

Knees to Elbow:

15 @ BW

13 @ BW

10 @ BW

Planken:

3.00 min

2.30

2.00

Godt nok en hård omgang idag. De første 3 minutter var hårde også fortsatte det ellers bare..

Russian twists:

15 @ BW (H+V)

12 @ + 5 kg

12 @ + 10

Roning (Interval):

8 x 1 min (30sek pause)

Totalt 2323 meter

2323 / 8 = 290m pr interval.

Opkasts fornemmelser og åndenød! Don't we just love it! :blink:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 17 februar

OPVARMNING:

3 Runder (A+B)

A

10 Overhead Squat

10 Bent-over rows

10 push ups.

B: Lounge/Jab

Lidt let udstræk.

Dødløft:

3 Runder:

1-2-3 @ 110 kg

1-2-3 @ 115

1-2-3 @ 115

Pullups(CG):

3 Runder:

1-2-3 @ BW + 25 kg

1-2-3 @ BW + 25

1-2-3 @ BW + 30

KB Squat press: (H+V)

4 Runder:

5-4-3-2-1 @ 16 kg

Push ups (Max reps):

53 @ BW

37 @ BW

31 @ BW

- Udstræk!

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 19 februar

Kanon omgang træning idag. Lidt teknik og ellers lidt kropskerne styrke og leg med kettlebells :4thumbup: Efterfølgende stod den på en omgang Puls/styrke, som underviser og idag med fuldt hold trods det dårlige vejr. Efterhånden ved, at være et godt gennemprøvet hold, hvilket gør, at det tekniske niveau på holdet er ved, at være rigtigt godt hvad angår såvel slagserier, som swings og thrusters :smile:

Clean & Jerk:

3 x 3 @ 40 kg

2 x 3 @ 50

De første 3 runder med fokus på clean delen i høj grad med, at få vendt så højt, som muligt.

WOD

3 runder:

(2 x 16 kg)

10 Double Swings

05 KB Clean&Press

05 KB High Pull

10 KB Snatch* (5+5)

* 1 x 16 kg

Ekstra

Full Contact Twist:

16 @ Stang + 5 kg

16 @ + 10

16 @ + 10

AB-Wheel rollouts:

15 @ BW

15 @ BW

21 @ BW - PR

- Udstræk

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 20 februar

Var nede ved nogle af gutterne igår, hvor det vist desværre blev lidt for sent inden jeg røg hjem og deroveni hatten så sov jeg bare utroligt uroligt i nat og vågnede igen flere gange!! Men op skulle jeg og på arbejde. Så var virkeligt uoplagt, da vi efterfølgende skulle træne kl. 1. Ellers står den på hjem og klargøre til besøg af hele den pukkelryggede familie i aften. Så slappen af bliver vist udsat til imorgen = Hviledag! :4thumbup:

OPVARMNING:

3 Runder (A+B)

A

10 Overhead Squat

10 Bent-over rows

10 push ups.

B: Lounge/Jab

TESTKRAV - Alle øvelserne er kørt med 3-5 mins pause imellem hver station!

Sprang let og elegant dødløft og Power Clean over idag, da min ene biceps har drillet lidt efter igår..

Weigthed pullup:

1 @ 25 kg

0 @ 50 < Miss

1 @ 45 - PR

Alle reps dead hang uden moment hop.

KB Squatpress:

5-4-3-2-1 (H+V) @ 24 kg

Strækkere:

40 stks. Delt op i 3 x 10 + 2x5 reps med kort indlagt pause for, at spare lidt kræfter.

Burpees: (30/30) < 30 aktiv, 30 sek pause.

7 runder af 8 reps.

Klarede alle runder på mellem 27 og 29/30 sek. Ikke helt godkendt indsats idag. Men var generelt også bare træt idag!

