Incognito's log


incognito
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

5-reps plus 1. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 110 (kørte ok, men den var sgu tung)

Benspark - 60 (et ben, let)

Dødløft - 140 (kørt som 5x1, tung)

Sumo dødløft - 110 (kørte fint)

Knæbøjning - 85 (perfekt belastning - der er heller ikke flere klodser)

Bænkpres - 92.5 (forholdsvis tung idag)

Skrå håndvægt pres - 36 (7 styk, rimeligt let) PR!!!!

Dips - mig+32.5 (119.5, tååång) PR!!!

Larry scott - 55 (de fløj jo rundt) PR!!!

Fransk pres - (udgået)

Træk til nakke - 107.5 (perfekt belastning)

tæt greb træk til bryst - 112.5 (perfekt belastning)

Bentåge træk - 75

Militær pres - 57.5

Sideløft - 15 (tåååång)

bagside, kabel - 22.5 (kørte bedre) PR!!

Stående læg, Smith - 125 (5 styk, den kører bare)

Jeg har peaket i dødløft og stopper fra og med i dag, eventuelt med noget deload senere. Bænkpres var tungere end sidst, men mit træningspas gik osse hurtigt idag. Det der skråpres går helt amok.... jeg får sgu 40'erne om en uges tid... ditto biceps... mine guns kan vist godt lide at få rigtige prygl, de har vokset lidt, kan jeg se. Ikke noget knas med skulder eller albue. Nu er mine løft ved at være meget, meget tæt på reelle 5RM's, så jeg holder nok kun 4 pas eller sådan endnu, før jeg brænder ned......

Den får :viking: :viking: :viking: :viking: idag

Jeg går og tænker over, hvad jeg skal køre bagefter..... det går jo i virkeligheden så godt, at jeg er bange for at stoppe, men jeg vil på den anden side gerne træne mere eksplosivt og mere varieret og jeg vil osse gerne prøve noget højvolumen, bare for at se, hvordan jeg reagerer på det.... jeg har tænkt på at køre mvp-tingen i en måneds tid her bagefter, for at prøve det... eventuelt bagefter det noget smolov 4 uger prygl til a' pattøj eller noget nyt HST.....

Link to comment
Share on other sites

Træning igår....

5-reps plus 2. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 112.5 (kørte ok, men den var sgu tung)

Benspark - 65 (et ben)

Dødløft - udgået

Sumo dødløft - udgået

Knæbøjning - 85 (perfekt belastning - der er heller ikke flere klodser)

Bænkpres - 92.5 (var let idag.....)

Skrå håndvægt pres - 40 (3 styks... jeg skulle bare prøve) PR!!!!

Dips - mig+35 (119.5, tååång) PR!!!

Larry scott - 55 (lidt tungere idag)

Fransk pres - (udgået)

BP med samlede hænder 60 - (x8, let)

Træk til nakke - 107.5 (noget lettere idag)

tæt greb træk til bryst - 115 (håhå) PR!!

Bentåge træk - udskiftet med t-bar romaskine for 50 kilo

Militær pres - 60 (fik kun 4.... øvvv)

Sideløft - 15 (tåååång)

bagside, kabel - 22.5 (kørte bedre) PR!!

Stående læg, Smith - 130 (5 styk, den kører bare)

Sådan der... jeg er vist osse peaket i benbøj nu... jeg har fået den der vattede fornemmelse....så den ryger osse fra nu af... og så valgte jeg at køre T-ber istedet for rowing, da jeg var godt træt i ryggen fra sidste gang. Ikke noget skulder-eller albue knas mere.... de 100 i BP er lige om hjørnet....

Den får :viking: :viking: :viking: :viking:

Så fik jeg lige kastet endnu en buggi bacon-cheese fra den sorte gryde i kassen.... det dur jo ikke man går og falder hen...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

5-reps plus 3. dag

"Back to the basics HST"

Front Benbøj - 60 (x8 teknik)

Benspark - 70 (et ben, let)

Sumo dødløft - 60 (x5 teknik)

Knæbøjning - 85 (x6)

Bænkpres - 95 (var let idag.....)

