MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Dagens motion

Is-invitationer siger man bare ikke nej til, så jeg fik taget den sædvanlige tur på små 16km indtil skt. hans torv. Vi "nøjedes" med et par kugler, dvs jeg tog 4 - helt mærkeligt at spise så lidt is, men det var nok også meget godt for det smeltede pæææænt hurtigt. Efterfølgende blev der så trænet kæbe med tre solbrune tøser, Hoosier, b_skaalen og den nye københavner Tulle, og Madssvøm, hr frys, nightbringer og arne. Flot fremmøde med så kort varsel :bigsmile:

Der forsvandt hurtigt et par timer, men jeg fik da lige bestilt 750ml til at tage med hjem, så jeg kunne springe køen over :tongue:

Det blev en italiener idag:

italy_flag.jpg

Dvs menta (after eight), hvid chokolade og jordbær :lol:

Men det godt nok vildt så hurtigt man taber workcapacity i dennedisciplin, men det går lige :bigsmile:

nå, hvis det skal stå som træning dette indlæg må jeg hellere få skrevet turens data på:

Distance: 31,91km

Tid: 1:14:10

Snit: 25,75km/t

Turen ind til byen foregik i rimelig normalt tempo og endte vist på 24-komma-noget. Der blev så til gengæld givet godt med GAAAAAAS på hjemturen og 1½km før jeg var hjemme lå snittet på 26km/t rent, dvs på hjemturen har snittet ligget på næsten 28km/t. Der var også en del strækninger hvor jeg kunne ligge stabilt på 30-32km/t - ikke så ringe hvis jeg selv skal sige det. Det er jo også bare en almindelig citybike jeg kører på med taske på ryggen endda. Kunne faktisk være lidt sjovt at prøve en racer og se hvor stor forskel det gør. Dog næppe så sjovt at jeg lige har lyst at knalde 10k eller mere af på den fornøjelse ;)

Det sidste stykke blev lige brugt som afrulning, men snittet holdt sig stadig pænt højt.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Godt at se jer og tak for hyggeligt selskab :bigsmile:

SÅ, nu nåede jeg både bunden af dette indlæg og af isen :bigsmile:

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

PS: Mine DOMS er ikke ligefrem blevet mindre siden i formiddags - ryggen er godt nok hærget og jeg har faktisk også mave(muskel)-DOMS (ikke pga isen) :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Der forsvandt hurtigt et par timer, men jeg fik da lige bestilt 750ml til at tage med hjem, så jeg kunne springe køen over  :tongue:

Idag mødte jeg Spockie som (sjovt nok) også skulle til Paradis :bigsmile: I er godt nok seje til det der, paradis-frådende-mol'ere ;)

Jeg kan forresten godt li' det faktum at du er begyndt at cykle så meget :) bliv endelig ved ...

(er du sikker på at du ikke vil konvertere til CARDIO :devil:) ( :tongue: )

take care :wave:

Link to comment
Share on other sites

Halløj fast :bigsmile:

Det var godt nok ikke samme arrangement spock skulle til, men lidt gode er vi da til at spise is. Skal du ikke snart være med? :4signme:

At kunne spise meget er overvejende et spørgsmål om træning, ligesom det at blive god til alt mulig andet, og som skrevet er jeg vist lidt ude af træning på det punkt ;)

Konvertere til cardio siger du? :lol:

Næppe, i hvert fald ikke hvis det betyder at jeg så ikke styrketræner. Jeg har muligvis tidligere udtalt at cardio blot er spild af gode kalorier :lol: men det tager jeg gerne i mig igen.

Jeg vil gerne i lidt bedre konditionsmæssig form, og nu har jeg både en rimelig fornuftig cykel og noget labert cykeltøj til formålet, og så er det jo bare med at få høvlet asfalt :bike:

Link to comment
Share on other sites

HST - 10 reps

The return of Major DOMS eller Major DOMS with a vengeance

Jeg er ramt af massive doms - temmelig voldsomt i ryggen, men også arme og bryst og benene er jo som sagt mere eller mindre brændt ned til grunden for tiden, så jeg var lidt spændt på dagens træning. Men den skulle overstås, for jeg får ikke trænet (med vægte i hvert fald) resten af ugen.

C2 roning

5 min, 1019meter

Powerclean

3 x 3 @ 60kg

ingen eksplosivitet overhovedet!!!

