Incognito's log


incognito
 Share

Recommended Posts

Hej Incog,

Nu er jeg ikke sikker på hvad det er du vil have jeg skal kommentere på ?? Implementeringen af de 3 CAT sæt ?? Det er muligt at det vil øge din RFD en lille smule, men jeg tvivler på hvor stor effekt det vil have på din 1RM, når man ikke anvender den maksimale metode samtidig. Det er immervæk meget lav intensitet, og når du i mange uger kører submaksimalt i HST cyklussen, så tror jeg ikke det har så stor betydning for din 1RM i sidste ende. Men sålænge vægten ligger lavere end dine vægte i HST cyklussen (mener jeg du snakkede om), så tror jeg ikke det er noget negativt i at gøre det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jeg regner jo med at snige mig op i nærheden af et maksløft, hver gang jeg går en rep range ned (hver anden uge ligesom mvp), så der kommer osse noget tungt med....
Ja, men det er stadigvæk med MEGET lav intensitet. Det er jo først de sidste par uger man sniger sig over de 80 % af 1RM.
Kan man forsvare at køre mere CAT?

Jeg ved det sgu ikke rigtigt. Generelt er det jo altid en dårlig ide at blande programmer for meget. Der er jo en mening med at de ser ud på en bestemt måde. Hvis man skulle gøre HST mere styrke-betonet, så var der andre ting jeg hellere ville ændre. Man kunne f.eks lave en progressionsmodel som både starter og slutter på en lidt højere intensitet, så den gennemsnitlige intensitet bliver højere. Dette kræver måske at man sænker rep antallet til 3-4 stykker den sidste uge af den normale 5 rep cyklus, men det betyder nok ikke så meget.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

tak kathrine B)

Jeg ved det ikke.... jeg lider af panisk præstationsangst, så jeg løfter meget sjældent max...

Det er osse lidt svært for jeg har tidligere været noget tungere end nu (adskilt af en pause og en vægt noget lavere end nu) og jeg mener ikke rigtigt at jeg kan sammenligne mine gamle løft med mine nye...

Så for tiden vil jeg vælge at sige at jeg ingen maxløft har....

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg er her stadigvæk..... Jeg har gået og stenet med nogle øvelser inde på uni i de sidste par uger, men jeg får da lavet mine rotator cuff øvelser hver anden dag. I torsdags var jeg inde på loppen og høre dødsmetal, hvilket må kvalificere som nakke træning ;)

Jeg har ikke været til dødsmetal koncert tidligere og jeg kommer det vist heller ikke igen.... jeg forstår ikke det der med at de skal være onde og sataniske.... jeg forstår godt VRED musik, men ond???? Bandet hedder The Berzerker og kommer fra australien og hører givetvis til blandt verden 25 hårdeste bands. Opvarmning var en amerikansk heavy gruppe, december og et svensk death metal band, corporation 187, som begge var skod.

Idag regner jeg bare med at æde, til jeg flækker og psyke mig op til imorgen, hvor jeg skal ned og maxe... jeg regner med at bruge denne uge på at finde vægte til mit nye program og derefter deconditionere en uge til og så begynde.....

Skriv endeligt noget i loggen her, skulle du komme forbi.... det må gerne have et vist personligt præg :lol:

Jeg lader høre fra mig imorgen...

Link to comment
Share on other sites

Så er Andersdrengen tilbage fra sine maxløft.....

ALLE LØFT ER RAW!!!! Rigtige mænd bruger kun elastikker til rotator cuff øvelser.

Jeg åbnede ud med dødløft og trak 185 uden jeg nogensinde var i tvivl om den kom op eller ej... efter et par minutter kunne jeg dog mærke den en del i ryggen og indså hurtigt at skulle jeg få 195, ville jeg aldrig få over 200... så jeg besluttede at springe direkte til de 200, hvor jeg missede katastrofalt. Jeg havde aldrig det rigtigt mindset på og vægten forlod aldrig jorden. Lort!!!!

Herefter fik jeg kastet stangen op på squatracket og nappede uden problemer de 100 og de 120 med røven til jorden. Med de 130, tror jeg ikke jeg kom langt nok ned, men meget tæt på.... Jeg er sikker på at jeg kan tage 140 på en god dag.

Så gik jeg over til bænkpres.... jeg kunne mærke at jeg var blevet ganske alvorligt mærket af mine løft, så jeg gik direkte efter de 100, som kom i hus med lidt kamp. Jeg droppede mit forsøg på 105.

Military pres stod næst på programmet.... det skal her siges at jeg aldrig har trænet military, men pres bag nakke henholdsvis i smith og med fri stang, så forsøget her er blot en indskyder til mit CAT træning, der begynder efter deconditionering. Jeg åbnede festen med 50 no problemo...55 no problemo og til 60 som var var et reelt max.

