321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Torsdag

Morgen

Push ups

50.

Dagen igennem har den stået på forvisning af forskellig trænings metoder, og jeg har derfor forvist en masse military press, lunges, T2B, Tire flips, step ups, up-right rows osv...

Eftermiddag

Løb

Type: Introduktionsløb.

- Opvarmning, incl stigningsløb.

- Fartleg, Hvor man skiftedes til at trække hinanden.

- 4 x 20/20, pausen forgik hugsidende.

- "Følg mig" igennem skoven.

- 2 x 2+1 minut.

- Bakkesprint.

Distance: 8500m.

Jeg skulle være instruktør ved det "hurtige" løbehold. Det var jeg ganske tilfreds med da jeg så selv kunne hoppe med ombord på træningen, og få lidt ud af det. Intensiteten blev aldrig rigtig voldsom, grundet det relativt få antal intervaller vi gennemførte.

Men det var nu meget hyggeligt og der blev vendt en masse tanker om bla løbe økonomi og løbe stil :smile:

Hele Onsdag aften havde jeg problemer med maven og da jeg idag, kom hjem fra arbejde var jeg helt flad. jeg valgte for en gang skyld, at underkaste mig kroppen signaler, og slappe lidt af :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgen

Push ups

50.

Løb

Type: Almindeligt løb, incl stignings løb.

Distance: 6500m.

En omgang hygge løb med kollegaerne i skoven omkring Slagelse.

Eftermiddag

March

Vægt: 15kg.

Distance: 2 x 7km.

Gennemsnits hastighed: 09:35/km.

Efter arbejde kørte jeg hjem til mine forældres sommerhus, hvorfra jeg gik de 7km til svømmehallen. Benene var gode og ruten var en dejlig afveksling fra det sædvanlige.

Det var også idag mine Superfeet såler blev indviet, og jeg er allerede glad for dem, påtrods af at de ikke er gået til endnu. Jeg havde ingen problemer med achilessener eller "fashien"(?) på ydersiden af venstre skinneben :4thumbup:

Vandtilvænding

- Tør statisk opvarmning: 1'00, 1'00, 1'00, 1'30, 1'00.

- 50m dynamisk apnea, uden afsæt. Masser af overskud, måske det skyldes opvarmningen.

- Pingo: 20sek + 25m dynamisk apnea, med finner. 30sek + 25m dynamisk apnea, med finner.

- ABC træning: 1) Påtagning af Bly og finner. 2) Aftagning af Bly, finner og maske. 3) Påtagning af bly, finner, maske. 4)Aftagning og påtagning af finner og bly. 5) Aftagning og påtagning af bly og finner + 25m dynamisk apnea. 5) Diverse teknikker i af/påtagning af finner.

- Lidt hygge dyk.

Et OK vandpas hvor jeg fik luftet 50m'eren og arbejdet en masse med mine nye finner :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Push ups

50.

Hvile/Arbejde.

Søndag

Push ups

50.

Løb

Type: Distance.

- 15km. Tid: 01:14:00

- 02km afjog.

Distance: 17km

Jeg valgte at løbe fra mit nuværende hjem, til mit kommende hje. Ruten er punktvis meget kupperet og det var derfor oplagt med lidt bakke træning. Ikke iform af interval, men af tilgangen og løbestilen på bakken.

Det tog en evighed (9km) at få varmet benene op, og finde ind i en nogenlunde løbestil. Så det var først de sidste 4km at den fik lidt gas. Men rart at vide, at 2/3 af løbet kan være noget lort, og man stadig har 11 minutter tilgode :smile:

Derudover fik jeg eksperimenteret lidt med snørring af skoene.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Push ups

50.

Vandtilvænding

- 50m dynamisk apnea.

- 3 x Neddyk+aftagning af grej.

- 3 x Neddyk+påtagning af grej.

- 2 x udspring(3m)+påtagning af maske og finner.

- 2 x påtagning af finner.

- 2 x 25m dynamisk apnea.