One-Arm KB Swings:

165 reps - 16 kg

Tid: 5.00 min

Interval Løb:

4x1.30 min (1 min pause) - Incline 1%

1 x 12 km/t

1 x 12.5

1 x 13.0

1 x 13.5

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22 februar

Lorte mandag. Alt for tidligt, alt for koldt og alt for meget sne.. Totalt dømt til fail! fik jeg forresten nævnt, at det var KOLDT! Nå ja også er mine led også begyndt, at være vanvittigt trætte så har valgt, at fordoble mit indtag af Omega 3-6-9!! Fik to glas fra PF for 100 kr gennem en bekendt forhandler :bigsmile:

Derudover påbegyndte vi fra idag os en omgang 4 ugers Jim Wendler 5-3-1 cyklus. Bliver fin.. :superman:

OPVARMNING:

3 Runder af (60/60) i makkerpar.

A: Lounges m/ jab.

B: Mobility drills.

Chinups (Ladder):

1-2-3- > 9-7 Fail på sæt 10!

= 52 stk.

Power Clean:

Teknik

5 @ 45

5 @ 52.5

5 @ 60

Benchpress:

5 @ 75

5 @ 85

4 @ 97.5 < Fik os nr 5. Men med alt for megen hjælp desværre!

One-arm KB Swing: (Ladder)

10 x 10 @ 24 kg (H+V)

= 200 stk.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23 februar

Løb:

5 km

26.17 mins.

Lidt fartleg idag. Startede ud de første 10 mins på 10-11 km/t. Dernæst øgede jeg stødt og roligt op og sluttede af med de sidste 6-7 minutter på 13 og 13.5.. Alt i alt en rigtigt god omgang idag. Benene er også ved, at være rigtigt godt med igen og heldigvis ingen dårlige tegn fra skinnebenene heller.. :bigsmile:

Knees to Elbow:

15 @ BW

11 @ BW

07 @ BW

Roning:

2 km

Tid: 8.56 min

Side brigdes:

2.00 min (H+V)

Planken:

3.43 min - PR

- Udstræk

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24 februar

OPVARMNING:

3 Runder (A+B)

A

10 Overhead Squat

10 Bent-over rows

10 push ups.

B: KB SLHP (16kg)

Lidt let udstræk.

Dødløft:

5 @ 90 kg

5 @ 105

5 @ 120 < Op kom de. Men fandeme om de var grimme de sidste 3! :nonono:

Pullups (CG):

5 @ BW + 20 kg

5 @ BW + 25

4 @ BW + 30

KB Squat press: (H+V)

2 Runder:

5-4-3-2-1 @ 24 kg

Squatpress og forstoppet næse = Pishamrende ubehageligt!! :crazy:

Push ups (Max reps):

37 @ BW

25 @ BW

24 @ BW

Døjer lidt med det ene håndled. Så brugte Push-up bars idag for, at holde ledet strakt, men samtidigt også for, at få øget dybde :smile:

- Udstræk!

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 26 februar

Brugte det meste af dagen idag i Silvan og i værkstedet med min trænings makker Michael. Hvor to Jump boxes idag blev skabt. Vi blev squ enige om at det var alt for dyrt at give 12-1300 kr for noget man kunne lave selv. Så for 400 kr matrialer og 3 timers slid med sav og pudsegrej fik vi lavet to super stabile bokse, hvor den ene blev justerbar i bunden. 24'' og 24'' ( 20+4'' ) :smile:

Men trænet blev der også og nu skulle de nye kasser jo også prøves til en tur :superman:

Teknik

1 x BB Snatch + 5 x OH Squat @ 30 kg

1 x BB Snatch + 5 x OH Squat @ 30

1 x BB Snatch + 5 x OH Squat @ 40

2 Runder: (H+V) 16 kg.

5 KB Swings

5 KBClean/Press

5 KB Snatch

+ Lidt leg med double Snatch :tongue:

Floor Wipers:

2 x 10 (H+V)

En øvelser jeg så på Youtube igår. Lå ned på en måtte og holdte en BB med 40 kg i strakte arme over bryst for, at hjælpe med balancen..

WOD

30 Box Jumps 24''

30 Push ups

30 Swings - 24kg

20 Box Jumps

20 Push ups

20 Swings

10 Box Jumps

10 Push ups

10 Swings

Tid: 6:13 min.