Debriefing:

Min form sutter røv på de tunge løft! Jeg kan nedsætte min skadesrisiko MEGET og givetvis øge vægten en del med ordentlig form. Jeg "grinder" simpelthen for meget. Hvad angår størrelsen på løftene (i forbindelse med resultatmåling efter HST) er jeg egentligt meget godt tilfreds. Min mentale forberedelse var ikke god - jeg var i dårligt humør da jeg gik derned og dampen kom aldrig helt i top... her er der kilo at hente. Jeg skal nok få de 200 i dødløft denne sommer og jeg regner med at øge min total med mindst 100 kilo i år. Endvidere regner jeg osse med at kunne løfte mig i én hånd og presse min egen vægt over hovedet i år.... det lyder voldsomt og det er det osse - man skal skyde højt når motivationen er høj!

Link to comment
Share on other sites

Hehe dødsmetal det er sq også noget mærkeligt noget... Heller ikk min smag ;)

Og lækkert med de 100 i bænk igen. Har du bestemt dig for dit nye program? Inde på HST siden står der også noget om et styrkeprogram, måske var det noget?

Link to comment
Share on other sites

jeg har besluttet at køre som beskrevet i mit program tidligere med CAT i udvalgte øvelser før HST og et par tunge løft i hver af de udvalgte, hver gang jeg går en rep range ned.... Jeg har stor tiltro til det :) ... virker det ikke, er jeg tilbage på en back to the basics HST, som jeg allerede har konstrueret..... Ellers vil jeg hoppe på WSB vognen bare for sjov skyld og narrestreger... Men lige nu er motivationen meget høj... jeg har taget næsten 4 kilo på med en kost noget under optimal (dvs. uden kreatin og proteinpulver og uden egentlig bulk eating) og er blevet omkring 10% stærkere. Om et par uger, når jeg starter, vil jeg gør det med protein, kreatin og seriøs bulk eating, det er ligeså godt som at være på kur, tror jeg.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg går faktisk ikke specielt meget op i 1RM's normalt.... sidste efterår oplevede jeg det mærkelige, at jeg bare blev slappere og slappere for hver gang jeg trænede og nu er jeg så efterhånden tilbage, ja, faktisk lidt over, mit niveau sidste sommer. Det her HST har simpelthen virket ganske fortrinligt, så derfor er jeg interesseret i resultatet nu..... normalt kan jeg ikke lide maxløft, da jeg altid bliver skuffet og fordi jeg ved at der er en større skadesrisiko....

Nu er min principielle motivation for at træne, noget med at opnå så stor og bred funktionalitet som muligt. Når jeg så ser lette, stærke styrkeløftere, så ser jeg ofte at de kun er stærke i en meget smal kontekst.... Det ser altså ud som om at deres styrke (som primært beror på de meget omtalte neurale adaptioner) er MEGET specifik for en helt speciel bevægelse i nogle bestemte rammer.... Og sådan vil jeg ikke være stærk...

Og så vil jeg gerne lige hive 10 kilo mere hjem før jeg kan gøre mig i noget som helst, så hypertrofi er højt prioriteret indtil de er der.

Men nu prøver jeg altså alligevel noget der er mere derovre af.... hvis det viser sig at være "the shiat", så vil jeg prøve noget mere styrkeløftagtigt....

Udover det, så er jeg blevet totalt forelsket i dødløft.... det ser bare så ROCKERSEJT ud med næsten 100 kilo skiver på hver side..... Der er dog lidt vej til 180 i squat endnu (der skal altså være 4 blå 20'ere før det ser rigtigt bad ud) :sneaky:

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg ikke lige husk hvad der er hvad af B og C ?? Men ved den ene må du aldrig have deltaget i konkurrencer før, og i den anden må du kun stille op hvis du ikke har lavet guldtotal.

Der er ikke nogen totalkrav for at stille op. Du kan stille op med en total på 200 kg, hvis du har lyst.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej igen folkens!

Jeg var med en af mine bekendte i jernhulen for at demonstrere lidt forskellige basisløft.

Samtidig lavede jeg lige lidt indskydning til nogle af øvelserne til min næste omgang, men for satan hvor jeg er blevet øm af det!!! Det er vel en tegn på at SD har virket...

Ydermere giver min skulder stadigvæk lidt problemer, så jeg dropper skulderpres med håndvægte på ubestemt tid.... besynderligt nok giver military ingen problemer....

Jeg har lavet lidt løfts analyse på min dødløft og fundet ud af at mit svage punkt er hamstrings....mere rumænsk dødløft til folket!!!

Jeg begynder på søndag eller mandag igen

200 i dødløft til sommer!!! YEÆH!!

