En Funktionel GØJLER's log!


Kousgaard
 Share

Recommended Posts

Tak Teddy bigsmile.gif

Min træning er, som du sikkert har erfaret meget med henblik på X-Fit certificering rent kort sigtet. Men er bestemt en trænings form jeg ønsker, at fortsætte med. Kombinationen af eksplosiv styrke krydret med det udholdenhedsmæssige aspekt er en super fed kombination og den konstante variation i træningen, som også ses i CF konceptet er lige mig.

Men kunne helt sikkert godt være, at jeg kunne bruge nogle eksperiment dukker. Umiddelbart er den geografiske afstand lidt stor. Men du er velkommen til fortsat, at lure med i min log og suge inspiration herfra, hvis du finder noget brugbart og spørg gerne ind, hvis du vil have noget mere uddybbende. Vil meget gerne kunne være til hjælp, hvis jeg ville kunne bidrage til, at øge din kreativitet hvad angår din træning smile.gif

Der hvor jeg har det sværest er helt klart at få kombineret de forskellige typer af elementer i hver træning. Der syntes jeg de forskellige WOD fra CF er ret gode, men da jeg træner hjemme er visse ting ikke mulige.

Så vil bruge din log som inspirationskilde.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 319
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det giver jo sig selv. En tautologi. :smile:

Lad mig minde om formlen:

F = m * a

(Kraft = masse * acceleration)

Jo højere dampersetting jo højere m men også lavere a.

Og min påstand er at ved længere ture vil relativt høj a og mindre m være optimalt på roeren.

Kan godt følge dig i din pointe. Men tror det er hele min stil hvad angår den type arbejde der er anderledes. Er eksplosivt kraftfuld af natur og derfor falder det mig nok også nemmere, at hamre igennem med en høj dampsetting på alle givne distancer kontra, at have en højere acceleration og laver setting. Men kunne omvendt også mærke idag, at min udholdenhed ikke er helt god nok til, at køre den stil på så lang en distance, men omvendt er min acceleration heller ikke høj nok til, at jeg kan øge min fart tilstrækkeligt nok ved en lav dampsetting. Men er nok lige så meget et spørgsmål om muskel fiber tilvænning end, at det er et spørgsmål om, at ændre ens ro stil. Men vil man være udholdende og kunne begå sig på længere distancer har du helt klart ret i, at aerob træning er klart, at foretrække så jeg ikke gasser mig selv helt undervejs.

Link to comment
Share on other sites

Der hvor jeg har det sværest er helt klart at få kombineret de forskellige typer af elementer i hver træning. Der syntes jeg de forskellige WOD fra CF er ret gode, men da jeg træner hjemme er visse ting ikke mulige.

Så vil bruge din log som inspirationskilde.

Skal du være mere end velkommen til. Tag evt. at investere i et par Kettlebells, hvis du ikke allerede har gjort dette. De vil kunne bringe dig langt i den her sammenhæng. Der vil også komme mere fokus fremadrettet på CF/X-Fit træning i min log, da jeg efterhånden har kapacitet til, at kunne bestå alle de opsatte krav af tung fysisk karakter og mit fokus nu snare må lægge på, at øge min fart på løbe intervalerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 6 marts

Fik aldrig logget min træning igår, da det gik lidt stærkt med, at skulle videre ind til Århus og se Alice i Eventyrland. I 3D selvfølgeligt. Super flot film og virkeligt værd, at se hvis man er til den slags film. :smile: Ellers står dagen idag på hviledag og på hygge med shopping i Århus og senere ud og spise god Italiensk mad med kæresten.. Carb load! :4mewantfood:

WOD

25 V-ups

50 Snatch *

25 Push ups

50 Swings *

25 Box jumps 24''

50 Clean/Press *

25 Burpees

* (25+25)

Tid: 12:55 < Hårdt! :crazy:

Alle Kettlebell øvelser kørt med 16 kg!

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 7 marts

Ondeste psyko work out idag ovenpå weekendens hygge tur med kæresten med masser af god mad og underholdning. Så følte virkeligt jeg skyldte nogle timer i centeret idag, specielt fordi vi røg op forbi nogle af min kammerater igår og fik lidt, at drikke efter vi havde været ude og spise. Drak dog med måde, hvilket resulterede i, at jeg faktisk overhovedet ikke var hangovered da vi skulle tidligt op idag for, at æde Brunch inden chek ud. Var bare røv træt. Men fik da heldigvis lige en time på øjet da jeg kom hjem inden vi smuttede ned og trænede et par timer..

