Litopsi part II


Litopsi
 Share

Recommended Posts

Så var det jo lige at jeg faldt over et indlæg af Morten Z hvor han siger at det er en god ide ind imellem at lave en ny log... så det gør jeg så :bigsmile: Her et et link til den gamle log.

En lille indledende kommentar? hvad skal jeg sige? jo:

* mit første delmål er at vedligeholde min løbeform så godt som muligt indtil vejret bliver bedre

* desuden er mit mål at komme til at veje 65-66 kg igen indenfor overskuelig fremtid

* jeg er stadig 178 cm høj

* jeg er stadig 25 år ung

* nu er jeg gift :inlove:

* nu vejer jeg omkring 73-74 kg

* styrketræning bliver sandsynligvis IKKE en del af denne log. I hvert fald ikke ret meget.

* Jeg vil forsøge at springe lidt mere flittigt på kondicyklen

* Jeg vil også forsøge, så hurtigt som muligt at komme ind i rytmen med at cykle i stedet for at tage bussen, dog først når dagtemperaturen er over 10 grader og der er tørvejr.

Okay godt så. Dagens træning:

Løb

Vejr: sjap på vejen, tåget

Distance: 4.8 km

Humør: :)

Kommentar: enkelte steder var vejen næsten ryddet for sne og sjap, så kunne jeg tydeligt mærke hvor mange kræfter det egentligt tager at løbe i sne og sjap; specielt når det går op ad bakke. Jeg har nok været for hård i min første dom over mig selv for et par dage siden. Min form er bestemt ringere end den har været, men ikke så dårlig igen. Jeg lagde da også mærke til at min puls faldt relativt hurtigt da jeg kom hjem. I gamle dage kunne jeg puste resten af dagen hvis jeg havde støvsuget i stuen (aarh... overdrivelse fremmer forståelsen)... never the less så gik det såen set meget godt ;)

Edited by Litopsi
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En helt ren og frisk log!? Så skal der svines. :)

enkelte steder var vejen næsten ryddet for sne og sjap, så kunne jeg tydeligt mærke hvor mange kræfter det egentligt tager at løbe i sne og sjap; specielt når det går op ad bakke

Det koster helt sikkert flere kræfter at løbe i sne og sjap, da det er svært at få et ordentligt afsæt og man typisk løfter benene lidt højere.

Held og lykke med dine nye log. Jeg håber du vil bruge den flittigt. ;)

Edited by homer simpson
Link to comment
Share on other sites

Kondicykel

Tid: 30 minutter

Distance: 12.3 km

Opvarmning; 10 min @ ca. 20 km/t

Træning; 15 min @ ca 30-32 km/t

Træningspuls; ca. 180

"Recovery": F2

Nedvarmning; 5 min @ ca. 20 km/t

Kcal: 198

Kommentar: træningsprogram 1; den flade strækning. Pulsen er målt til mellem 174 og 188 i løbet af træningspassets sidste 5 minutter. "Recovery" er en funktion på cyklen som regner konditionen ud, ud fra træningspuls og pulsen efter 1 minuts pause efter træning. Bedste tal: 1 dårligste : 6. Ikke at det siger så forfærdeligt meget, da alle mulige faktorer kan spille ind, men nu skriver jeg ned - så kan jeg jo i hvert fald se udviklingen over tid, hvilket burde sige et eller andet. Kalorietal er mest med for fuldstændighedens skyld :D jeg kan lige så godt skrive alle de oplysninger jeg kan - og så ved jeg hvor meget jeg kan spise ekstra i dag ;) yummi.

Selvom jeg erkender at "Recovery"-tallet ikke siger så meget, er jeg alligevel overrasket over at jeg har kunnet lave en 2'er.... i den første tid jeg havde cyklen (altså før jeg begyndte at løbe) var mit bedste tal (efter at have trænet på¨cyklen i et par måneder) 4. Jeg har i øvrigt aldrig lavet en 1'er.

Nå nu vil jeg ud og råæde 200 kalorier :lol: og så SKAL jeg altså bare i gang med at læse :bblush:

Edited by Litopsi
Link to comment
Share on other sites

Neeej en ny Litopsi-log :bigsmile: Kanon ide at lave en ny oven på din lille "vinterpause", glæder mig til at følge den :)

Og tillykke med din nye civile status :love: Hvornår blev i gift? Jeg kan kun huske at b_skaal skrev i din gamle log at du skulle giftes... er bare lidt nysgerrig :)

Link to comment
Share on other sites

Løb

Vejr: rimfrost

Distance: 4.8 km

Humør: :)

Kommentar: Jaeh så er vejene næsten fri for sne og der er kun en smule slud og sjap tilbage... nu er der ingen undskyldning længere. Jeg var lige ved at løbe 1 km længere, men der er altså en dræberbakke lige inden jeg skulle være drejet af så motivationen til det var ikke lige i top... måske skal jeg løbe den anden vej rundt næste gang, så jeg er friskere når jeg skal tage beslutningen....

Hvornår blev i gift?

jeg si'r det ik'! det er en hem'li'hed ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg si'r det ik'! det er en hem'li'hed  

Nå OK men kan du så ikke give et hint når det en gang er ved at være tid til at ønske tillykke med jeres 1-års bryllupsdag? :tongue: jeg må forøvrigt selv til at finde en fyr at blive gift med inden for et halvt år. jeg bliver nemlig 25 til sommer og jeg vil iiiikkk have kanel. For at det ikke skal være løgn endda på en lørdag, den har mine forældre altså ikke regnet særlig godt ud i sin tid ;)

Kanon at du kom ud og løbe!!! Og ja tag lige den anden vej der næste gang så kan du nemlig prale med at have taget bakken med og det løfter altid motivationen når man yder lige det sidste :)

Link to comment
Share on other sites

Løb

Vejr: sol og skyer - ingen sne på vejen

Distance: 4.8 km

Humør: :bigsmile:

Kommentar: jeg løb den anden vej rundt, men det gjorde desværre ikke noget for lysten til at løbe en længere rute da jeg havde strid modvind og det trods alt også går lidt op af bakke på det stykke. Jeg havde desuden overvurderet temperaturen og løb derfor uden hue.... av mine stakkels ører...