Squat

3 x 10 @ 100kg

puuha

4 sæt af hver øvelse virkede lidt uoverskueligt herfra med den DOMS i kroppen, så jeg valgte at dele det i to.

Low Incline DB press (S1) - del 1

2 x 10 @ 34kg

fik dem da

Supported Rows (S1) - del 1

2 x 10 @ 55kg

ok

Benpres (S2)

1 x 5 @ 320kg

1 x 10 @ 250kg

benene var bare færdige og lænden var heller ikke frisk nok til at jeg kunne holde den ordenligt nede

Lægpres (S2)

1 x 10 @ 320kg

1 x 10 @ 250kg

ok, gad ikke at lave flere sæt nu benpres var droppet. På sæt 2 kørte jeg med 1 sek stop i bunden på alle reps. Rimelig nasty ;)

Closegrip bænkpres (S3) - del 1

2 x 10 @ 62,5kg

Chinups uh. (S3) - del 1

2 x 8 @ mig

Low Incline DB press (S1) - del 2

2 x 8 @ 34kg

no more pat-power

Supported Rows (S1) - del 2

2 x 10 @ 55kg

hårdt

Closegrip bænkpres (S3) - del 2

2 x 10 @ 62,5kg

brændte godt i trisserne

Chinups uh. (S3) - del 2

3 x 6/5/5 @ mig

nåede de 32 på et sæt mindre end sidst :)

Lean Away Laterals (S4)

2 x 10 @ 12,5kg

fint overskud

Db Preacher curl (stående) (S4)

2 x 10 @ 12,5kg

hårdt :crazy:

Reverse Incline Crunch

2 x 10 @ ribbe 6

rimelig

C2 roning

10 min, 2102 meter

Fik lige sat lidt af en spurt ind på det sidste minut, hvor tempoet lå på 1:50-1:55 pr 500m

Det gik egentlig ok, sådan det hele taget i betragtning.

:banana: :banana: :banana:

Og nu skal jeg i sommerhus, så ingen MOL i 100+ timer :o :cry: :freaked:

;) Jeg klarer den nok.

Ka' i hyg' jer :wave:

Link to comment
Share on other sites

Konvertere til cardio siger du?  :lol:

Næppe, i hvert fald ikke hvis det betyder at jeg så ikke styrketræner.

naahhh, ik' alligevel :tongue: Vi ka sgu heller ikke undvære dine mave-muller f.eks...se, det får man ik' af cykling ;) så, keep pumpin' :pumpin::w00t::tongue:

Hyg dig i sommerhuset - og jo, vil gerne være med til Paradis-fråderi :bigsmile: I ska bare sige til :bigsmile:

:heartpump: :bike: :sun:

Link to comment
Share on other sites

Konvertere til cardio siger du?  :lol:

Næppe, i hvert fald ikke hvis det betyder at jeg så ikke styrketræner.

naahhh, ik' alligevel :tongue: Vi ka sgu heller ikke undvære dine mave-muller f.eks...se, det får man ik' af cykling ;) så, keep pumpin' :pumpin::w00t::tongue:

Jeg skal gøre mit bedste for at kunne fremvise til stadighed bedre mave-muller (og andre kropsdele) :4flex:

Hyg dig i sommerhuset - og jo, vil gerne være med til Paradis-fråderi  :bigsmile: I ska bare sige til  :bigsmile:

:heartpump: :bike: :sun:

Det var en fed tur - jeg mødte en del flinke mennesker, fik masser af sol og vand (kun lidt af det kom fra oven)... og så var der også lige et lidt højere indtag af alkoholiske drikke end ellers. Men jeg synes nu ikke det var så slemt og deciderede tømmermænd havde jeg kun en halv dags tid. Jeg gjorde et par småting for at kosten ikke blev helt til rotterne. Det gik også rimeligt selvom jeg sikkert virker småtosset i nogle af de andres øjne :lol:

I morgen bliver der givet gas med træningen igen. Der bliver dog et mindre problem om en uges tid hvor jeg skal på rustur i 5 dage. Første uge med 5'ere starter jeg på onsdag, så de 5 dage ugen rigtig træning bliver oven i hvad der skulle have været uge 2 af 5'erne. Jeg tror jeg vælger at gå et skridt baglæns i programmet når jeg kommer hjem igen, og starte fra sidste uge af 10'erne.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

FYYYY, slemme jesper <_<

Det var en sløv dag for at sige det mildt, jeg følte mig ikke i hopla til træning og så begyndte det at vælte ned fra oven. Undskyldninger er der nok af ;)

Men nu sværger jeg højt og helligt at jeg vil træne i morgen formiddag - regn eller ej. Ellers bliver det ikke til at få klemt 4 træningsdage ind inden rusturen på mandag.

