MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

DFHT version 2

Uge 3, dag 4, RBB (25-01-2004, 18.10-19.30)

Nøøøj, jeg var længe om at komme igang idag <_<

Power Clean

5 x 3 @ 80kg

Puha den var hård. Kan godt mærke teknikken halter lidt når det bliver tungt, men nogle reps var dog gode.

Det var trods alt også 5 sæt med min gamle 3RM :bigsmile:

Bent Over Barbell Rows

5 x 10/10/8/8/8 @ 70kg

Jep jep, ikke tosset.

Tog sidste sæt hvor stangen skal ned og ligge i ro på gulvet mellem hver rep.

Dødløft (let dag)

20 x 1 @ 110kg

Taget i 7 serier á 3 singler (og 2 på den sidste) med 1-2 minutter mellem hver serie og 5-10 sek mellem hver single.

Skiftede mellem de forskellige greb, så det var 2 med mixed og 1 med overhånds i hver serie.

Og bare for spas blev hver anden serie lavet Pavel-style, dvs med lukkede øjne :lol:

Der var ikke super meget Power på Maxiboi, men de kom da op rimelig let, trods alt.

Chinups

2 x 7 @ underhånds

2 x 5/4 @ overhånds

:(

Squat (SS1)

5 x 3 @ 120kg

Rimelig. Eksperimenterede lidt med hastigheden på den excentriske fase.

Langsomt var ikke godt, så blev den koncentriske del også langsom. Hurtigt var heller ikke optimalt, for det føltes lidt usikkert og svært at ramme den rigtige bane.

Så den gyldne mellemvej er nok den mest passende ;)

Det tog lidt rigeligt lang tid fordi jeg måtte dele stangen med 2 andre gutter som ikke lige var de hurtigste i verden - så jeg nuppede curls som supersæt til squatten :)

Hammercurl (SS1)

5 x 8/8/8/8/10 @ 17,5kg

Cool, de sidste 10 var faktisk rep PR med 17,5

En ok, gennemsnitlig træning.

:banana: :banana: :banana:

Og albuen er :)

Link to comment
Share on other sites

Ze food of today:

:4mewantfood: :4mewantfood:

Gæt selv hvorfor <_<

Men det lykkedes da vist at få klemt 6 måltider ind (incl træningsshaken), og hvis man skal være lidt positiv, så er mit energibehov nok lidt mindre, når jeg sover så længe :lol:

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 4, dag 1, BST (27-01-2004, 18.10-19.15)

Tung bænk, skåne-triceps i øvrigt og en meget interessant snak med Soulfly :)

Bænkpres

10 x 3 @ 92,5kg

HEP HEY :w00t:

Pauserne var måske ikke superkorte allesammen, men det fleste sæt var dejlig overkommelige.

Pullover

1 x 8 @ 20kg

1 x 8 @ 25kg

1 x 8 @ 30kg

100 år og en sommer siden jeg har lavet den. Jeg synes altid den gav et irriterende stræk i triceps. Det fandt jeg så ud af var fordi jeg holdt armene alt for strakt og jeg kørte måske også lige lovlig langt ned ;)

Vægten var måske for let så efter jeg begyndte at bøje armene, for jeg kunne seriøst ikke mærke hvilke muskler jeg havde brugt :lol:

Skulder Giantset:

Seated Rear Laterals (SS1)

1 x 10 @ ca 14kg (cirka fordi det er 12,5kg vægt i skiver plus stangen som nok vejer 1-2kg)

4 x 10 @ ca 17kg MEGA PR

:devil:

Teknikken er ikke helt som jeg før har lavet den, lidt mere bøjede albuer, men den rammer hvor den skal.

