MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

ptpoul -> godt nok skrev chad til mig at han ville foreslå jeg tog de øvelser han har skrevet på, og at når der var nogle af dem jeg ikke kunne lide var det netop grund til at tage dem med  Men han var absolut ikke afvisende overfor mine alternative øvelser. Jeg må også indrømme jeg har svært ved at tro det konkrete øvelsesvalg i et program gør om det virker eller ej. Naturligvis kan et program sammensættes dårligt, men det vil jeg ikke mene der er tale om i mit tilfælde. Kan det i øvrigt være rigtigt at trådene hos t-mag forsvinder efter 1-2 uger??? Det er da helt sort, og jeg tænkte ikke lige over at få gemt min tråd    Du har vel ikke lige nogle af de svar du omtaler liggende vel?

Hmm, så ikke dit spgsm. før nu. Hvis du har chekket med CW så må det da være i orden!

Den bedste måde at søge på, er at søge efter CW's profil og vælge "show all posts" så skulle der være god mulighed for at finde hvad du søger..

Svært at finde et anstændigt forum efter hånden..

avntlabs har god info om kost/kosttilskud, t-mag.com har et par wsb gutter der har styr på det, ruggedmag.com også et par kvikke wsb hoveder, charliefrancis.com avanceret viden om atletik træning og restitution, og så er der jo også MOL. God hygge hele vejen rundt :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tror du forresten at dine håndledssmerte kunne skyldes den høje træningsfrekvens? Har du evt. prøvet armstrækninger på knoerne (på en måtte seføli ;) ) det er godt til at træne håndledene op. Forklaring? Man bliver måske bedre til at stabilisere omkring ledene? Stimulerer regeneration af vævet? Men det har virket for mange jeg kender :)

Link to comment
Share on other sites

Quattro Dynamo

Uge 2, dag 3 , 28-03-2004 , 1:25

Styrke-dag

Uha, det var rigtig rart med noget fysisk udfoldelse efter en uges tid på grænsen til mental overload ;)

Der måtte lige rokeres lidt pga bænk og squat var optaget, men det gik fint.

Nygren dukkede op midt i det hele.

Chinups (UH) (SS1)

5 x 3 @ mig + 10kg

LIGHT WEIGHT, BABY :devil:

nøøj der var overskud, og jeg havde temmelig meget lyst til bare at maxe derudaf, men jeg holdt mig i skindet. Må se hvor meget det bliver til næste uge.

Dips (SS1)

5 x 3 @ 45kg

HÆVI WÆIT <_<

Men det gik da. Den begynder at føles noget hård for skuldre og albuer, men albuen tog det faktisk bedre end forventet. Tunge dips får nok en pause inden længe.

Jeg ville ikke risikere squatten ødelagde noget i bænk, derfor blev bænk taget først.

Bænkpres (SS2)

5 x 3 @ 100kg

Noget tung i det, men det gik nogenlunde.

Bliver spændende med 105 næste gang.

Barbell rows (SS2)

5 x 3 @ 80kg

Prøvede at holde en minipause mellem hver rep, hvor stangen lige var nede i ro. Det fungerede egentlig ok, men generelt må jeg sige det ikke virker optimalt med så få reps i bb rows.

Squat (SS3)

5 x 3 @ 135

Puuuha.

Et øjebliks uopmærksomhed fik mig sendt totalt i kælderen på anden rep i fjerde sæt :lol: men jeg klarede den.

Lænden var stort set kun en smule irriteret når jeg skulle ind med stangen igen :blink:

Legcurl (SS3)

4 x 3 @ 9 klodser

1 x 3 @ 10 klodser PR - og det er IKKE mine egne :lol: :tongue:

Kørte helt ok og jeg fik lavet den tilpas kontrolleret. Og så var det jo en givet PR :bigsmile:

Bonus:

Fik en lille snak med nygren om en unavngiven persons påståede rekord i barbell curls, så jeg måtte lige prøve en gang :lol:

Barbell curl

1 x 1/3 @ 70kg :lol: :lol:

Skal nok få den en dag...

Mega Cheat Barbell curl

1 x 1 @ 70kg

også kendt som reverse grip hang clean

:lol: :tongue:

Til sidst lidt mere seriøs guns-afstraffelse.

Db preacher curl (SS4)

2 x 8 @ 14kg

Barbell Triceps extensions

1 x 8 @ 30kg

1 x 8 @ 35kg

Brugte stangen med neutralt, smalt greb, som jeg faktisk ikke aner hvad hedder

:unsure:

Helt tosset var den ikke, men jeg er lidt i tvivl om jeg bedre kan lide extensions med ez-bar.

En generelt udmærket omgang, men det tog laaaang tid.

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Mega Cheat Barbell curl  1 x 1 @ 70kg  også kendt som reverse grip hang clean   

Ja den udføres sjældent korrekt. Typisk for let vægt, alt for lidt drive fra rygen og benene!!