WOD 1

5 Runder (30 kg)

10 Dødløft

10 Hang Clean

10 Skulder pres

10 Back squat

10 BOR

Tid: 11.15 min

WOD 2

21-15-9

Pullups

KB SDLHP (24kg)

Tid: 7.05 min

Ekstra

Havde Poul en af vores bokse instruktør med på træning idag. Så vi fik lige 10 mins intensiv mave helved!!

WOD 3

One-arm Swings (H+V)

10 @ 24 kg

Sumo DL High Pull

10 @ 24 kg

Double Clean/pres

10 @ 2x16

One-Arm Snatch (H+V)

10 @ 12 kg

Push ups (m/ Bars)

10 @ Wide grip

10 @ Norm grip

10 @ Navy grip

Tid: 3.18 mins

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 8 marts

Totalt mandags syndrom, som jeg plejer.. Havde virkeligt svært ved, at hive mig selv op i morges. Motivationen var lav, da stængerne virkeligt var ømme ovenpå gårdagens strabasser. Men tanken om en velfortjent hviledag fik mig nu alligevel op og igang!

Roning:

5 min - Let opvarmende.

Power Clean:

Teknik

5 @ 52.5 kg

3 @ 60

1 @ 70

Rigtigt gode idag faktisk, hvilket overraskede mig!

WOD 1

5 Runder

3 pull ups (m/ 10 kg DB)

5 Pull ups

Tid: 5.17 min

Første 2 runder kørte skide godt, men burde nok have opdelt lidt. For døde totalt i 4 og 5 runde!!

WOD 2

5 Runder

05 HSPU

10 Dips

15 Push ups

Tid: 10:07 min

Havde håbet på en noget bedre tid. Men HSPU trak virkeligt tænder ud. Første runde blev 5, så 3+2, 2+2+1 og 5x1 i de 2 sidste runder! :crazy:

- Fri imorgen! :4thumbup:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 10 marts

Vi trænede lidt senere idag, da Michael havde skole fri. Super lækkert og med en god nattesøvn var styrken virkeligt god idag! :bigsmile:

Opvarmning:

Mobility Drills

Dødløft:

Teknik

5 @ 70 kg

5 @ 105

3 @ 120

1 @ 135 < Rigtigt god idag. De 3x120 var knap så pæne. Men følte virkeligt jeg fik startet godt op på den tunge og holdt mit opspænd! :4thumbup:

OH Press:

5 @ 35 kg

5 @ 55

3 @ 65

0 @ 75 < Miss!

1 @ 70 - PR!

Kanon styrke på skulderspres idag. Men har heller ikke reppet max i OH press i nyere tid. Så lidt ærgerligt, at jeg missede på de 75!

Pullups (OH):

5-5-5-3-3-3

5 @ BW

5 @ +15

5 @ +15

5 @ +15

3 @ +20

3 @ +25

3 @ +30 :devil:

KB One-arm Snatch:

Max reps (H+V) - 5 mins.

Totalt: 101 - (16kg)

Havde håbet på, at få lidt flere reps. Men kunne godt mærke, at kroppen var træt. Specielt i mine Lats efter Død og pullups.

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 11 marts

Opvarmning:

Mobility Drills + Sjipning

WOD 1

10 runder (40 kg)

1 Snatch

1 Thruster

1 Back squat

1 Thruster (Behind neck)

Tid: 3.42 min

Forholdvis overkommelig omgang. Burde måske have kørt 15 runder eller med flere kg.

WOD 2

5 runder

19m OH Farmerwalk (15kg)

10 Box jumps 24"

Tid: 6.50 min

Utrolig modbydelig omgang. WOD'en var sat til 20m, men salen vi brugte var kun 19m..

WOD 3

Max runder på 10 min

2 HSPU

4 Pullups

8 KB Swings

11 runder!

