Incognito's log


incognito
 Share

Recommended Posts

synes jeg ikke rigtigt.... dødløft og squat går godt nok i baglåret, men er ikke baglårsøvelser per se - derfor knæbøjninger(=bencurl). Benspark er for at give noget stabilitet i knæleddet.... jeg regner med at begynde at træne karate for alvor igen her til sommer. Da det er knockdown karate jeg træner, kan man regne med at få en del hug på låret. Dér er det min erfaring at benspark forebygger knæproblemer.

Derfor..... det er vel den samme grund som til at man træner triceps separat selvom man kører bænkpres.

Der er osse den ting,at benspark er "min" ting. Jeg har aldrig mødt noget menneske, der kan tage mere end mig i den. Så er det jo lidt sjovere......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

10-rep 5. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 95

Benspark - 95

Dødløft - 132.5 (PR)

Knæbøjning - 65

Bænkpres - 80 (gik godt idag!!!!)

Skrå håndvægt pres - 30 (PR)

Dips - mig+15 (99)

Larry scott - 45 (tung)

Fransk pres - 45

Træk til nakke - 90

tæt greb træk til bryst - 90

Bentåge træk - 62.5

Militær pres - 47.5 (PR)

Sideløft - 12

bagside, kabel - 17.5 (PR)

Stående læg, Smith - (ups..... jeg glemte den)

God dag idag.... det var noget lettere end sidst og jeg tror der er 10 med 85 i overmorgen, hvis jeg kan finde et sted at træne, der har åbent (jeg skal hjem til mine forældre i påsken). Et par rekorder i foret.... nogle af dem fordi det er relativt nye øvelser og nogle af dem, fordi jeg er blevet stærkere WAAAAHHH!! Sådan som 30'erne føltes idag i skråpres er der en lille chance for at jeg napper 40'erne til sidst i 5 rep perioden....

Jeg går stadig og overvejer, hvad jeg skal gøre med mig selv... mit umiddelbare mål er at komme op på 90 og se hvad styrken rækker til og hvor meget det koster på løbehastigheden... derfra vil jeg enten prøve noget mere styrkeløft agtigt eller gå efter de 95. Hvad angår styrkeløfttingen, så går jeg osse og overvejer hvad der er bedst.... noget højvolumen (måske en russer eller hatfield) eller noget lavvolumen (WSB). Jeg har tænkt på at køre hatfield for de tre store og så lidt assorteret træning med ladders for dips, chins, strækkere, kropspres på hovedet og så lidt amok i romaskinen.... noget mere kredsløbs og udholdenhedsagtig træning kan vel aldrig skade....

ja jeg overvejer mange ting.... det bliver spændende at se, hvad det ender med.....

Den får :viking: :viking: :viking: :viking: :viking: god træning!!!!

Link to comment
Share on other sites

hej igen

Jeg har været hjemme i påsken, men jeg har da trænet.... modsat at få opdateret min log. Mine forældres net sutter røv i helvede.....

17. april

10-rep 6. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 100

Benspark - 70 (anden maskine)

Dødløft - 140 (PR)

Knæbøjning - 40 (anden maskine)

Bænkpres - 85 (fik kun 8 ----- sur, sur røv)

Skrå håndvægt pres - 33.5 (endnu surere røv - fik kun 4-5 stykker)

Dips - mig+16 (101)

Larry scott - 47.5 (surrøv surrøv, fik kun 3-4 stykker)

Fransk pres - 47.5 (helt død, der var kun en enkelt)

Træk til nakke - 75 (helt flad, fik dog 10)

tæt greb træk til bryst - 75 (helt flad, fik dog 10)

Bentåge træk - 60 (for lidt vægt igen... helt, helt flad

Militær pres - 47.5 (droppede det... ingen power tilbage)

Sideløft - 11 (fik dem. Dog i dårlig stil)

bagside, kabel - 15 (x6 eller sådan noget)

Stående læg, Smith - (droppede det)

Jeg ved ikke hvad der skete!!! Jeg var virkeligt bange for at jeg havde tabt min MOJO. Jeg havde været ude og gå en 6-7 km med mine forældre tidligerepå dagen, men så skodagtig form er jeg alligevel ikke i... jeg blev osse lidt sløj efter træningen!! Måske var det bare lidt akkumuleret stress....Nå, på den igen.....

