Incognito's log


incognito
 Share

Recommended Posts

torsdag d. 20. februar - 4. dag i HST 5-rep cyklus

benpres - 260

dødløft - 132.5

stående læg løft - 100

bænkpres - 82.5

incline bænkpres - 70

larry scott curl - 52

fransk pres - 52

træk til nakke - 95

træk til bryst - 90

BB rows - 67.5

smith skulderpres - 65

laterals - 14

Det var ikke godt..... jeg havde håbet lidt på at jeg ville være stærk fordi jeg var pissesur, men det var jeg altså ikke. Specielt larry scott curl var storeslem og bænkpres var heller ikke god. hvordan kan jeg rimeligt let køre 77.5 10 gange i bænkpres for derefter at have problemer med 82.5 5 gange? Nå, men til gengæld klikkede jeg ind ved 85 kilo påklædt idag hvilket er det højeste den har været på i laaaaang tid. Men hvad helvede nytter det at blive større, hvis man ikk bliver stærkere?

LORTEDAG!!!

Den får

:viking:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

lørdag d. 22. februar - 5. dag i HST 5-rep cyklus

benpres - 270

dødløft - 140

stående læg løft - 102.5

bænkpres - 85

incline bænkpres - 72.5

larry scott curl - 52

fransk pres - 52

træk til nakke - 100

træk til bryst - 95

BB rows - 70

smith skulderpres - 67.5

laterals - 14

God dag igen!! Masser af power, masser af drive og eksplosion i bunden af løftene! Jeg følte mig klar og kastede ekstra kilo på i benpres, dødløft, skrå bænkpres, træk til nakke/bryst og skulderpres. Jeg knækkede i ryggen til sidst under dødløft, men det var fordi jeg ikke var koncentreret nok (så jeg bliver nok øm i stilladset imorgen). Biceps var TUNG, lige i dette tilfælde tror jeg ikke at neuralt drive vil gøre en særlig stor forskel, for der er bare ikke arme nok til særlig mange kilo endnu (de 55 i overmorgen bliver spændende). Fedt med en god dag!! Så kan jeg igen øjne de 100 kilo i bænkpres.

WWAAAAAHHHHH! Ikke mere pis!

Den får :viking: :viking: :viking: :viking: :viking:

Link to comment
Share on other sites

mandag d. 24. februar - 6. dag i HST 5-rep cyklus

benpres - 280

dødløft - 145

stående læg løft - 105

bænkpres - 90

incline bænkpres - 75

larry scott curl - 52

fransk pres - 52

træk til nakke - 105

træk til bryst - 100

BB rows - 75

smith skulderpres - 70

laterals - 15

Ja, så kom den sidste dag i 5-rep cyklussen. Igen en rigtigt god dag med masser af kraft. Dødløft kørte fantastisk, ligeså bænkpres, begge træk og skulderpres. Særligt skulderpres var helt ekstremt let idag. Jeg tror jeg kunne have klemt to mere ud, hvis jeg skulle - mærkeligt. På den triste side så er mine albuer begyndt at klage over jernet, særligt fransk pres. jeg fik ikke min 5 reps i larry scott curl idag og det lugter lidt af lokal overtræning. Jeg havde skudt for højt i min 5RM estimering og har følgeligt kørt for tæt på max i nogen tid nu. Jeg kommer tilat skifte både biceps og triceps ud med nogle mindre krævende øvelser, så jeg vil køre hammercurl for biceps og overhead triceps extensions for triceps. Jeg vejede idag uden tøj på 84 kilo ved en fedtprocent på 8,1.

God træning igen, men det er begyndt at blive meget hårdt

den får :viking: :viking: :viking: :viking:

Link to comment
Share on other sites

jeg er stadig ret øm i efter min sidste eskapade med dødløft, så jeg har besluttet at skubbe min træning en dag......

Til gengæld var jeg inde i TSK sammen med Watts, Zoa og Arne. Flinke mennesker. Og jeg fik nogle pointer omkring mine løft, navnligt:

Bænkpres

brug vægten fra stangen til at bringe skulderbladene helt sammen og tilbage og få et ordentligt spænd i ryggen. Ellers ok

Squat

Jeg læner overkroppen for langt frem i løftet. Jeg skal således lave et mere oprejst løft, da det giver en mindre vandring af vægten = mindre arbejde. Stor tilvænning og meget ned i vægt.

Dødløft

Igen, ved høje belastninger holder jeg vægten foran knæene, hvor de rigtigt skal være helt op ad og reelt røre ved knæene i starten af løftet. Denne her tror jeg der er en del kilo at hente i.