Mine ben syrede allerede totalt til i første runde af Box jumps! :crazy: Men var også til spinning igår for første gang i lang tid. Så nok os lidt derfor!!

post-8314-12672748464_thumb.jpg

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 27 februar

Kanon god træning idag. Følte mig virkeligt ovenpå og dette resulterede da også i to nye personlige rekorder idag i henhold til testkravene. Så nu mangler jeg reelt set kun, at forbedre mine løbetider.

Var også på vægten imorges, hvor den sagde 72.9kg. dvs. at vægten er røget ned med knap 1 kg her den sidste måned. Fedtprocenten derimod er blevet reduceret med 0.7% fra 8 til 7.3% målt med tang. Føler nu ellers jeg har forsøgt, at holde mit ligevægt indtag meget godt og har fået nok protein. Men mine kropsmål har også været stort set uændret sånær talje og ben. Taljen er blevet mindre sjovt nok. Men mine lår har genvundet 1.5 cm den sidste måned :4thumbup:

Opvarmning:

Roning:

1 km

Tid: 5 mins +/- > Nice and easy!

TESTKRAV - Alle øvelserne er kørt med 3-5 mins pause imellem hver station!

Power Clean:

2 @ 60 kg

1 @ 72.5 - PR!

Dødløft:

3 @ 90 kg

1 @ 100

1 @ 120

Tog lidt ekstra sæt idag. Alle udelukkende med fokus på teknik!

Weigthed pullup:

1 @ 25 kg

1 @ 50 - PR!

Alle reps dead hang uden moment hop.

KB Squatpress:

5-4-3-2-1 (H+V) @ 24 kg

Burpees: (30/30) < 30 aktiv, 30 sek pause.

10 runder af 8 reps.

Klarede alle runder på mellem 25 og 28 sek. Første gang vi kørte alle 10 runder!

One-Arm KB Swings:

154 reps @ 24 kg - PR!

Tid: 5.00 min

Interval Løb:

4x1.30 min (1 min pause) - Incline 1%

1 x 13 km/t

1 x 13.5

1 x 14.0

1 x 15.0 > Sidste 15 sek på 15.5

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Sweet! Hvad er din maxrep? (hvis du kan kender den)

Pullup = UH eller OH?

Mine pullups er altid underhånd. Og har valgt, at træne UH da det er valgfrit til prøven. Men Chins (OH) dead hang er min nuværende rekord 14 stks. Men tror snart jeg skal prøve en tur igen. UH ingen ide. Men vil skyde på lidt flere. Måske 16-17 reps. Må lige prøve, at max reppe begge varianter! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 28 februar

Erhvervede mig igår et elektronisk trådløst stegetermometer, da vi igår fik besøg af svigerfamilien og menuen stod på Roastbeef bl.a. Super instrument, da man så samtidigt kan sidde i stuen og glo flimmer mens stegen er i ovnen uden, at skulle rejse sig for ofte.. hehe :tongue:

Ellers stod den på lidt sympati træning idag for hyggens skyld sammen med kæresten. Var noget træt i mine ben idag. Så droppede alt konditionstræning og tog lidt teknik i stedet. Ganske let omgang + mave. :smile:

Opvarmning:

Let omgang mobility drills!

Teknik

Træk:

5 x 1 @ 30 kg

3 x 1 @ 40

2 x 1 @ 45

Stød:

5 x 1 @ 45

Ekstra

Toes to the bar:

4 x 5 @ BW

1 x 4 @ BW

Hang leg side raise (Obliques):

4 x 10 @ BW (5+5)

- Udstræk

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1 marts

Simpelthen så træt idag. Mandag er min ubestritte hade dag, at stå op. Men er jeg nok langt fra at være ene om, at føle! Men ellers hygge nok dag igår. Kold roastbeef til frokost, lækker kylling til aften og protein pandekager med nutella, som aftensnak :4mewantfood:

OPVARMNING:

Roning: 5 min.

