Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

:wub:

Godt at se dig bro!!! Også selvom det ikke blev til ligeså meget som jeg havde håbet :wink:

Jeg er i KBH tirsdag. Kunne du være frisk på fællestræning med DBROM og jeg!???

Nej vel? :wink:

Du er lidt sjov, bro ... :crazy: Nogle af os har et job, de skal passe. Hvornår regner I med at træne? Så skal jeg se, om jeg kan få det til at hænge sammen med alt det andet. Du skal jo have en ordentlig farvelkrammer med på vejen bro ... :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 03-09-2011

Nordic Kettlebell Cup :w00t:

Mit mål for i dag var at:

A) få 92-95 reps i triathlon sprint og

B) vinde Strongman disciplinen

Dagen startede suboptimalt på mange måder. Jeg har den sidste uges tid været lidt træt og udkørt på grund af lidt for meget stress. I morges vågnede jeg så op med en dunkende hovedpine, lidt feber og en løbende næse. Argh! :crazy:

På vejen til Amager kom jeg i tanker om, at jeg havde glemt min mobil, mine proteinbarer og mit håndklæde. Argh! :crazy:

Fordi jeg frøs så meget havde jeg viklet mig ind i mit fine pinke tæppe og endte så med at have en masse neonpinke fnuller på mine sorte bukser, så jeg lignede en klovn. Argh! :crazy:

Og den t-shirt jeg havde ovenpå min træningsbluse er åbenbart ikke blevet vasket ofte nok endnu, så jeg lignede Groucho Marx under armene. Argh! :crazy:

Men jeg havde tænkt mig at få en hyggelig dag uanset hvad, og den fik jeg!

Vi var 21 deltagere, 6 kvinder, resten var mænd - blandt andet selveste MaxPower! :4thumbup:

Til at starte med blev vi vejet ind, hvilket jeg ikke har prøvet før til nogle konkurrencer.

Reglerne var, at

"Alle discipliner er åbne klasser, det vil sige at der ikke nogen vægtklasser. Et koefficient system vil blive brugt til at beregne vinderne.

I alle discipliner bliver den mandlige og kvindlige vinder fundet ved at udregne: gentagelser x vægten af kuglen x coef / kropsvægt

Atleten med det højeste index vinder.

Mænd konkurrerer med 20 kg (coef 0.83) eller 24 kg (coef 1)

Kvinder konkurrerer med 12 kg (coef 0.75) eller 16 kg (coef 1)"

Jeg vejede ind med 67,9 kg, hvilket var forbavsende lidt i forhold til, at det - ovenpå alt det andet, der var galt i dag - selvfølgelig også lige var den tid af måneden, hvor jeg er oppustet og vejer lidt mere :blink:

Jeg kan godt se idéen i at have koefficient systemet. Jo mere man vejer, jo stærkere burde man i virkeligheden være. Systemet tager dog ikke højde for, at én, der vejer meget mindre muligvis har en anden kropsbygning, som gør at vægten slet ikke skal flyttes så langt. Men sådan var vilkårene...

Triathlon sprint

30 sek / 30 sek KB press, 16 kg

30 sek / 30 sek KB snatch, 16 kg

30 sek / 30 sek KB clean & jerk, 16 kg

Jeg vidste, hvem jeg skulle stille op imod. Og selvom triathlon er min bedste disciplin, anede jeg, at jeg ingen chance havde mod Sara fra OBBC, der vejer 13 kg mindre og havde lidt kortere vej op og ned :tongue:

Heldigvis (for mig) er jeg fra naturen af meget stædig - og jo mere modgang jeg har, jo stærkere bliver min trang til at bevise, at jeg kan klare mig no matter what. :devil:

Så da jeg skulle i gang, tog jeg mine pinke powerstrømper på og så var det kun min kettlebell, min mission og uret, der betød noget.

