321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

For satan knægt!!! Tillykke med fødselsdagen forleden :4thumbup: Vi fejrede den i Aalborg lørdag aften - hvor blev du af :cool:

Haha Tak Lasse!

Ja hvor blev jeg af, se det er et godt spørgsmål.

Jeg nået desværre ikke ind til FaF da jeg blev nød til at vægte min egen træning højere :blush: Men for satan et flot resultat du fik trukket i land... ELITE! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Push ups

50.

Military press

1 x 08 x 20kg.

1 x 03 x 30kg.

1 x 05 x 40kg.

1 x 05 x 40kg.

1 x 07 x 40kg.

Hmm... Not so good!

Dødløft

1 x 08 x 40kg.

1 x 03 x 80kg. Lette, men tunge!

1 x 10 x 95kg. BUM! Rep PR!

Ganske godt tilfreds med de 10 reps! Så nu ryger der nok en smule mere vægt på.

Pull ups

1 x 10 x BW.

1 x 08 x BW+10kg.

1 x 08 x BW+12,5kg.

1 x 08 x BW+15kg.

1 x 08 x BW+17,5kg.

1 x 08 x BW+20kg.

Begynder at starte med højere kilo så jeg kan få banket noget mere vægt på!

Eftermiddag

Løb

Type: Teknik træning, Incl 8 x Tabatta.

Distance: 5000m.

Idag eksperimenteret jeg lidt med pose running som jeg har gjort før.

Jeg har måtte ændre lidt på trænings programmet for denne uge, da arbejdet kræver meget tid (45 timer fordelt på Mandag, Tirsdag, Onsdag). Men som jeg har lagt programmet får jeg nået det hele alligevel :cool:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak Peter!

Jeg har sat en op på arbejdet, som tages ned Torsdag. Men det er i samme område som den du satte op. Så jeg ved ikke om det er noget du har lyst til give dig i kast med.

Men hvis du har lyst så smider jeg lige koordinatet på den første post.

Jeg vil gerne gå den. Men jeg har ikke tid før lørdag eller fredag. Men jeg kan tage den ned, hvis det er muligt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne gå den. Men jeg har ikke tid før lørdag eller fredag. Men jeg kan tage den ned, hvis det er muligt?

Hey makker! Det er muligt. Post skærmene bliver taget ned. Men plastic lommerne forbliver derude, så dem må du gerne tage med ind. Jeg sender dig liige koordinatet på første post imorgen!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Idag var bare en af de dage hvor jorden roteret den forkerte vej...

Der var overarbejde så jeg først kom fra jobbet 1730. Jeg var ved at løbe tør for diesel på vejen hjem da jeg var for nærig til at købe i Slagelse, hvilket så resulteret i en omvej på 10km og 20 ører dyrer pr/L.

Vejret har hele dagen været fint, indtil jeg parkeret bilen hjemme, da begyndte det at pisse ned og storme helt vildt.

Aften

Løb

Type: Lange intervaller.

- 1500m Opvarmning.

- 3 x 1000m. |03:50|03:58|03:50|

- 4000m Afjog.

Distance: 8500m.

Jeg havde ikke løbet 500m, før jeg kunne erklæres for gennemblødt. Ruten hvorpå intervallerne skulle gennemføres bød på intet anden end hård modvind, direkte fra havet af, så det var med nød og næppe at jeg kunne holde tiderne nogenlunde.

Tiderne burde ligge på de 03:56, så jeg er egentlig meget godt tilfreds, vejret taget i betragtning.

Efterfølgende satte jeg maden over og vente tiden blev brugt på...

3 x Bronze cirkel

Tid: 05:19

Stille og roligt imens spaghettien kogte færdig.

Imorgen står den på 24 timers arbejde :crazy: men jeg planlægger på at møde ind ultra tidligt og få trænet lidt.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Måtte hjemme fra kl 0530 for at få trænet inden jeg skulle på arbejde. Det er ikke noget jeg har praktiseret før, men det er helt sikkert en løsning der skal bruges når der er pres på tiden tilrådighed.

Morgen, tidlig.

Bænk pres

1 x 08 x 20kg.

1 x 03 x 40kg.

1 x 05 x 55kg.

1 x 05 x 55kg.

1 x 10 x 55kg.

Jeg forsøger at "anskue" stangen anderledes i håbet om at jeg så kan komme over mit weak point. og med 10 gode reps uden spotter, lader det til at gå.

Squat

1 x 08 x 20kg.

1 x 03 x 50kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 07 x 75kg.

Ok teknik.

