Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Søndag 10-10-2010

I dag var anden dag, hvor jeg underviste på trænerkursus .. det var super fedt, og vi fandt nogle stykker, som jeg glæder mig til at få med på trænerteamet. Jeg var ret kvæstet bagefter, men siden jeg heller ikke fik trænet i går, skulle jeg røre mig lidt i dag. Der var hviledag på både CF Football og .com, så jeg lavede i gårs træning fra Catalyst Athletics .. der er jo ikke noget smukkere end at afslutte en god arbejdsweekend med verdens smukkeste løft :gal:

Opvarmning

Z-Health og mobilitet

1.000 m roning

Workout

Snatch - (65% x 1, 70% x 1, 75% x 1) x 3

26 kg - 28 kg - 30 kg

Siden min 1RM ikke er imponerende tung, føltes de 65-75% som dukkevægt. Men fint at få trænet teknikken.

Clean & jerk - (65% x 1, 70% x 1, 75% x 1) x 3

36 kg - 39 kg - 41 kg

Ditto

Back squat - 80% x 1 x 3

76 kg

Jeg brugte 80% af min SL-style squat men lavede VL-squat. Jeg bliver ved med at glemme hvor fede jeg synes VL-knæbøjninger er ...

Link to comment
Share on other sites

BENbøjninger... :4disguise:

Haha Mikkel. Hvis det er det, der skal til for at du efterlader en lille hilsen i min log, så bliver jeg da ved med at kalde dem for knæbøjninger :tongue:

Til mit forsvar må jeg sige, at jeg de sidste dage har gået rundt og prøvet at huske, hvad de forskellige øvelser hedder på tysk. Om to uger laver vi nemlig en tema team WOD i kirken .. det bliver en Tysker WOD, som bliver undervist af mig iført dirndl og til gode tyske schlager. Det bliver vildt fedt :4thumbup:

Men jeg skal virkelig grave dybt i min hukommelse for at finde alle ordene (hvilket jeg synes er ret pinligt) .. og benbøjninger på tysk er nemlig Kniebeugen :wink:

Og jeg mener da også, at svenskerne kalder dem for knäböj?? Så er det måske dansk, der er noget galt med ??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 11-10-2010

Opvarmning

Z-Health og mobilitet

1.000 m roning

Strength WOD

I dag skulle der bøjes lidt mere i benene :bigsmile: Og det skulle være VL-style.

Squat 5x5 @ 90% of 5 RM

I mangel af en 5RM i high bar squat regnede jeg mig frem til, at den måtte ligge på ca. 80 kg, derfor:

72 - 72 - 72 - 72 - 72

Det føles godt, og jeg er begyndt at bruge bounce i bunden. Jeg har tidligere fået problemer med knæene af at squatte på den måde, men jeg kan ingenting mærke nu.

Press 5x1

40 - 42 - 44 - 42 - 42

Yay! Næste gang får jeg 45 kg op!!

Daily WOD:

Complete 5 rounds of:

1 20 yard Four Cone Drill - Right Side Start

1 20 yard Four Cone Drill - Left Side Start

*rest as needed between rounds

Mærkelig drill! Det går ud på, at man sætter fire kegler op i et firkant med 20 yards afstand fra hinanden. Så sprinter man fra kegle 1 til 2, shuffler sidelæns fra 2 til 3, løber baglæns fra 3 til 4 og skifter retning og sprinter hjem til 1. Jeg tog ikke tid på den.

Til at slutte af med prøvede jeg lige at tage nogle weighted pull-ups med en 9kg-vægtvest. Jeg fik lavet 2 x 3 reps ... jeg tror jeg kommer til at lege lidt med det i fremtiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kunne for mig ud af busken...ellers er jeg mest bare lure-typen :innocent:

Jeg kan også godt se at der er grund til forvirring. Det burde næsten være os danskere der skulle rette ind, men der skal ikke lang tid i VL-samfundet til, så tilpasser man sig hurtigt.