- Udspring: Dødmur.

Jeg havde egentlig planlagt bjærgning, men hallen var så fyldt så der kun var plads på bunden :dry:

Formiddag

Løb

Type: Lange intervaller.

- 2000m Opvarmning.

- 3 x 1000m |03:58|03:51|03:47|.

- 3500m Jogging, incl stignings løb.

- 2 x (400m+200m). Løbe teknik, i 1000m tempo.

- 1300m Afjog.

Distance: 11km.

Oven på gårdsdagens distance tur havde jeg rimelig trætte læg muskler. Som dog artet sig fint under intervallerne.

Oprindeligt havde jeg planlagt 8-9km med 4x1000m løbet i et OK tempo, men uden at gå helt amok. Men efter 3 intervaller, gjorde B.S og hele hans film crew deres entre på løbe banen, og jeg valgte derfor at trække mig før jeg blev baggrunds tapet på B.S nyeste medie stunt. Efterfølgende jogget jeg lidt af, med lidt indlagte stignings løb. Men bedst som jeg var færdig, indhentet Danny mig, han skulle ud og løbe lange intervaller. Han fik overtalt mig til at blive hængende i regnen og pace ham lidt. Det gjorde jeg så, imens jeg lavet lidt løbs teknik.

Efterfølgende jogget jeg helt roligt af...

3 x Bronze cirkel

Tid: 05:40.

Helt nede i tempo, med fokus på ren teknik og intet andet.

Mine læg muskler var stadig stive.

Her til aften er mine læg muskler stadig stive :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Middag

Military press

1 x 10 x 20kg.

1 x 03 x 30kg.

1 x 05 x 40kg.

1 x 05 x 40kg.

1 x 07 x 40kg.

Weak :dry:

Frivend

1 x 01 x 40kg.

1 x 01 x 45kg.

1 x 01 x 45kg.

1 x 01 x 45kg.

1 x 01 x 45kg.

Jeg har aldrig gjort mig så meget i frivend, men det regner jeg med at lave om på :innocent: .

Dødløft

1 x 08 x 45kg.

1 x 03 x 70kg.

1 x 03 x 80kg.

1 x 01 x 90kg.

1 x 09 x 95kg. BUM!

1 x 01 x 100kg.

1 x 01 x 110kg.

Gode sikre løft idag. Under "rep-out'en" var der til flere reps, men stangen hvilet liige lovlig lang tid på gulvet. Men 9stk med 95kg, i god stil, det er godkendt.

Farmer walk

4 x 20m x 40/40kg.

Jeg har gjort mig alt for lidt i det her, men det var ikke noget problem :blush:

Jeg brugte 2 x 40kg KB's til øvelsen og målte så en 10m bane op i centret.

Pull ups

1 x 10 x BW.

1 x 08 x BW+10kg.

1 x 08 x BW+15kg.

1 x 08 x BW+20kg.

1 x 03 x BW+25kg.

1 x 03 x BW+25kg.

Er gået meget ned i vægt i denne øvelse. Det skal der fandme laves om på efter 96'eren :superman:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgen

Push ups

50.

Formiddag

Løb

- 2000m opvarmning.

- 8 x 400m

- 1500m afjog.

Distance: 6500m.

Tiderne skulle ligge omkring 1:26 og det fungeret ganske udmærket.

Jeg skar ned fra 10 til 8 intervaller da mine læg muskler stadig var ømme og min ryg stiv.

Løbet var i selskab med Danny, og distancen blev derfor et par kilometer kortere end den skulle have været ifølge mit program. Jeg fungeret som "hare" for Danny som gav rigtig god gas.

Jeg overvejet senere på dagen at jogge et par kilometer, men min kære hustru snakket mig fra det. Det ville simpelthen være for dumt at rende ind i en skade nu, fordi at man føler at man skal have 4 kilometer mere i benene.

Middag

Udstræk

10 minutter på gulvet med forskellige øvelser til at løsne op i lænden :wub:

Core

Rygbro m. strakt ben H/V. 90 sekunder.

