Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Hvordan har Wendlers program været for dig??

Overvejer at springe ud i det. Men er lidt rund forvirret over det. I sidste set, skal/kan man da køre så mange reps som man kan, eller holder man sig til de 5/3? Det er jeg lidt i tvivl om :tongue:

Hej Zimakoff ..

Jeg har jo kun lige kørt Wendler i 1 måned, så der er selvfølgelig ikke sket det helt store styrkemæssigt endnu. Det varer vist også nogle måneder endnu inden det for alvor bliver tungt. Men bortset fra den kedelige deload uge synes jeg meget godt om Wendler. Det er simpelt og overskueligt, og der er plads til alt det andet man måtte have lyst til at træne ved siden af.

Hvad rep out angår får du lige denne her, så skal jeg ikke taste så meget :wink: :

"... you’ll notice that the last set of the day reads, “or more reps.” This is where the fun begins. The last set of the day is the all-out set. You’ll be going for as many reps as possible. I hesitate to tell anyone to do anything to failure, because that’s not what I’m after. I wouldn’t prescribe this. This last set should be a ball buster, though, and it’s the one you really need to focus on. This is when you dig in and try to move the world.

Because you’re working off a weight that’s 10% less than your actual max, you should be able to get the prescribed reps for the day fairly easily. This is a foregone conclusion. On the last set, however, you’ll have to reach further and grind it out – not to failure so you’re dead and can’t train the rest of the week, but it should take some life out of you. "

Det lavede jeg også i går.. Dog med "lidt" andre tal end dine.. :blush: Jeg kunne dog også på en måde lide pendlay row, selvom jeg måtte helt i bund med vægten.

Jamen, du vejer jo også en hel del mindre end jeg gør .. bliv du bare ved med at træne hårdt og spise godt, så skal der nok komme flere kilo på stangen inden længe :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 16-10-2011

HØK feat. Team Lumberjack aka. Dan Dagsform, Fame Boy og Grrrrauf - Hurra!! :4thumbup:

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobility

Wendler Week 1 -Day 1 (2. cycle)

Press

5 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 25 kg

5 x 25 kg

5 x 30 kg

12 x 35 kg (Rep PR)

Hang Power Clean & Jerk

3 + 1

Jeg har desværre ikke styr på den helt præcise opdeling af sæt og vægt .. men jeg lavede nok i alt 8-9 sæt med vægt fra 30-55 kg. Og det føltes godt.

Push press

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

Hand Stand Pushups (kip)

16 x BW

9 x BW

12 x BW

Pigehest tribute :wub:

aka. copycat træning, fordi jeg bare har stjålet den fra Pigehestens log :blush: Men den var så fin, at jeg gerne ville prøve den også ...

Glute bridges

3 x 10 @ 60 kg

Supersættet med:

Overhead walking lunges

3 x 20 @ 20 kg

Pigehest, når du laver elevated glute bridges, hvad sætter du dine fødder på? Altså hvor højt kommer de op?

Dejlig, dejlig dag med the bros .. Jeg kan afsløre, at de er top klar til Stronger :devil: :devil: :devil:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Søndag 16-10-2011

HØK feat. Team Lumberjack aka. Dan Dagsform, Fame Boy og Grrrrauf - Hurra!! :4thumbup:

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobility

Wendler Week 1 -Day 1 (2. cycle)

Press

5 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 25 kg

5 x 25 kg

5 x 30 kg

12 x 35 kg (Rep PR)

Hang Power Clean & Jerk

3 + 1

Jeg har desværre ikke styr på den helt præcise opdeling af sæt og vægt .. men jeg lavede nok i alt 8-9 sæt med vægt fra 30-55 kg. Og det føltes godt.

Push press

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

Hand Stand Pushups (kip)

16 x BW

9 x BW

12 x BW

Pigehest tribute :wub:

aka. copycat træning, fordi jeg bare har stjålet den fra Pigehestens log :blush: Men den var så fin, at jeg gerne ville prøve den også ...