Og da jeg ved første håndskift allerede var nået op på 24 reps i push press, vidste jeg, at det ville blive en god omgang! Kuglen røg kun lige ud af banen en enkel gang på nedtagningen i push press, så jeg skulle lige re-racke den, hvilket dog max kostede 1 rep. Håndskiftene var effektive og hurtige. Ellers gik alt som smurt, og meget bedre end forventet.

Score: 100 :superman:

Weeeee! I må undskylde mit sprog, men f*#?ck det var nice! :w00t:

Her et billede af tavlen:

post-20710-035200900 1315072453_thumb.jp

Bedste resultat af alle deltagerne. Optur! Desværre var det ikke nok til at slå Sara, men jeg er absolut tilfreds.

(Og jeg har lige regnet lidt på det. For at slå Sara skulle jeg enten have lavet 105 reps - hvilket ikke ville have været muligt - eller vejet 64 kg - i hvilket tilfælde jeg nok ikke ville have fået 100 reps!)

Strongman multi event

4 x Turkish Get ups, 20 kg

20 x Clean and jerk, 20 kg

50 m drag, 2 x 20 kg

50 m freestyle throws, 8kg KB

20 x 2 hand swings + full flips, 20 kg

50 m Farmers walk, 2 x 20 kg

Tid: 5:15

Den ville jeg vinde, og den vandt jeg. Bum!

(Det siger nok ikke så meget, når det nu kun var 2 kvinder, der stillede op i den disciplin. Men jeg fik anden bedste tid hvis man inkluderer mændenes resultater. Og det har jeg det helt fint med!)

Mig og mine powerstrømper:

post-20710-039922100 1315073514_thumb.jp

Det var så mit comeback til konkurrenceverdenen. Det er approved, hvis jeg selv må sige det :laugh:

Og tusind tak til Tinapigen og Lauge :wub: , som kom forbi for at heppe og DBroM :wub: , som tog fine billeder og holdt mig med selskab. Jeg glæder mig til at se dig lave 100+ reps i 5 min. snatch med 24 kg :wink:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Og fordi det er godt at have et stævne at træne op til, er jeg allerede tilmeldt næste konkurrence. Det er Julechallenge i Køge d. 4. december, hvor jeg er på hold med Strøyer. Og det bliver alt for nice! :4jumpy:

Træningen starter i morgen med Fruen i IK99. Let the fun begin!

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

DBroM :wub: som tog fine billeder og holdt mig med selskab. Jeg glæder mig til at se dig lave 100+ reps i 5 min. snatch med 24 kg :wink:

Du skaffer bare sådan en "konkurrence-kettlebel" og så skal jeg nok lave 100+ reps.... Som jeg sagde er jeg villig til at sætte min træningskarrierer på højkant!

P.s. jeg sidestiller din CC deltagelse med utroskab unhappy.gif Tvivler på at det kan tilgives......

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 03-09-2011

Nordic Kettlebell Cup :w00t:

Mit mål for i dag var at:

A) få 92-95 reps i triathlon sprint og

B) vinde Strongman disciplinen

Men jeg havde tænkt mig at få en hyggelig dag uanset hvad, og den fik jeg!

Vi var 21 deltagere, 6 kvinder, resten var mænd - blandt andet selveste MaxPower! :4thumbup:

Til at starte med blev vi vejet ind, hvilket jeg ikke har prøvet før til nogle konkurrencer.

Triathlon sprint

30 sek / 30 sek KB press, 16 kg

30 sek / 30 sek KB snatch, 16 kg

30 sek / 30 sek KB clean & jerk, 16 kg

Jeg vidste, hvem jeg skulle stille op imod. Og selvom triathlon er min bedste disciplin, anede jeg, at jeg ingen chance havde mod Sara fra OBBC, der vejer 13 kg mindre og havde lidt kortere vej op og ned :tongue:

Heldigvis (for mig) er jeg fra naturen af meget stædig - og jo mere modgang jeg har, jo stærkere bliver min trang til at bevise, at jeg kan klare mig no matter what. :devil:

Så da jeg skulle i gang, tog jeg mine pinke powerstrømper på og så var det kun min kettlebell, min mission og uret, der betød noget.