Det er hårdt at være på ferie :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal gøre mit bedste for at kunne fremvise til stadighed bedre mave-muller (og andre kropsdele) :4flex:

:4thumbup:

Men nu sværger jeg højt og helligt at jeg vil træne i morgen formiddag - regn eller ej. Ellers bliver det ikke til at få klemt 4 træningsdage ind inden rusturen på mandag.

Jeg pjækkede også idag :smashtard: men ja, tomorrow is a brand new day! :4whip::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

HST

Uge 4, dag 3, 10 reps, 17-08-2004

Sidste dag med 10'ere i denne omgang.

Jeg valgte at nøjes med 3 sæt af hver pga den lille pause og fordi jeg også skal kunne komme igennem 5'erne i morgen aften.

Og jeg nåede derop inden 12 :lol:

C2 roning

5 min, 1195meter

WOW :bigsmile:

Jeg tror jeg ramte en meget bedre teknik og kom væsentlig længere pr træk ift før.

Powerclean

2 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg

Dødløft

1 x 10 @ 130kg Rep PR (gammel pr var 8 reps)

2 x 5 @ 130kg

Hep hey :devil:

Det var planen fra starten at nuppe denne rep pr. Havde det været med livet som indsats kunne jeg nok have fået 2-3 mere, men jeg ville lige gemme lidt til de næste sæt. De blev så alligevel monster tunge og jeg nøjedes med 5 i hver ;)

Slayer med Angel of Death var i ørene :devil: (det hjalp vist lidt :lol: )

Low Incline DB press (S1)

3 x 10 @ 34kg

Helt fin faktisk. Var presset men fik dem.

Supported Rows (S1)

3 x 10 @ 55kg 10RM PR vel

udmærket

Benpres (S2)

1 x 5 @ 300kg

lænden sagde nix :(

så i stedet nuppede jeg leg extensions og leg curls

Lægpres (S2)

3 x 10 @ 300kg

ok

Leg extensions (S2)

2 x 10 @ 35kg (tror jeg nok - 7 klodser i hvert fald)

slet ikke så tosset når benene allerede er en smule ristede

Leg curl (S2)

2 x 10 @ 35kg

også ok

Closegrip bænkpres (S3)

2 x 10 @ 65kg

1 x 15 @ 65kg Rep PR

Vægten er puny, men trisserne blev brændt fint igennem.

Der skulle være rig mulighed for fortsat progression.

Pulldown uh. (S3)

3 x 10/10/8 @ 80kg Rep PR

Halløjsovs. :w00t:

Jeg var ikke så tændt på chinups efter de sidste par gange, og da de 75kg i pulldown var rimelig lette i uge 3 øjnede jeg mulighed for en lille pr - selvom jeg dog ikke kunne huske hvad jeg egentlig havde løftet.

Den gamle PR var 6 reps med 80, så det er slet ikke tosset. Nu begynder der også at være mere mening imellem min pulldown og chinups ;)

Herefter var der også 10 bars tryk i undergånz'ne - DAMN de var pumpede :4flex:

Jeg er lidt tryk-øm på højre underarm 5-10cm fra håndleddet, og jeg kan ikke rigtig forstå hvordan det skulle være kommet, heldigvis generede det ikke træningen.

Db Preacher curl (stående) (S4)

2 x 10 @ 12,5kg

fik dem :devil:

Stående kabel crunch (S4)

2 x 10 @ 30kg

relativt lav vægt, men den virker meget god.

Lean Away Laterals (S5)

2 x 10 @ 12,5kg

MERE VÆGT!!!

Reverse Incline Crunch (S5)

2 x 10 @ ribbe 7

tjaa, ok

C2 roning

ikke lige i dag ;)

En fin håndfuld rep-pr's, det er jo ikke helt ringe.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

HST, 5 reps - en lille aften-brænder

Uge 5, dag 1, 18-08-2004

tak, fast. Vægtene er også ved at se fornuftige ud nu

Browseren fuckede up, da jeg forsøgte at åbne min samlede log i en stor html-fil (på små 30 mb). Den var lavet med programmet fra denne tråd.