Den fik :viking: sur ræv

21. april

5-rep 1. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 100

Benspark - 70

Dødløft - 140

Knæbøjning - 40

Bænkpres - 80

Skrå håndvægt pres - 30

Dips - mig+15 (102)

Larry scott - 42.5

Fransk pres - 42.5

Træk til nakke - 90

tæt greb træk til bryst - 90

Bentåge træk - 62.5

Militær pres - 50

Sideløft - 11

bagside, kabel - 15

Stående læg, Smith - (ups..... jeg glemte den - igen)

Ja, så gik det lidt bedre igen.... dog ikke godt nok... jeg glemte jo helt at tage mit program med til jylland, så vægtene er approksimerede. Det gode ved turen hjem er at der har sat sig nogle kilo..... jeg har en morgenvægt på 85-86 kilo nu, stadig ved de 8% fedt. Så må man jo håbe at de snart bliver til noget styrke.

Den fik :viking: :viking: stadig ikke godt nok

Jeg bør måske lige fortælle lidt om den lange pause mellem minicyklusserne.... det er for at forebygge noget tab ved zigzag, så kører jeg man-ons-fre-søn-tirs-tors til hver minicyklus.... bare for at prøve det....

Det var det... jeg skal jo snart ned og træne

Link to comment
Share on other sites

5-rep 2. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 105

Benspark - 97.5 (alt for let)

Dødløft - 142.5

Knæbøjning - 62.5 (osse for let)

Bænkpres - 82.5

Skrå håndvægt pres - 31

Dips - mig+17.5 (104.5)

Larry scott - 46

Fransk pres - 48

Træk til nakke - 92.5

tæt greb træk til bryst - 92.5

Bentåge træk - 65

Militær pres - 52.5 (lidt for tung..... der bliver ikke plads til meget progression)

Sideløft - 12

bagside, kabel - 15

Stående læg, Smith - 75

lækkert at træne i slummen igen..... jeg har besluttet at prøve det her fascikel strækning, så jeg kørte et par pump sæt i flyes og strak så blodet sprang.... jeg tror at jeg køre det således 10 graders flyes-stræk-10 graders kabel flyes-stræk.... jeg har osse besluttet at jeg vil til at køre mine pres med pause i bunden.... det er lidt svært at implementere indenfor et HST program, men i næste omgang bliver der pause i bunden i alt.... Det plager mig virkeligt at jeg er så dårlig en bænkpresser, så nu skal der noget pattøj på drengen og power i bunden. Jeg er bange for at min tidligere gode form i dødløft er ved at ryge... jeg skal være opmærksom som bare helvede på det...

Den får :viking: :viking: :viking: idag..... det bliver bedre... måske kan jeg bare ikke synes om en submaximal træning...

Link to comment
Share on other sites

noget underligt noget med den bænkpres der, når nu resten af dine løft ligger hvor de gør... minder mig lidt om xax, dødløfter og squatter over 200, men bænker lige omkring de 100... måske du skulle leget lidt mere med volumen på patværket ?

Men hvis du fortsat ligger på 8%, og _fortsat_ ligger på 8%, skal forklaringen måske hentes her ? noget med et kalorie overskud for at gro ? ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg får omkring 14000 KJ nu og over 250-300 gram protein, så kosten skulle være der... jeg tager jo osse på nu, stille og roligt....

De skal nok komme..... da jeg vejede lidt over 90 sidst fik jeg 7 med 100, godt nok med masser af snyd, men de var nede og røre, så de skal nok komme....

Jeg har overvejet at prøve sådan en smolov højvolumen ting her bagefter, men nu får vi se.....

Link to comment
Share on other sites

5-rep 3. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 107.5

Benspark - 105 (alt for let)

Dødløft - 147.5 (kørt som hurtige singles, lidt tung)

Knæbøjning - 67.5 (osse for let)

Bænkpres - 85 (kørt med pause... ok let idag)

Skrå håndvægt pres - 31 (6 gentagelser...næste håndvægt er 34)

Dips - mig+20 (106)

Larry scott - 47

Fransk pres - 50

Træk til nakke - 95

tæt greb træk til bryst - 95

Bentåge træk - 67.5

Militær pres - 52.5 (kørte meget bedre)

Sideløft - 13

bagside, kabel - 20

Stående læg, Smith - 80

God træning idag.... jeg nappede lige 20 dips bagefter uden problemer.... samt lidt tilfældigt mave tamtam og armstrækkere. Jeg har smidt garnet.... jeg ser 5 kilo tungere ud med kort hår... sejt.

Den får :viking: :viking: :viking: idag

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

røg på lidt øl igår.....

da jeg kom hjem og krammede med kæresten, bevægede den lille sig så jeg kunne mærke det!!!

Min træning skulle have været idag, men den bliver altså skubbet til imorgen. Jeg synes at alting hænger over hovedt på mig for tiden, men jeg skal i virkeligheden ikke særligt meget, til gengæld når jeg så aldrig det jeg skal nå..... jeg må fanme lære at styre min tid lidt bedre.

