Pigehest - Nordisk Mesterskab 17. august!


Pigehest
 Share

Recommended Posts

Så er der lige log for tirsdag og torsdag. Har ræst afsted i vildt tempo de sidste par dage pga. to eksaminer.

Tirsdag den 1. november

Opadstød

3 @ 20 kg

2x3 @ 40 kg

3x3 @ 45 kg

2x1 @ 50 kg

Var ubehageligt i skulder/ryg så stoppede.

Front squat m. 2 sek pause i bunden

5 @ 40 kg

5 @ 50 kg

3x5 @ 60 kg

5 @ 50 kg

5 @ 40 kg

Pres

5 @ 30 kg

3x5 @ 35 kg

Dødløft

Legede lidt med konventionelt.

3 @ 60 kg

3 @ 70 kg

3 @ 90 kg

6x2 @ 100 kg

3 @ 80 kg

3 @ 60 kg

Let, men jeg er sgu dårlig til at svaje i ryggen.

Torsdag den 3. november

HELT eksamensudmattet. Orkede ikke engang at squatte. :blink: Det er vist aldrig sket før.

Ben

10 @ 20 kg

5 @ 40 kg

5 @ 60 kg

3 @ 70 kg

3 @ 80 kg

6x5 @ 90 kg

Føj det begynder at blive tungt synes jeg nok.

Bænk

10 @ 20 kg

5 @ 40 kg

5x5 @ 55 kg

5 @ 52,5 kg

Måtte pille vægt af på sidste sæt. Baaaah.

Lidt gunshow med Tore.

Nu er jeg TOP klar til Stronger imorgen, hvor bliver det bare en fed dag! :wootdance:

Jeg troede, jeg fremhævede "slet ikke dårligt" som kommentar :tongue:

Det ser fint ud :wink: Du har stadig tendensen til at hoppe for meget op i især råtræk, men det ved du jo!

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentarerne gutter og gutinder :smile:

Stronger var en FED konkurrence. Virkelig mange stærke, seje mænd og kvinder, der gav den max gas, heppede på hinanden og sørgede for en vild stemning. Især må finalen og dødløftladderen fremhæves som anderledes og awesome events. Endte da også med at lave 5 nye PR i dødløft på 125, 130, 135, 140 og 145kg på 2,5 minut :w00t: Aner ikke lige hvor det kom fra, særligt taget i betragtning af, at jeg var ved at besvime efter prowlereventet 15 minutter for inden og bogstavelig talt sad og troede, at jeg skulle kaste op inden dødløft eventet. :blush: Vi endte på en 2. plads, efter at have vundet finalen og samlet kun 1 point fra vinderne, hvilket vi ikke var helt tilfredse med :wink:

Min krop har været fuldstændig ødelagt i dag og er det højst sandsynligt også imorgen så mine squats er blevet forflyttet til tirsdag og jeg vil tage endnu en rolig dag imorgen :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentarerne gutter og gutinder :smile:

Stronger var en FED konkurrence. Virkelig mange stærke, seje mænd og kvinder, der gav den max gas, heppede på hinanden og sørgede for en vild stemning. Især må finalen og dødløftladderen fremhæves som anderledes og awesome events. Endte da også med at lave 5 nye PR i dødløft på 125, 130, 135, 140 og 145kg på 2,5 minut :w00t: Aner ikke lige hvor det kom fra, særligt taget i betragtning af, at jeg var ved at besvime efter prowlereventet 15 minutter for inden og bogstavelig talt sad og troede, at jeg skulle kaste op inden dødløft eventet. :blush: Vi endte på en 2. plads, efter at have vundet finalen og samlet kun 1 point fra vinderne, hvilket vi ikke var helt tilfredse med :wink:

Min krop har været fuldstændig ødelagt i dag og er det højst sandsynligt også imorgen så mine squats er blevet forflyttet til tirsdag og jeg vil tage endnu en rolig dag imorgen :innocent:

Fucking lækker PR! BANG! Flot!

Jeg ville nok tage en uge fri fra squat.. men jeg er jo også en gammel mand :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fået logget de sidste par dage, da jeg for det første ikke har trænet særligt meget. Har været temmelig medtaget efter Stronger og eksaminer, så jeg har holdt mig til god mad og masser af søvn og korte træninger.

I tirsdags ville jeg squatte og bænke, den tanke droppede jeg da hurtigt, da jeg begyndte at varme op og holdt mig til at få mine 6x6 med 52,5 kg i bænk. Desuden lavede jeg et par andre gøglerting. Igår, onsdag, fik jeg så endelig taget mig sammen til at lave de tunge ben, 6x6 med 90 kg, det lykkedes ikke helt og måtte nøjes med 4x6 og 2x4 med 90 kg. Der var simpelthen ikke kræfter til mere. Nu vil jeg tage i OBBC og hygge mig med lidt cardiotræning, mens anden er i ovnen, og håbe på at jeg er topfrisk til imorgen og lørdag når Fru Erik kommer til Fyn og skal få sat skik på mig og nogle af de andre OBBC'ere :4thumbup:

Fucking lækker PR! BANG! Flot!

Jeg ville nok tage en uge fri fra squat.. men jeg er jo også en gammel mand :smile:

Nok er du en gammel mand, men ikke destomindre meget vis. :wink: Squat igår var et helvede.

God præstation i lørdags. Du er en rigtig pigehest - dog mest drengehest i dødløft-eventet!

Taaaaak Lasse! :4thumbup: Jeg kan godt leve med at være en drengehest til tider, hvis jeg er stærk :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 11. november

Træning i OBBC. Min krop lider stadig efter Stronger, bilder hvertfald mig selv ind at det er grunden til min svage træningsuge.