Lateral raise (SS1)

1 x 8 @ ca 14kg

4 x 8 @ ca 17kg PR

Kønt var det ikke, noget hiv og sving, men jeg er flink idag :lol:

Det skal ikke være Jane Fonda-style det hele :devil:

Front Raises (SS1)

1 x 8 @ ca 14kg

4 x 8 @ ca 17kg PR

HIIIIV O'HØØØJ

Havde slet ingen PR noteret på den øvelse.

Reverse Incline Crunch

5 x 8/8/8/6/6 @ ribbe 7

Hvor er det fantastisk genialt med en maveøvelse hvor man går død efter 6 reps :devil:

Tror ikke jeg har været så glad for at gå død i en øvelse før :lol:

Den er total feeee'

Kanon træning!!!

Bænken kørte bare, skuldrene blev straffet så tungt det var muligt og mavsen brændte :devil:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Og så snakken med soulfly, der næsten kunne udløse en ekstra banan. Det er ikke 110% endnu - men MEGET tæt på.

Det er lykkedes ham at få foden indenfor hos ham der står for indkøb af nyt udstyr og vedligeholdelse af det eksisterende. Han indrømmede blankt at han ikke havde meget forstand på den slags, så Soulfly, JL og undertegnede skal rådgive i køb af nyt udstyr :w00t:

Penge skulle der være nok af - gnæk gnæk

Muligvis skal vi også være instruktører, dvs gratis træning (som dog i forvejen er røvbillig), en fin t-shirt hvor der står instruktør på og i øvrigt bare være behjælpsomme når vi alligevel er deroppe og træner.

:firebounce: :yeah: :kickass:

Oh ja, og fik jeg nævnt at albuen ikke sagde det mindste :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Satme et vildt supersæt du rev af der :o Hvor lange pauser holdt du mellem hvert SS ??

Og med et SS mener du at du først kørte rear, derefter side og så front, ud i en køre, ik ?

Syntes bare det lyder helt vildt, når jeg selv er ved at dø i min combo, og jeg kører kun med 11 kg, dog et par rep mere, men ikke at det skulle betyde det helt vilde..

:respekt:

Link to comment
Share on other sites

Det kan nok ikke betegnes som et ægte supersæt, for jeg holdt vel ca 30 sekunders pause mellem hver øvelse og 2-3 minutter mellem hvert giantsæt.

Det var også pææææænt hårdt :lol:

Skulle jeg have kørt det samme antal reps i pæn stil havde vægten nok skulle være 2kg lavere - men det tog jeg jo ligesom sidste gang, og progression skal der til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Le Kost:

frokosten havde ikke ligefrem verdens mest optimale ernæringsprofil, men resten var efter bogen, så...

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Og så er det i øvrigt sket noget med mig som jeg absolut ikke havde forestillet mig for bare 1-2 år siden. Jeg kan faktisk godt li' Cola Light nu :w00t: - er det ikke vildt? :lol:

Man skal bare minde sig selv om at der er ca 50g sukker i en halv liter almindelig/rigtig Cola, hvis jeg husker ret (42kcal pr 100ml har jeg vist læst en gang). Det er pææænt meget sukker - især hvis man nupper et par stykker om dagen, hvilket jeg nu aldrig har været slem til.

Link to comment
Share on other sites

DOMS mig her og DOMS mig der :devil:

DOMS i nakke

DOMS i skuldre, dog ikke så meget

og DOMS i triceps :blink: - det kan kun være fra bænk eller pullover, men noget overraskende alligevel :)

Jeg behøver vist ikke nævne at stilen ved skulder-supersættet var sådan lidt voldsom i det :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dagens mam:

de planlagte kalorier kom ned

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Og så var jeg også lige et smut i centret idag - en dejlig tur også selvom der slet ikke stod træning på programmet. Der stod derimod:

Find alle de fejl du kan, ting der skal fixes eller udskiftes :w00t:

Det fik Soulfly, JL og undertegnede så en time til at gå med :lol:

Og det er bare første fase. Næste fase er at få losset trykluftmaskinerne langt ind i helvede så der kan blive plads til noget dødløftplatform og et powerrack :drool:

