Træningsjournal X


Athlete X
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Håber alt er vel

Hvorfor protokol 5? hvad indstillinger bruger du?

Jeg bruger blot den indbyggede opvarmningsprotokol på min Globus EMS Elite4. Med 8 elektroder kan jeg tage begge baglår på én gang.

Hvorfor jeg bruger denne fremgangsmetode før sprint arbejde og practice? For at sikre mig at mine baglår er good-to-go og jeg ikke ender med at pulle en hamstring.

Alt går vel her Rune, travlt men godt. Hvordan går det selv?

Jeg må indrømme at du er en tålmodig mand, Rune, at du sådan gider og sidde og diskuttere sprint med pøblen på bodybuilding.dk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satser bare på at være flabbet nok til at lokke nogen af nørderne igang...men det lykkes jo så desværre ikke for det mest. Men du har nok ret spilder min tid.... det går fint har travlt med at arbejde i ferien og prøver lige for tiden at få et studie job som fysioterapeut et par timer om ugen for et fodbold hold. Du må meget gerne pm mig hvis du har gode ideer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg satser bare på at være flabbet nok til at lokke nogen af nørderne igang...men det lykkes jo så desværre ikke for det mest. Men du har nok ret spilder min tid.... det går fint har travlt med at arbejde i ferien og prøver lige for tiden at få et studie job som fysioterapeut et par timer om ugen for et fodbold hold. Du må meget gerne pm mig hvis du har gode ideer.

Du spilder virkelig din tid, Rune. Det er, som at kaste perler for svin. Godt at høre at du har det fint. Når sæsonen er færdig kunne vi tage og stikke hovederne sammen.

Hermed et indlæg, der på ingen måder skal ses som en statusopdatering af træningen. Jeg vender tilbage til egentlig logføring og besvarelse af spørgsmål i næste uge engang.

Først og fremmest: Crossfit er kommet til Helsingør. 200 meter fra hvor jeg bor.

Folk i min football klub er vildt begejstrede. Jeg er som sådan pisse ligeglad hvad folk vælger at træne men jeg undrer mig blot over at spillere vælger at lade deres træning være dikteret af tilfældigheder (for det er præcis hvad crossfit bliver) og at spilde både tid og energi på åndssvage og stupide workouts. Ja, selv Crossfits dedikerede webside til Crossfit for Amr. Fodbold er så gennemgående stupidt at jeg må tage mig til hovedet.

Her opstår min undren dog.

Vi er vel omkring 200 mennesker i klubben. 200 meter fra det nye crossfit center ligger en atletikklub jeg i årevis har trænet i. Vi har alt:

-Eleikostænger og eleiko bumperplates

-State of the art indendørs atletikfaciliteter

-Udendørs atletik stadion og om en måned state of the art udendørs atletik stadion

-Adgang til alt 24/7

-Trapper til at springe på

-Kasser til at springe på

-Så mange medicinbolde at jeg har opgivet at tælle

-spinningscykler

-elleptical

-løbemaskine

-Concept 2 romaskiner

-standard udstyr som håndvægte, chinup bars, back raise devices, power rack, kabeltårn osv osv

-bands og kæder

-vægtveste

-blast straps

-prowler

-slæde

-stepbænke af god kvalitet fra reebok

-og meget meget meget mere udstyr

-sauna

-badefaciliteter

Hvorfor er jeg mon den ENESTE i fodboldklubben, som træner her og tilmed for ikke mere end 130 kroner (!!!!!!!) om måneden?

Hvorfor er jeg den ENESTE sportsudøver i HELE byen der træner i denne klub?

Ja, udover mig og få atletikfolk samt en lille håndfuld motionister så er jeg faktisk den eneste sportsmand i en by med en kæmpe håndbold, fodbold og amr. fodbold afdeling der træner i denne klub. Ja 95% af alle mine træninger i denne klub foregår alene da der ganske enkelt ingen mennesker er tilstede.

Det er så fucking sindssygt!