Glute bridges

3 x 10 @ 60 kg

Supersættet med:

Overhead walking lunges

3 x 20 @ 20 kg

Pigehest, når du laver elevated glute bridges, hvad sætter du dine fødder på? Altså hvor højt kommer de op?

Dejlig, dejlig dag med the bros .. Jeg kan afsløre, at de er top klar til Stronger :devil: :devil: :devil:

Stærkt i press og push press! Du har jo epic upper body strength girl!

Når jeg laver glute bridges "eleveret" så er det faktisk med ryggen på en bænk. Så jeg sidder med ryggen op af en bænk og stangen på hoften. Fødderne godt oppe mod bagdelen. Det er for at få større ROM end når man ligger på gulvet. Det brænder! :devil:

Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Tak for fed træning i dag! Fuuuuck, det var godt at se jer allesammen igen! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Som jeg også sagde på HØK, så er dine løft virkelig blevet flotte at kigge på! Det så så meget bedre ud, end sidste gang jeg så dig både cleane og støde! Dejligt! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Stærkt i press og push press! Du har jo epic upper body strength girl!

Når jeg laver glute bridges "eleveret" så er det faktisk med ryggen på en bænk. Så jeg sidder med ryggen op af en bænk og stangen på hoften. Fødderne godt oppe mod bagdelen. Det er for at få større ROM end når man ligger på gulvet. Det brænder! :devil:

Tak Pigehest :bigsmile:

Godt jeg spurgte, jeg ville have lavet det helt forkert ellers :blush:

Men det skal prøves snart, det lyder dejligt hårdt!! :w00t:

Tak for fed træning i dag! Fuuuuck, det var godt at se jer allesammen igen! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Som jeg også sagde på HØK, så er dine løft virkelig blevet flotte at kigge på! Det så så meget bedre ud, end sidste gang jeg så dig både cleane og støde! Dejligt! :bigsmile:

Det var så fedt at se dig igen! Det var jo alt for længe siden!! Og du aner ikke hvor inspirerende det er at træne sammen med dig :worship:

Tak tak .. mit snatch er også blevet flot nu. Og det hele er Fru Eriks fortjeneste. Det er godt nok trælst at skulle lære det hele forfra igen, fordi jeg havde så mange uvaner jeg skulle komme af med. Men resultatet er det hele værd :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 17-10-2011

Lone Wolf træning i Garagen

Dan Dagsform var en træt bro, og FameBoy ville gerne holde hånd med kæresten .. så jeg var nødt til at klare mosten alene. Og jeg klarede det skam godt, hvis jeg selv må sige det.

Opvarmning

Z-health & mobilitet

Wendler Week 1 - Day 2 (2. cycle)

Dødløft

5 x 40 kg

5 x 50 kg

3 x 55 kg

5 x 60 kg

5 x 70 kg

30 x 80 kg (Rep PR)

Bum!

Dødløft

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

Finisher 1

5 runder af:

10 dækslag

10 Russian swings, 32 kg

20 situps

Tid: 6:32

Bum!

Finisher 2

3 runder af:

5/5 KB snatches, 16 kg

20 m prowler (high handles på vejen frem/low handles tilbage) + 30 kg

Tid: 5:06

Det var meningen, der skulle være lette kilo på prowleren, så jeg ville kunne "sprinte". Min sprint foregik dog i slow motion .. jeg tror Garagens prowler trænger til at få slebet fødderne lidt. Ellers var jeg bare for svag. Who knows?! :blink:

Meeen, det var nu en god træning på trods af manglende broselskab.

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 18-10-2011

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 1 - Day 3 (2. cycle)

Bænkpres

5 x 30 kg

5 x 40 kg

3 x 45 kg

5 x 50 kg

5 x 55 kg

10 x 65 kg

Bænkpres

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

Pendlay Rows

10 x 40 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

Finisher 1

med Klaus og TP

AMRAP på 2 minutter af:

10 m sprint

1 burpee

Jeg glemte at tælle :4oops:

Finisher 2

med Klaus og TP

3 runder af:

10 statiske bicycle crunches à 5 sek.

