MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest PlayboY

Det ser sgu godt ud.. Lader til du har nogle ret stærke ben, siden du tager det samme i Squat og DL.. Havde jeg fået opgivet dit squat og dit BP max ville jeg havde vurderet dig til at dødløfte 200+ ;)

Så der er lidt at arbejde med der :tongue:

Men rigtig fint squat og bænk

Link to comment
Share on other sites

rommelkugle -> Så vidt jeg kan se har du et pænt forspring, er du ikke på 480 raw pt? Hvis du er misundelig på mit patpres, så er jeg misundelig på dit dødløft, deal? ;)

playboy -> Ja, jeg har meget stærke (og store) ben i forhold til resten. Bare se på det billede jeg postede i september (link i første post af loggen). Jeg har også efterhånden konstateret at jeg er ret godt bygget til squat mht benlængde, men fordi min ryg er mega-lang stinker jeg lidt til dødløft. Hvis jeg vil være rigtig stærk må jeg nok skifte til sumo, men det skal sgu' være muligt at trække 200 i RIGTIG dødløft :lol:

Derudover skal det jo lige nævnes at dødløften faktisk er 4 mdr gammel, mens de andre jo blev sat for 2 dage siden. Sådan som dødløften havde kørt på det sidste følte jeg bare ikke for at maxe. Men hvem ved, måske er den steget trods alt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været en lille smule splittet over hvordan de kommende uger/måneder skulle gribes an. På den ene side har jeg målet om 42cm overarme og på den anden side en rippet 6-pack. Desværre er det tydeligt at mine puny gånz nægter at gro, og har ligget urokkeligt fast på lige omkring 40 i cirka 4 mdr. Ikke så underligt måske, når vægten stort set heller ikke har flyttet sig.

AAAARGH - jeg KAN bare ikke spise nok :angry:

Så det tyder lidt på at konklusionen er at jeg skal være i et solidt kalorieoverskud for at køllerne gror. Som en ekstra bonus har jeg et lille væddemål kørende med Hoosier ;)

Og så var der 6-packen. Jeg har nu forsøgt at tage på i snart 2 år, kun afbrudt af 7 ugers i sommer hvor jeg smed lidt spæk. Det begynder at kunne ses på fedt-laget på mavsen, selvom min fedt-procent ikke er så slem endda. Men det skal jo cuttes på et eller andet tidspunkt og nu her til april starter vores uofficielle "new body challenge".

Jeg ser ingen grund til at fortsætte på den nuværende kurs, hvor jeg åbenbart skal kæmpe for at tage på, men minimal succes. Styrken går dog fortsat stødt og roligt frem så helt skidt er det ikke, men hvorfor så ikke prøve at smide spækket i stedet.

Jeg har dog lige nogle uger inden det bliver april og dem vil jeg bruge på et sidste desparat forsøg på at gro. Mit valg er faldet på Quattro Dynamo som tidligere nævnt og nedenfor er sådan som programmet ser ud indtil videre, for jeg skal naturligvis ikke gøre standardudgaven :lol:

Jeg har forsøgt at skifte øvelsesvalget lidt mere over på hvad jeg foretrækker og lidt flere basisøvelser, men dog så fornuftigt at jeg ikke mener jeg har mishandlet konceptet. "Exact antagonist princippet" har jeg dog stort set droppet, simpelthen fordi jeg synes de øvelser Mr Waterbury havde foreslået var dårlige (primært reverse grip øvelserne). Jeg sendte en mail til Mr W. for godt en uge siden, desværre har han endnu ikke svaret, så tidligere på aftenen postede jeg mine spørgsmål på T-mags forum.