Nåja og så gik vi rundt og løftede lidt imens.... jeg kørte mest squat... det blev til et par sæt med 60 og et par sæt med 100. Lidt dødløft med 100.... ren leg... jeg er blevet dødløft kongen :chicken: ..og til sidst lidt bænkpres med 40, 60 og så et max forsøg med 100 som svipsede....SATANS... når jeg kan nappe 90 5 gange burde jeg osse kunne tage 100 én gang. Men vi kalder det altså bare aktiv restitution og så ingen kommentarer om at jeg smadrer mit HST ræs (men jeg kommer nok til at droppe benpres da min popo føles lidt brugt)

Nå, men jeg skal arbejde meget med min squat kan jeg forstå og det vil helt sikkert koste mange kilo, men jeg regner da med at de kommer igen med renters rente.

Endvidere har jeg tænkt en del over hvad jeg vil med min krop og min træning i almindelighed. Jeg synes ikke at neurale adaptioner er gode til andet end booste egoer ved at smide flere kilo på i bænkpres. Jeg vil gerne fungere godt i almindelighed og så kan det ikke betale sig at træne så mange timer for at opnå en neural adaption, som givetvis er så specifik at den ingen overførsel har til dagligdagen, hvor muskelstyrke (modsat neural adaption) har en stor overførlighed til dagligdagen. Men jeg tænker stadig over det. Det er muligt, at jeg skriver det modsatter om 2 dage, men nu får vi se.

Link to comment
Share on other sites

Godt at se endnu en stærk løfter i TSK. Håber ikke det er sidste gang...

Igen, ved høje belastninger holder jeg vægten foran knæene, hvor de rigtigt skal være helt op ad og reelt røre ved knæene i starten af løftet

Tror du mener skinnebenene. Det vi snakkede om at køre stangen op af skinnebenet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber ikke at jeg sårer jeres styrkeløfter hjerte ved at insinuere at neurale tilpasninger, som jo må siges at ligge ved hjertet af styrkeløft, ikke er noget værd. Det var en meget subjektiv udmelding og helt klart en rambling i et stort tanketog, som stadig kører.....

da min træning er orienteret mod funktionalitet i almindelighed og jeg finder at neurale tilpasninger ikke stemmer godt overens med "i almindelighed"......... ahhh...fuck det, jeg ved ikke noget om noget....

Sådan er det altså her i min dagbog/logbog

Link to comment
Share on other sites

nej, fuck det...

jeg kører sådan en HST ting en gang til og så noget styrkeløft.... jeg går altid og prædiker åbenhed, så må jeg osse selv være åben. Styrkeløft for folket! Det er vel osse den eneste måde at finde ud af hvor godt det overføres til "virkeligheden".

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har forstået det er det muligt at udvikle større kraft ved neural tilpasning. Dette er en optimering af musklens arbejde. Derfor er det muligt for folk med mindre muskelmasse at være lige så stærke som folk med større muskelmasse. Neural tilpasning er det 5. gear, men ens potentiale øges mere ved at få en større motor. Tror ikke du kan få mere funktionel styrke ved at gå uden neurale tilpasninger og bevare din muskelmasse. Hvis bevarelse af muskelmasse er kriteriet, opnås den størst mulig funktionel styrke ved at træne mod neural tilpasning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne have en "bred" styrke og jeg ved ikke om jeg kan opnå den ved neurale tilpasninger, så målet må være hypertrofi og så måske styrkeløfttrænings principper anvendt på lidt flere løft...

Jeg så i en anden tråd en der overvejede at køre military sammen med bryst i WSB, så det blev

ME bænkpres/military

ME squat/dødløft

DE bænkpres/military

DE squat/dødløft

Hvilket jeg ville mene kunne blive en god hypertrofi/funktionel styrke/styrkeløft hybrid, dog uden fokus på noget særligt.... men jeg tror det kunne virke

Link to comment
Share on other sites

torsdag d. 27. februar - 1. dag i HST 5-rep/eccentrisk cyklus

benpres - faldt ud i dag efter DOMS fra TSK besøget...sådan går det..utroligt der kan være så stor forskel mellem benpres og squat. Jeg rørte dårligt stangen.

dødløft - 130

stående læg løft - 97.5

bænkpres - 92.5 negativer

incline bænkpres - 67.5

larry scott curl - erstattet med hammercurl on the loose pga albueproblemer. 6 lette med 23'erne

fransk pres - erstattet med overhead triceps extension. 6 lette med 26

træk til nakke - 107.5 negativer

træk til bryst - 102.5 negativer

BB rows - 65

smith skulderpres - 72.5 negativer

laterals - 12

Sjov træning... jeg var meget overrasket over hvor lette vægtene i negativerne føles og hvor let træningen føltes i det hele taget (det tog kun en halv time). Jeg har aldrig lavet negativ træning på denne måde før og følelsen er ganske speciel. Omkring 2 minutter efter hvert negativ sæt fik jeg bare rigtigt naaas i den pågældende muskelgruppe......