Det gav dog anledning til lidt ekstra snak på DVF Træner 1, fordi alle CF'erne (cirka halvdelen af deltagerne) skulle have tolket.

Det er altså lidt sjovt at høre på "udefra" hvordan de bare slynger om sig med engelske udtryk. Der er ikke så mærkeligt at folk fra tid til anden tror at det er en slags sekt.

Men det var en helt anden snak! :tongue:

...jeg cyklede straks ned og straffede mig selv med 10 3'ere på 80% efter at have læst dit indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kunne for mig ud af busken...ellers er jeg mest bare lure-typen :innocent:

Nååå, jeg troede ellers, at det jeg skriver er så kedeligt, at du ikke havde lyst til at kommentere det. Lur du bare hvis det er det, der gør dig glad :wink:

Jeg kan også godt se at der er grund til forvirring. Det burde næsten være os danskere der skulle rette ind, men der skal ikke lang tid i VL-samfundet til, så tilpasser man sig hurtigt.

Jeg burde måske også tilbringe lidt tid i VL-samfundet .. sådan for at lære deres lingo og måske for at få styr på løftene :dry:

Jeg kan i øvrigt godt lide, hvordan du skriver dine øvelser ned ...

Benbøjninger, foran

Dødløft, stive ben

Pushpress, trækfat

Det minder mig altid om en bageopskrift, sådan lidt à la:

gulerødder, revne

valnødder, hakkede

kanel, stødt

og det minder mig faktisk om, at jeg ikke har spist en god gulerodskage længe ... hmm, jeg har en fridag fra arbejde i morgen. Det kan være Daisy skal have sig selv et stykke gulerodskage med flødeostecreme, lækker ovenpå :4mewantfood:

Det gav dog anledning til lidt ekstra snak på DVF Træner 1, fordi alle CF'erne (cirka halvdelen af deltagerne) skulle have tolket.

Det er altså lidt sjovt at høre på "udefra" hvordan de bare slynger om sig med engelske udtryk. Der er ikke så mærkeligt at folk fra tid til anden tror at det er en slags sekt.

Men det var en helt anden snak! :tongue:

Haha, jeg ved godt hvad du mener ... det er nok ikke helt så mærkeligt med clean og snatch, da det jo kun er de engelske udtryk for vl-løftene. Men når folk snakker om AMRAPs eller EMOTMs, chippers, Metcons og den slags, så giver jeg dig ret i, at det virker lidt strange. Det minder mig om dengang MarianneB spottede CrossFittere på Barbarellah fordi de ikke snakkede om andet end Muscle Ups :tongue:

...jeg cyklede straks ned og straffede mig selv med 10 3'ere på 80% efter at have læst dit indlæg.

Hahaha - fedt, at min semi hviledags-/pensionisttræning med 1 x 3 x 76 kg kunne inspirere dig til at squatte 10 x 3 x 105 kg. Stærkt!! :w00t:

Jeg stemmer for, at du laver nogle film, hvor du fortæller og viser lidt Z-health, så vi andre også kan få glæde af det :4thumbup:

Hahaha ... Christoffer, tror du virkelig folk ville blive glade for at se mig stå og lave toe pulls og ankle circles på film? Måske den ene eller anden fodfetichist, der gemmer sig her på MOL :crazy: Men ellers kan jeg ikke forestille mig, at det ville blive det store hit :tongue: Bortset fra det må jeg jo indrømme, at jeg ikke rigtigt tror det nytter noget at se det på video ... Jeg har jo selv prøvet at træne ud fra dvd'en, men det er først efter jeg har været på kursus og fandt ud af, hvordan det skal føles, at jeg laver øvelserne rigtigt. Jeg giver gerne en omgang Z-Health en dag, når du kommer til Kbh. Hvordan går det ellers med dine mobility øvelser? Nogle fremskridt?

