Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Det er jeg slet ikke i tvivl om! :bigsmile:

Okklusionstræning er træning med begrænset blodtilførsel og lette vægte. Det går ud på, at man begrænser blodtilførslen til den muskelgruppe man skal træne med en rem eller en manchette og så udfører man sine øvelser med kun ca. 20-50% af hvad man plejer at tage. Alligevel kan man opnå de samme resultater hvad styrke og muskelvolumen angår.

Den lave blodtilførsel fører nemlig til, at musklerne bliver meget hurtigere trætte og derfor aktiveres der flere muskelfibre.

På den måde er det jo perfekt for mig nu hvor jeg slet ikke kan noget tungt med venstre ben .. så kan jeg forhåbentligt stoppe den krympeproces, der allerede er gået i gang :unhappy:

Doooh... at jeg ikke havde tænkt på at fortælle dig det.. sorry!

Dennis er min homebuddy! Han er en fantastisk mand!

Der er lavet en del Japansk forskning på okklusionstræning og jeg skulle mene at Cilius - AndersL's buddy også har rodet med det på et tidspunkt.

God fornøjelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Doooh... at jeg ikke havde tænkt på at fortælle dig det.. sorry!

Dennis er min homebuddy! Han er en fantastisk mand!

Der er lavet en del Japansk forskning på okklusionstræning og jeg skulle mene at Cilius - AndersL's buddy også har rodet med det på et tidspunkt.

God fornøjelse :smile:

Det gør ikke noget bro :smile:

Ham Cilius skal jeg checke ud ...

Og tak, det bliver sikkert meget fornøjeligt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Puha ... sikke en uge og weekend. 4 lange dage med kursus (3 dage I-Phase og 1 dag Mobility Cert med Kelly Starret) har sat sine spor, og jeg var alt for kvæstet til at træne både lørdag og søndag.

Mandag 01-11-2010

Opvarmning

3 km roning

Skulder Press

1 x 10 x 15 kg

3 x 10 x 25 kg

2 x 10 x 30 kg

1 x 5 x 35 kg her fik jeg besked på at sætte mig ned, da jeg åbenbart stod mest på højre ben og derfor løftede skævt

Seated Military Presses

5 x 5 x 35 kg

supersættet med

Pull-ups

6 - 5 - 5 - 5 - 4

Jeg er egentlig tilmeldt et Powerlifting kursus her i weekenden, men det skal jeg vist prøve at komme af med ... :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Alt for sejt du holder dampen oppe med uddannelse og træning, bro smile.gif You rock alright.gif

Tak bro :blush:

Jeg har godt nok lidt svært ved at holde motivationen oppe for tiden :unhappy: ... men når man er så vant til at bevæge sig, kan man heldigvis heller ikke helt lade være.

....... BTW så er military press vist pr. definition stående! wink.gif

Hmmm, det er også derfor jeg skrev, at jeg lavede dem siddende. Hedder øvelsen så pludselig noget andet?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, det er også derfor jeg skrev, at jeg lavede dem siddende. Hedder øvelsen så pludselig noget andet?

Tja, så er det jo en anden øvelse.... Den du laver hedder Seated db press tongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Tja, så er det jo en anden øvelse.... Den du laver hedder Seated db press tongue.gif

Men jeg lavede den jo med en barbell?? Ligesom ham her, bare med større skiver på :tongue:

post-20710-043280500 1288645784_thumb.jp

Det varmer ellers mit hjerte, at du tror jeg ville kunne lave den med 2 x 35 kg dumbbells :wink:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Smider du ikke en samlet anmeldelse af din uges uddannelse, kunne være interessant!

Desuden er det fedt, at du giver den gas til trods for donJoy'en. Det er altid svært at holde motivationen, når ting man ikke selv er herre over hæmmer ens træning - op med humøret, motivationen skal nok komme igen. Smut en tur ind på youtube, det har og er stadig en stor og vigtig motivationsfaktor i min verden.

Link to comment
Share on other sites

Smider du ikke en samlet anmeldelse af din uges uddannelse, kunne være interessant!

Hmmm, det gør jeg måske en af dagene .. når jeg har tid. Jeg kan godt fortælle dig, at det ville have været fedt, hvis du var kommet til mobility cert'et sammen med de andre fra Aalborg. Kelly var virkelig god til at give individuelle råd efter workshoppen, og han ville sikkert have kunnet hjælpe dig lidt.

