Træningsjournal X


Athlete X
 Share

Recommended Posts

Jeg har nogle tilføjelser jeg lige kommer med senere..

Rigtig god post, det vil jeg forsøge at prøve mig frem med.

En tilføjelse, har lige været på en 4 dags øvelse med masse march, næsten ingen mad, og har forsøgt at drikke en masse vand undervejs. Og efter jeg er kommet hjem, kan jeg mærke hvordan kramperne kommer, de er ikke så smertefulde, men bare mange og over alt på kroppen.

Hvis du har noget at tilføje, fyrer du den bare af.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan jeg lide at gøre en gang i mellem trods de ingen mening giver udover at man får lov at teste sig selv til det yderste.

[...]

Undervejs talte vi 9 x opkast og én gang væltede jeg til jorden grunden sygelig svimmelhed - dog uden at besvime.

Lige nu, som jeg sidder og skriver, har jeg det dog ganske udmærket klar til at træne igen senere.

Haha cool nok! Jeg har altid haft en evne til at overreache helt uhæmmet. Det har selvfølgeligt mest været til svømning, da jeg stort set ikke lavede andet tidligere.

Det var mest til træning, men også til stævner, hvis der var en del løb tæt på hinanden. Jeg husker specielt de årlige holdmesterskaber, hvor brystsvømmere konsekvent hvert år blevet straffet ved at have 3 løb tæt på hinanden søndag morgen (100m, 200m og 100m). Det ene år skulle jeg hjælpes op af bassinet efter det sidste løb :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey

Kan du sige lidt om hvilke forberedelser/opvarmning du laver inden dine styrketræningspas. Specielt når du skal squatte. :smile:

Jeg bruger som regel 45-60 minutter på at varme op.

Styrketræningspas kommer altid efter speed work, træning af energisystemer, teknikarbejde eller deslige. Derfor varmer jeg aldrig op til at Squatte.

Vægttræning for mig er ikke prioriteret særlig højt. Det er ikke skide vigtigt og, som tiden går bliver jeg mere og mere ligeglad med egentlig styrketræning. Der lægges hverken meget tid eller energi i dette.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Haha cool nok! Jeg har altid haft en evne til at overreache helt uhæmmet. Det har selvfølgeligt mest været til svømning, da jeg stort set ikke lavede andet tidligere.

Det var mest til træning, men også til stævner, hvis der var en del løb tæt på hinanden. Jeg husker specielt de årlige holdmesterskaber, hvor brystsvømmere konsekvent hvert år blevet straffet ved at have 3 løb tæt på hinanden søndag morgen (100m, 200m og 100m). Det ene år skulle jeg hjælpes op af bassinet efter det sidste løb :laugh:

Cool story bro

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

fm1kjb.jpg

Uhyggeligt at min bror, der netop lige er fyldt 14, er ved at vokse mig over hovedet. FYI er jeg 197 cm.

xlhvft.jpg

5 kilo fedt skal der smides og så går jeg ikke længere ned da jeg ikke kan gå på kompromis med kampvægten. Smides der 5 kilo yderligere lander jeg på ca 100 kilo.

Det er ikke tungt nok men på den anden side, hvad fanden skal jeg gøre. Jeg kan jo heller ikke rende rundt med 30 kilo lort i en 10 kilos sæk. Det tager tid at føje masse!

Forleden dag arbejede jeg med teknikken i squat i samarbejde med en vægtløfter fra 1943. Vi ændrede blandt andet på stangens placering således at jeg nu placerer den helt oppe i nakken samt at jeg nu ser opad og hverken ligeud eller ned i gulvet. Dette krævede lige nogle enkelte løft at vende sig til men tilgengæld har jeg nu langt mere tryk på fra bunden af. Og når jeg nu siger bunden mener jeg vitterlig bunden, for jeg er efterhånden blevet så fleksibel at når vægten bliver tung så ryger jeg så langt i bund at det faktisk er et VL squat (lig Tom Platz) og langt dybere end hvad godkendt dybde i SL er. Det er nu fint nok, er lidt ligeglad, så længe at det ser så godt ud, som det nu engang gør.

Roskilde i morgen og dernæst udenlandsophold.

I morgen (før Roskilde) vil jeg måske forsøge at squatte 210 kilo VL style- det burde jeg kunne. Jeg trænger til et boost i selvtilliden. Men lad os nu se.

Link to comment
Share on other sites

Att. Spinderella. Jeg er glad for at du, trods alt, er fast læser af min logbog.

:tongue:

Jeg bærer ikke nag over den kontrovers vi havde for nogle måneder siden, hvis det er det, du hentyder til. :smile:

Kom i øvrigt til at tænke på den "all out" træning du beskrev den anden dag, da jeg så dette klip:

Link to comment
Share on other sites

Att: Davids klienter og andre interesserede.

David er pt. på et udenlandsophold i Italien. Jeg har netop haft kontakt med ham, hvor han har bedt mig om at sige, at han har besvær med at komme online og besvare diverse e-mails. Han forsøger ihærdigt at komme på noget internet, men bær over med lidt længere svartid.

Link to comment
Share on other sites

Og når jeg nu siger bunden mener jeg vitterlig bunden, for jeg er efterhånden blevet så fleksibel at når vægten bliver tung så ryger jeg så langt i bund at det faktisk er et VL squat (lig Tom Platz) og langt dybere end hvad godkendt dybde i SL er.

Et VL squat er vel ikke nødvendigvis meget dybere end hvad godkendt er i SL, alt efter hvor stor knævandringen er. Det er dog dybere i traditionel forstand :smile:

Spændende log!