Nok snak, sådan ser programmet ud indtil videre:

Bogstav og tal forrest er supersættene

Øvelserne i parentes er de øvelser som stod i det oprindelige program.

day 1 – strength (5RM) 5x3

A1 - bench press 100kg

A2 - barbell rows (seated rows)

B1 - squat

B2 - leg curl

C1 – ez-bar curls (standing barbell curls)

C2 - dips (reverse triceps pressdown)

Day 2 – endurance (ca 27RM) 2x25

A1 - military press (seated behind the neck press)

A2 - pulldown

B1 - squat

B2 - legcurl

C1 - floor crunches w. weight (tilføjet)

C2 - hyperextensions (tilføjet)

Day 3 – hypertrophy (10RM) 3x8

A1 - incline db press

A2 - incline db rows (upright rows)

B1 - good mornings

B2 - incline reverse crunch (hanging leg raise)

C1 - lean away laterals (tilføjet)

C2 – incline curls (reverse bb curl)

C3 – db triceps extensions (barbell triceps extensions)

Day 4 – explosive (ca 18RM) 6x3 (det skal bare være hurtigt)

deadlift (lunges)

bench press

pulldown

military press eller dips

Det skal nok blive spas :devil:

Link to comment
Share on other sites

For satan! Du vælter fremad i dine løft. Tillykke med skvatten og bænken.
LOL Jeg er slet ikke til at styre på 10 tønder land :tongue:
Og dit nye program ser lidt alternativt ud, spændende at se om det virker.

Ja, det var også lidt meningen :lol:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Inspireret af Armoured Females grease the groove måtte jeg en tur i intersport efter en chinup-bar. Jeg spurgte ekspedienten om de havde den, men den var desværre ikke på lager så de måtte bestille den hjem først. Det var rent faktisk en model som spændes fast i dørkarmen - ingen skruer eller noget :w00t: og så koster den kun 150 bobs.

Jeg spurgte så hvad den kunne holde til, for det stod der ikke noget om i brochuren. Ekspedienten kigger så op og ned af mig og spørger hvad jeg vejer? 82kg spørger han? :lol:

Det måtte jeg jo så korrigere og fortælle det nærmere var omkring 95kg. Jeg skal lige love for at blev forundret :lol: :lol:

Ang. vægtspecifikationerne så var han ikke sikker, men det var nok 100 eller 120kg. Det finder jeg ud af i morgen :)

Jeg vælger at tage det som et kompliment. Til hans forsvar skal så også siges at jeg havde en halvtyk vinterjakker på.

Vejret var helt fantastisk da jeg kom hjem, så det måtte jeg lige udnytte til en tur på lågen. 10km på 30 minutter (nærum -> skodsborg -> nærum), både med et par indlagte spurter og lidt bakker. Det lykkedes mig også at få en minikrampe i venstre læg <_<

Link to comment
Share on other sites

Lyder sejt med den chinup-bar.

Prøv evt at tage et billede når du får den.

Men kan man køre chins så smalt?? Det forekommer mig at en dør er for smal til den slags???

Pas nu på med al den cardio :lol:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Lyder sejt med den chinup-bar.

Prøv evt at tage et billede når du får den.

Men kan man køre chins så smalt?? Det forekommer mig at en dør er for smal til den slags???

Will do.

Min dør er 80cm bred - helt perfekt til overhåndschins, og til underhånds er der jo ingen problemer. Bare stangen så også passer til 80cm, for jeg har set en anden som havde 82cm som minimum ;)

Wide-grip chins er overvurderede ;)

Pas nu på med al den cardio

:lol: jeg ved det - jeg ved det. Men når det bliver april skal jeg jo i gang med en masse cardio. Planen hedder cirka 3x20km om ugen i reelle ture plus det løse, og evt også en længere tur i weekenden hvis jeg har overskuddet.

Link to comment
Share on other sites

Således endte programmet med at se ud:

Primære ændringer er at isolationsøvelser til armene er blevet udskiftet med multiledsøvelser.

Day 1 - hypertrophy - 10RM - 3x8

A1 - incline db press

A2 - incline db rows

B1 - good mornings

C1 - dips

C2 - chinups

D1 - incline reverse crunch

D2 - lean away laterals

Day 2 - explosive - 18RM - 6x3

deadlift

bench press

pulldown

military press

Day 3 - strength - 5RM - 5x3

A1 - bench press

A2 - barbell rows

B1 - squat

B2 - leg curl

C1 - chinups w. weight

C2 - dips

Day 4 - endurance - 27RM - 2x25

A1 - Military press

A2 - pulldown

B1 - squat

B2 - legcurl

C1 - flat db press

C2 - cable rows

Link to comment
Share on other sites

Hey maxP. Hvad går grease the groove ud på?