Desuden er det fedt, at du giver den gas til trods for donJoy'en. Det er altid svært at holde motivationen, når ting man ikke selv er herre over hæmmer ens træning - op med humøret, motivationen skal nok komme igen. Smut en tur ind på youtube, det har og er stadig en stor og vigtig motivationsfaktor i min verden.

Tak Christoffer! Du har jo ret ... og jeg er sikker på, at det ikke varer længe inden jeg har glemt hele den her dumme periode. Godt vi har MOL, så vi kan passe lidt på hinanden når motivationen lader noget tilbage at ønske :smile:

Seated barbell shoulder Press

+1 bigsmile.gif

Seated barbell shoulder press it is fremover! :cool:

DaisyBro, jeg troede selvfølgelig, at du brugte 35'erne ...... blush.gif Men så skifter du bare db. ud med bb. Bum!

Bum bummelum! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 02-11-2010

I dag var en god dag! :bigsmile:

I morges da jeg sad og spiste morgenmad med venstre ben dinglende over kanten af en skammel for at få tyngdekraften til at hjælpe mig med at bøje knæet, havde jeg pludselig en meget skarp smerte i knæet. Og så blev der mærkeligt varmt. Og jeg blev irriteret over, at der ikke har været fremskridt med benet i næsten en uge på trods af, at jeg har presset det til smertegrænsen, altså der, hvor jeg fik kvalme, hver eneste dag. Og så gik jeg på arbejde.

På arbejde skulle jeg så sætte mit ben hen over en bænk, så det kunne dingle lidt mere der .. Og pludselig var der ingen modstand; knæet bøjede lige så meget, som DonJoyen tillader det. Det er jo alt for vildt! :4thumbup: Jeg var så bekymret, at det ville gå væk igen, at jeg checkede om det stadigvæk virkede hver 10ende minut. Og det bliver ved med at virke .. så nu går det fremad!!

Og så lavede jeg endda en workout, der ligner noget CrossFit noget :w00t:

Opvarmning

3 km roning

WOD

3 runder af:

20 Dips

20 Pistols (med venstre ben på sædet af en romaskine)

20 Step-ups på en bænk

Finisher

Ab Cluster

2 runder á

30 sek FLR (udgangstilling til pushups)

20 sek Rest

10 sek V-sit

30 sek Abmat situps

20 sek Legs off ground (20cm)

10 sek Rest

30 sek Flutter Kicks (saksespark)

20 sek V-Sit

10 sek Abmat situps

Enten er jeg helt out of shape, ellers er den bare hård! Mavemusklerne gik næsten i stå helt til sidst. Og det var den første workout efter ulykken, hvor jeg for alvor har fået sved på panden igen. Det var så rart. Jeg føler mig i live igen :smile:

I kampens hede fik jeg så også en fibersprængning i venstre lår ... men det var det hele værd :wink:

I morgen skal jeg på hospital til undersøgelse igen. Det bliver spændende at se, hvad knæet siger til at få mulighed for endnu mere bevægelighed :smile:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg humpede med krykkerne til S-togstationen i morges fortrød jeg lidt, at jeg havde lavet 60 dips i går :crazy: Og så alligevel ikke, fordi det føles så fedt at have ordentlige DOMS igen og over det hele :w00t:

Og så er der gode nyheder:

DonJoy'en er nu sat til 90 graders fleksion :bigsmile:

DonJoy'en kommer af om to uger :bigsmile: :bigsmile:

Nu sidder jeg og dingler med benet igen, sådan at knæet asap kan bøjes 90 grader. Så kan jeg nemlig gå i gang med boxsquats. Det bliver fedt! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, det gør jeg måske en af dagene .. når jeg har tid. Jeg kan godt fortælle dig, at det ville have været fedt, hvis du var kommet til mobility cert'et sammen med de andre fra Aalborg. Kelly var virkelig god til at give individuelle råd efter workshoppen, og han ville sikkert have kunnet hjælpe dig lidt.

Tak Christoffer! Du har jo ret ... og jeg er sikker på, at det ikke varer længe inden jeg har glemt hele den her dumme periode. Godt vi har MOL, så vi kan passe lidt på hinanden når motivationen lader noget tilbage at ønske :smile:

Jeg ville også gerne have været der, men jeg er meget presset for på uni for tiden, og desuden har en studerende ikke ubegrænset med penge.

