Insaniac´s logbog


Insaniac
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 887
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er jeg sq tilbage igen og denne gang holder jeg sq min træning ved lige. Jeg ved jeg har sagt dette før, men denne gang tager jeg mig virkelig sangen og jeg vil be´ min kæreste om at holde mig i ørene, for jeg vil virkelig gerne trænes op til f.eks. næste sommer ;)

Jeg startede op i tirsdags og træner så hver dag nu. Evt. med én hviledag pr. uge, men ellers træner jeg som tidligere.

Jeg er begyndt på den komplette kreatinkur, som findes på Getbig.dk og lige nu er jeg i loadingfasen, da jeg jo startede i tirsdags.

Jeg skal have små 19gr. pr dag.

I tirsdags oplevede jeg maveproblemer da jeg lå på stranden sammen med mine forældre og kæresten. Ikke det smarteste tidspunkt at få diarre :) I går og i dag har jeg bare sørget for at drikke rigeligt med vand og jeg har ikke haft nogle maveproblemer. Heldigvis.

Tirsdags træning:

BP: 3 x 8 - 55kg

Flyers 3 x 10 - 14,5kg

MP: 3 x 10 - 25kg

Laterals: 3 x 10 - 5,5kg

Crunches: 3 x 40 - 5kg bag nakken

Onsdags træning:

Dumbell Curl: 3 x 10 - 9,5kg

Barbell Curl: 3 x 10 - 25kg

Behind Neck Pushdown: 3 x 10 - 40kg

Back pushdown med V: 3 x 10 - 40kg (kender ikke det systematiske navn for øvelsen)

Triceps Pushdown: 3 x 10 - 17,5kg

Torsdags træning:

BP: 3 x 8 - 55kg

Flyers 3 x 10 - 14,5kg

MP: 3 x 10 - 25kg

Laterals: 3 x 10 - 5,5kg

Crunches: 3 x 35 - 7,5kg bag nakken

Som det ses, så er jeg gået ned i mange af øvelserne pga. min (alt for lange) pause, men det vil jeg hurtigt lave om på ;)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen tilbage Insaniac :)

At træne hver eneste dag er ikke den rette måde at gribe det an på. Kroppen skal også have lov til at hvile som en helhed - ikke bare de forskellige muskelgrupper!

for jeg vil virkelig gerne trænes op til f.eks. næste sommer 

Godt du er i god tid, Disko-pumper :tongue:

Link to comment
Share on other sites

SimonDJ: Hehe, jow tak ;) Lidt veltrænet vil man vel altid gerne se ud på stranden?! :)

Hvordan vil du/I ellers anbefale at jeg skal lægge mit program?

Som jeg har sagt før på IRC, så har jeg lettere ved at tilsidesætte 45min hver dag, end 90min hver anden dag og det gør også et eller andet ved min motivation at jeg ikke skal bruge så lang tid på det.

Findes der ikke et godt middel som holder motivationen oppe?! :D

Link to comment
Share on other sites

Lidt veltrænet vil man vel altid gerne se ud på stranden?!
Jeps, men ikke kun til og pga. stranden ;)
Hvordan vil du/I ellers anbefale at jeg skal lægge mit program?

Som jeg har sagt før på IRC, så har jeg lettere ved at tilsidesætte 45min hver dag, end 90min hver anden dag og det gør også et eller andet ved min motivation at jeg ikke skal bruge så lang tid på det.

Vedholdenhed er det vigtigste i ens træning og hvis du kan holde dig til et program hver dag men ikke et længere et hver anden, så vil det være bedre.

Men hvis jeg skulle anbefale et program, så skulle det være et fullbody eller måske et 2splits 4 dage om ugen. Men det vigtigste er, at det er et program du selv kan lide!

Findes der ikke et godt middel som holder motivationen oppe?! 

Vedholdenhed i træningen medfører resultater og det giver da i høj grad motivation.