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 12-10-2010

Opvarmning

Z-Health og mobilitet

1.000 m roning

Strength WOD

Deadlift 5 RM

Jeg nåede lige at varme op med 1 x 5 x 50, 70, 90 og 100 kg .. og så blev jeg enig med mig selv om, at jeg simpelthen ikke havde det, der skulle til i dag for at løfte tungt. Droppet!

Strict Pull Ups 3 x max reps

9 Yes! Det var Pee erR (udtalt med ret så charmerende østtysk accent - kun til dig chef :wink: )

7 (alt for kort pause)

5 (same thing)

Som tribute til MikkelH følger dagens træningspas på dansk og med MikkelH lingo:

Afsluttende underholdning

5 runder på tid af:

5 råtræk, 35 kg

10 hop på kasse, høj

Tid: 6:06

Modbydeligt! Der var absolut ikke fokus på tid men på ok teknik. Jeg havde oprindeliget sat 39 kg på stangen, men revurderede vægten efter første runde, fordi eksplosiviteten allerede røg efter 4. råtræk i streg ... I 3. runde under hoppene strejfede tanken mig, at CrossFit egentlig ikke lige er mig .. det er jo alt for anstrengende! Det kunne være tegn på en forestående livskrise. Ellers også bare på, at det må være på tide med en hviledag i morgen .. I dunno! :4nope:

Aftentræning på Østerbro Stadion med Aalborg banden:

1 times hop, spring og sprint træning, som blev afsluttet med 6 x 100 m sprints ... puhhh! Men super fedt! :4thumbup:

Obs! Der er nu dato for bænkpres battle mellem Klaus og jeg. Det bliver her på torsdag, hvilket jo er meget praktisk, da Daisy har en hviledag i morgen! Og så tænker jeg .. måske skulle det blive til to stykker gulerodskage i stedet for :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha ... Christoffer, tror du virkelig folk ville blive glade for at se mig stå og lave toe pulls og ankle circles på film? Måske den ene eller anden fodfetichist, der gemmer sig her på MOL :crazy: Men ellers kan jeg ikke forestille mig, at det ville blive det store hit :tongue: Bortset fra det må jeg jo indrømme, at jeg ikke rigtigt tror det nytter noget at se det på video ... Jeg har jo selv prøvet at træne ud fra dvd'en, men det er først efter jeg har været på kursus og fandt ud af, hvordan det skal føles, at jeg laver øvelserne rigtigt. Jeg giver gerne en omgang Z-Health en dag, når du kommer til Kbh. Hvordan går det ellers med dine mobility øvelser? Nogle fremskridt?

Jeg synes nu alligevel du skulle overveje det! :smile:

Udsigterne for, at jeg stikker snuden forbi kbh er lange, må jeg ærligt indrømme, men der kommer da flere og flere gode argumenter for, at jeg skulle smutte en tur derover.

Jeg føler, at jeg har fået en bedre mobilitet i specielt skuldre af, at holde en længere træningspause, derudover føler jeg faktisk også at resten går stille og roligt fremad. Dog er der mine ankler, hvor jeg føler det hele har været stillestående lige siden, at jeg startede på mobilitetsøvelser for dem. Det er trist :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 08-10-2010

I dag havde jeg fint besøg af Tinapigen i kirken, som skulle prøve kræfter med CrossFit. Nej, hvor var det hyggeligt :w00t:

Daily WOD

Complete 4 rounds:

Max Rep Bench Press - Body Weight = 70 kg

100m row

Bænkpres: 7 (næsten 8) - 1 - 2 - 1

Tid: 4:24

Jeg havde nok også skudt lidt over målet med de 70 kg i bænkpres ... første sæt gik over min forventning, men ropauserne var alt for korte til at jeg kunne komme mig igen :crazy:

Og så glæder jeg mig også til onsdag. Mine chefer har været så søde at ordinere en fridag for mig på onsdag og oven i købet bestilt en tid til en luksus ansigtsbehandling til mig, så jeg kan være prinsesse for en dag. Så dejligt, når ens arbejde bliver værdsat :blush:

Kære Y.