Dette var naturligvis lige inden jeg havde fået postet dette indlæg :4slap:

På 'en igen...

Der var relativt gode DOMS i øvre ryg og pat fra i går, men det kunne ikke stoppe damp-lokomotivet idag - FUUT FUUT

SÅ KØRER VI, CARLOS!!!

C2 roning

2 min, 506meter

nøjedes med 2 min idag, da jeg troede jeg havde lidt travlt, fordi det var blevet en smule sent. Det viste sig dog ikke at være tilfældet, da halvagten ikke var dukket op et kvarter efter officiel lukketid

Powerclean

1 x 3 @ 60kg

1 x 3 @ 65kg

1 x 3 @ 70kg

ok

Squat

2 x 5 @ 100kg

2 x 5 @ 110kg

Kunne ikke huske om jeg havde taget 100kg sidste uge i 10'erne, så jeg tog både 100 og 110 idag. Det fandt jeg så ud af bagefter at jeg havde, men der er nok ingen skade sket ;)

De var hårde men overkommelige, og endda med ret korte pauser. Jeg havde egentlig tænkt at tage bælte med fra 5'erne, men det glemte jeg...

Low Incline DB press (S1)

4/5 x 5 @ 36,5kg

Hårde uden at være super pressede.

Omkring sæt 3-4 stykker lykkedes det mig at glemme hvor mange jeg havde taget. Og så måtte jeg jo bare lave et ekstra, for vi kan jo ikke have at jeg laver mindre end planlagt. :lol:

Supported Rows (S1)

4/5 x 5 @ 57,5kg

Samme forklaring som ovenfor.

De kørte sindsygt godt og let idag - MERE VÆGT! :devil:

Leg extensions (S2)

4 x 5 @ 40kg

helt fin efter squat, maskinens ergonomi er bare ikke eksisterende

Leg curl (S2)

4 x 5 @ 40kg

udmærket - mere vægt. Min pr hedder 55kg for 5 reps

Lægpres (S2)

4 x 10/12/12/10 @ 330kg

Læggene skulle bare ha' tæsk idag - og det fik de :devil:

Closegrip bænkpres (S3)

4 x 10/8/8/8 @ 70kg

Jeg synes simpelhen ikke det kunne passe at min 5RM kun var 75kg, som jeg har stående i min lille PR-liste. Det gjorde det så heller ikke, for jeg fandt i loggen at jeg i hvert fald har lavet 8 med 85kg, muligvis 90.

Men der er nu også power til lidt mere endnu, så lad os se hvad det kan blive til.

Chinups uh. (S3)

4 x 5 @ mig (dvs pt ca 91kg i morgenvægt)

Lige til at klare

Men chins og closegrip er dog et forbandet godt supersæt. Total gode gånz det lige gav :w00t:

Inverted Crunch (S4)

3 x 10 @ 10kg

Rigtig udmærket

Lean Away Laterals (S4)

3 x 10 @ 14kg :devil:

Tæt på tangering af PR, og der burde være til lidt endnu.

Stående Cable Crunch (S4)

1 x 10 @ 40kg

2 x 10 @ 45kg

Udmærket, hvis man koncentrere sig nok om udførslen ;)

Db Preacher curl (stående) (S4)

3 x 5 @ 14kg

jep jep

Og bare for lige at brænde gånz'ne godt af nuppede jeg 15x10kg i synkron hammercurl som dropsæt :devil:

Det virkede :lol:

C2 roning

10 min, 2174meter

Det sidste minut blev taget som en god spurt, og jeg nåede præcis 300 meter, svarende til en 500m-tid på 1:40

47 sæt, formentlig 49 og 12 minutters roning overstået på lige godt 1½ time. Det er satme i orden, og det kørte bare på skinner idag :w00t:

Det bliver dog til

:banana: :banana: :banana: :banana: (af de store ;) )

Derudover nåede jeg op på præcis 30km og 20 meter cykling i løbet af dagen.

God nat og sov godt :dozingoff: :yawn:

Vi ses i morgen :wave:

Link to comment
Share on other sites

Mystisk...