Planke. 2 minutter.

Superman.

Dive bomber push ups.

Bench press

1 x 10 x 20kg.

1 x 03 x 40kg.

1 x 03 x 50kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 07 x 60kg.

1 x 01 x 65kg.

1 x 01 x 67,5kg.

1 x 01 x 67,5kg.

Flotte skub.

Lunges

1 x 20 x 20kg.

1 x 20 x 20kg.

1 x 20 x 20kg.

1 x 10 x 20kg + 16kg KB i højre hånd.

1 x 10 x 20kg + 16kg KB i venstre hånd.

Da jeg i forvejen havde stive stænger skippet jeg squatten, for istedet at tage en omgang lette lunges.

Dips

1 x 10 x BW.

1 x 08 x BW+20kg.

1 x 08 x BW+30kg.

1 x 08 x BW+35kg.

1 x 05 x BW+40kg.

Jeg sidder lidt fast her. Der må snart fyldes lidt flere skiver på :cool:

Preacher curls

1 x 13 x 25kg.

1 x 08 x 30kg.

Lidt til køllerne.

Eftermiddag

Svømning

- 1300m GLID.

- Statisk apnea på bunden, no biggie.

- 8 x 25m dynnamisk apnea.

Distance: 1500m.

Jeg havde planlagt intervaller men der var lidt for mange langsomme mennesker på banerne til at det ville have været besværet værd. Så jeg valgte en omgang teknik træning af crawl og bryst.

For en gang skyld var der lidt godt at kigge på i den ellers pølse fyldte hal. bla i form af en usædvanligt godt skåret tøs der spurgte om jeg var perle dykker :laugh:

That's it for today...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Push ups

50.

Eftermiddag

3 x Guldcirkler

Tid: 09:15 PR! med 35 sekunder :superman:

Det er godt nok længe siden jeg sidst har kørt guldcirkler. Men jeg var lige i stødet så jeg valgte at kører på.

Jeg startet ud i et konservativt tempo som jeg holdt hele vejen igennem og det resulteret i en, for mig, kanon tid. Det eneste punkt hvor jeg skulle tage mig lidt sammen var ved mave bøjningerne i sidste omgang.

Dette var også sidste gang jeg havde mulighed for at køre cirklerne i en gymnastik sal, inden prøven.

Aften

Løb

Type: Jogging.

Distance: 4km.

Jeg var iført uniformbukser, t-shirt og løbe sko. Turen var i selskab med hunden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgen

Push ups

50.

Eftermiddag

March

Vægt: 10kg.

Distance: 25km.

Tid: 04:19:00.

Turen blev gået uden vand, uden mad og uden ur. No problemo :cool:

Det var en god tur i godt vejr. Fødderne klaret det uden problemer. Efter 20km fik jeg dog ømme fødder, men det er standard :laugh: Jeg havde en irretation i venstre læg muskel, men ikke noget der ikke kunne ignoreres.

Jeg arbejdet også med at ignorere kløen diverse steder :blush:

Lørdag

Push ups

50.

Hvile

Jeg havde egentlig planlagt en 15km løbe tur. Men jeg fravalgte denne da det ikke er tiden til at eksperimentere og presse krop og sener unødigt.

Istedet blev det til en masse arbejde i hytten. Fødder og ben har idag været fuldstændig umærket af gårdsdagens tur. Min venstre læg muskel er dog lidt stiv, hvilket bekræftet mig i at jeg ikke skulle løbe. Den tur ser vi på imorgen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Løbeturen blev sløjfet :4disguise:

Aften

Chin ups

10 x 10 x BW.

Clean + Military press

1 x 01 x 10 x 20kg.

1 x 01 x 08 x 25kg.

1 x 01 x 05 x 30kg.

1 x 01 x 03 x 35kg.

1 x 01 x 05 x 42kg.

1 x 01 x 05 x 42kg.

1 x 01 x 10 x 42kg.