Benchpress:

5 @ 60 kg

3 @ 80

3 @ 92.5

2 @ 102.5

Skulle have haft 3 reps i sidste sæt. Men døde totalt på nr 2. Så droppede helt, at prøve den sidste. Min progression hvad angår bænk er måske også lige optimistisk nok sat i forhold til, at da jeg bænkede 115 vejede jeg noget mere end jeg gør nu. Men hvad fanden.. No Pain, No Gain! :tongue:

Power Clean:

Teknik

3 @ 50 kg

3 @ 55

3 @ 62.5

Rigtigt gode idag følte jeg og virkeligt med eksplosivt optræk og midtfase. :bigsmile:

WOD

1/2 "Cindy"

5 Pull ups > (Dead hang!)

10 push ups

15 Air Squat

10 mins.

10 Runder + 3 pull ups.

Første gang jeg kører den her ellers simple WOD. Må sige den lød overraskende nem. Men syren bygger sig hurtigt op og mit ellers hurtige tempo dalede lidt på mine pullups de sidste 3-4 runder. Lidt ærgeligt. Men nu har jeg da et udgangspunkt, at gå ud fra når jeg forhåbentligt slår rekorden næste gang!

- Udstræk

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 2 marts

Havde lidt små travlt idag. Så blev til en hurtig omgang på kun 1 times penge..

Løb:

4 km

Tid: 19:47 min.

- Let udstræk!

Ekstra

Swissball side chrunces:

2 x 15 @ BW (H+V)

Swissball K2E:

2 x 15 @ BW

Reverse Hypers:

30 @ BW

Swissball Hypers:

30 @ BW

Handstand Wall runs:

2 x 10 @ BW (H+V)

Handstand Statisk hold:

1 min > Rimeligt meget syre i armene til sidst! :crazy:

- Udstræk!

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 3 marts

OPVARMNING:

2 Runder (A+B)

A

10 Overhead Squat

10 Bent-over rows

10 push ups.

B: KB SLDL (12kg)

Lidt let udstræk.

Dødløft:

Teknik

3 @ 97.5 kg

3 @ 112.5

3 @ 125 > Blev kørt, som 2+1. Mistede totalt opspændet på nr 2.

KB Clean & Press:

3 x 5-4-3-2-1 @ 2x16 kg.

Kørte 5 også poden ned på gulvet. Kort pause. Så 4 og ned og stå stille osv.

5-10 Mins restitutions pause (Aka. snak!) :laugh:

WOD

100 Dips

100 Pullups

Tid: 17:05 min.

Ikke verdens hurtigste tid. Taber rigtigt meget tid på mine pullups, som idag ellers var en blanding af OH og UH. Men ved ikke om det var dødløften der havde smadret mine Lats allerede inden eller om jeg bare generelt var svag idag. For måtte efter 6 runde allerede dele dem op til 3+2 og senere 2+2+1 de sidste ca. 11 runder. Men kørt blev de da alle. Men var for en gangs skyld ikke udholdenheden, men derimod styrken der var den begrænsende faktor idag!

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 4 marts

Så kom dagen endeligt hvorpå jeg prøvede kræfter med den challenge jeg var blevet stillet. Roning 10K's! :superman: Benene føltes okay. Lidt trætte. Men er de squ altid for tiden. Havde også lånt et puls ur til lejligheden og lå gennemsnitsligt på en 74% af min maks puls, hvilket vel lige er acceptabelt.

Lagde umiddelbart ud med for lidt modstand på Concepteren med niveau 5, men fik da senere øget, hvorefter der kom MEGET mere flow i det hele. Men starten var generelt elendig. Allerede efter de første 1800m syrede begge mine balder totalt til og forsøgte, at ignorer det indtil ca. 5 km. Så var jeg lige hurtigt af maskinen og fik banket syren ud, hvorefter jeg straks røg på igen og lige øgede niveauet til 8 på modstanden. Herefter huggede jeg knap 4 minutter af min tid på de næste 5 km, hvilket bare beviser, at der intet flow og for lidt modstand havde været over de første 5 km. :nonono:

Roning:

10 km.

Tid: 48.31 min.

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Lagde umiddelbart ud med for lidt modstand på Concepteren med niveau 5, men fik da senere øget, hvorefter der kom MEGET mere flow i det hele.