Den nakke- og triceps-DOMS er godt nok vild :devil:

post-12-1075331341.gif

Link to comment
Share on other sites

Dagens vejning: 95kg

Feeeeeede Max ... :lol: Og så siger du, at *jeg* har spæklag. :tongue:

Hr. Kirchebrandt

HAHA - jeg er ikke fed - jeg har bare squat-booty ;)

Og selvom jeg var kunne jeg vel strengt taget også godt sige andre var det :)

Lige nu her efter dagens sidste måltid vejer jeg i øvrigt 1½kg mere end i morges.

Dagens kost:

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Ikke så meget at sige til det - efter planen.

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 4, dag 2, RBB (29-01-2004, 19.25-21.00)

En mærkelig blandet træning idag.

Stenede lidt for længe foran skærmen, så jeg kom en smule senere afsted end normalt.

Power Clean

opv. 3@50, 2@60, 1@70, 1@80

5 x 3 @ 85kg 3RM PR (+5kg)

Kørte rigtig lækkert og jeg kunne tydeligt konstatere at jeg blev bedre, når jeg ikke havde et spejl at kigge i.

Bent Over Barbell Rows

1 x 8 @ 70kg

2 x 8 @ 75kg

--- og ind imellem kommer dødløft :) ---

2 x 8 @ 75kg

1 x 10 @ 75kg Rep PR

Det kan godt noteret som rep pr. jeg havde tidligere 8x70 stående og har 5x80 som det højeste jeg har reppet med. De 80 skal prøves næste gang :devil:

Dødløft blev taget ind imellem for at jeg ikke skulle være alt for færdig når der skulle løftes tungt, men det hjalp åbenbart ikke forfærdelig meget.

Dødløft

12 x 1 @ 147,5kg

FY OG FØJ OG RØV :angry:

De var bare meget meget tunge - men op kom de trods alt.

Her blev det også tydeligt afsløret, at jeg får noget bedre fart på skidtet hvis jeg laver den Pavel style i stedet for at stå nede ved stangen, bruge tid på at få ordentlig greb og rigtig position.

Det virker åbenbart bedre at trække vejret ind stående og gå direkte ned og løfte - ikke så mange dikkedarer.

Og ikke nok med at de var tunge, fra rep 6 og frem var det faktisk som om musikken sløvede ned i det første halve eller hele sekund af løftet :blink:

Chinups

5 x 8/5/5/5/6 @ underhånds

:(

Det var med hiv og sving jeg fik 8'eren til at starte med, og mere var der bare ikke power til.

Min triceps DOMS var ekstremt tydelig under chinups, selvom de jo primært bruges i den excentriske del, men det gjorde det vel ikke ligefrem nemmere.

Leg Press (alt 1)

4 x 10/9/8/5 @ 300kg Rep PR

10'eren var en forbedring af min gamle pr med 300, som lød på 8 reps.

Der var egentlig planlagt 5 sæt, men der var bare udsolgt efter fjerde.

Stængerne fra brændt aw, færdige, ristede, finito, out of order, not functioning, stegte (you get the picture :lol: )

Hammercurl (alt 1)

5 x 8 @ ca 21kg Rep PR

Har ikke reppet med tungere vægte, og den gamle PR var 5 reps :w00t:

Og så 5 sæt, hvor stilen i de fleste af dem var helt hæderlig.

Faktisk en hel solid runde jeg fik drønet af, nu jeg får set hvor meget der egentlig var PR's.

Sådan føltes det bare ikke rigtigt da jeg var igang - jeg var godt nok træt i knoppen :unsure:

Men dødløften trækker godt ned i regnskabet, så:

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Mon det er sundt at være lidt mærkelig (nogen gange)? :)

Der stod jeg så... på Holte station efter en lang dag på arbejde, temmelig træt (især i knoppen), sneen daler tykt ned fra himlen og bussen er lige kørt for næsen af mig. Den næste kommer om 20 minutter.