God power i skuldrene.

Man kan sige at jeg er gået fra træning frem imod 96'eren til "forberedelse" frem imod 96'eren. Og det indebærer bla at jeg er usædvanligt forsigtig omkring mine fysiske udfoldelser og tager i den forbindelse hellere én hviledag mere end programmet forskriver, end jeg vil gamble.

Jeg er nået til det punkt hvor jeg har konstateret at jeg ikke bliver hurtigere eller stærkere inden næste udfordring, så nu må jeg bare vise at jeg er VILD NOK!

Det vigtigste er nu at forblive skadesfri, holde kroppen igang og tekniktræne de forskellig discipliner.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Push ups

50.

Løb

Type: Lange intervaller.

- 1600m opvarmning. Incl stigningsløb.

- 4 x 1000m |04:00|03:59|03:51|03:52|

- 3400m afjog.

Distance: 9000m.

Jeg vågnet lidt sent og hoppet direkte i løbeskoene og ud på vejen, uden mad eller væske.

Tempoet var lagt an på den "estimeret" cooper hastighed. Altså et tempo som jeg under intervallet følte at jeg ville kunne holde i 12 minutter.

Jeg er blevet vandt til at have en lidt længere opvarmning og det første interval føltes derfor lidt som opvarmning.

Tiderne lå som forventet.

Dagen igennem

Masser af skovlen og trillebørskørsel.

Aften

3 cirkler

- 1. runde: 1 x Bronze cirkel.

- 2. runde: 1 x Sølv cirkel.

- 3. runde; 1 x Guld cirkel.

Ren og skær teknik træning, derfor havde jeg ingen tid på cirklerne. Men det var klart under 12 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Morgen

Push ups

50.

Dagen igennem

Arbejde med skovl og kost.

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 10 x 25m dynamisk apnea.

- Ned dyk + aftagning af grej. (1 minut)

- Ned dyk + påtagning af grej. (1 minut)

- Ned dyk + aftagning + på tagning af grej. (1 minut)

Jeg havde planlagt den helt store tur men hallen var stopfyldt så jeg ændret programmet til lidt dynamisk apnea og lidt ABC træning.

Da jeg ikka ville gentage denne sørgelige omgang lavet jeg en aftale med livredderne om at jeg kunne komme ind Onsdag før de åbnet hallen.

Onsdag

Morgen

Vandtilvænding

- 300m bryst. Tid: 05:54.

- 2 x 25m dynamisk apnea, uden afsæt.

- ABC prøven. :devil:

- Udspring + påtagning af finner og maske.

Et OK vandpas i en tom hal. Der snakket en hel del med livredderne, men det er jo prisen for en tom svømmehal :laugh:

Jeg var så heldig at lave en lignende aftal for imorgen :smile:

Tiden på bryst svømningen var den samme som altid, man kan sgu næsten stille uret efter mig :dry:

Det var første gang jeg lavet en fuld ABC prøve med bly Blybælte, finner og maske. Og jeg var presset da jeg som det sidste skulle have blybæltet på. Det er sgu utroligt at man kan gå 75m på ét åndedrag, men 20 sekunder under vand i en ABC prøve det tager bare livet af mig :blink:

Dagen igennem

Har jeg sat fold op.

Aften

Løb

Type: Distance.

Distance: 13km.

Tid: Unknown.

Borg: 15-16.

Dette var så min sidste distance træning inden jeg for alvor skal løbe 15km :superman:

Det var også min sidste distance tur i dette område, da jeg snart skal flytte, og det er helt sikkert at jeg kommer til at savne denne rute som bare er så smuk med marker, hav og stigninger i alle afskygninger :wub:

Turen forgik i mørke og det bare tempoet periodevist præg af.

Push ups

50.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Push ups

50.

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 25m dynamisk apnea, iført uniform.

- 50m bryst + ophaling af dukke + 50m bjærgning + 50m bryst + afklædning + 3 minutters vandtrædning m 2kg over vandet.