Jeg har det som om en person har slået på alle mine muskler med en stor hammer eller noget andet tungt. Det var da ikke fordi jeg lavede noget særligt i går :lol:

Ej, faktisk er det ikke så galt, men rimelig tæt på fullbody DOMS er det nu. Ben, pat, ryg, gånz og LÆG :devil: er mærkbart ramt.

Link to comment
Share on other sites

HST - AAAARGH

Uge 5, dag 2, 21-08-2004

Træningen som egentlig skulle have været igår blev gemt til idag (grundet diverse dårlige undskyldninger), men det var nok ikke det dårligste valg i verden.

Der var dog et enkelt skår i træning...

C2 roning

5 min, 1067meter

Powerclean

3 x 3 @ 60kg

let og rimelig eksplosivt grunden næste øvelse ;)

Dødløft (med bælte, uden stropper)

1 x 2 @ 100kg

1 x 1 @ 120kg

1 x 10 @ 140kg 10RM PR :devil::kickass:

FOR DJÆVLEN DET VAR NASTY!

Min "gamle" 10RM PR var 130 og touch'n'go (dog uden bælte).

Idag var det godt nok med bælte, men tilgengæld var der også tydelig pause imellem hver rep.

Stilen fornemmer jeg selv var rimelig indtil de to sidste reps. Min lange ryg gør dog nok desværre at jeg har svært ved at få benene ordentligt med.

Rammstein - Du Hast var naturligvis i ørene :devil:

Lænden var godt nok også ristet bagefter - jeg forudsiger 4-5 dages DOMS :lol:

Low Incline DB press (S1)

1 x 5 @ 36,5kg

1 x 5 @ 39,0kg

2 x 5 @ 36,5kg

Udmærket - skulle lige op og snuse til nummeret større. Puha, den var lidt tung i det.

Der er dog en smule op til min PR, nemlig 8 reps med 41,5kg.

Supported Rows (S1)

4 x 5 @ 60kg

rigtig udmærket. Tangering af 5RM i 4 sæt.

Leg extension (S2)

4 x 5 @ 45kg

lænden skulle ikke grilles mere, så jeg nuppede extensions + curls i stedet for benpres

Lægpres (S2)

1 x 10 @ 350kg PR

2 x 12 @ 350kg PR

1 x 15 @ 350kg - ARGH PR :devil:

Supermusklen slår til igen. De lægge kan bare ikke få nok. HAHA

Alle reps var faktisk meget clean udført med minimalt bounce og rimelig ROM

Leg curl (S2)

4 x 5 @ 45kg

ok

Closegrip bænkpres (S3)

1 x 5 @ 75kg - LIGHT WEIGHT YEAH

1 x 5 @ 80kg - LIGHT WEIGHT

1 x 5 @ 85kg - WEIGHT :tongue:

1 x 6 @ 90kg PR YEAH - HÆVI WEIGHT

Ikke flere puny vægte - jeg ka' jo godt GRRRRRRRR

Chinups uh. (S3)

4 x 5 @ mig + 5kg

udmærket

Bænkpres

1 x 1 @ 100kg

kan stadig :)

men den var noget tung, og nøøj det er længe siden jeg har holdt bredt.

Lean Away Laterals (S4)

1 x 10 @ 16,5kg PR

2 x 10 @ 12,5kg

Ny PR, og stilen var vist ok, men jeg synes ikke kontakten til medial deltoid var særlig god, så jeg gik lidt ned i vægt.

Db Preacher curl (stående) (S4)

2 x 5 @ 14kg

1 x 10 @ 14kg PR :blink:

Ved ikke lige hvad der skete dér, men pludselig var der power til en hel masse.

Inverted Crunch (S4)

3 x 10 @ mig+10kg

fin fin

Så stod jeg lidt og kiggede på dagens bedrifter og bemærkede at jeg slet ikke fik givet mig nok i sup. bb row. Så derfor:

Supported Rows

1 x 5 @ 70kg PR

Rimelig god stil :)

C2 roning

10 min, 1816 meter

Meget stille og roligt, med fokus på teknik.

Skåret i glæden over den fantastiske træning er ryggen, nærmere bestemt en af musklerne ved højre skulderblad - formentlig Rhomben. Den var et af problemerne der gjorde jeg måtte stoppe posten, og jeg havde håbet det efterhånden var gået i orden. Men jeg tog fejl. :(

Den begyndte i løbet af træningen at gøre lidt avs på den ufede måde. Ikke så meget at det var et problem at udføre nogle øvelser, men alligevel irriterende.