10 hurtige bicycle crunches

ingen pauser - det brænder godt i maven :tongue:

Ikke så meget at skyde med i dag ...

Link to comment
Share on other sites

Sindsygt vilde bryster brooooooo.

Hold nu kæft din bænk er giftig. Med lidt mere dedikeret træning er det ikke langt til 100 rå.

Ahhhhhh brooooo ...

Netop bænkpres var jeg ikke tilfreds med. Jeg havde jo lavet 12 x 65 kg, da jeg var i Aalborg for nogle uger siden. Så jeg gik egentlig efter 13 reps i dag. Men nr. 7 føltes allerede ret tungt, og der skulle kæmpes for de næste 3. Ved nr. 11 blev stangen så bare liggende på mig og ville ikke engang bevæge sig en millimeter opad :unhappy: Og jeg kan jo godt forstå den! Når der er koldt og gråt og regnfuldt udenfor vil jeg da også hellere have lidt kropskontakt og TLC end at hænge i den kolde luft. Men hvornår er det blevet moderne for en vægtstang at vise den slags følelser?? :hmmm: Åndssvag stang! :4ranting:

Næste uge får den tæsk :4boxing:

Jeg tror virkelig det ville klæde mig, hvis jeg kunne løfte 100 kg raw :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Jeg har en ven der er så grim at han skræmmer stangen op. Det forklarer også hans dårlige dødløft.

Jeg tænker det er lige det modsatte for dig. <3

I take offence laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ven der er så grim at han skræmmer stangen op. Det forklarer også hans dårlige dødløft.

Jeg tænker det er lige det modsatte for dig. <3

Hahaha - det var en usædvanlig god forklaring. Den kan jeg godt leve med :laugh:

Evil. Hvad er din 1RM?

Tak Christian! Det var 80 kg sidste gang jeg prøvede. Jeg tror godt, jeg kan presse mere nu. Men jeg ved ikke, om det er Wendler approved at prøve?! :blink:

I take offence laugh.gif

Du er en flot bro - med eller uden skæg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 20-10-2011

Energiniveauet var ikke meget bedre end i går ... men en dags træningsfri må være nok! Og i dag stod der dyyyy-yybe ben på programmet :superman:

Træning feat. Dan Dagsform

Opvarmning

700 m roning

&

z-health & mobilitet

Wendler Week 1 - Day 4 (2. cycle)

Squat

5 x 25 kg

5 x 35 kg

3 x 40 kg

5 x 45 kg

5 x 50 kg

20 x 55 kg

Squat

10 x 35 kg

10 x 35 kg

10 x 35 kg

10 x 35 kg

10 x 35 kg

Jeg har tænkt mig at køre nogle benchmarks det næste stykke tid for at se, om jeg bare er fit eller om jeg er crossfit. Jeg er glad for at finde på mine egne finishers .. men siden jeg skal stille op til Christmas Challenge i december vil jeg gerne finde ud af, hvordan jeg ligger sammenlignet med andre. I dags benchmark skulle være Frank - som jeg aldrig havde lavet før, men som virkede nasty. Så den skulle prøves!

Frank

3 runder af:

5 Thrusters, 50 kg

10 Pullups

10 Clapping Pushups

Tid: 6:35

Well well .. jeg burde have kørt nogle cleans som opvarmning. Mit største problem under workouten var ikke engang de tunge thrusters men bare at få stangen op, hvilket er helt latterligt, fordi 50 kg ikke er tungt. Men jeg var ikke forberedt på at cleane og missede derfor 5!! forsøg på at få stangen i udgangspositionen. Idiot! :crazy:

Det er en ommer! Der kan skæres i hvert fald 1 minut af ...

Link to comment
Share on other sites

Fredag 21-10-2011

Opvarmning

500 m roning

&

Z-health & mobilitet

Hang Power snatch

teknik op til 39 kg

Finisher:

Diane

21-15-9 af:

Dødløft, 70 kg

Handstand pushups

Tid: 4:32

Hell yeah!! :devil:

Sidste gang jeg lavede den var vist for 1,5 år siden sammen med Strøyer. Vi fik begge to tider, som vi var meget utilfredse med. Jeg tror min tid lå på knap under 12 minutter :blink: fordi jeg var en klovn til HSPUs dengang.