Men det er også vigtigt at sætte sig mål, så man har noget at sigte efter og ved hvor man vil hen!

Link to comment
Share on other sites

Men hvis jeg skulle anbefale et program, så skulle det være et fullbody eller måske et 2splits 4 dage om ugen. Men det vigtigste er, at det er et program du selv kan lide!

Jeg har jo før prøvet med fullbody program, men mistede hurtigt motivationen.

Hvad med det program jeg kører nu og så ser det bare ud på følgende måde:

Mandag: 1. træningsdag.

Tirsdag: 2. træningsdag.

Onsdag: pause.

Torsdag: 1. træningsdag

Fredag: 2. træningsdag.

Lørdag: pause.

Søndag: pause.

Ville det blive for lidt trænings pr. uge?

Link to comment
Share on other sites

Fredags træning:

Dumbell Curl: 3 x 10 - 12kg

Barbell Curl: 3 x 10 - 25kg

Behind Neck Pushdown: 3 x 10 - 42,5kg

Back pushdown med V: 3 x 10 - 40kg (kender ikke det systematiske navn for øvelsen)

Triceps Pushdown: 3 x 10 - 17,5kg

Jeg følte at jeg godt kunne tage lidt mere i nogle af de forskellige øvelser, så det prøvede jeg lige med ;)

Kunne godt tænke mig at få lidt feedback omkring træningsprogrammet, om det overstående træningsprogram, som jeg har forslået i overstående indlæg, er okay.

Takker :)

Link to comment
Share on other sites

Kunne godt tænke mig at få lidt feedback omkring træningsprogrammet, om det overstående træningsprogram, som jeg har forslået i overstående indlæg, er okay.
Så det ikke før nu ;)
Mandag: 1. træningsdag.

Tirsdag: 2. træningsdag.

Onsdag: pause.

Torsdag: 1. træningsdag

Fredag: 2. træningsdag.

Lørdag: pause.

Søndag: pause.

Det lyder fornuftigt, hvis du bare deler det op som et 2-split, hvor du kommer kroppen igennem 2 gange om ugen :) Men jeg synes nu du burde smide alle de isolations øvelser ud - 3 sæt forskellige push-downs på en dag??

Link to comment
Share on other sites

Det lyder fornuftigt, hvis du bare deler det op som et 2-split, hvor du kommer kroppen igennem 2 gange om ugen :) Men jeg synes nu du burde smide alle de isolations øvelser ud - 3 sæt forskellige push-downs på en dag??

Hvilke øvelser ville du ellers anbefale? Skriv evt. et komplet program op inkl dage osv, så er du en guttermand ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvilke øvelser ville du ellers anbefale? Skriv evt. et komplet program op inkl dage osv, så er du en guttermand 

Jeg har ikke så meget styr på 2-splits programmer og vil da anbefale at du kører de øvelser, som du bedst kan lide - der er jo flere varianterne af de forskellige øvelser.

Du kunne eventuelt dele det op som i WSB med en BST: Bryst - Skulder - Triceps dag og en RBB: Ryg - Ben - Biceps dag og så bruge øvelser som Bænkpres, military press, closegrip bænkpres/dips, chinups, db/bb bentover rowing, dødløft & squat (du kan nok finde en variant af squat, selvom du ikke har rack).

Link to comment
Share on other sites

SimonDJ: Jeg ser nærmere på et andet træningsprogram i morgen eller snarest.

Lørdag: Pause

Søndag: Pause

Mandagens træning:

BP: 3 x 8 - 57,5kg

Flyers 3 x 10 - 14,5kg

MP: 3 x 10 - 27,5kg

Laterals: 3 x 10 - 5,5kg

Triceps Pushdowns: 3 x 10 - 17,5kg

Link to comment
Share on other sites

Well, der bliver ingen træning i dag. Kæmpe skænderi med kæresten over at jeg kom en time senere hjem end forventet og nu var det for sent til stranden osv osv. Så jeg måtte tilsidesætte min træning så vi kunne nå at være mere sammen.

