Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Kick-ass træning og spændende log. Victor Frankl ville have nikket anerkendende til måden du tackler situationen med knæskallens flugtforsøg - og hvis mindre kan gøre det, er jeg i hvert fald imponeret. :smile:

Tak Los :blush:

Jeg må indrømme, at jeg var nødt til at slå ham Frankl op og fandt så ud af, at han havde den teori, "at selv i den mest absurde, smertefulde og umenneskelige situation har livet en mening - og derfor har lidelsen også en mening." Jeg tror jeg skal sætte mig lidt mere ind i hans værker. Det lyder umiddelbart meget spændende!

Link to comment
Share on other sites

Søndag 17-10-2010

Jeg skrev lidt sammen med min osteopat om min skade og udsigten om at blive hel igen snart. Han siger, at jeg har den fordel, at jeg har stærke lår, som kan holde knæskallen på plads. Det er bare strukturerne på indersiden af knæskallen, der lige skal hele op. Og det tager lidt tid ligesom en forstuvet ankel. Det synes jeg lyder meget positivt!

Og det har jeg taget som anledning til at teste, hvordan det går med knæet ...

Opvarmning:

Tag tøj på

Jeg er virkelig glad for, at jeg det sidste stykke tid har været flittig med mine mobilitetsøvelser og har lavet hamstring stretches til næsten hver træning. Af denne grund kunne jeg i dag helt uden hjælp og uden de store problemer tage bukser, strømper og sko på!! :bigsmile:

WOD

På tid:

Gå til Irma, køb småting og gå tilbage, ca. 3 km i alt

Tid: ca. 1 time

Det gik meget fint! At gå på krykker er god grebstræning, og jeg fik da også lidt pump i underarmene. Knæet blev ret varmt, men jeg ved ikke, om det nødvendigvis er skidt? Jeg kom is på og gør det igen senere i dag.

Indkøbsturen tager normalt kun 15 minutter, så jeg var enormt langsom, og det tog mig to omgange grønt lys for at krydse Roskildevej. Men hey, baby steps ... :smile:

Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg ondt af mig selv. I dag har jeg det bedre.

Tirsdag 19-10-2010

Jeg er tilbage på arbejde :w00t: Jeg havde chauffør både på vej til og fra arbejde, og det var dejligt at være tilbage.

Det blev endda til en meget acceptabel omgang træning.

Opvarmning

1,5 km roning med et ben

Workout

100 push-ups

100 abmat situps

Bænkpres (med venstre ben på en bænk)

1 x 10 x 20 kg

1 x 6 x 40 kg

1 x 5 x 50 kg

3 x 5 x 60 kg

supersættet med

Strict ring pull-ups (weighted)

6 - 5 - 5 - 5 - 5 - 4

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 20-10-2010

Opvarmning

2 km roning med et ben

post-20710-065204300 1287595257_thumb.jp

Workout

50 pistols på højre ben med venstre ben på sædet af en romaskine

Seated Military Presses

3 x 10 x 20 kg

2 x 10 x 25 kg

1 x 8 x 31 kg

1 x 7 x 31 kg

1 x 9 x 31 kg

1 x 8 x 31 kg

Udfordrende at holde balancen når man kun har en fod at stemme i gulvet :tongue:

I dag fik jeg et brev fra hospitalet ... jeg har en tid på onsdag d. 27/10 til undersøgelse. Jeg håber seriøst de mener til fjernelse af Don-Joy'en :sneaky2:

En anden ting jeg fik i dag er den dirndl jeg skal undervise i til Tysker WOD på fredag. Den er så fin. Og der er 40 tilmeldte. Das wird lustig! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 21-10-2010

Opvarmning

2 km roning med et ben

Filthy Fifty for handicappede :bigsmile:

50 pushups

50 abmat situps

50 BB curls, 20 kg

50 BB French presses, 15 kg

50 Bottoms-up presses, 25/25, 8 kg KB

50 KB Around the Worlds, 25/25, 8kg KB

50 Russian twists med medbold, 15 lbs

50 Calf raises, BW

Link to comment
Share on other sites

Så er den første workout for online kvalifikationen til DCO 2011 offentliggjort. Den grinede jeg ret meget af. Det bliver 1RM Clean & Jerk.