Tube>> jeg ved nu ikke om man kan kalde det at "droppe styrketræningen"... det er nok nærmest en erkendelse af at jeg ikke har styrketrænet længe og heller ikke kommer til det foreløbigt (jeg ved godt jeg bildte dig noget andet ind Arne... men øh... hvor længe er det nu man har et standpunkt? :lol: )

Tulle + Xax: nøøøj hvor er I søde sammen :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kondicykel

Træningstid: 45 min (incl. 10 min opvarmning og 5 min nedvarmning)

Hastighed: 17-20 km/t til op- og nedvarmning - 25 km/t til træning

Træningspuls: 140-150

Recovery: F2

Kommentar: dejligt at røre sig lidt, selvom det til stadighed undrer mig at min recovery kan forblive på 2?? Måske går det bare ikke så hurtigt ned ad bakke som det føles.

Pigegymnastik

Jeg er begyndt at lave et bette gymnastikprogram hver aften. Det består af nogle pigeøvelser: blodcirkulation, mave, baller, lår, bækken og noget udstrækning. Det føles ikke som om det giver det helt vilde sådan styrkemæssigt (og det gør det jo nok heller ikke) men bevidstheden om at jeg altså laver en smule er rar.

Link to comment
Share on other sites

Kondicykel

Træningstid: 45 min (incl. 10 min opvarmning og 5 min nedvarmning)

Hastighed: 17-20 km/t til op- og nedvarmning - 25 km/t til træning

Træningspuls: 150-160

Recovery: F2

Kunne lige se et afsnit at "langt fra Las Vegas" imens... det er altså en god ting :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ka' I så holde op med at drille!!!!!!!!!!!!!! :tongue:

Bare fordi man lige er væk et par måneder så skal man straks angribes fra alle sider.

Nå men nu hvor det gode vejr er på vej kommer energien også, i dag er så første dag hvor jeg cykler i skole/på arbejde. Et par og tyve km. I går fik jeg ordnet cyklen og tog den første ultrakorte tur (små 4 km) og jeg har allerede ondt i r****... men det skal jo cykles væk.

Jeg havde ellers planer om at jeg skulle se BigBrother VIP og så kondicykle samtidig, men så er de så frække kun at sende det en gang om ugen og så gider jeg altså ikke følge med, det er for kedeligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sagde det jo!!! når det gode vejr kommer igen så gør jeg også :sweetsun:

Yummi - min første løbetur efter min længste løbepause. Jeg var ret nervøs for hvordan formen så ud - tænkte at det ville være bisse hvis 8 måneders intens kardio + 2 måneders spredt kardio kunne totaltspoleres af 2 ½ måned fuldstændig dovenskab. Men det kunne det heller ikke. Jeg løb 4.8 km i et roligt tempo, tenderende til jogging, og det gik over alt forventning. Jeg tog ikke tid (man skulle jo nødigt ødelægge optimismen allerede den første dag) men tænkte blot på hvordan min form var for nøjagtigt 1 år siden, hvor jeg løb samme rute med mange pauser og tungen hængende langt ud af halsen og var fuldstændigt færdig når jeg kom hjem. Min form er heldigvis markant bedre end det - så trods en sløj vinter er jeg stadig i pluspoint på kondikontoen (heey lækkert ord :lol: ). Jeg kunne godt have løbet længere, men jeg starter lige stille og roligt ud så jeg ikke ødelægger det hele inden jeg kommer igang.

Her i starten vil jeg løbe lidt efter vejret. Hvis det er for tarveligt skal jeg kun løbe hvis jeg virkeligt har lyst og hvis det er godt er jeg sikker på at lysten kommer automatisk.

Derudover skal jeg til at komme ind i vanen med at cykle i skole (3 x 20 km/uge). Det er lækkert, billigt og lige så hurtigt som bussen, så der er stort set ingen undskyldning (udover vejret).

Jeg glæder mig til at komme rigtigt i gang igen og smiler over hele kryderen når jeg kigger ud af vinduet og ser solen danse på himlen :)

Godt forårshumør til alle og yippiyay-yai: "nu kommer lyset og den lange dag - tilbage"

Link to comment
Share on other sites

Hej Litopsi,

Velkommen tilbage fra "velfortjent ferie". Jeg tror de fleste af os har holdt en større eller mindre pause - og fået mere eller mindre tilbagegang ved det. Men det er i hvert fald lækkert at se at du er tilbage - og fyldt at godt humør og optimisme.

Link to comment
Share on other sites

Nå efter en velment irettesættelse på run4fun <_< ;) må jeg hellere få opdateret her også:

20-03-03: Cykling 18 km

23-03-03: løb: 6.5 km

24-03-03: Cykling: 20 km

25-03-03: Cykling: 18 km

26-03-03: Løb: 7.4 km

Løb foregår i et meget moderat tempo (vel en 8-9 km/t) men jeg tager ikke tid. Jeg tester stadig hvor jeg står rent kondimæssigt. Alle km-angivelser er inklusive op- og nedvarmning.

Cykling sker i den sædvanlige sneglefart :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share