Men på trods af ovenstående skal dagens træning alligevel have:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Det var nogle lækre PR's at få nappet her inden en lille uges pause.

I morgen tager jeg nok en lille let træning.

Det var egentlig min tanke at fortsætte med den sidste del af HST'en (spolet en smule tilbage) efter den kommende pause. Men nu gider jeg ikke det rygbøvl mere, så jeg vil prøve "Neanderthal No More" programmet her, og jeg vil ikke ændre noget som helst i programmet :lol: (bortset fra at der vist er en enkelt øvelse jeg ikke har udstyr til).

Det skal nok blive interessant...

Link to comment
Share on other sites

tak tak

Lige i går tog det nok lidt længere end normalt, fordi jeg lige skulle sunde mig oven på dødløften og pga lidt kæbe efterfølgende. Jeg lagde ikke præcis mærke til tiden men jeg vil tro det blev til små 2 timer.

Det er ikke fordi det virker så voldsomt når jeg er igang, det er ikke fordi jeg presser mig selv under roningen (hvilket heller ikke er idéen), powercleans er nærmest opvarmning af systemet, og derefter er der 11 øvelser, dødløft/squat og derefter 4 supersæt.

Jeg er selv ret overrasket over at den volumen ikke virker hårdere. :4flex:

Forrige gang med cirka samme volumen klarede jeg på 1½ time. Supersæt er genialt i den sammenhæng, og jeg synes også 5'ere er mindre krævende for systemet i forhold til hvor meget pause jeg behøvede under 10'erne.

Billeder? njaa, synes ikke lige der er så meget nyt at vise frem ;)

PS: DAMN!!! hvor er min lænd og mine lægge kvæstet idag :lol: - så ka' de lære det

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Dagens motion

Ryggen trængte gevaldigt til en ordentlig omgang massage, men hvordan finder man det på en søndag? :unsure:

HUSFYSSEN naturligvis :w00t::4winkkiss:

Vejret var godt, så jeg kunne lige så godt få lidt motion ud af det.

Turen var: Nærum - Husfys (lige efter christianshavn), tur-retur

Distance: 2 x 20km

Turen ud gik meget let, tog 50 minutter, mens turen hjem tog ca 56 minutter især pga en seriøs modvind. Det var nok også lidt af forklaringen på hvorfor den første del gik let :)

Lægge og lænd var som nævnt godt ømme, men det var dog ikke noget problem på turen, da jeg først var kørt varm.

Nu er ryggen også glad igen :bigsmile: :4thumbup:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Snydt igen :lol:

Godt nok skulle vi på rustur (overbygning til Civil Informatik), men vi bevægede os sjældent mere end 50-100 meter væk fra træningslokalet. Vores rustur forgik altså på selve DTU.

Det lykkedes mig i onsdags at klemme cirka 20 minutters træning ind i skemaet. Jeg nåede følgende:

Low incline DB press (S1)

1 x 8 @ 31,5kg

1 x 5 @ 36,5kg

1 x 9 @ 41,5kg rep PR (+1)

1 x 5 @ 41,5kg

:lol: :lol: :lol:

De første sæt gik vildt nemt, og jeg havde på forhånd tænkt at jeg skulle se hvad jeg kunne nuppe med 41,5kg'erne

Det blev en enkelt pind mere end min tidligere PR fra lige før MBC, da jeg vejede 96kg, omkring 5kg mere end nu.

Supported bb rows (S1)

1 x 8 @ 50kg

1 x 5 @ 60kg

2 x 5 @ 70kg

hård, men sad fornuftigt

Military (S2)

2 x 10 @ 40kg

meget længe siden, så lav vægt :)

Close, neutral grip pulldown (S2)

2 x 8 @ 70kg

Rigtig god, og seriøst pumpede gånz som bonus

Closegrip bænkpres (S2)

1 x 8 @ 70kg

Ville lige have hesteskoen med også, men der var ikke meget at presse med.

13 sæt på 20 min giver også relativt korte pauser. :devil:

Hvor var det syret at kunne lave en PR under disse omstændigheder.