Jeg tror at negativ træningen får mig over de 100 i bænkpres..følelsen af at de 92.5 var lette fyldte meget.. :)

den får :viking: :viking: :viking: :viking:

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Boksetræning.....

Nej, ikke rigtig boksning. Jeg var nede i aerobis rummet i jernhulen og tæve en sandsæk lidt. Undertiden bliver lysten til karate virkeligt stor. Det var godt at få lidt sved på panden og høre nåe rock.

mine mawashi geri (kun i gedan og judan) og ushiro geri er gode, mine mae keage geri og mae geri er ok. Alle mine tsuki sutter røv, men det kommer vel med lidt træning.

Link to comment
Share on other sites

lørdag d. 1. marts - 2. dag i HST 5-rep/eccentrisk cyklus

benpres - 260

dødløft - 132.5

stående læg løft - 97.5

bænkpres - 95 negativer

incline bænkpres - 70

larry scott curl - erstattet med hammercurl on the loose pga albueproblemer. 6 lette med 25'erne

fransk pres - erstattet med overhead triceps extension. 6 lette med 26

træk til nakke - 110 negativer

træk til bryst - 105 negativer

BB rows - 67.5

smith skulderpres - 75 negativer

laterals - 12

Rimeligt god dag dog med den undtagelse at jeg tabte en 5'er fra incline BP stativet ned på min højre fod... AVS!!! Den er ikke brækket, tror jeg, så det er ok.... Dødløft er let igen og albuerne er noget bedre.... før HST kunne jeg helt sikkert ikke køre med 25'erne så let i hammercurls, jeg tror næsten at jeg kan køre med 30'erne nu....

Jeg har slækket på mine rotator cuff øvelser i nogen tid nu og jeg kunne lige mærke min skulder, så det er bare tilbage med dem ASAP....

Jeg havde en lille smule DOMS forrest i skuldrene, hvor jeg tror min kamp med sandsækken igår har bidraget lidt.

Nå, jeg skal ud i byen og løfte fadøl

Træningen får :viking: :viking: :viking: , uheldet med foden tog lidt for mange kræfter og for meget opmærksomhed.

Link to comment
Share on other sites

mandag d. 3. marts - 3. dag i HST 5-rep/eccentrisk cyklus

benpres - 260

dødløft - 137.5

stående læg løft - 102.5

bænkpres - 97.5 negativer

incline bænkpres - 70

larry scott curl - erstattet med hammercurl on the loose pga albueproblemer. 6 lette med 26'erne

fransk pres - erstattet med overhead triceps extension. 6 halvtunge med 30

træk til nakke - 112.5 negativer

træk til bryst - 107.5 negativer

BB rows - 67.5

smith skulderpres - 75 negativer

laterals - 12

En knaldtravl dag i centeret..... jeg nåede det på en halv time i god stil.... spørg lige om jeg svedte, da jeg var færdig!! Lidt mere knas med skulderen desværre.... men jeg kører programmet ud og sværger nu at huske mine rotator cuff øvelser - osse i perioder uden skulderknas. Jeg glæder mig virkeligt meget til at prøve maxløft... jeg regner med at lave mine maxløft en uge efter programmet er slut... jeg satser voldsomt på at toppe ud ved mindst

105 bænkpres

200+ dødløft

150 squat (er ikke sikker)

og 60 i military

Jeg glæder mig endvidere meget til at begynde på det ny program...sommeren kommer og jeg kan allerde mærke de 120 i bænk kommer snigende..... :bigsmile: ligesom de 240 i dødløft.

Det nye program må vel hellere for god ordens skyld komme med i min log, så her er det...

De steder, hvor der er angivet flere øvelser er det fordi mit endelige valg ikke er truffet, det være sig på grund af problemer med led eller bare lyst.

Opvarmning

10 minutter mod sandsækken

Altid rotator cuff øvelser!!!!

Høje hop

Stræk og spæn

Styrkemodul

3x3 CAT ved 60% 1RM i:

Squat

Bænkpres

Dødløft

Military press

HST

5% progression

15, 10 og 5 reps efterfulgt af eccentrisk.