Squat

Iflg. programmet skulle jeg have 5x5 @ 95 kg, meeeeen jeg er til tider en mentalt blokket tøsepige så det blev skaleret ned.

10 @ 20 kg

10 @ 40 kg

5 @ 60 kg

5 @ 70 kg

3 @ 80 kg

3 @ 90 kg

2 @ 95 kg - og så måtte jeg pille vægt af :dry:

5x5 @ 90 kg

Teknisk kørte det elendigt, meget svingende kvalitet.

Bænk

Det spillede lidt bedre for mig.

10 @ 20 kg

5 @ 40 kg

3 @ 50 kg

5x5 @ 55 kg

Lørdag den 12. november

Træning i OBBC med selveste Fru Erik. Fik lavet tusind gentagelser med let vægt for fokus på teknik/(cardio?) :tongue:

Har ikke noteret i detaljer, hvad vi lavede, men jeg fik arbejdet mig lidt op i vægt i både træk fra hofter og knæ og vend fra knæ. Den høje træningsintensitet var noget af en udfordring og krævede virkelig, at man tog sig sammen og ignorerede sin tilsyrede krop. Sluttede af med en 5'er i vend på 60 kg og så er der i øvrigt ikke langt til 90 kg for jeg har jo iflg. Erik "balls" :w00t: Så skal han bare snart til Fyn igen, så vi kan blive gode. Glæder mig til doms imorgen :wub:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 14. november

Bare squat og bænk, skulle nå møde og så må man jo prioritere :smile:

Squat

Skulle principielt have haft 4x4 på 100 kg, men set i lyset af de dårlige ben i sidste uge justerede jeg ned.

10 @ 20 kg

10 @ 40 kg

5 @ 60 kg

5 @ 70 kg

3 @ 80 kg

3 @ 90 kg

4x4 95 kg

Det kørte skide godt i dag. God fart, kontrol og det hele :devil:

Bænk

Legede med grebsbredden i dag.

10 @ 20 kg

5 @ 40 kg

5 @ 50 kg

4x4 @ 57,5 kg

Fik en smule hjælp på sidst gentagelse i toppen, i de sidste to sæt, men okay, jeg prøvede mig også frem.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 16. november

DL

5 @ 40 kg

5 @ 60 kg

5 @ 80 kg

3 @ 90 kg

2 @ 100 kg

5x1 @ 110 kg

Bare lette løft med fokus på svaj, det går fremad.

Front squat

5 @ 40 kg

5 @ 50 kg

3x5 @ 60 kg

Rumænsk DL m. trækgreb

Øvede mig på at nå god udgangsposition til træk fra knæ som Erik havde forklaret.

5x8 @ 40 kg

Push press

5 @ 20 kg

5 @ 30 kg

5 @ 35 kg

3x5 @ 40 kg

Push downs UH/OH

3x8/8 @ 35 kg

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 17. november

Ingen løft da jeg skulle være frisk til fredagens squat. I stedet løb jeg 5x400 m med passende pauser. Løb dem på mellem 1:30 min og 1:15 min. Synes faktisk at min form er nogenlunde set i lyset af at jeg absolut ikke får presset min puls op for tiden.

Fredag den 18. november

Weeee, tunge squats på programmet.

Squat

10 @ 20 kg

5 @ 40 kg

5 @ 60 kg

3 @ 70 kg

1 @ 80 kg

1 @ 90 kg

3x3 @ 100 kg :w00t:

Yay første gang jeg squatter med 100 kg. Lidt af en milepæl. Og det var jo nemt! Har nu store forventninger til mine ben og næste weekend :4thumbup:

Bænk

10 @ 20 kg

5 @ 40 kg

3 @ 50 kg

1 @ 55 kg

4x2 @ 60 kg

Det spiller bare ikke rigtig med det bænk. Det er tungt, mit opspænd mister jeg, bla bla.

Supplerede med lidt armstrækkere og tog hjem og spiste god mad med mændene :smile:

Link to comment
Share on other sites

5x 400 m på mellem 1:15-1:30?

Nå ja, det kræver vist forklaring :blush: Løb en enkelt på 1.15, en på 1.30 og de andre tre lå derimellem.

Nu jeg tænker over det bør du lave 340.

Og stop så med at løbe. Det er for øvrigt ret hurtigt hvis du har været nede og kysse 1:15.

340 er optimistisk. Håber at jeg rammer dagen. Hvad skal jeg lave, hvis jeg ikke må løbe? Jeg bliver ret træt af næste uge, hvis jeg ikke kan træne.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 22. november

Sidste træning i min peaking cyklus og sidste træning inden søndag :crazy: Jeg må gå mig nogle ture i stedet, for man kan da hurtigt blive vanvittig af ingenting at lave.

Ben

10 @ 20 kg

10 @ 40 kg

5 @ 60 kg

3 @ 70 kg

1 @ 80 kg

1 @ 90 kg

1 @ 100 kg

2x2 @ 105 kg LEEEET :devil:

Bænk

5 @ 20 kg

5 @ 30 kg

5 @ 40 kg

Med pause og signal:

1 @ 50 kg

1 @ 55 kg

1 @ 60 kg

1 @ 65 kg fail :dry:

1 @ 62,5 kg

Uden pause:

2x2 @ 62,5 kg

Reverse hypers

5x12 @ 15 kg

AVVVV :4thumbup:

Nu er jeg snart klar til TSK. Masser af ro (efter lidt overtalelse) resten af ugen. Er vist blevet enig med mig selv om at jeg starter på 100 kg i squat, 60 kg i bænk og 125 kg i dødløft.

Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share