DB Curls

1 x 11 x 18,5kg.

1 x 09 x 18,5kg.

Dips

1 x 10 x BW.

1 x 08 x BW+30kg.

1 x 08 x BW+35kg.

1 x 07 x BW+35kg.

OoH so weak. Der var intet at skyde med :nonono:

Eftermiddag

Core

- Planken med løftet ben.

- Side planke med løftet ben.

- Superman push ups.

- Saxon bends.

- Side bends på m fødderne på kontorstol.

Dette pas blev skudt ind imellem KÆMPE studenterbrød, Arbejds opgaver og Uanet mængder af kaffe.

Dagen/Natten står på 24 timers non-stop job. Hvor jeg bla øver knobbinding (Hvordan jeg har lært at binde mine sko, er mig en gåde), Drikker kaffe, Glor på en computer skærm, Drikker mere kaffe, Glor ud i luften, Drikker endnu mere kaffe, Begynder at ryste, Drikker kaffe for at dulme kroppen. Derudover går jeg all-in på alt der kan spises og indeholde kalorier. Indtilvidere (kl 1700) har jeg indtaget 3300Kcal and going strong!

Link to comment
Share on other sites

Dagen/Natten står på 24 timers non-stop job. Hvor jeg bla øver knobbinding (Hvordan jeg har lært at binde mine sko, er mig en gåde), Drikker kaffe, Glor på en computer skærm, Drikker mere kaffe, Glor ud i luften, Drikker endnu mere kaffe, Begynder at ryste, Drikker kaffe for at dulme kroppen. Derudover går jeg all-in på alt der kan spises og indeholde kalorier. Indtilvidere (kl 1700) har jeg indtaget 3300Kcal and going strong!

Sådan træner en rigtig kriger :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Lidt træt oven på 24 timers arbejde.

Formiddag

Løb

Type: Distance, rolig.

- 15km. Tid: 01:18.

- 4km Afjog.

Distance: 19km.

Jeg valgte at tage en rolig distance tur. Jeg gemte uret væk for at se hvordan tiden på 15km så ud, og tempoet taget i betragtning er jeg ganske tilfreds med tiden. Da jeg startet ud regnet det, men efterhånden blev det til et skønt vejr!

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 63m dynamisk apnea, uden afsæt.

- ABC prøven.

- 5 x 40 sekunders statisk + 1 indånding.

- 20 minutter i sauna :tongue:

Det blev til en kort tur i baljen hvor jeg kun lige fik kigget lidt på det mest nødvendige.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Formiddag

March

Vægt: 17kg.

Distance: 19km.

Tid: 03:21:00.

Det var en stille og rolig tur i selskab med vovsen.

Han måtte dog hentes efter 15km, da han var blevet lidt træt. Men det var nu forståeligt nok. Mine fødder er også ømme :blink:

Eftermiddag

Dødløft

1 x 03 x 70kg.

1 x 15 x 75kg.

Light weight i home gym.

Military press

1 x 03 x 35kg.

1 x 05 x 42kg.

1 x 05 x 42kg.

1 x 10 x 42kg.

Push ups

50.

Det blev kun til en kort omgang, med det jeg lige havde tilrådighed.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Løb

Type: Korte intervaller.

- 1500m Opvarmning.

- 8 x 400m + 1 minut |01:18|01:22|01:26|01:28|01:30|01:30|01:31|01:29|

- 2500m Afjog.

Distance: 7km.

Jeg stod lige op af sengen for at snørre mine sko og smutte ud på landevejene. Vejret var skyet og vindstille, så her kunne jeg ikke klage. Det gjorde kroppen derimod. Benene og ryggen var træt oven på gårdsdagens march. Flere gange måtte jeg lægge mig ned i pauserne for at forsøge at løsne op i lænden, hvilket var umuligt. Jeg havde virkelig svært ved at klemme fart ud af benene, dette kan tydeligt læses på den sidste halvdels tider :dry:

Push ups

4 x 50.

Efterfølgende stod den på arbejde i svømmehallen...

Søndag

Hvile.

Og arbejde i huset, naturligvis.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Vandtilvænding

- 300m Bryst, i uniform.

- 15m skrå dyk + ophaling af dukke, i uniform.

- Dyk + ophaling af mand fra bunden, i uniform.

- "Stand" på bunden, indtil ophaling af mig.

- Udspring: 1 1/2 saltomotal, fra 3m, i uniform.

Lidt hygge pjaskeri fra morgenstunden.

Formiddag

Løb

Type: Lange intervaller.

- 1700m Opvarmning.