Tusind tak for god instruktion og og dejligt, begejstret selskab i fredags!

Jeg havde en superdejlig træning hos jer.

Det er da superflot at trykke 7x70! Mht. de efterfølgende sæt, så har jeg da lært at pauser er temmelig vigtige lige præcis i styrkemomenterne - så når du løfter så tæt på dit max, er det helt naturligt ikke at kunne løfte flere gentagelser så kort tid efter.

Flot, at du overhovedet kan indenfor den tidsramme!

Håber, du nåede at få bare en lille smule ud af vores tid sammen?

Er forresten kommet i tanke om et par ekstra småtips til bænken, du lige må få ved lejlighed :devil: (der er små ting - men det er jo alle detaljerne, der gør forskellen)

Håber ellers, at du har nydt din fridag (idag?)! Og nu føler dig som en ægte prinsesse?

Vi ses!! :smile:

/Tina

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 13-10-2010

Ihhh, hvor havde jeg glædet mig til i dag .. det var jo i dag jeg skulle have en fridag og få en dejlig ansigtsbehandling, som chefetagen havde sponsoreret :bigsmile:

Jeg startede dagen med nogle praktiske ting, og da jeg var ved at være tilpas træt, undede jeg mig selv en god omgang sauna i Vestbadets kurbad. Jeg nåede lige at komme helt ned og stresse af, da der blev udløst brandalarm. Halloooo?? Kurbadet ligger i en svømmehal for pokker??!! Burde der ikke være rigeligt med vand til, at der ikke kan være brand??

Jeg morede mig lidt over, at brandalarmen blev indledt af en meget venlig herrestemme, der sagde: "Vi beder om Deres opmærksomhed". Som om folk ville sætte pris på at blive behandlet ekstra høfligt, når det nu måske var, at deres sidste time var kommet. Jeg tror en: "You're all going to die" ville have været meget mere effektiv til at få folk til at bringe sig i sikkerhed i en fart. Når jeg bliver for gammel til at arbejde med CrossFit, søger jeg stilling som katastrofemanager i Vestbadet. Så bliver der lavet om på tingene!

På vejen hjem skete der noget, der var endnu mere absurd. Nogle håndværkere var i gang med at lade deres lastbil op og sikre ladningen med stropper. En af dem har som barn vist aldrig fået lov til at udleve sine cowboy drømme og svingede så stroppen (som havde et eller andet metaldims på enden) som om det var en lasso hen over bilen. Så akkurat faktisk, at han ramte mig mens jeg cyklede forbi. Stroppen satte sig fast i cyklen, jeg væltede med cyklen hen over mig .. og så gjorde det herreondt. Jeg prøvede at taste lidt op og ned ad mit ben for at se, hvad der var galt. Og der, hvor jeg kun få minutter tidligere havde et knæ, var der ikke noget knæ mere. Det var røget sig en tur til venstre og stak mærkeligt ud der. Klamt!

Cowboyen var ikke så meget for at hjælpe mig .. men heldigvis kom der to andre, der boede på gaden og havde set det ske og tog sig af mig. Og så skete der noget smukt .. mens jeg lå på gaden og kiggede på himlen for at distrahere mig fra smerten, så jeg et stykke regnbue. Det havde ikke regnet hele dagen, men der var en regnbue alligevel, og jeg tror jeg var den eneste, der havde opdaget den, fordi folk normalt ikke kigger til himlen medmindre de ligger på gaden med en klam knæskal. En anden smuk ting, der skete var, at de to, som hjalp mig, for allerførste gang hilste på hinanden. De kendte slet ikke hinanden på trods af, at de var naboer. Jeg tror faktisk de bliver gode venner .. så mit kedelige uheld er med til at gøre verden til et bedre sted. Det er så smukt som det kan blive!