Skrå håndvægt pres - 40 (2-3 stykker... jeg skal nok nøjes med 38'erne, men 40'erne ser bare SEJE ud)

Dips - mig+35 (x6 123 kilo) PR!!!

Larry scott - 55 (x6)

BP med samlede hænder 70 - (x8, let)

Træk til nakke - 110 (gik ok) PR!!

tæt greb træk til bryst - 115 (x6) PR!!

Bentåge træk - 75 (kørte godt nok)

Militær pres - 60 (fik dem med lidt hop... men de tæller) PR!!!

Sideløft - 15 (tåååång)

bagside, kabel - 25 (kørte bedre) PR!!

Stående læg, Smith - 120, 140 (5 styk, den kører bare) PR!!!

Jae, det går stadigvæk fremad!!! Vægten er nu på rimeligt stabile 88 kilo og styrken stiger stadig... Jeg er færdig med squat og dødløft for denne cyklus pga. noget overtræning/mulig "creeping" i lænden. Jeg går over til sumodødløft fremover og så skal jeg tage mig sammen og holde squatstilen..... Interessant nok kan jeg køre mere med ét ben i benspark end halcdelen af hvad jeg kan køre med begge..... jeg har godt nok læst at man har en bedre aktivering ved monolaterale bevægelser end ved bilaterale, mon det er det? Mine led klager ikke og jeg tror sgu jeg får de 100 kilo i BP 5 gange om en uges tid..... Så jeg er meget tæt på at være ved det stærkeste jeg nogensinde har været, nu! Til sidst i dagens træning var jeg godt nok lidt mat i koderne, da jeg ikke havbde fået spist ordentligt. Det er svært at få kastet nok i kassen, når man sidder inde på dnlb og læser...... Så nu vil jeg drikke min 6 foot under shake og æde en pakke snøfler, bare lige for at holde den over 15000 idag :lol:

Træningen idag får :viking: :viking: :viking: :viking: for nogle tunge vægte og et par PR'er, men dårlig timing med mad...

Link to comment
Share on other sites

5-reps plus 4. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 100 (x6 teknik)

Benspark - 75 (et ben, den sve')

Sumo dødløft - 60 (x5 teknik)

Knæbøjning - 85 (x8)

Bænkpres - 97.5 (den kom hjem med lidt hiv og sving....)

Skrå håndvægt pres - 38 (gik fint)

Dips - mig+40 (x3 127 kilo) PR!!!

Larry scott - 57 (x4, den var satme slem....)

BP med samlede hænder 80 - (x4, tung)

Træk til nakke - 110 (gik ok)

tæt greb træk til bryst - 115 (x5 med luft til 1-2 ekstra, men ingen motivation)

Bentåge træk - 75 (kørte godt nok)

Militær pres - 60 (x4 ingen energi.....)

Sideløft - 15 (tåååååååååååååång)

bagside, kabel - 25 (ditto)

Stående læg, Smith - 150 (x6, den kører bare) PR!!!

Hård dag idag.... jeg drak lidt øl igår og har ikke sovet ordentligt i nat... min morgenmad bestod af en kæmpe kop kaffe og en kanelstang..... der var ikke meget energi og mindre motivation... det gode må være at jeg nok får 100 kilo 5 gange i overmorgen i bænkpres... Min squat spiller slet ikke... til gengæld tror jeg at jeg er god for et godt dødløft i disse dage, men jeg tør ikke rigtig efter min ryg blev lidt mærkelig i forbindelse med tung dødløft hver anden dag.... men jeg tror at der power til 200.... jeg går lige og tænker over det.... jeg glæder mig faktisk til deconditionering denne gang..... lige nu ihvertfald..