Link to comment
Share on other sites

5-rep 4. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 112.5 (kørte godt, men der manglede vist lidt dybde)

Benspark - 105 (alt for let)

Dødløft - 150 (kørt som singles, lidt for lange pauser)

Knæbøjning - 70 (osse for let)

Bænkpres - 87.5 (kørt med lidt pause)

Skrå håndvægt pres - 34 (tung)

Dips - mig+22.5 (108.5)

Larry scott - 50

Fransk pres - 52

Træk til nakke - 97.5

tæt greb træk til bryst - 97.5

Bentåge træk - 70

Militær pres - 55

Sideløft - 14

bagside, kabel - 20

Stående læg, Smith - 85

Udemærket træning idag.... min skulder klager lidt igen, så jeg er opmærksom på den. Jeg så en fyr dernede, som ikke kan veje mere end 85 bænke 140 6 gange BB-style.... hvis man kastede ham i en Inzer og lærte ham lidt om styrkeløft, så er han en ny danmarksrekord i bænkpres waiting to happen. Generelt så er vægtene stemt ok af. Det hele føles tungt, men jeg kan man fanden i hælene nappe et par stykker mere.

Den får :viking: :viking: :viking: idag

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

5-rep 5. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 117.5 (kørte godt, men der manglede vist lidt dybde)

Benspark - 115 (let)

Dødløft - 155 (kørt som 2x1 , 1x3)

Knæbøjning - 75 (let)

Bænkpres - 90 (kørt med lidt pause)

Skrå håndvægt pres - 34 (6 styk, rimeligt let) PR!!

Dips - mig+25 (112)

Larry scott - 52

Fransk pres - 55

Træk til nakke - 102.5

tæt greb træk til bryst - 102.5

Bentåge træk - 72.5

Militær pres - 55 (gik noget bedre end sidst) PR!!

Sideløft - 15 (tåååång)

bagside, kabel - 22.5 (ditto) PR!!

Stående læg, Smith - 100 (6 styk, rimeligt let)

God dag i dag... benspark er for let.... jeg kan tage 20 kilo mere, tror jeg.... er for dumt jeg ikke har afstemt den mere i forløbet. Benbøj var let idag, men jeg lænede mig for meget forover, så jeg kom godt nok ned til parallel, men ikke længere. bagefter kørte jeg lige 2 reps i god stil. Dødløft blev for tung til at jeg kan køre den som singles, så jeg nappede de sidste som sæt (uden pause imellem repsene). Bænkpres.... ja, jeg tror at jeg vil prøve med 95 næste gang. alt i alt tror jeg alligevel at jeg har skudt lidt under mine vægte, så næste gang kommer der for alvor kilo på drengen...... Skulderen var ok, men albuen klagede lidt under fransk pres.

Den får :viking: :viking: :viking: :viking: idag.... et par PR's i foret, men dårligt afstemte vægte.....

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

maxpower...det har jeg regnet med, så mine 5RM'er med hensyn til programålanlægningen var ca. 5% over mine reelle ved start.... Jeg fik dog noget smæk både i 10- og 5-rep perioden, så jeg troede at jeg ville crashe på vægtene her, men det spiller altså endnu.... med lidt held får jeg klemt min bænk op på 105 og min kødløft på 190-195

cille... jeg regner nu med at holde dages pause og så zigzagge i de øvelser jeg ikke kan køre negativer i, det virkede fint for mig sidste gang... og hvis jeg løfter ved 5RM (eller højere) 7 gange i træk med 2 dages mellemrum, så overtræner jeg for vildt. På den anden måde rammer jeg overreaching perfekt på de sidste 2 træningssessioner (hvilket jeg iøvrigt osse gør i slutningen af 10RM - med det er jo nok fordi det er en estimeret 10RM, som er sat lidt højt).

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Overtræning kommer gennem en længere periode, og jeg tror næppe du vil være i stand til at akkumulere så meget træningstræthed efter 2 uger med 5rm (specielt hvis du undlader at presse citronen 110% med adrenalin pump mv. hver gang). Det er en oplagt mulighed at forlænge cyklussen på, og havde selv tænkt mig at gøre det :)

Der er som jeg ser det, ingen grund til ikke at forlænge træningsperioden maksimalt.. du har alligevel 14 dages pause i enden.

Link to comment
Share on other sites

Det afhænger af om man følger sine "pre" 5RM eller en estimeret, der er skudt lidt for højt. Hvis jeg kører for alvor 5RM 3 træningsessioner i træk (hvilket kan ske ved en lidt for højt estimeret 5RM), så begynder min styrke at dale hastigt.....

Og så presser jeg citronen pænt meget, iøvrigt...