Så snakkede vi lidt frem og tilbage og spekulerede over, hvor lang tid det mon ville vare indtil jeg kan træne igen. Og det var faktisk ret hyggeligt. Og så kom ambulancen og tog mig med. Det var også ret hyggeligt. Vi snakkede om CrossFit, og jeg tror snart ambulanceredderen kommer forbi til en introtime :tongue: Han sagde også, at han syntes, at jeg var mega cool. Den slags komplimenter er gode at høre, når det nu er man ikke kan prale af at have en smuk knæskal.

På skadestuen fik jeg så en god omgang morfin, et ryk i knæskallen så den sad på plads igen og en røntgenundersøgelse. Facit: der er ikke brækket noget :bigsmile: Jeg skal have en Don-Joy skinne og krykker de næste 14 dage, og så burde det være i orden igen.

Det er vist unødvendigt at nævne, at jeg ikke fik min ansigtsbehandling :unhappy: Og jeg nåede heller ikke at købe mine to stykker gulerodskage :unhappy: :unhappy: ... i stedet for sidder jeg her og tygger på kylling og æble. Tak for lort John Wayne!

Heldigt, at jeg fik squattet rigeligt de sidste to uger. Nu forudser jeg masser af nye PRs i pull-ups og ring dips i den nærmeste fremtid :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

For helv...

Du skal have fat i firmaet, som de to aber tilhører. Der skal skrives en anmeldelse til hans forsikringsselskab og du skal sørge for at have papirerne i orden, så det bliver deres forsikring, der kommer til at betale for evt. genoptræning. Ellers ender du med selv at skulle bonge ud, for at en eller anden møgklaphat skal lege John Wayne!

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for god instruktion og og dejligt, begejstret selskab i fredags!

Jeg havde en superdejlig træning hos jer.

Det var så hyggeligt at have dig på besøg. Det gør vi igen en dag :bigsmile:

Håber, du nåede at få bare en lille smule ud af vores tid sammen?

Er forresten kommet i tanke om et par ekstra småtips til bænken, du lige må få ved lejlighed :devil: (der er små ting - men det er jo alle detaljerne, der gør forskellen)

Ja, jeg gjorde! Og jeg glæder mig allerede til at sætte de 85 kg på. Du kan måske sende mig dine småtips per PM?? :wink:

Vi ses!! :smile:

Det gør vi helt sikkert!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke trænet så meget for tiden :crazy:

Og som om jeg ikke var straffet nok med mit knæ, så kom jeg til at smide min laptop ned i går, fordi jeg er så klodset med krykkerne ... nu er den død, og jeg har været uden internet i et helt døgn :cry3:

Men heldigvis har jeg verdens allerbedste bros og venner :wub: , som hjælper når der er brug for det .. så nu har jeg ny computer med det hele .. Og der er gang i loggen igen :bigsmile:

Fordi jeg ikke kan træne, får I ingen WOD, men en QOD (Quizz Of the Day) i stedet for.

Fredag 15-10-2010

QOD

Sværhedsgrad: høj

Gæt en kropsdel:

post-20710-049493800 1287159055_thumb.jp

post-20710-098755600 1287159207_thumb.jp

post-20710-052024900 1287159074_thumb.jp

Svar: Det er så mit mega klamme knæ på størrelse med min bagdel :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke trænet så meget for tiden :crazy:

Og som om jeg ikke var straffet nok med mit knæ, så kom jeg til at smide min laptop ned i går, fordi jeg er så klodset med krykkerne ... nu er den død, og jeg har været uden internet i et helt døgn :cry3:

Men heldigvis har jeg verdens allerbedste bros og venner :wub: , som hjælper når der er brug for det .. så nu har jeg ny computer med det hele .. Og der er gang i loggen igen :bigsmile:

Fordi jeg ikke kan træne, får I ingen WOD, men en QOD (Quizz Of the Day) i stedet for.