Den får :viking: :viking: ingen motivation.......

Link to comment
Share on other sites

5-reps plus 5. dag

"Back to the basics HST"

Benbøj - 60 (x8 teknik)

Front benbøj 60 - (x5 teknik)

Benspark - 75 (et ben, kørte meget godt)

Sumo dødløft - 100 (x5 teknik)

Smal Dødløft - 100 (x3 teknik)

Knæbøjning - 85 (x9)

Bænkpres - 100 (den kom hjem!!!!!!!!) PR!!!!!!! :devil::devil::devil:

Skrå håndvægt pres - 40 (fik kun 2 igen.....)

Dips - mig+35 (x3 122 kilo)

Larry scott - 57 (x3, den var satme slem....)

BP med samlede hænder 80 - (x5, tung)

Træk til nakke - 110 (gik ok)

tæt greb træk til bryst - 120 (gik liiiiige akkurat, men det er osse hele blokken) PR!!!!

Bentåge træk - 75 (kørte godt nok)

Militær pres - 60 (2x3 den kører ikke godt nok længere)

Sideløft - 14 (men i bedre stil end sidst)

bagside, kabel - 25 (ditto)

Stående læg, Smith - 170 (x6, den kører bare) PR!!!

JAAAAAAH!!! Så kom den!! Jeg er tilbage i klubben af folk ,der repper med 100 i bænk.... Min ven Gisle, der tidligere smadrede ryggen ved benpres varr nede og løfte for første gang i lang tid uden gener... Respekt, Gisle. Der er god fart i min dødløft, men jeg tør ikke rigtigt maxe....... Det er vist meget godt jeg kun skal træne en gang mere.... jeg er ved at være brændt ud.....

Den får :viking: :viking: :viking: :viking: :viking: for et længe ventet mål!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Et stort tillykke fra mig! Alt for lækkert med de 100 i bænk. Jeg har været lidt svag i bænk på det sidste, så jeg nøjes med at køre de 100 som negativer, men det gør os nas på den gode måde! Også galt med din Dips!

Link to comment
Share on other sites

ja, det har jeg osse tænkt mig.... Det ku' være man skulle prøve en af de hersens skjorter engang ;) Men jeg slapper lige af i dødløft og squat for tiden efter lidt knas med lænden.... jeg kan nu køre det samme i full squat, som jeg før kørte i partial så fremgangen der er ikke så håndgribelig. Dødløft til gengæld, tror jeg er god for 200 nu, men jeg tør ikke maxe efter det der lændesnask, men det kan være tør om et par dage eller tre.

jeg mødte jo Zoa på vej ind til uni den anden dag, hvor jeg viste ham Det Natur- og Lægevidenskabelige Bibliotek, lige ved siden af Institut For Idræt, hvor der er computere med internetadgang (som jeg skriver fra nu iøvrigt), så mon ikke han snart kommer lidt mere på MOL igen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var nede i TSK idag... jeg skulle egentlig maxe, men det blev mere sådan noget træningsagtigt noget.

Benbøj

6@60, 4@100, 1@130, 1@140 (miss), 1@140 PR!!, 6@80

Højden var vist lige præcis ikke god nok, men jeg er sikker på at den er der, hvis det brænder på. Alt i alt blev det vist til lidt for mange gentagelser, for jeg var godt ristet i røven bagefter.

Dødløft

2@60, 4@100, 2@105, 1@145, 1@185 (miss)

Jaee... det er vel et spørgsmål om vilje og den var der ikke. Jeg fik den 10 cm op og så røg den ned igen..... jeg vil ikke trække den hjem for enhver pris og det skal man vist ville for at trække noget hjem, der er i nærheden af ens max..... de mange squats tæller nok osse med, jeg regner i hvertfald med at den er en dag hvor jeg er frisk.