Og da jeg ved første håndskift allerede var nået op på 24 reps i push press, vidste jeg, at det ville blive en god omgang! Kuglen røg kun lige ud af banen en enkel gang på nedtagningen i push press, så jeg skulle lige re-racke den, hvilket dog max kostede 1 rep. Håndskiftene var effektive og hurtige. Ellers gik alt som smurt, og meget bedre end forventet.

Score: 100 :superman:

Weeeee! I må undskylde mit sprog, men f*#?ck det var nice! :w00t:

Her et billede af tavlen:

post-20710-035200900 1315072453_thumb.jp

Bedste resultat af alle deltagerne. Optur! Desværre var det ikke nok til at slå Sara, men jeg er absolut tilfreds.

(Og jeg har lige regnet lidt på det. For at slå Sara skulle jeg enten have lavet 105 reps - hvilket ikke ville have været muligt - eller vejet 64 kg - i hvilket tilfælde jeg nok ikke ville have fået 100 reps!)

Strongman multi event

4 x Turkish Get ups, 20 kg

20 x Clean and jerk, 20 kg

50 m drag, 2 x 20 kg

50 m freestyle throws, 8kg KB

20 x 2 hand swings + full flips, 20 kg

50 m Farmers walk, 2 x 20 kg

Tid: 5:15

Den ville jeg vinde, og den vandt jeg. Bum!

(Det siger nok ikke så meget, når det nu kun var 2 kvinder, der stillede op i den disciplin. Men jeg fik 3. bedste tid hvis man inkluderer mændenes resultater. Og det har jeg det fint med!)

Mig og mine powerstrømper:

post-20710-039922100 1315073514_thumb.jp

Det var så mit comeback til konkurrenceverdenen. Det er approved, hvis jeg selv må sige det :laugh:

Du er så megasej, Yvonne! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Du skaffer bare sådan en "konkurrence-kettlebel" og så skal jeg nok lave 100+ reps.... Som jeg sagde er jeg villig til at sætte min træningskarrierer på højkant!

P.s. jeg sidestiller din CC deltagelse med utroskab unhappy.gif Tvivler på at det kan tilgives......

Okey dokey :wink:

Ahhhh bro ... :hmmm: Det lyder som vi to skal til broterapi snart :hippy:

Du er så megasej, Yvonne! :4thumbup:

Tusind tak Ditte :smile: Det var virkelig dejligt at opleve, at jeg stadigvæk har mit konkurrencegear, jeg kan slå til når det virkelig gælder ..

Du var for vild i sprinten. ImBROnerende. :wink:

Lidt trist at de 100 reps og dagens bedste score ikke fik en præmie. Så var det godt du hev den hjem i strongwoman. superman.gifdevil.gif

Tak for en god dag.

Tak Maxie! :biggrin:

I sprinten blev jeg selv helt overrasket over, hvor godt det gik. Og selvom jeg må indrømme, at jeg også tyggede lidt på, at det ikke resulterede i en præmie, så er det altså en kæmpesejr for mig alligevel. Og det betyder i sidste ende mere end en pokal :superman:

Og i lige måde. Den slags dage skal vi have mange flere af! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Ahhhh bro ... :hmmm: Det lyder som vi to skal til broterapi snart :hippy:

Tror ikke det her kan løses ved BROterapi..... mad.gif

P.s. Jeg vil ha' Lasse.... Så kan du få overvåget besøg hver 2. weekend og om tirsdagen!!