Jeg bliver bare nød til at træne i morgen og så på lørdag istedet for at holde pause der, eller også kører jeg bare fullbody i morgen og holder de sædvanlige pauser lørdag og søndag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Løb 6km i dag. Tog mig 30-35min. Jeg måtte dog stoppe op 3-4 gange pga. at det var så varmt og jeg havde fået intet at drikke hele dagen, så det dunkede og gjorde ondt i mit hoved. Håber jeg kan tage mig sammen til at løbe igen søndag.

Synes nemlig jeg har taget lidt på i ansigtet osv. i løbet af sommeren. Vil jeg gerne lige have forbrændt væk igen.

/Update:

Ja, her til aften kl 21.30 fik jeg pludselig lyst til at træne nu når jeg ikke havde andet at lave da jeg skal tidligt op på work. Fik også lidt dårlig samvittighed over at havde sprunget de sidste træninger over.

Well det blev til:

Flyers: 3 x 10 - 14,5kg

MP: 3 x 10 - 27,5kg

Laterals: 3 x 10 - 5,5kg

Pushdown: 3 x 10 - 17,5kg

Jeg kunne ikke lave BP da min far ikke var hjemme og min mor kan ikke bære stangen over til mig.

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Mandag:

Flyers: 3 x 10 - 15,5kg

MP: 3 x 10 - 30kg

Laterals: 3 x 10 - 7kg

Closegrip BP: 3 x 20 - 22,5kg

Lying Triceps Extension: 3 x 10 - 17,5kg

Closegrip BP er en ny øvelse for mig, så jeg vidste ikke rigtig hvor meget jeg kunne tage. 22,5kg kan jeg i hvert fald sagtens tage 3 x 20, så jeg forsøger at hæve vægten næste gang.

Det samme med Lying Triceps Extension.

Som I også ser, så er jeg gået op i vægt i de andre øvelser ;)

BP kunne jeg atter ikke lave pga. min far ikke var hjemme.

Søger lidt vejledning/kritik til mit program. Se dette topic

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag:

Fik desværre kun trænet biceps da jeg blev svimmel og var under tidspres, da jeg stod for sent op og skulle pludselig på arbejde.

Det blev så bare til:

Dumbell Curls: 3 x 10 - 12kg

Barbell Curls: 3 x 10 - 27,5kg

Da jeg ikke får tid til at træne på fredag, har jeg sprunget min onsdags-pause over og trænet i dag og så i morgen også.

MP: 3 x 10 - 30kg

Laterals: 3 x 10 - 7kg

Flyers: 3 x 10 - 16,5kg

Closegrip BP: 3 x 15 - 30kg

Lying Triceps Extension: 3 x 10 - 20kg

I begge tricepsøvelser kan jeg godt smide lidt flere kg på, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det også til lidt træning i dag. Jeg forsøgte mig en tur med deadlift. Er det meningen at man skal kunne mærke den i lænden? Jeg er virkelig bange for at løfte forkert.

Dumbell Curls: 3 x 10 - 13kg

Barbell Curls: 3 x 10 - 27,5kg

Floor Crunches: 3 x 40 - 7,5kg bag nakken.

Deadlift: 3 x 10 - 55kg

Jeg startede bare blødt ud med DL. Tror godt jeg kan tage mere, men skal sq lige have lært teknikken 100% korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Forresten, jeg tænkte på om det er for meget for mig at indtage ~35gr. protein efter træningen eller bare hver dag?

Ikke fordi at jeg spiser specielt meget i løbet af dagen, men jeg er enormt bange for at blive for tyk. En af mine venner åd nemlig løs i proteinpulver og ja, han render rundt med en vom/topmave nu, som han skal kæmpe med nu.

Link to comment
Share on other sites

Indtaget af proteinpulver skal naturligvis afstemmes med resten af kosten i løbet af dagen. Efter træning er det dog altid godt med lidt hurtige proteiner, men hvis du kan dække dit proteinbehov på de andre dage uden pulver, så er det fint.