- 4 x 1000m + 1 minut |04:02|04:01|03:52|03:50|

- 2800m.

Distance: 8500m.

Idag løb jeg i Antvorskoven, i Slagelse. Smuk men rimelig kupperet rute, hvor signalet til min GPS drillet utrolig meget, specielt på de 2 første intervaller, hvor jeg løb rigtig godt til, men tiderne siger noget andet :blink:

Jeg havde for første gang et par kompressions sokker på. Demskal jeg godt nok lige vende mig til at løbe i. Under opvarmningen syret mine lægge helt vildt til, og igen under afjoggen.

Efterfølgende stod den på ugens cirkler...

3 x Bronze cirkel

Tid: 04:40.

Stille og roligt, fart på.

Eftermiddag

Jeg skyndte mig direkte fra arbejdet, til svømmehallen for omsider at få kørt nogle seriøse intervaller. Men da jeg kom derop viste det sig at mine badebukser på mystiskvis var forsvundet :crazy:

Så jeg kørte hjemad. Påvejen besluttet jeg mig for at tage en dukkert istedet for, og da jeg svinger ned forbi den lokale havn ser jeg omkring 10, fuldt udrustet Frømænd, stige ombord i deres speedbåde for at begive sig ud på det blæsende og regnende hav. Så når jeg skal ud og ligge i en vandpyt imorgen nat er der ingen klynk fra min side :innocent:

Men det var nu dejligt med en dukkert i regnvejret.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Morgen

Push ups

50.

Nat

March

Vægt: 21kg.

Distance: 10km (+5km uden rygsæk).

Onsdag

Natten havde budt på 1 x 1 times søvn og 1 x 2 timers søvn, på jorden ude i skoven.

Morgen

Push ups

50.

Eftermiddag

Jeg var en tur forbi fyssen idag. Derfor sløjfet jeg mit distance løb. Istedet valgte jeg at få skudt et seriøst svømme pas af...

Svømning

- 25m dynamisk apnea, uden afsæt.

- 200m Opvarmning.

- 500m Bryst. Tid: 09:48. Jeg tror jeg svømmet 550m. Men tabte tællingen :blush: Vendingerne spillet max!

- 3 x 200m Crawl. Fokus var på at holde et stabilt tempo, og ikke skrue det i vejret. Vendingerne stank.

- 6 x 100m Crawl.

- 4 x 25m dynamisk apnea.

- 200m Afsvømning.

Distance: 2225m.

Jeg vil være en tøs og kalde det for en dag. Jeg håber så at morgen dagen byder på revanche!

Nu vil jeg spise og sove.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Jeg stod op kl 0500 og satte så kursen mod Slagelse for at få trænet inden jeg skulle møde...

Bench press

1 x 08 x 20kg.

1 x 03 x 50kg.

1 x 05 x 57,5kg.

1 x 05 x 57,5kg.

1 x 08 x 57,5kg.

Min nye tilgang til stangen syntes at virke.

Squat

1 x 08 x 20kg.

1 x 03 x 60kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 07 x 75kg.

Jeg arbejder stadig med ikke at falde forover og ikke lade knæene falde ind.

EZ curls

2 x 15 x 30kg.

Nice and easy.

Formiddag

Løb

Type: Støvle løb.

- 2600m. Tid: 10:20. (Iført Kampbukser, T-shirt og mine Bates GX8).

- 2400m Afjog (Iført idræts tøj og terræn sko).

Distance: 5km.

Jeg blev inspireret til denne træning af BUD/S "TTP" som lyder på 2400m iført støvler og uniformsbukser på under 1130. Den fik OK gas på støvle løb, men der var stadig mere i posen, hvilket er betryggende :wink:

Senere skulle den have stået på mere løb og svømning, men maden skulle tilberedes og krydsets skulle sættes.

Istedet tog jeg en ekstra omgang til ben og bryst.

Aften

"20 rounds of cindy"

- 20 x 5 Chin ups, 10 Push ups, 15 Squats.

Tid: 12:45.

Det bragte sgu sveden frem på panden :cool:

Nu står den på Taco :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgen

Push ups

50.

Løb

Type: Korte intervaller

- 1500m opvarmning.

- 10 x 400m + 1 minut |01:14|01:22|01:32|01:25|01:22|01:22|01:21|01:22|01:21|01:23|

- 3000m Afjog.

Distance: 8500m.

Endelig et interval pas som spillet!

Tiderne var gode, med undtagelse af tredje interval, som startet for foden af en 150m lang bakke. Men den fik hvad den kunne trække.