Link to comment
Share on other sites

Søndag 04-09-2011

VL træning i IK99 med Fru Erik som coach og 4 andre

Jeg kan ikke helt huske det præcise set og rep scheme, men det foregik ca. sådan her:

Power snatch fra high hang

5 x 15 kg

5 x 15 kg

5 x 20 kg

5 x 25 kg

Power snatch fra high hang og knæ

3 + 3 x 25 kg

3 + 3 x 25 kg

3 + 3 x 30 kg

3 + 3 x 30 kg

Power snatch fra gulv

5 x 30 kg

5 x 30 kg

Power snatch fra knæ

7 x 25 kg

Lidt prep til split jerk

Push press og split jerk

3 + 3 x 25 kg

3 + 3 x 30 kg

3 + 3 x 35 kg

3 + 3 x 40 kg

Hang power clean and jerk

3 x 30 kg

3 x 35 kg

3 x 40 kg

3 x 45 kg

1 x 50 kg

Hang power clean

5 x 30 kg

5 x 30 kg

VL er en af mine hadediscipliner indenfor CrossFit. Men den her træning var overraskende god, produktiv og sjov, og jeg må indrømme, at jeg endda glæder mig til næste gang :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det her kan løses ved BROterapi..... mad.gif

P.s. Jeg vil ha' Lasse.... Så kan du få overvåget besøg hver 2. weekend og om tirsdagen!!

Uha uha ... det her kan vist kun løses med knytnæverne :4boxing:

Aaaaaaldrig i livet ville jeg tillade, at du får Lasse.

En kost bestående af en skål skyr, en håndfuld blåbær og 3 mandler om dagen, som han ville få hos dig, er katabolsk og kontraproduktiv for hans dyyyyyyyybe ben.

Hans dagsform og moral ville lide under alle de CrossFit bitches, der er i dit liv.

Og jeg er slet ikke sikker på, at du kan putte ham lige så godt, som jeg kan ... :nonono:

Choose your weapons and bring it on bro! :rocketwhore:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 06-09-2011

Træning med mine flotte og stærke bros DBroM og LasseBB i Garagen :w00t:

Shoulder press

5 x 20 kg

5 x 30 kg

5 x 35 kg

5 x 35 kg

Shoulder press - Push press - Split jerk

3 - 3 - 3

1 x 37,5 kg

1 x 37, 5 kg

1 x 38,5 kg

1 x 38,5 kg

1 x 40 kg PR!

Push press

3 x 40 kg

3 x 45 kg

3 x 50 kg

3 x 55 kg

Så skulle der lige laves en finisher også. DBroM var ikke så vild med den, og romaskiner var der heller ikke nok af .. så det blev kun LasseBro og mig, mens DBroM lavede hele 2! finishers.

Finisher

500 m roning

30 hang power snatches, 30 kg

4 min pause

500 m roning

30 hang power cleans, 30 kg

3 min pause

500 m roning

30 weighted pullups (+5 kg) :crazy:

2 min pause

500 m roning

30 V-ups

1 min pause

500 m roning

20 weighted dips (+5 kg)

10 BW dips*

Det var meningen jeg skulle have lavet 30 weighted, men jeg for alt for slap på det tidspunkt :gal: Tak til Laze og Dan for at heppe mig igennem de sidste 10 ... couldn't have done it without you bros

Samlet tid: 38:58

Super træning og god hygge med the bros :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 08-09-2011

AM - PM træning :w00t:

Træning i frokostpausen i kirken feat. kun mig selv

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health & mobilitet

Et-benet squat

stående på en bænk - meget langsomt og kontrolleret ned og op igen

10/10 x BW

10/10 x BW

10/10 x BW

10/10 x BW

10/10 x BW

Weighted walking lunges

2 baner @ BW + 20 kg vægtvest

2 baner @ BW + 20 kg vægtvest

2 baner @ BW + 20 kg vægtvest

2 baner @ BW + 20 kg vægtvest

2 baner @ BW + 20 kg vægtvest

Front squat

10 x 20 kg

10 x 30 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

Yes! Jeg er nu officielt gået over til at lave squats under parallelt med ekstra vægt på stangen igen. Stille og roligt og knap så tungt, men det kommer.