Det går ud på at lave en øvelse hver dag, mange gange om dagen, men langt fra failure så det systemiske stress er på et minimum.

I chinups går det konkret bare ud på at lave et sæt på f.eks. 5 hvis dit max er 10 hver gang du går forbi stangen. Det kan blive måske 5, 10, 20, 30 gange i løbet af en dag.

Meningen er simpelthen at du tuner dit nervesystem til den specifikke bevægelse ved at lave den så ofte.

Grease the groove for strength

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Ok det lyder sgu meget smart. Måske skulle jeg også investere i en chinup stang. Ved du hvordan den skal monteres i dørkarmen?

Ifølge manden fra intersport skal den jeg får bestilt hjem blot spændes fast i dørkarmen - ingen skruer eller noget. Rimelig imponerende hvis den kan holde, men nu må vi se :)

Link to comment
Share on other sites

Ok det lyder sgu meget smart. Måske skulle jeg også investere i en chinup stang. Ved du hvordan den skal monteres i dørkarmen?

Ifølge manden fra intersport skal den jeg får bestilt hjem blot spændes fast i dørkarmen - ingen skruer eller noget. Rimelig imponerende hvis den kan holde, men nu må vi se :)

Snydt igen :baaa:

Den krævede et par skruer, men skide værd med det, jeg køber den alligevel. Der er formentlig også lang tid til jeg skal flytte, så jeg har masser at tid til at finde noget polly filla :lol:

Link to comment
Share on other sites

Maxp, du skal lige være opmærksom på, at din slags dørribbe kan være en satan at fjerne igen. Min den gamle sidder stadig nede i mine forældres kælder - den fik vi aldrig ned igen. :lol:

Jeg har pt. en anden type, der er monteret *over* døren. Den ligner det øverste stykke af en alm. gymnastiksalsribbe. Den koster ca. 100kr i et byggemarkede og skal monteres med sømpløkke i muren. Den er efter min smag meget bedre og giver mulighed for at træne med et bredere greb.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

ARGH - nu bliver jeg jo helt i tvivl.

Jeg har dog lidt svært ved at se hvad der skulle være svært ved at afmontere den igen, men det vil jeg lige kigge nærmere på i forretningen.

Det er vel sådan en her du tænker på? link

Det med grebsbredden betyder dog ikke så meget for mig - de 80cm døren er bred er rigeligt, men det er naturligvis lidt fiksere at have den OVER døren i stedet for I døren.

Men når jeg nu skal bore og gøre ved, så vil jeg helst holde det på et minimum, så det er til at reparere når skidtet skal ned igen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er præcis sådanne een jeg har hængende over døren, og ja, det er skam fiksere. Især når man er en høj stodder som jeg.

Du har ret i, at der skal bores mere, men den holder til *mere*, hvilket jeg nok ville overveje, når man er lidt småtyk som dig :tongue: plus at du sikkert kommer til at høre weighted chin-ups på et tidspunkt.

Men selvfølgelig ... du kommer nok på bedre tanker efter du har smadret knæene i gulvet bare een gang med den model du har købt, når den popper ud af dørrammen. Been there done that ... got the scars. <_<

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror såmænd du kan være ganske rolig, hvis du har bestilt Energetics'en - den skulle gerne passe til en dørkarm på 80 cm (min dørkarm er 82 cm, og stangen har 5 cm at give af). Som nævnt har jeg ikke boret i nogetsomhelst for at sætte den op, men jeg kan selvfølgelig ikke garantere om der er trykmærker fra stangens endeskiver? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hr K -> :lol: Sagde du SVIN? :tongue: Umiddelbart havde jeg ikke tænkt at lave weighted, som du selv siger er jeg jo lidt tung i forvejen, men det er nok ikke så dumt at tænke lidt fremad :)

AF -> Jeg mener det var Energetics der stod i brochuren. Jeg skal i hvert fald lige undersøge den nærmere nede i butikken.