- Iklædning + 50m bryst + ophaling af dukke + 50m bjærgning + 50m bryst + afklædning.

- Lidt hygge dyk efter en tabt nøgle.

- 100m bjærgning, iført uniform.

Dagens træning var helliget bjærgningens kunst. Jeg har aldrig været god til at bjærge og har altid følt besvær ved det. Så idag skulle der tages hånd om det, Og det blev der.

Jeg fik både vandtrædningsben og brystben til at fungere fint :smile:

Lysten til at logge træningen er der ikke iøjeblikket, så måske der bliver lidt længere imellem indlæggene og de bliver nok derfor knapt så detaljeret, som de er nu.

Link to comment
Share on other sites

Lysten til at logge træningen er der ikke iøjeblikket, så måske der bliver lidt længere imellem indlæggene og de bliver nok derfor knapt så detaljeret, som de er nu.

Nej, nej, nej.

Du bliver nødt til at holde dine trofaste læsere opdaterede :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

3 x Bronze cirkel

Tid: unknown. Fokus på teknik.

Frog complex

1-2-3-2-1.

A1 pistols h/v.

1-2-3-4-5-4-3-2-1.

A2 pull ups

2-4-6-8-10-8-6-4-2.

Tør statisk

- 60 sek apnea. Pause: 60, 55, 50... 25, 20.

- 45, 50, 55... 85, 90 sek apnea. Pause: 60 sek.

Lørdag

Løb

Type: korte intervaller.

- 2000m opvarmning.

- 10 x 400m.

- 3700m afjog.

Distance: 9700.

En god tur oppe omkring mit nye hjem og holdkæft det var kuppereret og blæsende!

søndag

Hvile.

Udover det er jeg flyttet så det er blevet slæbt en hel del. Jeg har selvfølgelig også taget mine morgen push ups.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Formiddag

3 x bronze cirkel.

Fokus på teknik.

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 4 x 25m dynamisk apnea, langs bunden.

- ABC træning.

- 25m dynamisk apnea med finner.

- hygge dyk.

Træning i Asnæs svømmehal i selskab med Danni. Det var super hyggeligt og vi fik vendt det meste.

Aften

Løb

Type: Test løb.

- 2800m. Tid: 11:01.

- 2800m afjog.

Distance: 5600m.

Masser af modvind og en god del højdemeter. Rart at få skudt minimum kravet af under forholdsvis ugunstige forhold og stadig have 1 minut at give af.

Push ups

50.

Træningen idag har været dejligt lystbetonet. Og kun på 80-85%. Jeg har trappet næsten helt ned og har kun fokus på teknik og velvære.

Idag har jeg fået tv installeret, så nu mangler jeg bare internet (indlæggene er skrevet på telefonen hvilket tager en evighed).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ugen gik ikke som forventet.

Jeg blev taget ud, grundet helbredsmæssige årsager. Jeg føler ikke at jeg skylder nogen yderligere forklaring.

Jeg overvejer stadig om jeg fortsat skal logge træning og tanker, frem imod nye udfordringer og en ny ansøgning.

Link to comment
Share on other sites

Ugen gik ikke som forventet.

Jeg blev taget ud, grundet helbredsmæssige årsager. Jeg føler ikke at jeg skylder nogen yderligere forklaring.

Jeg overvejer stadig om jeg fortsat skal logge træning og tanker, frem imod nye udfordringer og en ny ansøgning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Op med humøret makker! Jeg kan sagtens følge dig og sagtens sætte mig i dit sted. Når man er så dedikeret og træner så målrettet mod noget, som du har gjort, giver det bare en ekstra stor lussing at blive 'sendt hjem'.

Vi er mange der har fulgt med, så medmindre det er dybt personligt og du virkelig ikke har lyst, synes jeg du skal sunde dig et par dage, og fortælle lidt om det derefter.

Husk på, den største kunst er at rejse sig efter et 'nederlag' og finde nye mål! Det gør du også :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share