Workout 1 - DCO Qualifier

En anden ting jeg griner ret meget af er alle de sange i min playliste til Tysker WOD'en i morgen. Jeg overvejer stadig, om en af mine all-time yndlings tyske sange, Schnappi-sangen, skal være med :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Schnappi rulez!!!!!!!111oneoneelleven

!o!

Rytlig, jeg er virkelig imponeret over dit omfattende kendskab til den tyske musik"kultur". Og jeg har en hel del Après Ski sange med ... Mickie Krause, Markus Becker og Tim Toupet .. så der er sange om røde heste, hostende regnorme og sjove køer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 22-10-2010

Da jeg gik i seng i går, sørgede jeg for, at min bandage sad godt fast. Da jeg vågnede op i morges, sad den løst på hele benet. Det kunne jo kun betyde to ting:

1) Atrofien af mit ben er nu begyndt :unhappy:

2) Hævelsen af mit ben er på vej væk :bigsmile:

Som et barn til juleaften pakkede jeg derfor benet ud og kom helt i wrap rage, da det ikke kunne gå hurtigt nok. Ud kom dette flotte bambiben:

post-20710-008849300 1287738473_thumb.jp

Det ligner jo næsten noget menneskeligt igen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Motivationen til træning er ikke overvældende stor, nu hvor det er så begrænset, hvad jeg kan lave ...

Fredag 22-10-2010

2 km roning

Og så underviste jeg Tysker WOD'en. Det var mega skægt!! Workouten var faktisk rimelig hård, og der blev kæmpet til den store guldmedalje mens jeg prøvede lidt forskellige krykkedansetrin til de gode après ski hits ... MaxPower var også med :4thumbup: og jeg tog nogle billeder som bevis for, at han gav den max gas. Hvis han på et tidspunkt logger sin fredagstræning, har jeg tænkt mig at pynte hans historie med de billeder :cool:

Indtil da pynter jeg min historie med et billede af mig, hvor jeg dog desværre ikke giver den så meget gas :unhappy:

post-20710-084825700 1288024843_thumb.jp

Lørdag 23-10-2010

Jeg orkede ingenting og besluttede mig så for at prøve at vaske tøj. Bare lige en maskine, men det viste sig at være lidt af en workout alligevel.

Søndag 24-10-2010

Mere tøjvask og en tur til Irma. Denne gang tog det kun 45 minutter, og en omgang grønt lys var nok til at jeg kunne krydse Roskildevej :devil:

Alt i alt gik jeg i går ca. 1 1/2 time og skulle op og ned ad mine trapper 5 gange. Om aften etbens-roede jeg igen 2 km. Og knæet virkede til at have det fint ... :smile:

Mandag 25-10-2010

Opvarmning

2 km roning med et ben

Workout

Seated Military Presses

2 x 10 x 20 kg

2 x 10 x 25 kg

2 x 10 x 30 kg

1 x 7 x 33 kg

2 x 5 x 35 kg

1 x 1 x 38 kg

supersettet med

Strict pullups

5 - 4 - 5 - 5 - 5 - 5

Jeg har desværre fået bøvl med min venstre albue igen. Min venstre skulder har det heller ikke så godt .. sikkert af at gå med krykkerne. Og generelt er jeg meget spændt i nakken. Jeg skal nok få en god tyrenakke af det her :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Du forstår virkelig at beskrive et uheld ret idyllisk, men det var godt nok noget af en uheldig affære o.0 Supercool du stadig træner videre på det andet ben :)

Anyways - Jeg kan godt se det er herinde jeg skal hænge ud, hvis jeg skal opsnappe nogle Crossfit tricks :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du forstår virkelig at beskrive et uheld ret idyllisk, men det var godt nok noget af en uheldig affære o.0 Supercool du stadig træner videre på det andet ben :)

Anyways - Jeg kan godt se det er herinde jeg skal hænge ud, hvis jeg skal opsnappe nogle Crossfit tricks :bigsmile:

Tak :bigsmile:

Og du må hænge ud herinde så meget dit hjerte begærer. Ellers kan du bare spørge løs eller tage fat i mig i kirken :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 27-10-2010

Det var så i dag jeg skulle til undersøgelse på hospitalet ...