Link to comment
Share on other sites

Spændende, du har oprettet en log. Det er vildt at se hvor mange kosttilskud, du tager, hvor agtpågivende er du på at du ikke får for mange af nogle af dem? Det kunne i øvrigt være spændende at læse hvordan, du tager dem i løbet af dagen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dale Doback: I work at a college as a janitor even though I feel like I'm smarter than most of the people who go there. Sometimes I see an equation written on a blackboard like half an equation and... I just figure it out.

Male Therapist: Is this Good Will Hunting?

Dale Doback: No.

Male Therapist: It sounds alot like t...he plot of good will hunting.

Dale Doback: Yeah. Anyway. My best friend is Ben Affleck...

Jeg er tilbage igen men giv mig venligst et par dage til at få besvaret PMs og spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mindes, at du snakkede om, at lave nogle klip af mobilitetsøvelser i en tidligere tråd, hvor folk postede klip af deres løft. Er det noget du vil gøre? Ellers laver du så nogen form for mobilitetstræning, her er jeg særlig interesseret i øvelser med henblik på bedre mobilitet i squat.

Link to comment
Share on other sites

Spændende, du har oprettet en log. Det er vildt at se hvor mange kosttilskud, du tager, hvor agtpågivende er du på at du ikke får for mange af nogle af dem? Det kunne i øvrigt være spændende at læse hvordan, du tager dem i løbet af dagen. :smile:

Hvornår de indtages afhænger. Typisk morgen/aften og omkring træning afhængig af tilskuddet med undtagelse af omega 3, som typisk indtages løbende gennem dagen på enkelte dage.

Jeg mindes, at du snakkede om, at lave nogle klip af mobilitetsøvelser i en tidligere tråd, hvor folk postede klip af deres løft. Er det noget du vil gøre? Ellers laver du så nogen form for mobilitetstræning, her er jeg særlig interesseret i øvelser med henblik på bedre mobilitet i squat.

'Mobilitetstræning' er egentlig blot en del af min daglige udstrækning og opvarmning præ-træning. Har du læst indlægget jeg skrev I Blackice's logbog omkring hans squat teknik?

Hvorfor hilste du ikke på mig på Roskilde? Hvor hilste ingen, herinde fra, på mig på Roskilde?

Jeg besvarer din PM i morgen aften.

Her et billede af noget squat her til aften, dog skal teknikken ses med forbehold da jeg er blevet noget stiv efter 10 dage uden træning og 2 dage i en bil.

2cz83dw.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor hilste du ikke på mig på Roskilde? Hvor hilste ingen, herinde fra, på mig på Roskilde?

Jeg besvarer din PM i morgen aften.

Jeg havde desværre ikke tid til at gå og lede efter dig. Jeg havde travlt med at sørge for at jeg fik den rette mængde natrium og kalium i forhold til de store mængder vand jeg hældte indenbords.

Men når det så er sagt, så var jeg faktisk obs på at lede efter et ordentligt lokum med en Giants hat på. Det eneste jeg så var en 400kg-i-en-100kg-sæk og en meget lille fyr i en Roethlisberger jersey.

Link to comment
Share on other sites

man.jul.12

Opvarmning: Ca 45-60 minutters opvarmning.

Aerob kapacitet vedligeholdelse: 8 tempoløb x 3 sæt @ 8-15 sekunder ved 84-95% af AT.

+ 450 abdominals, 1100 kast med medicin bolden, træning af nakke plus rotator cuff. Alt sammen ude i den dejlige varme i dag.

Derefter sædvanlige halvanden til to timers mandags dyb-bindevævs-massage hos min massør. I aften vil jeg kontrastbade og dernæst i sauna.

Link to comment
Share on other sites

Der er blevet spurgt indtil et eksempel på hvorledes min opvarmning ser ud.

Det er, som sagt svært at komme med andet end et eksempel da min opvarmning ændre sig fra gang til gang. Først og fremmest afhænger min opvarmning af det type arbejde, der følger. Dernæst 'designer' jeg så at sige min opvarmning baseret på dagsformen - dvs nogen dage er jeg mere immobil end andre, andre dage bliver jeg hurtigere varm. Jeg auto-regulerer altså alt afhængig af min læsbarhed på dagen.

Generelt kan man dog sige at en opvarmning gradvist bør skifte fra generel til specifik. Der er dog mere til det en, som sådan og nogen gange er jeg helt dernede hvor jeg holder mig indenfor et specifik puls range (fx 130-135) over hele opvarmningsperioden alt afhængig af hvilken type arbejde, der følger, andre gange indeholder min opvarmning power-speed bevægelser (b-skips, a-skips, ankle pops og mange andre øvelser for adskillige sæt), nogen gange cardiac output og så videre.. Dette vil jeg dog ikke komme nærmere ind på så hermed et eksempel på hvordan min opvarmning så ud i dag - ganske simpel opvarmning da det blot var en ekstensiv tempodag (læs: ikke intensiv).

1. 10 min jog

2. Udstræk af hoftebøjere, udstræk af piriformis, udstræk af lægge, 50 good mornings med et average band, 10 minutter med cossack squats, forskellige hurdle step-overs.

3. 10 min. sjippetorv

4. Hofte rul, lunges, roll overs, leg swings, hofterul, terminal knee extensions, kontrollerede step ups, udstrækning for skulder regionen, push-ups, lunges og lidt foam roll.

5. 15 minutter elektro muskel stimulation (opvarmningsprotokol) til begge baglår.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share