Bænkpres

4@60, 1@90, 1@140 (unracking, hemmeligt tsatsouline trick), 1@110 (miss), 1@110 (miss), 7@90

ÆVÆVÆVÆVVÆV!!! jeg kan tage 5 med 100 og ikke engang 110!!!!

Military

1@60, 1@70 (PR)

Tjaaae... der var lidt ben med, men den var der sgu.

Herefter gik der lidt poptræning og bacardi breezer i den. Jeg lavede lidt

Chinups 12, 8xmig

dips 35xmig

håndvægt biceps curl 20, 26x6

Jeg går og roder med hvad jeg skal træne efterfølgende.... jeg overvejer sådan noget på gefühl.... jeg roder med et to-split med fullbody på begge dagene altså således

Dag 1

tung bænkpres/militærpres

let benbøj/dødløft

samt øvelser ad libitum

Dag 2

Tung Benbøj/dødløft

let bænkpres/militær

samt øvelser ad libitum

Hvor jeg vil køre lidt flere kropsvægtøvelser og også forsøge at skifte i de øvrige øvelser mellem lette og tunge dage..... eventuelt med en volumendag til failure i ny og næ.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Med den fænomenale fremgang du har haft på HST indtil videre, så overvejer du at skifte programmet ud ? Aint broken, dont fix it.. ;)

Mht bænken... hvis du kan bænke 100 5rep så burde 110 sku også være der... squat og dødløft tager også en god bid resourcer, så mon ikke du har været halvflad ? .. måske du skulle prøve igen en anden dag (evt tage dødløft med også, som øvelse nr.2).. Hvorfor iøvrigt squat og dødløft i røven på hindanden ? Jeg ville ha bænket imellem...

Link to comment
Share on other sites

sandt at sige, så er jeg ved at være lidt træt af, at det handler om procentsatser istedet for at løfte..... når man rammer de høje procenter f. eks. i squat, så ryger stilen let fløjten, men man skal jo have de 5 med 100-whatever...

Så er der jo osse tingen med at det skal passe med roskilde festival....

Hvad angår bænk, så er det et problem jeg altid har haft.... min 1RM har altid været ret tæt på mine 2,3,4,5RM.

Men du har ret i det der med hvorfor skifte? Jeg er heller ikke sikker....... jeg er dybt splittet... det er da osse lidt konservativt bare at hænge fast i det samme.... jeg ved ikke noget.... jeg vil jo osse gerne snige mig op på stabile 90 engang...... og tage 200 i dødløft og squat... og... og.... og...... ahhh, fuck jeg ved det ikke.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan varmt anbefale dig at læse disse to artikler

http://www.t-mag.com/nation_articles/244anti.jsp

http://www.t-mag.com/nation_articles/259div.jsp

Godt nok er der også noget med procentsatser der, men det er efter min mening langt mere fornøjeligt at træne på den måde. Plus, at hvis du træner efter funktionel styrke/krop etc, så skal du måske ikke træne Hypertrofi specifikt. Det er ingen skade til, at få et pump, hvis man også har stimuleret styrke og masse.

Link to comment
Share on other sites

Godt nok er der også noget med procentsatser der, men det er efter min mening langt mere fornøjeligt at træne på den måde. Plus, at hvis du træner efter funktionel styrke/krop etc, så skal du måske ikke træne Hypertrofi specifikt. Det er ingen skade til, at få et pump, hvis man også har stimuleret styrke og masse.

Jo, men jeg er altså ret tynd og jeg føler mig mest funktionel ved 90 kilo........ og så prøvede jeg altså HST. Som iøvrigt virker glimrende for min styrke. Som du måske kan se, så har jeg osse mine kvaler med at finde noget nyt......

Ikke for noget, men hvad kan ham der Chad Waterbury egentlig? Han har de fundamentale principper på plads, men udover det, så ligner det da noget ret gennemsnitligt "det her er vildt hårdt, så det virker bare." Jeg ville da nok mene jeg kunne brygge noget sammen selv.