Hvordan skal man kunne opbygge en anstændig lændemuskulatur uden et ordentligt sving og massiv vægt? Men nej nej, denne lændeøvelse er efterhånden blevet bastardiseret til en biceps øvelse :tongue:

Og hold da op, jeg kan da bare ikke læse indenad :blink:

Pinligt..

Varmer du din albuer op med ekstra extensions efter din generelle opvarmning? Det gjod´rde underværker for mig da jeg trænede wsb træning..

Link to comment
Share on other sites

Quattro Dynamo

Uge 2, dag 4 , 29-03-2004 , 35 min

Udholdenhedsdag

:firebounce::strat: :band: :partycrowd:

Så blev det grande projekt afleveret, og det kunne jeg da lige fejre med en træning, nu jeg alligevel var på skolen.

Military Press (SS1)

2 x 25/22+3 @ 30kg

Shiiiiiit et pump allerede efter første sæt.

Andet sæt var den lige nede og vende efter 22. Gik totalt kold ;)

Pulldown (SS1)

2 x 25 @ 40kg

Fino fino, der er til lidt endnu.

Totalt pumpede GÅNZ!!! :devil:

Benpres (SS2)

1 x 25 @ 100kg

1 x 25 @ 150kg

Nu var min lænd lige så glad, så det ville jeg ikke ødelægge og erstattede squat med benpres.

Havde ikke rigtig nogen ide om hvad jeg skulle starte på, men de 100 var aaaalt for lette. :lol:

Jeg kunne nok have taget 20 mere.

150 var lidt sjovere, men stadig overkommeligt.

Synes faktisk benpressen er rigtig udmærket til sådan en omgang high rep. Squatten bliver altså ekstremt uskøn at se på.

Legcurl (SS2)

2 x 25 @ 2 klodser +3kg

BRÆÆÆÆNNNNDDDEEEEEAAAARRRGGGGHHHH!!!!!!!!!

Flat db press (SS3)

2 x 25 @ 17kg

YEAH, patpump.

Var lidt presset til sidst i andet sæt, men det lykkedes da.

Cable rows (SS3)

2 x 25 @ 40kg

Fin fin.

Mere pumpede gånz.

Skal vi ikke bare sige jeg var pumpet :lol:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxPower. Er lige rendt ind i et albueproblem meget lig dit. Har lige siddet og fulgt op på hele dit forbløb i gamle tråde - da jeg søgte efter albueproblemer.

Er du sluppet af med det? hvad har du gjort for det etc etc.? en lille update og råd kunne være dejligt

Hygge.. :)

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxPower. Er lige rendt ind i et albueproblem meget lig dit. Har lige siddet og fulgt op på hele dit forbløb i gamle tråde - da jeg søgte efter albueproblemer.

Er du sluppet af med det? hvad har du gjort for det etc etc.? en lille update og råd kunne være dejligt

Hygge.. :)

Det var da trist.

Jeg ved nu ikke hvor meget jeg kan hjælpe, for det er ikke rigtig lykkedes mig at finde nogen specifik løsning på problemet.

Jeg har guffet glucosamin i nogle måneder, men da det nu er begyndt at titte frem igen peger det jo kraftigt i retning af at glucosamin ikke har nogen effekt på problemet. Det lykkedes heller ikke at finde frem til om det var nogle bestemte øvelser der fremprovokerede det, men tunge dips og måske bænkpres :cry: gør det næppe bedre. Jeg følte ikke det gjorde nogen forskel da jeg gik med neopren albue bindet. Det var cirka lige så lang tid om at gå væk som første gang hvor det vist mere eller mindre gik væk af sig selv efter nogle uger.

Det bedste råd jeg kan give er nok at prøve med grundig opvarmning som ptpoul også foreslog, dvs high rep extensions evt også curls med lav vægt. Det er min plan både at lave dem som reel opvarmning og herhjemme på ikke træningsdage.

Håber du kan bruge det til noget :)

På den positive side skal det dog siges at jeg ikke synes det var begrænset min træning væsentlig - undtagen dag jeg droppede lidt øvelser for at se om de var årsagen. Jeg har sagtens kunne træne og det har som regel kun været bagefter det var irriterende. Dips er vist den eneste øvelse det har påvirket lidt, men her er jeg igang med tunge dips igen igen :4slap: ;)

Link to comment
Share on other sites

yes yes.. Vil prøve noget grundigt opvarmning. Men det ser ud til, at der ikke eksisterer en mirakel-kur, som man lidt har håbet på at finde..

Det ironiske er, at jeg i sidste uge ændrede bænkpresprogram. Kørte før 5x5 og kører i øjeblikket med lidt højere reps 7-8, med en lidt(5kg) lavere vægt. Efter andet træningspas kom smerten. Dvs. trænede i tirsdags, smerten kom Onsdag, blev lidt bedre Torsdag, ignorerede det Torsdag og trænede igen. og skippede så træning lørdag for, at se om det hjalp. Smerten er vedvarende i dag -mandag. :cry:

Kan mixed grip dødløft måske være årsagen? er nemlig begyndt at løfte tungt(5x5), her i de sidste uger med mixed grip. Og har haft en lille tendens til at bruge armene(biceps) til at hjælpe stangen op det sidste stykke. Ligesom et ekstra drive.