- Let udstræk! > Totalt smadret! :wub:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 12 marts

Havde virkeligt de ondeste DOMS i mine lår idag efter gårsdagens Farmerwalk. Men ikke desto mindre måtte jeg jo træne det væk! :tongue:

Bænkpress:

8 @ 60 kg

5 @ 85

3 @ 97.5

1 @ 110

OH Squat:

10 @ 20 kg

10 @ 30

5 @ 40 kg

5 @ 40

5 @ 40

5 @ 50

6 @ 55 - PR!

Trak (Snatch) dem alle op undtagen i sidste sæt. Der røg den op med Power clean. Ellers en fed omgang. De første 2 sæt føltes hårde.

Dernæst følte jeg teknikken og mit opspænd blev meget bedre, hvilket gjorde, at jeg efterfølgende kunne præstere bedre. Men er stadigvæk os ret grøn hvad øvelsen angår. Så alt i alt var jeg rigtigt godt tilfreds! :smile:

WOD

20 KB Swings * (24kg)

20 Burpees

20 KB SDLHP - (24kg)

20 KB Snatch * (16kg)

20 DB OH Press (2x12)

20 Box jumps 24"

* (10+10)

Tid: 5.13 min

Kørte efterfølgende en times undervisning med Alternativ Cirkeltræning. Idag 3 Runder i makkerpar af 10 (45/15) sek stationer.

Men da det var ren og skær gengangere idag gik der stort set ingen tid med, at forevise øvelserne og kører for megen teknik på dem. Hvilket gjorde, at jeg idag prøvede noget lidt nyt, som afslutter de sidste 10 mins. Dette resulterede i en lille ganske simpel bonus WOD, hvor folk selv var herre over tempoet samt eventuelle pauser mellem runderne. Og nå ja så var jeg selvfølgeligt også selv med :smile:

BONUS WOD

Max runder på 10 min.

5 Push ups

10 Sit-ups

15 Air Squat < Seriøst smerte fra 7 runde!

= 18 runder.

Rekorden på timen var godt nok ikke min. Måtte se mig slået med 3 runder af en kollega. Men der var fandeme også skrald på! :4thumbup:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 13 marts

Nåede aldrig, at få logget igår, da vi røg direkte fra træning og videre ud til svigerfamilien til noget hygge tam tam med rigtigt lækker mad, som altid! :4mewantfood: Ellers stod den på hygge senere oppe hos nogle venner og ellers, at kunne sove længe og holde totalt træningsfri søndag :smile:

WOD

5 runder

7 Pullups

7 Thrusters (40kg)

7 Dips

7 Burpees

Tid: 11.07 min

Virkeligt en smadret omgang. Thrusters specielt blev usvinskligt hårde efter 2 runde allerede!

BONUS WOD

Havde Poul og Thomas foruden Michael med nede og træne os. Så vi tog lige en ekstra lille battle til sidst efter Pouls' påfund!

10 WG Pushups

20 Air Squats

20 Jumping lunges (10+10)

10 CG Pushups

10 Tuck Jumps

Tid: 58.35 sek

Tabte med kun 2 sek til Poul, hvor de andre lå omkring 1.15-1.20. Men tabte det hele på mine Squats. Virkeligt bittert!

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 15 marts

For første gang i meget lang tid var jeg faktisk ikke totalt bombet, som jeg ellers altid er om mandagen. Men tror helt bestemt også, at det har noget, at gøre med, at jeg virkeligt bare fik slappet ordentligt af igår med god mad og film. Så Surrogates igår med kæresten. Kanon film!

Opvarmning:

Mobility drills

WOD

"Lynne"

5 Runder af max rep.

Bodyweight OH Pullups (No kip!)

Bodyweight Benchpress

Pullups:

19 @ BW - PR! :devil:

11 @ -

09 @ -

08 @ -

07 @ -

Bænkpres:

14 @ 72.5 kg

09 @ 72.5

09 @ 72.5

08 @ 72.5

09 @ 72.5

Totalt: 54+49 = 103!!

Alt i alt utrolig giftig WOD selvom der var 1-2 mins pause mellem hvert skift blev mit patværk pumpet for hårdt op!! :smile:

CORETRÆNING

15 min blandet landhandel! :smile:

- Udstræk!

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 16 marts

Havde en af mine gamle trænings kammarater fra hjembyen på besøg idag til en gang Crossfit. Tror helt klart intensiteten overraskede ham!

