Litopsi part II


Litopsi
 Share

Recommended Posts

ja sådan nogle har jeg også købt engang, men min mand var lige ved at drukne af grin da han så mig i dem... og indrømmet, de er dælme godt nok ik pæne. Men jeg købte nogle rigtigt gode dugfri nogen, og det er dem jeg leder efter.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag d. 3. juni

Kondicykel

Varighed: 40 min

distance: 15,7 km

Intensitet: moderat

kommentar: jeg har vedtaget at jeg kun må se dumme serier (som buffy o. lgn.) hvis det foregår på cyklen ;) det skal nok få mig til at springe på den lidt oftere.

I dag

Gang

et uspecificeret antal km, vel omkring 4 eller så??

Intensitet: lav (skoene klemte :( )

Link to comment
Share on other sites

Kondicykel

Tid: 40 min

Distance: 15, et eller andet km

Intensitet: moderat

Recovery: F2

Kommentar: utroligt at min "recovery" stadig kan ligge på en 2'er (næstbedst). Det er selvf. lækkert, at det ikke går så hurtigt ned af bakke som jeg troede, eller måske er det bare et ok vedligeholdelsesniveau jeg ligger på.

Link to comment
Share on other sites

Kondicykel

Distance: 16,9 km

Varighed: 41 min.

Recovery: F3

Kommentar: ok jeg ligger altså på grænsen mellem F2 og F3, men det skulle helst blive bedre fra nu af. Jeg kom i tanker om et træningsspørgsmål vedrørende graviditet og restitution, men jeg tror jeg laver en tråd i stedet :)

Link to comment
Share on other sites

ved du om det bliver en dreng eller en pige?

nø, men jeg har lige drømt at det bliver en pige... har dog også drømt at det bliver en dreng.... så deeet. Jeg har hele tiden haft på fornemmeren at det bliver en dreng, men jeg ved det ikke. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det var simpelthen det :) den sidste eksamen er vel overstået (et 7-tal...) Fra og med i morgen skal der fokus på motionen. ½ times cardio om dagen i den intensitet jeg har overskud til. Det skulle være til at overskue, nu hvor jeg ikke skal i skole før til februar igen.

Jeg har simpelthen bare ikke kunnet overskue at bevæge mig i under eksamenslæsningen. Jeg havde en tendens til at bruge motionen som overspringshandling for læsning - og det er selvf. ikke den værste overspringshandling man kan foretage, men med efterflølgende bad og så lige ½ time + foran tvet til at falde ned igen, kunne klokken jo hurtigt blive så mange at det "ikke kan betale sig at gå igang med læsningen"...

Yes det var de "gode" undskyldninger - men nu er de borte, så skal der cykles og svømmes og gåes til mine flade konvulutter kan sendes som et almindeligt brev til 4,25 :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Planen om ½ times cardio om dagen holder nogenlunde - meeen jeg skal lige i gang kan jeg godt mærke. Jeg kan nu tydeligt mærke forskel på min kondition. Der skal ingenting til for at jeg puster og stønner - jeg gad vide hvor stor en procentdel af det jeg kunne have undgået ved at være mere flittig? Nå ingen grund til at græde over spildt mælk, på med vanten så suser vi af sted.

I dag er det blevet til 2 km gang (godt og vel) og ½ time i svømmehallen.

Jeg har taget 16!! kg på siden januar, jeg synes selv det er for meget, men pdas vil jeg hellere tage for meget end for lidt på. Der kan altid rettes op på overflødige kg bagefter, men man kan ikke med tilbagevirkende kraft give barnet det det evt. måtte have manglet i fostertilværelsen. Jeg har nok også haft hånden liiidt for langt nede i kagedåsen de sidste par måneder, men jeg tror jeg kan styre det bedre nu her efter eksamen.

Har i øvrigt lige været ved jordemoder, alt ser fint ud og hun tillod sig endda at sige at jeg har nogle gode mavemuskler?? hvor jeg så end har dem fra, for de har dælme været forsømt for vildt.

Over and out herfra :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv lige blevet onkel for 7. gang i sidste uge… 

selv tillykke :)

jeg har tænkt lidt over hvordan jeg skal skrive log i denne tid. Min plan er jo at dyrke en eller anden form for cardio i ½ time om dagen. Men jeg er ligeglad med hvilken type. Jeg regner derfor også en gåtur ned til byen og hjem igen med (sammenlagt godt 4 km) ligesom lørdagsrengøringen også i mine termer kan udgøre det for den halve time (selvom det godt nok tager en time, men jeg kan altså ikke få mig selv til at kalde det 1:1 motion). Derfor synes jeg også det er så'en liiiidt at skrive det i loggen. Jeg vil derfor bare indimellem skrive hvordan det går med at overholde planen.