HST øvelser

Benpres

Goodmornings/stivbenet dødløft

Stående læg i smith

10 graders incline DB pres

10 graders flyes

WG træk til bryst/chinups

1H træk til bryst

BB rows

Siddende DB pres

Upright row/laterals

Rear laterals i kabeltårn

Hammer curl/Larry scott curl

Fransk pres/overhead triceps extension

Udenfor HST mens jeg strækker og spænder

Arbitrær maveøvelse med belastning

Extensions med belastning

Kuffert dødløft

Link to comment
Share on other sites

Vil du køre dit styrke modul til hver træning og skal det være før eller efter HST? Får du ikke svært ved at køre hele ROM med lægtræning i smith? Hvad gør denne øvelse godt for: 1H træk til bryst? Får du ikke trænet tilstrækkeligt med ryg med chin og rows? Gætter på at du kører DB skulder pga styrke delen med military... Men interessant ide til træning.

Link to comment
Share on other sites

ja, hver gang

Altid før HST. Vil man lave motorisk indlæring foregår det bedst mens man er frisk

lægtræning i smith giver fuld ROM for mig

1H træk til bryst er cirka den samme bevægelse som CG træk til bryst, men nok en bedre forberedelse på at løfte mig selv med en hånd, som er et af mine delmål.

Og du har ret hvad angår skulderdelen....

Jeg glæder mig helt vildt til at starte :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

onsdag d. 5. marts - 4. dag i HST 5-rep/eccentrisk cyklus

benpres - 270

dødløft - 140

stående læg løft - 105

bænkpres - 100!!! negativer

incline bænkpres - 72.5

larry scott curl - erstattet med hammercurl on the loose pga albueproblemer. 5 halvtunge med 26'erne

fransk pres - erstattet med overhead triceps extension. 6 halvtunge med 30

træk til nakke - 115 negativer

træk til bryst - 110 negativer

BB rows - 70

smith skulderpres - 77.5 negativer

laterals - 14

God dag igen..... der var kun spader nede i jernhulen, så de fleste af mine negativer blev til forced reps, selv om jeg indgående forklarede dem ot de skulle løfte så meget som muligt på vægten i presse/trække bevægelsen og så skulle jeg nok selv holde igen den anden vej... nå men det resulterede i at jeg næsten tog 100 5 gange selv!!! godt nok næsten, men fyren sagde det selv bagefter.... Det lortede ved det er så nok at jeg bliver så presset med at blive klar til næste gang og næste gang igen, men det er selvfølgelig muligt at planen med det hele er at man ryger ind i lidt overtræning i slutningen af hver fase....

Dødløft går fantastisk!!! Selvom den var let idag, mistede jeg sikringsstillingen i ryggen lidt pga. manglende koncentration, så jeg bliver nok lidt ekstra øm :)

de 200 er lige om hjørnet

den får :viking: :viking: :viking: :viking:

Link to comment
Share on other sites

fredag d. 7. marts - 5. dag i HST 5-rep/eccentrisk cyklus

benpres - 280

dødløft - 145

stående læg løft - 105

bænkpres - 102.5!!! negativer

incline bænkpres - 75

larry scott curl - erstattet med hammercurl on the loose pga albueproblemer. 5 halvtunge med 27'erne

fransk pres - erstattet med overhead triceps extension. 5 halvtunge med 30

træk til nakke - 117.5 negativer

træk til bryst - 112.5 negativer

BB rows - 72.5

smith skulderpres - 80 negativer - UDGIK pga skulderproblemer

laterals - 15

Min højre skulder er begyndt at klage ganske meget over de forskellige pres, så jeg har besluttet at gøre det smarte og stoppe træningen..... :angry: ...... så nu begynder min deconditionering...

Jeg er begyndt at føle mig lidt udbrændt - givetvis af den tunge træning og mange timer inde på studiet, samt måske den lave progression, der har gjort at jeg har kørt tungt i meget lang tid nu. Min træning i dag var udemærket udover skulderen. Benpres og dødløft var lette, ja, dødløft nærmest fløj op, og jeg tror sagtens at jeg kunne have taget 8.....resten var tungt............

HST debriefing:

ja, det gik jo meget godt. Jeg har taget 2 kilo LBM på, med en ikke optimal kost, og jeg er blevet noget stærkere i det meste og MEGET stærkere i dødløft. Jeg tror, som cilius siger, at min progression har været for lav, og jeg er først nu blevet opmærksom på fraværet af noget træning til bagsiden af skulderen, hvilket givetvis har været medvirkende til mit skulderproblem. JEg er blevet overbevist 100% af HST og det skal osse med i min næste træning, hvor jeg vil forsøge at kaste noget styrkemoment ind.

Lige nu vil jeg deconditionere i en uge (dog med masser af rotator cuff øvelser), maxe ud i næste weekend og deconditionere en uge mere (igen med rotator cuff øvelser) og så starte på mit nye program.

Jeg vil nok gå nogle ture og måske tage til judo eller karate et par gange......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share