Opvarmning:

Løb 10 mins.

Power Clean:

5 @ 30 kg

5 @ 40

5 @ 50

Med fokus på øget eksplosivitet! D-load denne uge inden vi påbegynder en ny turnus af Jim Wendlers 5-3-1 program.

WOD 1

5 runder

5 Box jumps 24''

20 sek Handstand

5 Pullups

20 sek Handstand

5 Pistols (H+V)

20 sek Handstand

Tid: 12 24 min.

Tabte meget tid på Handstand efter 2 runde allerede. Men 5 mins samlet handstand på en WOD er også meget!

WOD 2

3 runder

05 Pullups

10 KB SDLHP (24 kg)

15 Box Jumps 24''

10 Push ups

05 Burpees

Tid: 6.22

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 17 marts

Opvarmning:

Mobility Drills

Dødløft (D-load):

5 @ 50 kg

5 @ 60

5 @ 70

5 @ 85

- Egentligt rart nok lige, at kunne få kørt noget ekstra teknik ind med lidt lettere løft!

Pullups: (5-Ladder)

5 @ BW

5 @ +20 kg

4 @ +25

3 @ +30

2 @ +35

1 @ +40 < Manglede lige de sidste 2 cm op. Men kroppen ville bare slet ikke det sidste stykke! MEN næste gang :tongue:

WOD

AMRAP 10 min

10 Swings (24 kg)

05 Burpees

13 Runder.

Havde sat målet til, at nå 12 runder. Så med 1 ekstra er jeg kun rigtigt godt tilfreds. Ellers en rigtigt modbydelig en, at starte dagen på! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 19 marts

Fantastisk med træning idag efter en velfortjent hviledag igår. Bare ærgeligt, at vi var lidt presset på tiden, da jeg havde hold efterfølgende.

OPVARMNING:

Løb: 10 mins - Lidt blandet. 9-12 km/t.

OH Squat:

10 @ 30 kg

05 @ 50

05 @ 50

05 @ 50

05 @ 55

05 @ 60

Var lige ved, at gå galt med, at holde opspændet på de sidste reps i 5 sæt. Men det gik og ellers var spotmakkeren også klar!

KB Turkish Getups:

3 @ 8 kg (H+V)

3 @ 12

3 @ 16

1 @ 24 PR!

WOD

5 runder (35kg)

12 Deadlift

09 Hang Clean

06 Push Jerk

Tid: 8.29

Fik virkeligt hug på dagens WOD! Min udholdenhed bremsede mig helt og mit forspring til Michael efter første runde forsvandt hurtigt. :sneaky2:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 20 marts

Vi var samlet en hel flok idag til træning. Michael, hans to brødre og 4 fælles venner, samt Poul og jeg. Virkeligt en fed intensitet. Vidst godt vi blev en del. Så havde klargjort 6 forskellige WODs folk kunne kører sådan lidt efter lyst parvis. Men først en solid omgang opvarmnings Tabata! :smile:

OPVARMNING:

Mobility Drills

TABATA WOD

60 sek aktiv - 30 sek pause.

KB SDLHP (24kg)

30 sek

Air Squat

30 sek

Pullups

30 sek

Push ups

30 sek

Sit-ups

Resultat: 41 - 49 - 22 - 45 - 60 = 217 rep.

WOD 1

20 HSPU

30 Inverted rows

50 Swings (24kg)

30 Push ups

20 Burpees

Tid: 8.52

Blev totalt slagtet af Poul. Den mand er bare en maskine. Han var knap 2.30 mins hurtigere end mig her og kørte Pullups i stedet for mine Supine row! Men døde primært på mine HSPU efter en ellers god start med 2x5 rep. Dernæst 2+2+1 og 5x1! :crazy:

WOD 2

500m Row

12 KB Thrusters (2x12kg)

500m Row

09 KB Thrusters

500m Row

06 KB Thrusters

Tid: 7.58

Den sidste WOD her kørte vi stort set alle igennem parvis imod hinanden på et eller andet tidspunkt og på trods af, at jeg havde den sidst rendte jeg med den bedste tid ud af alle os 6 der gennemførte. Så lidt sejr blev det da også til idag! :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22 marts