Link to comment
Share on other sites

Quattro Dynamo

Uge 1, dag 1 , 16-03-2004 , 18.35-19.20

Hypertrofi-dag

Incline db press (SS1)

3 x 8 @ 31,5kg

Udmærket, passende overskud

Incline db rows (SS1)

3 x 8 @ 36,5kg

Lidt speciel, men slet ikke ringe. Ved ikke om den på nogen måde er bedre end standard db rows, men det er nu meget praktisk at jeg kan supersætte med samme bænk uden at skulle stille på den.

Goodmornings

3 x 8 @ 60kg

Tog lige lidt tid før jeg ramte stilen, men så sagde den også bare spar-2 lige i haserne, selv med den ret lave vægt. :devil:

Chinups (UH) (SS2)

3 x 8 @ mig

:w00t:

Første gang jeg har taget 8 reps flere sæt efter hinanden.

Den sidste var godt nok lidt presset, så intensitetsprogression bliver der nok ikke så meget af, men jeg smider nok et ekstra sæt på i uge 2 eller 3.

Dips (SS2)

3 x 8 @ 20kg

Jep jep

Det er og bliver et ondt ondt supersæt med de to, men køllerne kan jo li' det :devil:

Lean Away Laterals (SS3)

3 x 9/8/8 @ 8kg

SWEEEEEET - den sidder bare lige hvor den skal

Incline reverse crunch (SS3)

3 x 8 @ ribbe 5

Fin fin

Og til sidst lidt instruktion i maveøvelser :bigsmile:

Jeg er vist blevet bedre til at udvælge ofre, for det virker dælme som om de lytter. Det hjælper nok også en del at de prøver de øvelser jeg viser dem og kan MÆRKE DET :bigsmile::w00t:

TOPPAN.

Det her program skal nok blive spas. Det var pænt hårdt med alle de supersæt selvom jeg ikke kunne holde den planlagte pause helt. Synes det er lige voldsomt nok at gå igang med næste sæt når man stadig puster og stønner fra det forrige :lol:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Kostens kodeord for de næste tre uger er: SPIS SPIS SPIS og når du er færdig, så spis noget mere. Ud over standardmenuen som lander lige under 4000kcal fik jeg losset en ekstra tallerken musli indenbords da jeg kom hjem plus en ekstra halv pizza til aften. Og jeg tog to gange til frokost, så mon ikke jeg nærmer mig 5k :lol: :4mewantfood: :4pizza: :eatchicken:

Det bliver spas at se om jeg kan holde stilen - og om maveskindet holder :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Max-P. Hvordan kan det egentlig være at du vil være i massivt kalorieoverskud? Vil der ikke sætte sig en masse fedt der så senere skal cuttes væk. Ville det ikke være mere optimalt at indtage et dagligt overskud på ca. 500 kcal om dagen?

Link to comment
Share on other sites

HEP HEY :w00t:

Så skal der chinnes. I teorien kunne den nok godt sidde fast uden brug af skruer, men det virkede noget vakkelvorrent, den kørte rundt og var svært at stramme, så jeg måtte tage skruerne i brug.

Skruer var nu også meget tilforladelige, dvs ikke så voldsomme, og de holder bare en lille solid plastikring ca 2cm i diameter og ½cm tyk. Stangen er så monteret ind over dem og spændt fast. Virker godt og solid, og selvom jeg var lidt bekymret for om det øverste af døren skulle gøre den besværlig at bruge, så er det heldigvis ikke tilfældet.

GREASE THE GROOVE :devil:

humse -> Jeg har prøvet på den flinke måde. Jeg har ligget på ca 3500kcal om dagen + 500 til træning, men vægten har ikke rokket sig fra 94kg (+- 1kg) i 3 måneder nu. Jeg ved ikke hvad mit stofskifte har gang i, men jeg er åbenbart en ren fusionsreaktor :lol:

Nu tager jeg de næste 3 uger på Quattro Dynamo som en All-You-Can-Eat-Buffet og så ser vi hvad der sker.

post-12-1079474667.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share