Det lyder som en noget høj setting for en 10k'er, kunne lidt antyde at du ikke er god til at få fart i svinghjulet.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en noget høj setting for en 10k'er, kunne lidt antyde at du ikke er god til at få fart i svinghjulet.

Tja ved nu ikke. Min træk hastighed er ca. den samme om modstanden er på 5 eller 7-8, 10 stykker. Virker underligt. Men er nok som du siger fordi jeg er dårlig til, at få nok fart i hjulet. Men føler klart jeg rammer det bedste flow når jeg ligger med en høj modstand og kan da også se, at min fremdrift er klart hurtigst der, hvilket da også giver god nok mening, hvis tempoet er uændret fra de 5 km. Men ved ikke om det kan være fordi niveau 5 virker for nemt for mig eller jeg, som du siger bare ikke er teknisk god nok til, at øge tempoet i stedet for blot, at øge eksplosiviteten i mine træk.

Men tror du jeg vil med større fordel kunne hugge sekunder/minutter af min tid ved, at sænke modstanden og arbejde på et generelt højere tempo kontra, at hamre derudaf med en høj modstand? Tænker, at selv på en så lang distance må en højere fart og modstand vel altid være, at foretrække ligesom, hvis man skulle cykle? Men omvendt kan man måske hurtigt bruge for mange kræfter på for kort tid eller hvordan? :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Tja ved nu ikke. Min træk hastighed er ca. den samme om modstanden er på 5 eller 7-8, 10 stykker. Virker underligt. Men er nok som du siger fordi jeg er dårlig til, at få nok fart i hjulet. Men føler klart jeg rammer det bedste flow når jeg ligger med en høj modstand og kan da også se, at min fremdrift er klart hurtigst der, hvilket da også giver god nok mening, hvis tempoet er uændret fra de 5 km. Men ved ikke om det kan være fordi niveau 5 virker for nemt for mig eller jeg, som du siger bare ikke er teknisk god nok til, at øge tempoet i stedet for blot, at øge eksplosiviteten i mine træk.

Men tror du jeg vil med større fordel kunne hugge sekunder/minutter af min tid ved, at sænke modstanden og arbejde på et generelt højere tempo kontra, at hamre derudaf med en høj modstand? Tænker, at selv på en så lang distance må en højere fart og modstand vel altid være, at foretrække ligesom, hvis man skulle cykle? Men omvendt kan man måske hurtigt bruge for mange kræfter på for kort tid eller hvordan? :smile:

Problemet er at jo tungere du indstiller den, jo mere anaerobt vil hvert enkelt træk være. Og en 10k'er er bestemt at betragte som aerob.

Sammenlign det med at du skal dødløfte en samlet volumen på X antal tons. Dampersetting svarer til hvor meget du vælger at sætte på stangen. Jo mere der er på stangen jo færre løft skal du lave, men det er så tilsvarende tungere, og du vil syre mere til.

På concept2's hjemmeside (UK eller com) må du kunne finde en del om teknik og dampersetting.

Crossfit Journal har også en god håndfuld videoer med bl.a. Peter Dreissigacker (medstifter af Concept2) hvor han viser teknik og laver diverse drills.Her kører den gamle mand en sub 1.30 500m.

http://video.google.com/videoplay?docid=684430133085140658#

Link to comment
Share on other sites

Problemet er at jo tungere du indstiller den, jo mere anaerobt vil hvert enkelt træk være. Og en 10k'er er bestemt at betragte som aerob.

Sammenlign det med at du skal dødløfte en samlet volumen på X antal tons. Dampersetting svarer til hvor meget du vælger at sætte på stangen. Jo mere der er på stangen jo færre løft skal du lave, men det er så tilsvarende tungere, og du vil syre mere til.

På concept2's hjemmeside (UK eller com) må du kunne finde en del om teknik og dampersetting.