Som skæbnen ville, dukkede Strøyer op i dag mens jeg var i gang med anden runde og heppede mig igennem resten af WODen. Tak for super god coaching og opbakning! Jeg glæder mig til Christmas Challenge!!!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 22-10-2011

VL kursus hos Fru Erik med jobbet

Mine ben var trætte, mine fødder gjorde ondt og jeg var komplet energiforladt, fordi jeg havde danset natten lang og var stået tidligt op. Kursets fokus skulle være på VL undervisning især det at spotte og rette fejl. Så jeg gik ud fra, at der ville være en del teori, og at det ikke ville blive alt for fysisk. Men der tog jeg fejl. Vi blev delt op i grupper, og da der kun var en anden kvindelig træner med på kurset, var vi en 2-mands gruppe, hvilket betød, at vi faktisk lavede en trillion gentagelser af:

OHS

Snatch balance

Snatch from hip

Snatch from knee

Clean from knee

På det tidspunkt var der allerede gået 2,5 timer, og jeg kunne knap nok holde mig oprejst længere - så jeg tog hjem og gik glip af push press og jerk :unhappy:

Bortset fra det var det udmærket træning!

Søndag 23-10-2011

VL hos Fru Erik i Paideia

I dag havde jeg meget mere energi, og det blev til endnu en gang effektiv VL træning

OHS

op til 35 kg

Snatch bold

op til 37 kg

Hang Power Clean &

Power Clean

op til 45 kg

Lækker træning med hyggelige mennesker!

Link to comment
Share on other sites

Mandag 24-10-2011

Opvarmning

500 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 2 - Day 1 (2. cycle)

Pres

5 x 15 kg

5 x 20 kg

3 x 25 kg

3 x 30 kg

3 x 30 kg

11 x 35 kg

Push press

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

Finisher 1

inspireret af en CF Football WOD

6 runder af:

20 sledge hammer strikes, left

20 sledge hammer strikes, right

5 towel pullups

Tid: 10:09

Som det ofte er tilfældet med CF Football workouts, var den hårdere end den ser ud på skrift. Towel pullups er en udfordring efter 20 dækslag. Og i 6. runde var mit greb så ristet, at jeg havde svært ved at holde på hammeren :laugh:

Finisher 2

3 runder af:

10 GHD situps

10 GHD back extensions + 10 kg

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 25-10-2011

Opvarmning

500 m roning

&

Z-health & mobilitet

Wendler Week 2 - Day 2 (2. cycle)

Dødløft

5 x 40 kg

5 x 50 kg

3 x 55 kg

3 x 65 kg

3 x 75 kg

25 x 85 kg (Rep PR)

Bum, sagde det! Og jeg gemte endda lidt i tanken. Wendler ville have været stolt.

Dødløft

10 x 65 kg

10 x 65 kg

10 x 65 kg

10 x 65 kg

10 x 65 kg

Og så stod den på Kettlebellzors :4thumbup:

I dag havde jeg lyst til KB sprint, som jeg ikke har lavet siden konkurrencen. Jeg regnede ikke med et vanvittigt godt resultat, da jeg jo nu har trænet alt andet end det. Meeeen, det blev nu alligevel ret godt ..

KB triathlon

30/30 sek. push press,

30/30 sek. snatch, 16 kg

30/30 sek. clean & press, 16 kg

Total reps: 101

Bum! Det var 1 rep mere end til konkurrencen. Jeg ved ikke, om det er fordi jeg har brugt en støbejernskugle, som jeg personligt synes er nemmere at rive i end en konkurrence KB eller fordi Wendler har gjort mig så stærk. Men hey ... det var jeg meget tilfreds med :w00t:

Get-up situps

10 x BW + 25 kg

10 x BW + 25 kg

10 x BW + 25 kg

10 x BW + 25 kg

10 x BW + 25 kg

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share