Jeg er ikke så meget for at indrømme det, men jeg er lidt skør ... Den dag ulykken skete, i det splitsekund det tog mig at vælte med min cykel og knalde på gaden, regnede jeg ud, hvor meget tid jeg havde tilbage til Christmas Challenge og kvalifikationen til Danish CrossFit Open i starten af december. Jeg har ikke et øjeblik været i tvivl om, at jeg ville kunne nå at blive klar til det. Jeg har ikke været i tvivl om, at skinnen ville ryge i dag og jeg ville kunne begynde med hård genoptræning. Det var grunden til, at jeg så hurtigt kom i gang igen.

I dag indhentede realiteten mig, og min lille illusionsboble bristede ...

DonJoy'en er stadigvæk på. Nu tillader den en bevægelighed på 60 grader, hvilket dog kun er teoretisk. Når jeg tvinger knæet ud til smertegrænsen kan jeg p.t. maksimalt opnå en vinkel på ca. 20 grader.

Min krop har de sidste uger også glemt, hvordan den skal aktivere venstre lår. Så da jeg uden skinne skulle op på briksen til undersøgelse, var det kun lige højre ben, der kom op. Det venstre hang der bare, og det grinede lægerne lidt af. Mærkelig form for humor!

Både Christmas Challenge og DCO er udelukket nu .. jeg havde ellers glædet mig så meget til det. I stedet for kan jeg glæde mig til den nye undersøgelse i næste uge, hvor jeg sikkert får lov til at bøje mit knæ 90 grader.

Så i dag oplevede Hvidovre Hospital en Daisy i frit fald ... og denne kedelige regnfulde oktoberdag og det menneskeforladte uinspirerende Hvidovre lagde de perfekte rammer til scenariet.

Hvis der skal siges noget positivt om dagen, så lavede en af lægerne - efter de så var blevet færdige med at grine - to øvelser med mig så kroppen kunne finde ud af at aktivere låret igen. Så nu kan jeg faktisk fra en siddende position løfte mit ben lidt op uden at skulle bruge hænderne :smile:

I øvrigt er mit venstre ben nu også mindre end det højre. Jeg har i mange år ønsket mig en slankere version af de lårbasser jeg render rundt med. Men nu, hvor mit ben bliver mindre og mindre hver dag, er jeg heller ikke helt tilfreds. Kvinder I guess :dry:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 27-10-2010

Det var så i dag jeg skulle til undersøgelse på hospitalet ...

Jeg er ikke så meget for at indrømme det, men jeg er lidt skør ... Den dag ulykken skete, i det splitsekund det tog mig at vælte med min cykel og knalde på gaden, regnede jeg ud, hvor meget tid jeg havde tilbage til Christmas Challenge og kvalifikationen til Danish CrossFit Open i starten af december. Jeg har ikke et øjeblik været i tvivl om, at jeg ville kunne nå at blive klar til det. Jeg har ikke været i tvivl om, at skinnen ville ryge i dag og jeg ville kunne begynde med hård genoptræning. Det var grunden til, at jeg så hurtigt kom i gang igen.

I dag indhentede realiteten mig, og min lille illusionsboble bristede ...

DonJoy'en er stadigvæk på. Nu tillader den en bevægelighed på 60 grader, hvilket dog kun er teoretisk. Når jeg tvinger knæet ud til smertegrænsen kan jeg p.t. maksimalt opnå en vinkel på ca. 20 grader.

Min krop har de sidste uger også glemt, hvordan den skal aktivere venstre lår. Så da jeg uden skinne skulle op på briksen til undersøgelse, var det kun lige højre ben, der kom op. Det venstre hang der bare, og det grinede lægerne lidt af. Mærkelig form for humor!

Både Christmas Challenge og DCO er udelukket nu .. jeg havde ellers glædet mig så meget til det. I stedet for kan jeg glæde mig til den nye undersøgelse i næste uge, hvor jeg sikkert får lov til at bøje mit knæ 90 grader.