Har du ondt - hele tiden? dvs. når du laver en forkert bevægelse, strækker armen fuldt ud, og spænder, laver curl-bevægelse :(

Men lad endelig høre fra dig, hvis det lysner op for dig?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mærker til den nu er slet ikke som da det var rigtigt irriterende, og dengang var det meget op og ned hvor meget jeg mærkede til det. Det svar jeg fik fra min læge var jo at det var inflammation i tricepsvedhæftningen, så selvom du skulle bøje armen en smule under dødløft kan jeg kun se det vil belaste biceps.

Det skete ofte at der kom en pludselig smerte pga en speciel bevægelse, men det var ikke lige til at finde frem til præcis hvilken bevægelse det var :unsure:

Der jeg havde "nemmest" ved at fremprovokere smerten var hvis jeg havde albuen let bøjet og enten trak eller skubbede med den venstre arm og hold imod med højre, som var problemet.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med chinup-bar'en?

Den sidder der stadig :bigsmile:

Bruger den også af og til :rolleyes:

Dagens tredje succesoplevelse: (de to første var rapporten og det vilde pump fra træning)

Jeg fik lige hoppet en tur på vægten og gæt hvad den sagde. :bigsmile:

101KG :devil::devil::devil:

Det er dog en lille smule snyd, fordi det var godt nok uden særlig meget tøj på, men vægten plejer at veje ca 3kg for meget (med mig ovenpå) og fordi det var en aftenvejning skal der nok også 1 kg mere fra, MEN jeg har faktisk ikke spist så meget idag, så 96-97kg er et realistisk bud på morgenvægten.

:elephant: :yeah: :mandance:

Så er der også lidt mere at tage af under cutningen

Link to comment
Share on other sites

Husk at tage nogle billeder inden du starter med at cutte så vi kan se forandringen.

Naturlich :)

Jeg skal jo alligevel tage billeder d. 1. april til the mol body challenge.

Den korrigerede morgenvægt endte på respektable 96kg. Det må så være PR :w00t:

Link to comment
Share on other sites

101KG   

Det er dog en lille smule snyd, fordi det var godt nok uden særlig meget tøj på, men vægten plejer at veje ca 3kg for meget (med mig ovenpå) og fordi det var en aftenvejning skal der nok også 1 kg mere fra, MEN jeg har faktisk ikke spist så meget idag, så 96-97kg er et realistisk bud på morgenvægten.

Der er ikke noget der hedder noget snyd... Nøgler i lommen og fuld mave er godt for motivationen :D

Q

Link to comment
Share on other sites

Quattro Dynamo

Uge 3, dag 1 , 30-03-2004 , 1:05

Hypertrofi-dag

Selvom jeg er træt plejer det at forsvinde som dug for solen når jeg går i krig med træningen. Det gjorde det IKKE idag <_<

Men på trods af det fik jeg da lidt PR's :devil:

Har/havde for øvrigt lette doms i det meste af kroppen idag. Kan man virkelig få doms af lidt 25 reps sæt :blink: - eller var det forsinket doms fra søndag? hmm...

Startede med lidt opvarmning af albuerne, 20 reps triceps extensions og hammers med 5kg

(low) Incline db press (SS1)

opvarmning: 20kg 30kg

3 x 8/8/7½ @ 41,5kg REP PR :devil:

YEAH, så fik jeg 8 styks, og endda 2 gange. :4flex:

Var meget meget tæt på i tredje sæt, men missede. Da jeg ingen spotter havde fik venstre pat et solidt bump af 41,5kg :lol:

Incline db rows (SS1)

3 x 8 @ 41,5kg PR

JEPPER.

har vist taget lidt mere i flat rows, men ikke så mange reps.

Der var vist egentlig også til et par stykker mere ;)

Goodmornings

2 x 8 @ 75kg

1 x 8 @ 80kg REP PR

den er nu ikke så tosset

Chinups (OH) (SS2)

1 x 8 @ mig

skiftede til pulldown

2 x 8 @ 75kg

SØLLE :cry: :angry:

Dips (SS2)

3 x 8/8/5 @ 25kg

1 x 5 @ mig som backoff

SUPER SØLLE :cries:

Og det var ikke engang pga albuerne, de opførte sig fint. Der var bare ikke noget juice i trisserne.

Lean Away Laterals (SS3)

3 x 8/8/10 @ 12,5kg PR

den rammer altså godt og der var en solid PR

Incline reverse crunch (SS3)

3 x 8 @ ribbe 7

fino

MÆRKELIG træning.

Jeg var totalt træt, brugte vildt lang tid - det føltes dog længere end det rent faktisk tog.

Men på trods af det fik jeg 4 PR's i posen :blink:

Lidt god træning var det vel...

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share