Man bliver hellere ikke tyk af pulver alene, men et samlet kalorieoverskud. Jeg tror nu også din ven æd mere af alt det andet, foruden pulveret. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Okay, tak for hjælpen ;) Jeg tror så ikke at det skader at jeg æder små 35gr. om dagen, for jeg spiser virkelig ikke ret meget, da jeg er bange for at blive for fed. Men selvfølgelig stadig nok til at det dækker mit sult-behov. Jeg går bare ikke og æder hvis jeg ikke føler mig sådan rigtig sulten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag:

BP: 3 x 10 - 55kg

MP: 3 x 10 - 30kg

Laterals: 3 x 10 - 7kg

CloseGrip BP: 3 x 10 - 35kg

Lying Triceps Extension: 3 x 10 - 20kg

Fredag:

Dumbel Curls: 3 x 10 - 13kg

Lørdag:

BP: 3 x 10 - 55kg

Flyers: 3 x 10 - 17kg

MP: 3 x 10 - 30kg

Laterals: 3 x 10 - 7kg

CloseGrip BP: 3 x 10 - 35kg

Lying Triceps Extension: 3 x 10 - 20kg

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Nu er det /&¤#%%# lang tid siden jeg sidst har skrevet her og trænet, da der både var kæreste, gymnasiet og manglende motivation. Nu er der så samme kæreste, færdig med gymnasiet, men starter derimod på universitetet her d. 23 august. I stedet for at træne hjemme så har jeg meldt mig ind i Trimshop i Ballerup, som jeg synes er et kanont sted.

Jeg træner tre gange om ugen og der bliver trænet fullbody. Jeg forsømmer dog desværre oftest at træne benene.

Jeg har trænet i snart to uger, men vælger bare at skrive den sidste træning og så starter derfra.

Mine mål i dag er:

Højde: 185cm

Vægt: 72kg

BF%: 11% (blev målt i Trimshop)

Andre kropsmål:

Talje: 72cm

Bryst: 94cm

Hals: 37cm

Lår: 48cm

Læg: 35cm

Min træning i går så ud på følgende måde:

Bænkpres 1x7, 1x5, 1x4 - 59kg (var alene i centret så havde ingen assistant så kunne ikke gøre helt ud)

Pec Deck 3x10 - 35kg

Incline Bænkpres 4x5 - 20kg + stang

Lateral Raises 3x10 - 6kg

Skulderpres (maskine) 3x8 - 15kg

Romaskine 3x8 - 45kg

Træktårn/pulldown 3x10 - 35kg

Leg Extension 3x10 - 50kg

Dips (maskine) 3x10 - 70kg (Her kører jeg mig først død i dips med egen vægt i stativ og træner derefter de tre sæt i maskinen)

Triceps Pulldown 3x8 - 35kg

Abdorminal maskine 3x10 - 40kg

Maskine til skråmavemuskler 3x10 - 20kg (kører de 3x10 i hver side, da man træner én side ad gangen)

Barbell Curls 2 x 8 - 10kg

Normalt tager jeg 3 x 8 B.curls men jeg kom lidt i tidspres så nøjedes med 2 x 8 i går.

Er selvfølgelig åben overfor feedback på mit træningsprogram.

Link to comment
Share on other sites

hmm, så lige datoen på sidste post  :4slap:

Så det godt jeg er på banen igen :lol: Denne gang vil jeg virkelig gerne holde den. Er også motiveret til det, men er bange for at jeg ender i samme problem som sidst nu når jeg starter på universitetet.

I de her uger arbejder jeg bare fuldtid og hvis jeg bare gjorde det hver dag året rundt, så var jeg sq hooked på at træne hele tiden for der ville man så både have tid til arbejde, træne og være sig selv. Det er sq lidt et problem når man går i skole.

Edited by Insaniac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share