Så i dag oplevede Hvidovre Hospital en Daisy i frit fald ... og denne kedelige regnfulde oktoberdag og det menneskeforladte uinspirerende Hvidovre lagde de perfekte rammer til scenariet.

Hvis der skal siges noget positivt om dagen, så lavede en af lægerne - efter de så var blevet færdige med at grine - to øvelser med mig så kroppen kunne finde ud af at aktivere låret igen. Så nu kan jeg faktisk fra en siddende position løfte mit ben lidt op uden at skulle bruge hænderne :smile:

I øvrigt er mit venstre ben nu også mindre end det højre. Jeg har i mange år ønsket mig en slankere version af de lårbasser jeg render rundt med. Men nu, hvor mit ben bliver mindre og mindre hver dag, er jeg heller ikke helt tilfreds. Kvinder I guess :dry:

Ææææv, det var en kedelig besked at få! :unhappy:

Der var ingen info om, hvornår de regner med, at fjerne DonJoy fra dit ben?

Held og lykke med det i hvert fald! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ææææv, det var en kedelig besked at få! :unhappy:

Der var ingen info om, hvornår de regner med, at fjerne DonJoy fra dit ben?

Held og lykke med det i hvert fald! :superman:

Ja, det var virkelig en øv besked ...

Og de ville eller kunne ikke sige, hvornår jeg kan regne med at få den af. Jeg prøvede også at høre ham lægen om, hvor lang tid genoptræningen ville tage, om jeg skulle regne med uger eller måneder. Han tøvede lidt og sagde så uger .. men jeg ved ikke, om det var, fordi jeg på det tidspunkt allerede havde de helt store bambiøjne og han ikke ville desillusionere mig endnu mere lige der :unhappy:

Men tak .. det skal nok gå! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 28-10-2010

Første dag på I-Phase workshop i Paideia i dag. I-Phase er efterfølgeren af Z-Health' R-Phase. Og det var fedt ... :4thumbup:

Så dejligt at se så mange kendte og nye ansigter. Og jeg var forbavset over, at jeg faktisk kunne være med til mange af de praktiske øvelser alligevel .. det er kun lige de forskellige versioner af knæcirkler jeg ikke er så skrap til for tiden :wink:

Jeg fik trænet kun en lille smule i frokostpausen, ellers havde jeg travlt med at snakke. Det blev så til 2 km roning og en del strict pull-ups.

Så snakkede jeg lidt med Dennis Frisch om mit venstre ben, som er ved at forsvinde. Og han fortalte mig om okklusionstræning (hvilket jeg aldrig nogensinde havde hørt om før) og lånte mig endda en rem, som jeg kan bruge til træning det næste stykke tid.

Så nu skal der okklusionstrænes for at beholde muskelmassen! :bigsmile:

EDIT: 2 x 5 min. okklusionstræning med venstre ben

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Dennis er bare jordens flinkeste mand.... fortæl lidt om det "dersens" okklusionstræning??

Det er jeg slet ikke i tvivl om! :bigsmile:

Okklusionstræning er træning med begrænset blodtilførsel og lette vægte. Det går ud på, at man begrænser blodtilførslen til den muskelgruppe man skal træne med en rem eller en manchette og så udfører man sine øvelser med kun ca. 20-50% af hvad man plejer at tage. Alligevel kan man opnå de samme resultater hvad styrke og muskelvolumen angår.

Den lave blodtilførsel fører nemlig til, at musklerne bliver meget hurtigere trætte og derfor aktiveres der flere muskelfibre.

På den måde er det jo perfekt for mig nu hvor jeg slet ikke kan noget tungt med venstre ben .. så kan jeg forhåbentligt stoppe den krympeproces, der allerede er gået i gang :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 29-10-2010

Dag 2 på I-Phase :4thumbup:

Opvarmning

2 km roning

Bænkpres

1 x 10 x 15 kg

1 x 10 x 35 kg

1 x 10 x 55 kg

1 x 10 x 65 kg

3 x 5 x 70 kg

Det er jeg ikke helt utilfreds med siden jeg jo stadigvæk ikke kan bruge venstre ben til at holde balancen eller foden til at sætte i gulvet ..

Senere: lidt mere okklusionstræning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share