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest: Crossfit er kommet til Helsingør. 200 meter fra hvor jeg bor.

Folk i min football klub er vildt begejstrede. Jeg er som sådan pisse ligeglad hvad folk vælger at træne men jeg undrer mig blot over at spillere vælger at lade deres træning være dikteret af tilfældigheder (for det er præcis hvad crossfit bliver) og at spilde både tid og energi på åndssvage og stupide workouts. Ja, selv Crossfits dedikerede webside til Crossfit for Amr. Fodbold er så gennemgående stupidt at jeg må tage mig til hovedet.

Her opstår min undren dog.

Vi er vel omkring 200 mennesker i klubben. 200 meter fra det nye crossfit center ligger en atletikklub jeg i årevis har trænet i. Vi har alt:

-Eleikostænger og eleiko bumperplates

-State of the art indendørs atletikfaciliteter

-Udendørs atletik stadion og om en måned state of the art udendørs atletik stadion

-Adgang til alt 24/7

-Trapper til at springe på

-Kasser til at springe på

-Så mange medicinbolde at jeg har opgivet at tælle

-spinningscykler

-elleptical

-løbemaskine

-Concept 2 romaskiner

-standard udstyr som håndvægte, chinup bars, back raise devices, power rack, kabeltårn osv osv

-bands og kæder

-vægtveste

-blast straps

-prowler

-slæde

-stepbænke af god kvalitet fra reebok

-og meget meget meget mere udstyr

-sauna

-badefaciliteter

Hvorfor er jeg mon den ENESTE i fodboldklubben, som træner her og tilmed for ikke mere end 130 kroner (!!!!!!!) om måneden?

Hvorfor er jeg den ENESTE sportsudøver i HELE byen der træner i denne klub?

Ja, udover mig og få atletikfolk samt en lille håndfuld motionister så er jeg faktisk den eneste sportsmand i en by med en kæmpe håndbold, fodbold og amr. fodbold afdeling der træner i denne klub. Ja 95% af alle mine træninger i denne klub foregår alene da der ganske enkelt ingen mennesker er tilstede.

Det er så fucking sindssygt!

For hvert medlem de får fra dit hold, drukner jeg en killing!

Link to comment
Share on other sites

For hvert medlem de får fra dit hold, drukner jeg en killing!

Hallo, de har en røgmaskine! Det er da bare pisse badass at træne i et varehus fyldt med røg! Det er HELT sikkert også pisse funktionelt at træne i røgslør hvor man praktisk talt intet kan se!

Heino-dæk-300x225.jpg

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

På den mere seriøse side så synes jeg faktisk at det er fint at der kommer et center og jeg synes det er 100% i orden at folk dyrker crossfit hvis de synes det er sjovt og givende. Props til de to personer der har haft balls til at starte "centeret" op.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er jeg mon den ENESTE i fodboldklubben, som træner her og tilmed for ikke mere end 130 kroner (!!!!!!!) om måneden?

Hvorfor er jeg den ENESTE sportsudøver i HELE byen der træner i denne klub?

Ja, udover mig og få atletikfolk samt en lille håndfuld motionister så er jeg faktisk den eneste sportsmand i en by med en kæmpe håndbold, fodbold og amr. fodbold afdeling der træner i denne klub. Ja 95% af alle mine træninger i denne klub foregår alene da der ganske enkelt ingen mennesker er tilstede.

Det er så fucking sindssygt!

Ved ikke om det blot er mig som er dum (DET BEHØVER I IKKE AT KOMMENTERE NÆRMERE!!!!), men jeg har aldrig forbundet en atletikklub med sådanne træningsmuligheder. Hvorfor skulle man så spendere det tredobbelte på et motionscenter - det giver slet ingen mening.

Link to comment
Share on other sites

Fik jeg nævnt at vi tilmed har et klubhus ved alle vores faciliteter med et fucking køkken med køleskab, fryser, komfur og det hele hvor man har mulighed for at tilberede sin around-workout-nutrition samt masser af borde og stole, samt en sofagruppe hvor man kan chille før eller efter træning.. Jeg er sgu egentlig temmelig priviligeret.