Og så var der lidt legestue, hvor jeg prøvede nogle ting, som jeg ikke vidste jeg kunne ...

Rebklatring med 2 reb

5 ture helt op :4thumbup:

Belly to bar pullups

nogle stykker

Jeg vil gerne lave en bar muscle up en dag ...

Box jumps

10 x 20"

10 x 20"

10 x 20"

Hell yeah!!! Godt nok gik jeg ned, men jeg kan hoppe op uden smerter. Alt for fedt!

Desværre har jeg åbenbart glemt, hvordan man laver Double Unders. Men mon ikke det snart kommer igen med lidt træning ...

Finisher

5 runder af:

10 GHD situps

15 GHD back extensions + 10 kg

Fed træning med en del positive overraskelser :bigsmile:

Træning med Ikke-længere-så-Skinny Man Guru :wink: @ The Gym

Dagens anden træningspas var jeg primært med på for at kunne forhøre mig lidt om det forhold, som FaceBook i dag har sladret om, at DBroM nu er i :blink: Så gik man og troede, at bro lavede grøntsagsshakes og legede med sine modeltog, når han er alene hjemme ... og så finder man lige ud af, at han slet ikke er alene hjemme. Tsk tsk tsk. :nonono: Din slyngel :wink:

Og vi to har snakket om det for noget tid siden, men husk nu, at jeg forventer en invitation til brylluppet, og så skal der være godt med chokolade i den bryllypskage :tongue:

Og så var der jo også træning:

Bænkpres

10 x 20 kg

1 x 7 x 40 kg

1 x 6 x 45 kg

1 x 5 x 50 kg

1 x 4 x 55 kg

2 x 3 x 60 kg

2 x 2 x 65 kg

2 x 4 x 55 kg

1 x 6 x 50 kg

1 x 8 x 45 kg

1 x 10 x 40 kg

DBroM er gået i gang med Sheiko, så skulle jeg også lige prøve. Det virker umiddelbart meget let, men mon ikke, der kommer mere ooomph på snart.

Man kunne i øvrigt godt mærke, at bro må være meget forelsket. Han fejlloadede i hvert fald flere gange min stang, således at der var 2,5 kg for meget eller for lidt på på den ene side :laugh:

DB BRows

10/10 x 26 kg

10/10 x 31 kg

10/10 x 31 kg

Incline DB curls

12/12 x 9 kg

12/12 x 9 kg

12/12 x 9 kg

Lækker BB aftentræning :bigsmile:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Fredag 09-09-2011

Sidste træning inden min ferie

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health og mobilitet

Dødløft

5 x 50 kg

3 x 60 kg

3 x 70 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

3 x 85 kg

3 x 85 kg

3 x 85 kg

3 x 85 kg

Finisher: Kirkens WOD

Jeg havde undervist på morgen- og formiddagsholdene og undret mig lidt over, hvor hård folk syntes workouten var. Så den skulle jeg lige prøve selv :tongue:

5 runder af:

4 baner (ca. 50 m) bear crawl

20 KB swings 24/16 kg

10 pushups

Tid: 8:16

Hurtigste tid på tavlen på det tidspunkt var 10:23 .. så jeg er ganske tilfreds med min tid.

Og i morgen tager jeg på ferie i en uge .. Weeee! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 11-09-2011

Feriehyggetræning

2 timers hiking op og ned ad bakkerne og på kryds og tværs af skoven, der ligger kun 5 minutter væk fra mine forældres hus. Det er et sted jeg virkelig savner når jeg er i København - her er der fred og ro, ingen mennesker og ingen lyd andet end den fra dyrene. Nå ja, og fra min far som fortæller om havearkitektur, sine motionsløb og samtlige små og store byggeprojekter, der foregår i byen. Og selvom vi er ude i provinsen, bliver der altså bygget en del, må jeg sige ... :crazy:

Måske jeg går en tur alene i morgen :tongue:

Kettlebell kompleks @ 20 kg

5 runder af:

10 KB swings

8 KB snatches (4/4)

6 Goblet squats

4 Clean & jerks (2/2)

2 SDHP

Tid: 7:27

Og for resten er der solskin her. Og 26 grader. Me like!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hallo Yvonne Ich hoffe, Sie genießen den Urlaub in Deutschland. Denken Sie daran, zu trainieren, wie Sie zu fett und flexible weiter

Kuss Lasse

Halli hallo Herr Breitenstein :bigsmile:

Ganz herzlichen Dank für die lieben Grüße. Jawohl, ich genieße den Urlaub in vollen Zügen. Und trainieren tue ich natürlich auch, damit ich immer stärker und besser werde.

Einen dicken Kuss zurück,

Yvonne

Stærkt i bænkpres! Fortsætter du med Sheiko?

Du må i øvrigt ikke lade drenge loade din stang, man kan ikke altid stole på dem - jeg er ved at lære lektien :wink:

God ferie!

Tak! :smile:

Jeg har faktisk aldrig for alvor overvejet at starte på et styrkeprogram. Jeg træner meget lystbetonet, fordi min træning skal være mit frirum fra et job, der er vældig stressende til tider. Og selvom jeg er meget disciplineret, frygter jeg, at jeg ville miste motivationen på længere sigt, hvis jeg ikke selv havde indflydelse på, hvad der skal laves og ikke mulighed for spontant at lave det, jeg har lyst til.

Når det er sagt, er jeg dog godt klar over, at en form for progressiv styrkeprogram virkelig ville kunne gøre en forskel. De 3 uger på Smolov Jr. gav mig en PR på 10 kg i bænk. Tænk, hvad der ville kunne lade sig gøre med de andre løft!

Men så er jeg også lidt lost mht. hvilket program det nu skulle være. Jeg har aldrig rigtigt sat mig ind i hverken Wendler, Sheiko, Westside Barbell og hvad der ellers findes. Jeg aner ikke, hvad fordele og ulemper med de programmer er, og hvor vidt det ville være muligt og give mening at udføre de programmer med et handicap. Fokus med mit bentræning burde i virkeligheden stadigvæk være på unilaterale bevægelser for at udligne styrkeforskellen af de to ben. Mit venstre ben er stadig 3 cm mindre i omfang, så der skal kløs på for at få det tilbage til udgangspunktet.

Hmmmm, mange spørgsmål ....

Link to comment
Share on other sites

Mandag 12-09-2011

Ferie BB træning

På en spadseretur i går aftes fandt jeg et nyt fitnesscenter her i byen. Nu er jeg medlem for en uge og skal dyrke bodybuilding :w00t:

Dag 1: Ben / Mave

Opvarmning

10 min på CrossMasteren

&

Z-Health & mobilitet

Front squat

Problemet med at træne uvante steder er, at man aldrig rigtig ved, hvor de ting, man skal bruge ligger og står henne og hvad de vejer. Passende til min bentræning fandt jeg et lækkert powerrack med en stang, der lignede en standard OL-vægtstang på 20 kg. Der stod dog ikke noget vægt på, og den føltes ikke tung nok til at veje 20 kg, så jeg besluttede mig for, at den nok bare vejede 10 kg og startede med mine front squats. En træner var ikke lige i nærheden og de 3 mennesker, som helt umotiveret stod på crossmasteren og læste avis, virkede umiddelbart ikke kompetente nok til at kunne svare på mit spørgsmål. Idéen var at lave nogle sæt med 40 kg ligesom i sidste uge, hvor de var lidt tunge. Jeg lavede to opvarmningssæt - en med stangen og en med 20 kg ekstra på. Sættet med 30 kg ekstra på gik også helt fint, og der var overskud - så jeg begyndte at spekulere, om stangen vejede endnu mindre?! Og så kom der er en træner forbi, og jeg fik mit svar ... det var en standard OL-stang, og jeg havde lige squattet 10 x 50 kg med overskud. Alt for nice!