Link to comment
Share on other sites

Hej, så er SD overstået og træningne skal igang igen... Min SD har været lidt rodet med alt for meget indimellem snask... Næste gang maxer jeg 4-5 dage efter og fortsætter 12-13 dage efter det... uden noget pis indimellem..

Nå men jeg er jo startet på mit nye HST/styrke program...

Først mit CAT modul

Bænkpres - 50

Squat - 65

Dødløft - 92.5

Military - 30

HST modul

Benpres - 187.5

10 graders DB pres - 22

stivbenet dødløft - 52.5

DB skulderpres - starter først i 10 rep cyklus pga skulderproblemer

BB rows - 37.5

Upright rows - 30

Liggende triceps extension - 8

chinups - mig

flyes - 11

1H træk til bryst - 30

Hammercurl - 14, 12

Stående læg i smith - 30

Laterals - 8

Rear laterals, kabel - 10

Jeg har besluttet at starte lavt i CAT, nemlig ved 50%, da jeg gerne vil lave så eksplosive gentagelser som muligt i god form. Selv ved så lav vægt er det kun military og dødløft, der kører eksplosivt for mig.... Men jeg vil holde ved de 50% 15 rep cyklussen ud. Generelt føltes vægtene tunge.... :( og jeg aner ikke hvorfor. eg har måske skudt for højt i min planlægning eller jeg har bare en dårlig dag. Idiot som jeg er tænkte jeg at jeg var stærk nok i chinups, til at jeg kunne køre den i 15-rep cyklus, men skal vi ikke bare sige at det venter vi med til 10 og 5 reps cyklerne. I sidste øjeblik skiftede jeg pushdowns ud med liggende triceps extensions og det føltes rigtigt... 1H træk til bryst er meget anderledes end træk til bryst og osse her var mit skud nok lidt for højt... jeg kan godt tage 15, men der er ikke plads til meget progression....jeg tænker over det. Mine hammer curls kørte jeg skiftevis i hver side hvilket nok er dumt, da musklen bliver afklemt bare af at holde vægten - de 14 i første sæt føltes i hvertfald uforholdsmæssigt tunge. Så næste gang tager jeg dem alle i træk til hver side. Flyes gav en lille smule knas iskulderen.... jeg overvejer at droppe den til 10 rep cyklus osse.

Så næste gang bliver chinups nok erstattet af træk til bryst og jeg overvejer at gå ned i vægt i 1H træk til bryst.

træningen i dag får :viking: :viking: på grund af dårlig SD og dårlig tilpasning af vægte. Sådan nogle ting skal være på plads før start.

Jeg vil stene ind til vesterbro erhverv og køre med noget post.....

Link to comment
Share on other sites

Andendagen åbenbarer sig

Først mit CAT modul

Bænkpres - 50

Squat - 65

Dødløft - 100

Military - 35

HST modul

Benpres - 200

10 graders DB pres - 22

stivbenet dødløft - 55

BB rows - 40

Upright rows - 32.5

Liggende triceps extension - 8

træk til bryst - 60

Dips - mig (84 kilo)

1H træk til bryst - 25

Hammercurl - 14, 14

Stående læg i smith - 40

Laterals - 8

Rear laterals, kabel - 10

CAT gik fint. jeg øgede lidt i dødløft og military og der stadig smæk på (gad vide om jeg kan lave frivend med 100 kilo :confused2: B) ). Måske er det bare mig, men jeg synes der var lidt mere smæk på bænk og squat idag....

Hvad angår HST, sååååå... Jeg har besluttet at droppe DB skulderpres helt og skifte flyes ud med dips af hensyn til min skulder. Og så kører jeg træk til bryst indtil 10rep cyklen, hvor jeg går over til chins, tror jeg. Mine hammercurls er helt ad helvede til!!! jeg kunne ikke tage 15 reps med 14 kilo i dag... jeg dropper hammer curls og skifter ud med larry scott curls... da benpres var konsekvent let i sidste cyklus, har jeg besluttet at gå efter nogen temmeligt meget højere vægte i denne cyklus :tongue: og manner det bliver tungt til sidst... jeg var godt svimmel efter de 15 gentagelser med 200 i dag... hvis der er nogen der undrer sig over 1H træk til bryst, så er det et led i mit enarms pullup projekt og jeg siger jer det er meget anderledes end CG træk til bryst...

Træningen idag får :viking: :viking: :viking: ... det spiller ikke helt endnu med planlægningen...

Link to comment
Share on other sites

jeg gik lige amok med et målebånd idag og jeg tænkte at jeg lige så godt kunne notere det ned.... forhåbentlig uden at der går fuldstændig fitness i den ;)

Læg 40

Lår 58

talje 79

bryst 108.5

arm 33

hals 39

og det hele er fuldstændigt upumpet og uflexet....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share