Jeg kører jo så iøvrigt man-ons-fre-søn-tirs-tors og så forfra fra mandag, så de ekstra hviledage, ville ikke forlænge cyklussen.

Men i dette tilfælde hvor jeg sandsynligvis har skudt lidt under er det måske irrelevant.. (eller osse rammer jeg failure i flere øvelser og bliver totalt smadret, så jeg HAR brug for lidt ekstra tid.)

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Jeg var ude og løbe idag, men lænden blev så pumpet som en ballon efter bare 2-3 km, så jeg blev nødt til at holde pause.... sur anus.... jeg fik da idéen til at køre sumo dødløft istedet og finde ud af om det påvirker mit løb ligeså meget.... Ellers kunne man måske gå over til at køre det som singles kun, så man aldrig grinder gentagelser....

Interessante ting fra mit liv..

Jeg er blevet optaget på humanbiologi!!! Panuminstituttets jægerkorps, som deres studieleder Henrik Galbo, siger...

:beerchug::beerchug::kickass::strat: :band: :band: :partycrowd: :partycrowd: :smilerock: :mandance: :pimp: :2000-pontiac-red: :uzi: :boobs::boobs: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

BWAHHH!!!! Og jeg skal drikke bajer!!! AMOOOOOOK!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet optaget på humanbiologi!!!

Tillykke med det. :4thumbup: :partycrowd: Det lyder spændende. Er det så til september, du begynder?

Panuminstituttets jægerkorps, som deres studieleder Henrik Galbo, siger...

:o :unsure: :kj: :devil: :lol: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

5-rep 6. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 120 (kørte i bedre stil end sidst, fik lidt hjælp på den sidst, men jeg ved ikke om det var påkrævet)

Benspark - 125 (let)

Dødløft - 160 (kørt som 1x3, 1x1) PR!!!

+ bonus rackpull fra knæhøjde 190, 210 og et rackpull fra midten af låret på 230

Knæbøjning - 85 (perfekt)

Bænkpres - 92.5 (kraft til én til, tror jeg)

Skrå håndvægt pres - 36 (5 styk, rimeligt let) PR!!!!

Dips - mig+30 (117)

Larry scott - 54 (fik psyket mig godt op, så de røg rundt)

Fransk pres - 55 (tung, fuckede min højre albue lidt)

Træk til nakke - 110 (for tung, det blev kun til 4)

tæt greb træk til bryst - 110 (perfekt)

Bentåge træk - 75

Militær pres - 57.5 PR!!!!

Sideløft - 15 (tåååång)

bagside, kabel - 22.5 (ditto) PR!!

Stående læg, Smith - 120 (6 styk, den kører bare derudaf)

Jeg tror jeg skal være meget varsom med både skulderen og albuen, så jeg dropper fransk pres og vil nok kun køre negativer i ganske få øvelser. jeg regner med at nappe de 60 i militærpres 5 gange og hvis jeg er meget heldig de 100 i bænkpres ditto. Rygøvelserne spiller nu. Jeg begynder at køre benspark med ét ben af gangen nu, da jeg ikke kan smide flere ekstra skiver på (fucking kamhjuls-technogym-lort).

Så går jeg og roder med at køre noget mere styrkeløftagtigt i en måneds tid efter denne cyklus.... evt. sådan en smolov ting til bænkpres for at se hvordan jeg reagerer på ekstrem høj volumen. Jeg regner desuden med at begynde på ashihara karate igen her i min deconditionering (jaja, jeg ved det godt, cilius), så jeg får rørt mig lidt mere (jeg elsker bare at knække folk i lårsparkstræning med puder... pude eller ej, de går ned. Så får jeg osse selv nogle hug :retard: )

Link to comment
Share on other sites

"Dødløft - 160 (kørt som 1x3, 1x1) PR!!!"

"Skrå håndvægt pres - 36 (5 styk, rimeligt let) PR!!!!"

"Militær pres - 57.5 PR!!!!"

"bagside, kabel - 22.5 (ditto) PR!!"

..

"Juhu, jeg er begyndt at tage på igen......"

- Det er utroligt, man får jo nærmest fornemmelsen af at det hænger sammen :D :D , hvad med %'en , ligger den stadig på 8 lige ud ?

Link to comment
Share on other sites

jeg har faktisk ikke målt i nogen tid...... Den har måske sneget sig lidt op (1-2%, det kunne osse være kreatin bloat) men det bekymrer mig ikke... sidste gange det lykkedes mig at bulke kom der osse noget fedt med, men det forsvandt efter en måneds tid eller to uden videre indsats.

Men med lidt held, så krydser jeg linien til 90 om en måneds tid..... jeg er begyndt at drømme om 0.1 ton krop igen...... naturligt denne gang....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share