10 x 20 kg

10 x 40 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

10 x 50 kg

Og så skulle jeg lige prøve:

5 x 60 kg Yes!

1 x 70 kg :blink:Wohooo!

Styrken var der. Godt nok blev jeg svimmel under mit rep med 70 kg, så jeg valgte ikke at tage et til. Men jeg tror egentlig bare det skyldtes, at stangen var pænt tæt på halsen.

Total optur!!! :w00t:

Incline leg press

10 x slæde + 40 kg

10 x slæde + 60 kg

10 x slæde + 80 kg

Meget svært at finde den rigtige vægt her, jeg syntes ikke, at 80 kg var så meget tungere end 40 kg :blink: Hvilket nok er tegn på, at det ikke var tungt nok.

Hamstring curls

10 x 30 kg

10 x 36 kg

10 x 42 kg

10 x 42 kg

Leg extensions

10 x 30 kg

10 x 30 kg

10 x 36 kg

10 x 42 kg

Seated calf raises

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

Puny lægge jeg har der!!

Weighted situps på decline bænk

15 x 10 kg

15 x 15 kg

15 x 20 kg

Hanging leg raises

10 x

10 x

10 x

Cable crunches

15 x 51 kg

15 x 54 kg

15 x 64 kg :gal:

Sikke en god træning. Og sikke de er søde derinde. Træneren kom forbi flere gang for at høre om alt var i orden og om han kunne hjælpe med noget. Receptionisten var virkelig hjælpsom og serviceminded. Og jeg fik et telefonnummer fra en gut, der gerne vil invitere mig til middag. Jeg havde helt glemt, at tyske mænd ikke lader noget brænde på :tongue:

Ja, sådan er det at være hjemme i provinsen i Østtyskland :laugh:

Senere:

2 timers hiking i skoven

Link to comment
Share on other sites

Tak! :smile:

Jeg har faktisk aldrig for alvor overvejet at starte på et styrkeprogram. Jeg træner meget lystbetonet, fordi min træning skal være mit frirum fra et job, der er vældig stressende til tider. Og selvom jeg er meget disciplineret, frygter jeg, at jeg ville miste motivationen på længere sigt, hvis jeg ikke selv havde indflydelse på, hvad der skal laves og ikke mulighed for spontant at lave det, jeg har lyst til.

Når det er sagt, er jeg dog godt klar over, at en form for progressiv styrkeprogram virkelig ville kunne gøre en forskel. De 3 uger på Smolov Jr. gav mig en PR på 10 kg i bænk. Tænk, hvad der ville kunne lade sig gøre med de andre løft!

Men så er jeg også lidt lost mht. hvilket program det nu skulle være. Jeg har aldrig rigtigt sat mig ind i hverken Wendler, Sheiko, Westside Barbell og hvad der ellers findes. Jeg aner ikke, hvad fordele og ulemper med de programmer er, og hvor vidt det ville være muligt og give mening at udføre de programmer med et handicap. Fokus med mit bentræning burde i virkeligheden stadigvæk være på unilaterale bevægelser for at udligne styrkeforskellen af de to ben. Mit venstre ben er stadig 3 cm mindre i omfang, så der skal kløs på for at få det tilbage til udgangspunktet.

Hmmmm, mange spørgsmål ....

Det er fedt at du kan være så stærk når du ikke rigtig kører efter et progressivt styrkeprogram :devil: Men ja det er selvfølgelig svært, hvad man skal vælge, jeg er absolut ikke den rigtige til at udtale mig om det. Er jo stadig helt grøn på det felt! Men i øvrigt ser det da ud som om, at du er godt kørende med genoptræningen, stærke front squats i dag! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share