Opskriften på succes var:

- Træningsfri i 3 dage

- Påbegynd en "diæt" bestående af det bedste slam-kost man kan finde, alt for få måltider, relativt mange øl (i forhold til mit normale niveau tæt på 0), så fordøjelsen mere eller mindre får defekt allerede efter 24 timer. Alt løb dog stadig kun oppefra og ned :D

- Hav en smule tømmermænd

- Cirka 4 timers søvn pr nat (evt en lille morfar oveni)

:lol:

Det er helt sikkert tid til at prøve næste trin i rækken af håndvægte til db press :devil:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Neanderthal No More

Uge 1, dag 1, 30-08-2004

Jep jep, så er jeg hoppet på et nyt program igen :bigsmile: og dette må nok falde ind under kategorien "Blind tro", for det er godt nok anderledes.

Mine fys-behandlinger (som jeg jo er stoppet med) har ikke fået ordnet rygproblemet, og det kniber også lidt med at få lavet alle mine hjemmeøvelser. Og det ordner jo ikke sig selv, vel ;)

De primære problemer er et bækken der kipper lidt for meget fremaf og fremskudte skuldre, sådan meget kort fortalt.

Så nu har jeg besluttet at prøve Neanderthal No More programmet. Der er alle øvelserne også forklaret med billeder og det hele.

Af øvelserne i dagens program havde jeg cirka lavet 0 (nul) af dem før. :lol: Det er muligt jeg en enkelt gang har prøvet stepups og dødløft med bredt greb, men aldrig som en del af programmet.

C2 roning

5 min, 1105 meter

Det sædvanlige, fornuftig opvarmning.

Supine Bridges (A1)

3 x 15

rimelig skummel øvelse :lol:

Warrior Lunge Stretch (A2)

3 x 15 sek (x2)

x2 fordi det er 15 sekunder for hvert ben :)

mystisk mystisk, men meget godt stræk.

Snatch Grip Deadlift (B1)

1 x 8 @ 70kg

5 x 8 @ 60kg

Manden på billedet synes jeg ikke ser ud til at have specielt bredt greb

image008.jpg

Jeg havde fat med pegefingrene på stregerne på en styrkeløfterstang, og det virkede ret bredt.

Sænkede vægten lidt fordi det var svært at få skuldrene tilbage.

IT Band Stretch (B2)

6 x 15 sek (x2)

Fint stræk på siden af låret, hvilket forhåbentlig også er meningen.

Barbell Stepups

4 x 12 (x2) @ 20kg

Høj bænk, så den var pæænt hård. En hvis hr Soulfly for forhåbentlig snart hentet vores box, så den kan bruges evt sammen med en skive eller to - og så naturligvis til box-squat :bowdown:

Dead Bug Twist (D1)

3 x 15

GOD DAMN en obliques-killer :devil:

Det var pænt vildt.

Side Hip Thrust (D2)

3 x 15 (x2)

Den brænder godt ned langs hele siden.

Godt nok mærkeligt at være vant til et superpump efter træning, og så starte på dette her hvor overkroppen nærmest slet ikke var på arbejde idag.

Programmet er sat til 4 uger, men desværre kan jeg kun nå de to første, så lukker centeret i 11 dage i streg :( :angry:

Så må jeg lige se an hvad jeg føler for på det tidspunkt.

Dagens træning var ekstremt anderledes, men faktisk ok, så:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Programmet er sat til 4 uger, men desværre kan jeg kun nå de to første, så lukker centeret i 11 dage i streg

HVAD !!? Mener du jerngrotten ? Har jeg overset nogle opslag !? Hvis ja, hvilken periode er det så helt nøjagtigt at der er lukket. For så gider jeg da ikke starte et nyt program før efter den lange pause. :(

Link to comment
Share on other sites

Programmet er sat til 4 uger, men desværre kan jeg kun nå de to første, så lukker centeret i 11 dage i streg

HVAD !!? Mener du jerngrotten ? Har jeg overset nogle opslag !? Hvis ja, hvilken periode er det så helt nøjagtigt at der er lukket. For så gider jeg da ikke starte et nyt program før efter den lange pause. :(

Tjekker det lige senere idag, men jeg mener det var d. 9.-20. september (begge dage inkl.).

Da jeg købte kort spurgte jeg meget udtrykkeligt om det også inkluderede grotten, og det gjorde det.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share