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om det blot er mig som er dum (DET BEHØVER I IKKE AT KOMMENTERE NÆRMERE!!!!), men jeg har aldrig forbundet en atletikklub med sådanne træningsmuligheder. Hvorfor skulle man så spendere det tredobbelte på et motionscenter - det giver slet ingen mening.

Fordi stedet for mange kan virke ghetto agtigt og en smule snavset og ikke så pisse fint og rent som et motionscenter. Klubben er som sådan heller ikke vildt interesseret i at få motionister ned. Det er mere folk, som mig bestyrelsen vil have til at benytte faciliteterne.

Du træner i Helsingør FitnessDK ikke Gregers? Det er ca. 300-400 meter fra der hvor jeg træner.. Du må da næsten have bemærket arbejdet ved atletikstadionet der foregår lige for tiden?

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg er p.t i Form & figur i Hørsholm. Har dog besøgt FDK i Helsingør.

Men hvis bestyrelsen ikke er interesseret i "uautoriserede medlemmer" så er manglen på omtale nok også en del af forklaringen. Men mindre mulighederne omtales intern i kommunens sportsklubber, altså.

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg er p.t i Form & figur i Hørsholm. Har dog besøgt FDK i Helsingør.

Men hvis bestyrelsen ikke er interesseret i "uautoriserede medlemmer" så er manglen på omtale nok også en del af forklaringen. Men mindre mulighederne omtales intern i kommunens sportsklubber, altså.

Well, som atlet er det ikke forbudt at tænke lidt selv.

Link to comment
Share on other sites

Fuck det lyder som et lækkert sted AX, det er sku pænt heldigt at du lige bor der for jeg tror ikke umiddelbart at det vrimler med den slags steder i lille Danmark!

Jo, vi har jo alligevel en del atletikklubber rundt omkring. Se blot hvor Shotput2012 træner. Det er fandeme også et fedt sted.

Link to comment
Share on other sites

Angående atletik klubber.

Som regelt har atletik klubber alt hvad man har brug for i forbindelse med fysisk forbedrelse

Eleiko udstyr (eller noget der fungere lige så godt), medicin bolde og et atletik stadion (trapper, længespring grav). Som regelt også en slæde, og masser af småt udstyr.

Har de tilmed en indendørs hal så, hvilket en del har så bliver det ikke bedre.

Link to comment
Share on other sites

Fordi stedet for mange kan virke ghetto agtigt og en smule snavset og ikke så pisse fint og rent som et motionscenter. Klubben er som sådan heller ikke vildt interesseret i at få motionister ned. Det er mere folk, som mig bestyrelsen vil have til at benytte faciliteterne.

Du træner i Helsingør FitnessDK ikke Gregers? Det er ca. 300-400 meter fra der hvor jeg træner.. Du må da næsten have bemærket arbejdet ved atletikstadionet der foregår lige for tiden?

Jeg træner som bekendt i bagsværd vægtløfter klub. Den ligger som en del af Bagsværd stadion, dvs atletik klubben har adgang til lokalerne. VI har ikke helt så gode forhold som i, men der er alligevel en del.

Massere af forskellige medicin bolde.

Fyldt med eleiko stænger og skiver

4-5 squat racks.

Power rack

Bænkpres

Håndvægte til 61kg

og naturligvis en masse random kabel gøgl, cykler, ben pres stationer osv.

Jeg ved atletik klubben råder over en del udstyr også, da jeg har set de laver sled draging osv.

Men jeg ser sjældent mere end 4-5 mennesker fra atletik klubben bruge vores lokaler.

Det er det samme over hele landet. De bedste faciliteter der er, er de mindst benyttede.

Med undtagelse af LVK som har super super udstyr, og et medlems tal på cirka 500. De har dog ikke nogen udendørs faciliteter overhovedet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share