Link to comment
Share on other sites

ÆVÆVÆVÆVVÆV!!! jeg kan tage 5 med 100 og ikke engang 110!!!!
Hvilket er det tydeligt tegn på at dine muskler er i bedre form end dit nervesystem. Men det er selvfølgelig klart når dit fokus har ligget på et bodybuilding system, hvor neurale tilpasninger ikke er i højsædet. Hvis du snuppede nogen måneders træning, hvor du fokuserede på tunge singles, doubles og triples, og en RØVFULD submaksimal eksplosiv træning oveni hatten, så ville forholdet mellem din 1RM og din 5RM ændre sig favorabelt.

Der er iøvrigt en interessant passage i en af Louie Simmons artikler, som du bør læse....

For example, if you pull a max 700 pounds and you are using 70%, or 490, you must exert 700 pounds or more of force when pulling the weight.  Yes, with submaximal weight you can exert more force than is actually on the bar.  This is not possible when you do a max triple of 670 when your max is 700.  If there was a force meter on the bar with 670, it may surprise you that not one rep would equal 700 pounds.  This also explains why a particular lifter can perform 2 reps with 800, yet can do only 800 at a contest.  His body can maintain 800 pounds of force for a period that allows two reps. But because of the slow bar movement, there is a lack of adequate velocity to lift the additional 30-40 pounds on the bar at the meet.

Dette er nøjagtigt det som sker ved dig. Dine muskler er i ganske god form, og du kan derfor holde spændingen der skal til for at løfte 100 kg, over rimelig lang tid. Nok til at du kan lave 5 reps. Men du kan ikke generere nok kraft til at løfte ret meget mere for en 1RM.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

jeg kan kun give dig ret..... men det går jo så godt for tiden, så det er svært at skifte væk.... jeg må osse tilstå at det er en slags mål at nå 90 kilo og iøvrigt at bænke 100 8 gange (suk.... og jeg påstår at jeg ikke er BB'er).... men jeg begynder snart på noget mere styrkeløft agtigt - inden næste nytår ihvertfald...

Man kan vel osse argumentere for at hvis der er nok juice til 5 med 100, så skulle de 115-120 stykker hurtigt komme i hus med noget målrettet træning....

Interessant nok er det kun i bænkpres, at der er sådan et misforhold mellem mine RM's.......

Link to comment
Share on other sites

men det går jo så godt for tiden, så det er svært at skifte væk.... jeg må osse tilstå at det er en slags mål at nå 90 kilo og iøvrigt at bænke 100 8 gange (suk.... og jeg påstår at jeg ikke er BB'er)....

Når du snakker om at gaine kropsvægt, så kan jeg oplyse dig om at WSB gav mig mere i kropsmasse, end alverdens BB programmer jeg havde kørt tidligere. Jeg gik fra 108 til tæt på 130 kg i den periode jeg kørte WSB (ca. 1½ år). Så du behøver IKKE et BB program for at stige i muskelmasse :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

det ved jeg godt..... jeg læste din anmeldelse af WSB ovre på getbig for lang tid siden. Jeg ved sgu ikke... du er jo osse monster masse kongen fra helvede og jeg er monster ectonørd fra knækbrødsland, så jeg jeg kan ikke lade være med at tvivle på om det vil virke ligeså godt for mig..... Men det har da en vis appeal, må jeg nok indrømme. WSB er nok osse det jeg har overvejet mest, da det ligner en sjov måde at træne på.... hvad er egentlig forskellen på straight WSB og den meget omtalte WSB-hybrid?

Link to comment
Share on other sites

Og så kan jeg ikke komme i tanke om særligt mange ME-øvelser, som hjælper i bunden af bænkpres.....

Hvad siger du til DB pres, incline pres, BP partials til ½ højde, evt. WG BP?

Har du tid til at kigge på det engang, hvis jeg finder ud af at køre WSB alligevel og får knaldet et program sammen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share