Fredag 15-10-2010

QOD

Sværhedsgrad: høj

Gæt en kropsdel:

post-20710-049493800 1287159055_thumb.jp

post-20710-098755600 1287159207_thumb.jp

post-20710-052024900 1287159074_thumb.jp

Svar: Det er så mit mega klamme knæ på størrelse med min bagdel :unhappy:

Er du gal det ser voldsomt ud! Og 14 dage sagde de?

Btw. har du noget med programlægningen at gøre i CrossFit Copenhagen?

Link to comment
Share on other sites

Er du gal det ser voldsomt ud! Og 14 dage sagde de?

Hahaha, ja det er så gross. Jeg kan vist godt castes til en horror film nu. "The return of the Evil Kneevil" :laugh:

Og ja, 14 dage til skinnen kommer af. Jeg ved ikke, hvad der så sker bagefter. Amputation måske?!

Btw. har du noget med programlægningen at gøre i CrossFit Copenhagen?

Nej, men jeg kender ham, der gør :wink: Har du nogle forslag eller spørgsmål?

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Du har nok givet ambulancefolkene et velkendt charmegrin :smile:

Tossen med stroppen kendte tilsyneladende ikke til at man altid slynger den ende af stroppen hvor der IKKE sidder en krog = åndsbolle... :dry:

Men fornøjeligt at læse, at du så en regnbue, gjorde folk til venner og fik nye kunder i butikken!

Nu har du al grund til at lære MU.

Jeg kigger til byen om et par uger, og ser på hvordan det går hos dig.

:cool:

Link to comment
Share on other sites

14 dage lyder som kort tid lige umiddelbart.

Men jeg er jo crossfit! :wink: Og jeg har nogle konkurrencer at skulle blive klar til, så jeg kan ikke spilde min tid med at humpe på krykker :nonono:

Er det hr. Vesti. Hvilke tanker ligger bag programlægningen? Og hvorfor?

Ja, det er Klaus. Jeg ved ikke noget om the whys and hows af hans programlægning. Send ham en besked på Facebook, ellers kan jeg sende dig hans email adresse.

Hey!

Du har nok givet ambulancefolkene et velkendt charmegrin :smile:

Tossen med stroppen kendte tilsyneladende ikke til at man altid slynger den ende af stroppen hvor der IKKE sidder en krog = åndsbolle... :dry:

Men fornøjeligt at læse, at du så en regnbue, gjorde folk til venner og fik nye kunder i butikken!

Nu har du al grund til at lære MU.

Jeg kigger til byen om et par uger, og ser på hvordan det går hos dig.

:cool:

Loonie din seje farmer!! :w00t:

Ligesom med en regnbue på en regnfri dag grænser det jo til et mindre mirakel, at du skulle forevige dig her på skrift i min log :wink:

Jeg har altid været af den overbevisning, at verden ikke smiler til mig medmindre jeg smiler til den først. Det smil fik ambulancefolkene derfor også glæde af :bigsmile:

Og ja, når jeg kan få ret så umulige ting til at ske, burde sådan en latterlig Muscle Up vel ikke være det store problem ... ha ha.

Det vil jeg se frem til .. dørene står altid åbne for dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 16-10-2010

Min ryg er begyndt at gøre ondt af at ligge så meget, så der skulle dyrkes lidt motion i dag.

Z-Health

med ekstra fokus på albue cirkler med højre arm

100 pushups

med en lille pude under venstre knæ, fordi jeg ikke kunne holde benet strakt

100 strict pull-ups

ikke helt full ROM, da mit ben rammer gulvet inden armene er helt strakte

Til gengæld rører jeg med hagen på dørkarmen 15 cm over pull-up stangen hver gang. Og med Don-Joy på benet, må det vel godt kaldes for weighted pull-ups?? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share