Halvvejs igennem intervallerne begyndte jeg at arbejde med forskellige mentale teknikker som "boksen" og evnen til at koble fra. Det virket delvist. Jeg arbejder stadig med at holde fast i den pågældene teknik.

Om aftenen stod den på L.O.C i Tivoli.

Lørdag

Op efter mindre end 6 timers søvn og så direkte ud på morgens march op til hytten...

Morgen

Push ups

50.

March

Vægt: 20kg.

Distance: 17km.

Tid: 02:55:00.

Søndag

Hvile.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Vandtilvænding

- 30sek statisk apnea + 25m dynamisk, m finner.

- 40sek statisk apnea + 25m dynamisk, m finner.

- 60sek statisk apnea + 25m dynamisk, m finner.

- 10 minutters vandtrædning + 4 x dukke ophalinger fra 5m.

- 5 x 13m skrådyk til 5m dybde + ophaling af dukke + 13m bjærgning.

- Lidt hygge dyk.

Et OK vandpas til at skyde ugen igang med. Under "Pingoerne" var fokus på bølgende kornmarker hvilket fungeret rigtig godt :4thumbup:

Vandtrædningen og skrå dyk'ne var i selskab med kollegaerne.

Hver af mine 5 kollegaer skulle hver have 1 skrådyk + ophaling + bjærgning, så jeg placeret mig på modsatte kant.

Formiddag

Løb

Type: Lange intervaller.

- 2000m opvarmning.

- 4 x 1000m |03:52|04:00|03:58|03:48|

- 3200m afjog.

Distance: 9200m.

Jeg syntes at lange intervaller forholdsvis mentalt belastende, det samme syntes jeg om at løbe på bane. Så idag stod den på lange intervaller, på en cinders bane.

Jeg forsøgte igen med forskellige mentale teknikker der kan fjerne mig fra øjeblikket. Det var stadig problematisk at fastholde fokuseringen, men det fungeret bedre end den anden dag.

Mine tider skulle ligge omkring 03:56 med et 04:00 som max. På sidste interval fik den dog lidt ekstra skrue :wink:

Eftermiddag

FKP's Stolpetræning

x 2.

Masser af overskud! Efter første runde joinet C.B, og det var som altid hyggeligt, selvom han fik trænet mere kæbe end køller.

Stolpetræningen er en af de øvelser hvorpå jeg virkelig kan mærke hvor formen ligger, og den ligger helt OK :cool:

That was it for today!

Til aften stod den på masser af tortillas :4mewantfood:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Morgen (Tidlig)

Bench press

1 x 08 x 20kg.

1 x 03 x 50kg.

1 x 05 x 57,5kg.

1 x 05 x 57,5kg.

1 x 08 x 57,5kg.

1 x 01 x 65kg.

1 x 01 x 65kg.

1 x 01 x 65kg.

1 x 01 x 65kg.

Squat

1 x 08 x 20kg.

1 x 03 x 60kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 08 x 75kg.

OK teknik.

EZ curls

1 x 15 x 35kg.

1 x 08 x 40kg.

1 x 09 x 40kg.

A1 Concentration curls

1 x 06 x 13,5kg.

1 x 12 x 11kg.

1 x 24 x 08kg.

Så var der også pumpet køller :dumbbell_lift:

A2 Push ups

3 x 50.

Startet smalt og kørte bredere og bredere.

Middag

March

Vægt: 10kg.

Distance: 8km.

Lidt arbejds relateret renden rundt, men alt tæller i benene :cool:

Aften

Løb

Type: Jogging m. hund.

Distance: 4km.

Nu har jeg lidt ømme achilessener :annoyed:

Så der er dømt kolde fødder og IBUTOP creme, aftenen igennem. Og så vurdere jeg imorgen om den skal stå på rolig langtur, eller ej. Jeg må bare ikke sætte det hele overstyr nu! :hmmm:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgen

Push ups

50.

Eftermiddag

Jeg skippet løbet og var af den grund ikke særligt oplagt til nogen som helst træning. Men min kære hustru sendte mig afsted til svømmehallen til en hurtig omgang :wub:

Vandtilvænding

- 2 x 25m dynamisk apnea, uden afsæt.

- ABC prøve. Uden bælte, men der var alligevel ikke meget mentalt overskud.

- 300m crawl. Tid: 05:02. Jeg havde et rigtig flow, afsluttende med 25m spurt.

- 5 x 30sek+1. Stille og roligt.

Det var et kort hurtigt pas, uden spild tid.

Så må vi se hvordan fødderne har det imorgen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share