Motivation er kongen, så lad os fortsætte det gode "samarbejde" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvilke sjippetove bruger i ovre i det københavnske? Jeg står og skal til at "investere" i et :tongue:

Nu er det jo ikke fordi alt der praktiseres i hovedstaden er værd at kopiere .. men når det nu kun er sjippetove vi snakker om, er det vist ikke så kritisk :wink:

Jeg ved ikke, hvor god du er til Double Unders, men for mig selv skulle der først en Buddy Lee Aerospeed til for at lære dem. Det er et lækkert sjippetov, og rigtig mange inde hos os, som har deres eget sjippetov, har en Buddy Lee. De kan for resten købes i kirken.

De fleste af dem, der er enormt dygtige til Double Unders, har en Ultra Speed Cable Rope. De vejer næsten ingenting og selve tovet består af en meget tynd ståltråd. For at kunne bruge dem, skal man virkelig have teknikken i orden, ellers gør det rigtigt ondt når man failer.

Til vores WODs i kirken er vi for nylig begyndt at bruge Reebook Speed Ropes, og de er også ret gode.

Men når man engang kan Double Unders synes jeg egentlig det er lige meget, hvilket sjippetov man bruger. Så er de helt billige fra en almindelig sportsbutik ligeså gode som en Buddy Lee eller noget andet fancy :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 05-11-2010

Jeg havde nogle møder i dag, som lå ret upraktisk i forhold til de to timer, hvor jeg har mulighed for at træne. Det blev derfor kun til en ganske kort omgang.

Opvarmning

2 km roning

Z-Health drills

One-legged deadlifts w/ KB

10 x 12 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 32 kg

10 x 32 kg

10 x 32 kg

Det er en god ting at have sin balance i orden, når man laver dem ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lidt sløj i weekenden, så ingen træning andet end lidt okklusionstræning begge dage.

Mandag 08-11-2010

Det var en god dag! Jeg havde et gennembrud med knæet. Det kan bøjes næsten 90 grader nu, så i dag skulle der box squattes :4thumbup:

Opvarmning

2 km roning

Z-health drills

Bænkpres

1 x 10 x 20 kg

2 x 10 x 40 kg

3 x 10 x 50 kg

2 x 10 x 60 kg

3 x 5 x 65 kg

1 x 18 x 50 kg

Be impressed with volume not intensity! :wink:

supersættet med

Box squat :w00t:

5 x 20 på box med to små skiver på - da jeg ikke kunne komme længere ned

1 x 20 på box - jeg kunne komme længere ned!

Kæmpe tak til Klaus, som fandt den rette box, den rette placering af boxen og den rette squat teknik så det kunne lykkes! :bigsmile:

Ab Cluster

2 runder á

30 sek FLR (udgangstilling til pushups)

20 sek Rest

10 sek V-sit

30 sek Abmat situps

20 sek Legs off ground (20cm)

10 sek Rest

30 sek Flutter Kicks (saksespark)

20 sek V-Sit

10 sek Abmat situps

Den var igen hård :blink:

Da jeg var til I-Phase kursus for to uger siden blev der optaget lidt af min handicap-træning samt et interview med mig af to tyskere, som var med på kurset. De har nu lagt videoen ud på deres hjemmeside Eisenklinik.de - "Das offizielle Training einer besseren Welt" (så smukt!!) og kåret mig som månedens atlet. Sorry for alt det tyske, men jeg syntes det var så sødt af dem, at jeg gerne ville dele det med jer alligevel:

Eisenklinik.de: Artikel og video

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 09-11-2010

I dag havde jeg ingen idé om, hvad jeg skulle træne .. så Klaus lovede mig at finde på en god workout til mig, og det blev til en fed ghetto workout :4thumbup:

Opvarmning

2 km roning

Z-health drills

Upper Body Mayhem

5 runder af:

Max. reps strict pull-ups BW

10/10 DB Curls, 10 kg

Max. reps dips BW + 11,5 kg (10 kg chain og 1,5 kg vægtskive)

10/10 Lever one arm shoulder press, 20 kg stang + 10 kg skive

Pull-ups: 8 - 5 - 5 - 5 - 5

Dips: 7 - 6 - 5 - 5- 5 - 5

Til dips fik jeg lagt kæden med vægtskiven om halsen, så det lignede noget gangsterpynt .. Det var første gang jeg dipper med ekstra vægt, og jeg er ikke helt utilfreds med styrken i overkroppen, både i pull-ups og dips :bigsmile:

One arm shoulder press var dog meget hårdt!

God træning ... og senere om eftermiddagen fik jeg endelig min prinsesse ansigtsbehandling, som jeg ikke nåede at få den dag, hvor jeg lå på gaden med et klamt knæ. Det var så dejligt. Ansigtsbehandlingen altså :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share