Tilbage til mandags syndromet med træthed og uoplagthed. Dog ikke helt så slemt idag heldigvis. Men kunne godt mærke, at kroppen fortsat var træt efter i lørdags, hvor den vist også fik lige rigeligt med gas! Ellers totalt afslappende med hviledag igår. Først Brunch med damen og da hun så smuttede på arbejde kiggede Michael op forbi også røg der squ hurtigt lige en plade marabou og senere en god omgang hjemmelavede kyllinge burgere ala snask! :4mewantfood:

Power Clean:

Teknik

5 @ 50 kg

5 @ 55

5 @ 62.5

Rigtigt god udførsel idag faktisk. Syntes min teknik bliver bedre og bedre og at eksplosiviteten gradvist øges på de tunge reps os!

Benchpress:

5 @ 75 kg

5 @ 87.5

5 @ 97.5 > Kørt som 3+2. Ikke det helt vilde overskud her! Ville have alle reps uden hjælp. Så efter nr 3 blev der lige indlagt en kort pause.

WOD

10 Runder

05 Pullups

10 Pushups

05 K2E

10 Air Squats

Tid: 13.33 min

- Udstræk!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 23 marts

Årets første løbetur udenfor. Kanon løbevejr og meget mild i temperaturen. Havde lokket kæresten med udfra den forudsætning, at hun måtte sætte tempoet hele vejen, hvilket hun så gjorde og faktisk gjorde ganske godt :smile:

Løb:

4.055 km.

Tid: 22.27 min

10.84 km/t.

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24 marts

Opvarmning:

Mobility Drills (2 runder)

Teknik

KB SDLHP

AB Pullover

Wallballs

Dødløft:

8 @ 60 kg

5 @ 95

5 @ 110

5 @ 125 < 4+1

Mistede efter nr 4 totalt grebet og måtte slippe vægten, hvorefter jeg ikke havde styrken til at trække den op med det samme igen.

OH Press:

8 @ 30 kg

5 @ 50

5 @ 55

4 @ 62.5

Sidst sæt var dræbende. Lidt push på nr 4 og nr 5 kom os op. Men med hjælp og meget push. Derfor ikke medregnet

WOD

KB Complex (16 kg)

3 Runder

10 Snatch (5+5)

10 Push press *

10 Step ups (20'' Box) *

10 Double Swings *

* 2 x 16 (32kg)

Tid: 6.26 min

BONUS

3 Runder (A+B+C) (1 min pause mellem runderne)

A: Ab Pullover (MD-Ball)

3x20 @ 9 lb (4kg)

B: Lying K2E

3x20 @ BW

C: Ab-Wheel rollouts (kneeling)

20 @ BW

15 @ BW

18 @ BW < :crazy:

Alt i alt en sygt hård omgang og status 30 min senere er, at maven er totalt smadret! :tongue:

- Fri imorgen! :4thumbup:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 25

Idag var egentligt tiltænkt, som hviledag. Men da Michael så ringede og sagde, at vores Elite II ringe var kommet og jeg alligevel var nede i receptionen bad jeg ham komme forbi så vi lige kunne lege lidt efter jeg havde fri. Første gang vi begge skulle prøve, at træne med ringe. Så var ekstatic! :4thumbup:

Opvarmning:

Mobility drills

Teknik

Dips

Pullups

Inverted rows

Push ups

Muscle ups:

3 @ BW (kneeling jump)

3 @ BW (standing jump)

10 x 1 @ BW (Strict)

Alle 10 reps var dead hang og med tilbage bøjet ben hængende frit over jorden! Følte mig ret meget ovenpå, så prøve os flere gange, at lave to reps ud i et hug. Men mistede hver gang mit false grip på returen ned. Var squ for svært, at holde og ellers var det manglende teknik!

Super fed omgang! Var positivt overrasket over de ringe og min formåen i og med jeg aldrig havde prøvet, at træne med dem før! :superman:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Vurderet ud fra hastigheden alene ser der ud til at være et ret solidt overskud.

Det ser ud til om du godt kan sætte ringene en smule højere, og måske komme ned omkring full lockout i bunden.

Har også en film mere, hvor de er sat højere og jeg så står op fra start og derfor hænger mere. Kan lige uploade og smide den ind os :)

Kvaliteten på dem begge er bare pisse ringe. Men havde desværre ikke noget bedre, at filme med!

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share