Og det går fint. Efter ferien er startet har jeg meget mere lyst til at gå en tur i svømmeren eller tage ned til byen (bare for at kigge - jeg køber ikke noget :4whistling: ). Men jeg kan efterhånden godt mærke at den ekstra vægt og den øgede puls hæmmer mig en del. Jeg føler mig meget ude af form efterhånden og begynder at glæde mig til at komme om på den anden side af fødslen hvor jeg også vil turde styre min kost noget mere. Jeg ved det lyder lidt sygt, men jeg glæder mig lidt til projekt "slank efter fødslen". Ikke kun målet, men også vejen til det glæder jeg mig til. Det hænger nok sammen med at jeg forventer det kommer til at gå relativt let og resultaterne vil være med til at holde modet oppe. Jeg glæder mig til at se vægten vise mindre og mindre for hver uge og ikke omvendt. I sidste uge har jeg dog kun taget et par 100 gr. på, svarende til babyens vægtforøgelse, hvilket jo er fint. Det skyldes nok to ting: ovenstående øgede lyst til motion og at min mand nu også har ferie (det medfører nemlig at der ikke er så mange "jeg keder mig"-ture ud til køleskabet).

Nu skal vi snart på ferie mmmmm lækkert - med badeland , det skal udnyttes - med restaurantmad morgen og aften - go grobund for nogle sunde kostvaner i de dage. Narj hvor jeg glæder mig :)

Kan da i øvrigt lige tilføje at jeg har 25% af min graviditet tilbage, svarende til 71 dage..... (and counting....)

Edited by Litopsi
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke, omstændighederne taget i betrakning, at det er for lidt at skrive om! Men ok da, hvis bare du holder dine forventningsfulde læsere orienteret, så skal du blive tilgivet. B)

Hav en pragtfuld ferie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ja så er jeg hjemvendt :) og større!! men der er også kun 54 dage til termin....

Det går middelgodt med motionen. Det er rigtigt svært at lave noget i varmen. Jeg skal bare overveje at rejse mig fra sofaen før jeg sveder og er forpustet, så tanken om en cykeltur eller en travetur ligger sommetider lidt fjernt - specielt fordi jeg er begyndt at få problemer med mine gode travesko: 1) det er ektremt varmt at have kondisko (og strømper) på 2) de er blevet en anelse for små (er lige rykket op i en str. 40) 3) det tager ret lang tid og megen anstrengelse at binde dem fordi jeg næsten ikke kan nå mine fødder mere.

Men nu hvor det ser ud til at temperaturen falder lidt, tror jeg at jeg vil være bedre til at springe på kondicyklen :bike: . Her er mit problem bare at jeg starter ud med at bestemme mig for en rolig tur, men når jeg er i gang kan jeg ikke lade være med at klø mere på end planlagt og så kan jeg ikke holde til mere end 25-30 min. Men lidt er stadig bedre end ingenting. Jeg vil ikke skælde mig selv ud for det jeg ikke får lavet - det bliver jeg bare i dårligt humør af, og det gider jeg ikke. Formen er nok middelgod, jeg laver i hvert fald stadig F3'ere på kondicyklen (skala fra 1-5 hvor 1 er bedst).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja det er ikke fordi der er sket det helt vilde på motionsområdet siden sidst. Det er stadig for varmt for mig at lave noget seriøst, så det bliver mest til en kort gårtur og en omgang rengøring i høj fart en gang imellem.

Der er 41 dage tilbage... uha, det er godt nok snart. Om 2-3 uger vil man kalde det en fødsel til tiden!! Vi har efterhånden stort set fået købt det hele - mangler kun nogle få småting. Jeg er ved at skrive ned hvad vi skal have pakket til at tage med på hospitalet på den store dag. Det varer nok ikke længe før jeg pakker tasken. Men det hele er bare så utroligt underligt... vi kan slet ikke fatte hvad det er der skal ske... det kommer nok hen ad vejen.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Litopsi

Jeg fik bare lige lyst til at kommentere din log. Synes det er helt fint, at du har lyst til at dele dine oplevelser med hensyn til graviditeten. Jeg læser i hvert fald om det med stor fornøjelse og benytter chancen for at mindes lidt:o) . Det er helt vildt hvad der sker med kroppen! Fantastisk oplevelse! - måske lige med undtagelse af den sidste måneds tid, hvor jeg vejede ca. 20 kg mere end jeg plejede (og mit barn var ikke en gang større end gennemsnittet og det var heller ikke vand :lol: ). Men som sagt... synes det er hyggeligt at læse om, selvom jeg ikke kender dig og jeg tror, at du måske en dag vil blive glad for at have ført en smule dagbog over det.

Held og lykke herfra

- Kristin

Link to comment
Share on other sites

Status:

T minus 33 dage

vægt: + 20 kg

Kondition: ??

Indkøb: stort set færdigt

Humør: ultraspændt

Kommentar: jeg har taget alt for meget på, men har bestemt at det er lige meget. Jeg smider det bagefter i stedet. Det er ikke gået helt så godt med motionen som jeg havde håbet, specielt pga. de sidste par ugers ulidelige varme, men jeg har pdas heller ikke været fuldstændig passiv. Jeg glæder mig som en sindssyg til fødslen! det hele: veerne, turen til hospitalet, veerne, fødegangen, veerne, se vores lille vidunder, mærke den, at vide hvad det er når andre taler om fødsel. Det er alt for fjernt at forestille mig at vi får en baby med hjem en dag, men realiterne melder sig jo nok af sig selv på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share