Crossfit Journal har også en god håndfuld videoer med bl.a. Peter Dreissigacker (medstifter af Concept2) hvor han viser teknik og laver diverse drills.Her kører den gamle mand en sub 1.30 500m.

http://video.google.com/videoplay?docid=684430133085140658#

Lyder spændende. Må jeg lige kigge nærmere på. Men mener alligevel ens modstand bør være så høj som mulig indenfor en bestemt udstrækning. Hvis man kan holde et højt tempo på niveau 8, hvorfor så gå ned på niveau 5. Ens fremdrift pr træk er jo markant højere ved niveau 8 og den samlede tid for arbejdet derfor også markant mindsket. Eller Omformet i løb. Hvorfor løbe med 10 km/t hvis du kan tilbagelægge den samme distance med en højere fart. Men du har nok ret i, at mit tempo nok godt kan øges en tur. :tongue:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Spændende træninger du får fyret af.

Mangler du objekter til at prøve at lave træninger til siger du bare til smile.gif

Ligner meget den måde jeg prøver at kombinere tingene på, er bare ikke god til at få taget mig sammen for tiden og ikke så god til at være kreativ smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Lyder spændende. Må jeg lige kigge nærmere på. Men mener alligevel ens modstand bør være så høj som mulig indenfor en bestemt udstrækning. Hvis man kan holde et højt tempo på niveau 8, hvorfor så gå ned på niveau 5. Ens fremdrift pr træk er jo markant højere ved niveau 8 og den samlede tid for arbejdet derfor også markant mindsket. Eller Omformet i løb. Hvorfor løbe med 10 km/t hvis du kan tilbagelægge den samme distance med en højere fart. Men du har nok ret i, at mit tempo nok godt kan øges en tur. Vil ihvertfald lige prøve, at arbejde på det også se om en kompromi løsning måske snarre er svaret tongue.gif

Er ikke helt sikker på du kan stille det op sådan, der er nok en årsag til at de bla på de sidder der linkes til, skriver at bla elite roere osv ofte træner med en instilling omkring 5.

Link to comment
Share on other sites

Spændende træninger du får fyret af.

Mangler du objekter til at prøve at lave træninger til siger du bare til smile.gif

Ligner meget den måde jeg prøver at kombinere tingene på, er bare ikke god til at få taget mig sammen for tiden og ikke så god til at være kreativ smile.gif

Tak Teddy :bigsmile:

Min træning er, som du sikkert har erfaret meget med henblik på X-Fit certificering rent kort sigtet. Men er bestemt en trænings form jeg ønsker, at fortsætte med. Kombinationen af eksplosiv styrke krydret med det udholdenhedsmæssige aspekt er en super fed kombination og den konstante variation i træningen, som også ses i CF konceptet er lige mig.

Men kunne helt sikkert godt være, at jeg kunne bruge nogle eksperiment dukker. Umiddelbart er den geografiske afstand lidt stor. Men du er velkommen til fortsat, at lure med i min log og suge inspiration herfra, hvis du finder noget brugbart og spørg gerne ind, hvis du vil have noget mere uddybbende. Vil meget gerne kunne være til hjælp, hvis jeg ville kunne bidrage til, at øge din kreativitet hvad angår din træning :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Lyder spændende. Må jeg lige kigge nærmere på. Men mener alligevel ens modstand bør være så høj som mulig indenfor en bestemt udstrækning. Hvis man kan holde et højt tempo på niveau 8, hvorfor så gå ned på niveau 5. Ens fremdrift pr træk er jo markant højere ved niveau 8 og den samlede tid for arbejdet derfor også markant mindsket. Eller Omformet i løb. Hvorfor løbe med 10 km/t hvis du kan tilbagelægge den samme distance med en højere fart. Men du har nok ret i, at mit tempo nok godt kan øges en tur. Vil ihvertfald lige prøve, at arbejde på det også se om en kompromi løsning måske snarre er svaret :tongue:

Det giver jo sig selv. En tautologi. :smile:

Lad mig minde om formlen:

F = m * a

(Kraft = masse * acceleration)

Jo højere dampersetting jo højere m men også lavere a.

Og min påstand er at ved længere ture vil relativt høj a og mindre m være optimalt på roeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share