Hmm, hvad gør man så? Jeg kunne stille mig og vente på den næste. Jeg kunne smutte hen og købe lidt ind, selvom jeg ikke lige mangler noget, og tage næste bus, ELLER jeg kunne GÅ HJEM :w00t:

Så det gjorde jeg.

En god halv times trav med sneen dalende ned. Så kunne jeg vel blive frisk :lol:

Et par hundrede meter før jeg er hjemme ser jeg bussen holde på stoppestedet bag mig - ARGH, jeg vil nå hjem først :lol: og så måtte jeg jo løbe. Nåede bus-stoppestedet stort set samtidig med bussen. Kanon :lol:

En dejlig tur (dog udenfor mubsvet) - og ganske rigtigt en temmelig god opfrisker.

Åd for øvrigt den sidste brufen i morges, så nu er det lidt interessant om det har hjulpet. Jeg har ikke mærket noget i forbindelse med træning eller efter, men enkelte gange har den lavet et lidt mystisk knæk. Håber det bedste...

Jeg regner dog med at bruge mit neopren bind lidt endnu - for det skader vel næppe ;)

Fortsat go' aften :wave:

Link to comment
Share on other sites

Kosten for igår:

PIZZAAAAAAAA - nammenam, men det var den sunde af dem... med salat og kun meget dressing :tongue:

Men mon ikke jeg fik en rimelig pæn portion protein i løbet af dagen fik fik nogenlunde det antal kalorier jeg skulle? Jeg tror det :)

:4mewantfood: :4mewantfood:

Nu vil jeg sooooooveeeeeeeeeee :yawn:

Link to comment
Share on other sites

Hej MaxP

Mht. til din albue, så har jeg haft god erfaring med "Felden Gel". Det er en gel som indeholder et stof der ligner ibuprofen, men når du påfører den som gel får du to specielle effekter:

1. Det aktive stof virker lokalt, men da "mobiliteten" selvfølgelig ikke er så høj, så virker det bedst på skader der ligger "tæt på huden"

2. Gelen skal masseres ind ret grundigt, og denne massage er med til at skabe blodcirkulation.

God bedring.

Link to comment
Share on other sites

Et par hundrede meter før jeg er hjemme ser jeg bussen holde på stoppestedet bag mig - ARGH, jeg vil nå hjem først  :lol: og så måtte jeg jo løbe. Nåede bus-stoppestedet stort set samtidig med bussen. Kanon  :lol:

:lol: Cool indstilling at have :thumbwink: btw...tillykke med dine PRs Maxiboi :w00t::bigsmile: :a-okhand:

Link to comment
Share on other sites

Takker, Fast (mås) :tongue:

Synes ligesom det var prikken over i'et at jeg i hvert fald nåede hjem samtidig med bussen :lol:

Og ja, der kommer PR's stille og roligt :bigsmile:

Martin -> Hvis 10 dage på ægte brufen ikke virker, så er jeg lettere spektisk overfor om sådan en gel vil virke ;)

Nu mangler der kun to dage af første loading periode, og derefter en uges deload, så må jeg se om albuen er klar igen til at der blive givet fuld gas. Pga progressionen starter jeg dog lidt op uanset hvad. Første uge efter deload er HIGH rep :devil:

Link to comment
Share on other sites

Et par hundrede meter før jeg er hjemme ser jeg bussen holde på stoppestedet bag mig - ARGH, jeg vil nå hjem først  :lol: og så måtte jeg jo løbe. Nåede bus-stoppestedet stort set samtidig med bussen. Kanon  :lol:

Okay, det må virkelig have set sjovt ud for dem, der sad i bussen.

Du vender dig om ... ser bussen ... begynder at spurte... og da bussen passerer dig ... står du med hænderne triumferende over hovedet.

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share