Pigehest - Nordisk Mesterskab 17. august!


Pigehest
 Share

Recommended Posts

TSK Cup

I søndags stod den så endelig på styrkeløftkonkurrence. Vejede ind på 69,2 kg. High five til mig selv for at bloate 3 kg på en uge (som jeg så skal kæmpe med at smide i 4 uger). Aner fandme ikke, hvordan jeg gør. Nå, men kroppen var hvertfald klar. Opvarmningen til alle tre løft var planlagt ned til mindste detalje af Søren W, så der var ingen slinger i valsen.

Opvarmningen til squat spillede. Der var masser af power at give af og jeg havde på forhånd planlagt, at serien skulle hedde 100-110-120.

De 100 kg var nemme, men det var jo også meningen. Mit 2. løft (110 kg) blev desværre underkendt fordi jeg ikke var dybt nok. Jeg ved ikke hvad det ligner, ikke at lave dybe ben. Det skal aldrig ske igen :dry: Af den årsag måtte 3. løft jo gå på 110 kg, som selvfølgelig blev godkendt. Desuden er det både dansk junior og seniorrekord i min vægtklasse, så det kan man ikke klage over :innocent:

Så blev det tid til bænk. Jeg havde tænkt at serien skulle hedde 55-60-62,5 (65?) afhængig af hvordan løftene føltes. De 55 kg var lette, 2. løft på 60 kg føltes endnu nemmere, teknikken fungerede bare for mig. Derfor tænkte jeg at jeg måtte gå på 65 kg, det blev dog pludselig alt for tungt med den åndssvage pause, så jeg måtte nøjes med at tage 60 kg med.

Opvarmingen til dødløft var ikke helt så god. Jeg syntes vægten føltes tung, men hva' fan. Jeg havde planlagt 130-145-155(?) men sådan skulle det altså ikke lige gå. 130 var fine, men på de 145 kg fik tøsehjernen lige sit overtag og jeg trak ikke til. Det er dumt når det er 145 kg. Derfor måtte 3. forsøg bruges på de 145 kg. Endnu en dansk junior og seniorrekord :cool:

Endte på en total på 315 kg som var en forbedring af total på 50 kg fra Nordland Cup i midten af juni, jeg kan vist godt være stolt af mig selv. På Wilks skala var det også 315 point og blev derfor den kvinde med flest point på dagen. Det var i øvrigt også dansk rekord i total, det lyder sejere end det egentlig er :laugh: OBBC blev bedste klub, hvilket selvfølgelig var en perfekt afslutning på et godt stævne.

Lige lidt video af mine løft:

Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 29. november

Langt om længe måtte jeg træne igen. Skønt. Dog sidder weekendens stævne godt i kroppen! :blush:

Ben foran

10 @ 20 kg

5 @ 40 kg

3x5 @ 60 kg

Press

5 @ 20 kg

5 @ 30 kg

3x5 @ 35 kg

Armstrækkere

5x10

Reverse hypers :wub:

2x12 @ 15 kg

5x12 @ 20 kg

12 @ 30 kg

Det gjorde godt

Chins

ELENDIG. Tror det blev til 10 i alt.

Glute-ham raises

En skaleret version på et underligt aggregat. Men det virkede!

5x6

The burn!

Dips

3x5

Lat pull downs

3x8 @ niv. 3

Finisher

5x400 m løb

Løb så hurtigt jeg nu kunne presse mine ben til. Der var syre efter no time, men rart var det.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 30. november

Træning i Svendborg i Performance Gym. Stadig helt ødelagt i kroppen.

Ben

10 @ 20 kg

5 @ 60 kg

3 @ 70 kg

3x5 @ 80 kg

Råtræk fra hæng

5 @ 20 kg

3x5 @ 30 kg

Råtræk

3x5 @ 30 kg

Frivend fra hæng

5 @ 30 kg

2x5 @ 40 kg

5x3 @ 50 kg

Pendlay rows

12 @ 30 kg

3x8 @ 40 kg

Rumænsk DL m. shrug

3x5 @ 60 kg

Fransk pres m. ez-stang

10 @ 15 kg

3x8 @ 25 kg

Strækkere

3x10

Sådan, frk. Hestehår! :4thumbup: Flot resultat, selvom du ikke er helt tilfreds. Næste gang, såååå :wink:

du er seriøst stærk!

Tak drenge! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 1. december

Temmelig mange doms i kroppen, mystisk nok. Jeg tog bare 6k powerwalk på båndet med 6,5 km/t og 5-10% stigning.

Fredag den 2. december

Træning i OBBC med JAAB. Der blev grinet stort set hele træningen af sleske bemærkninger og vilde udløft (jeg erfarede at det ikke er nemt at skulle løfte 65 kg ud, når man den sidste måned har været vant til +150kg).

Bænk

Med stop på første rep i hvert sæt.

10 @ 30 kg

5 @ 40 kg

3x5 @ 50 kg

Glute-ham raises

5x6 @ BW

Armstrækkere

5x10 @ BW

Reverse hypers

12 @ 20 kg

5x12 @ 30 kg

Walking lunges

2x20 @ 15 kg sandsæk

Push downs UH/OH

3x6/6 @ 35 kg

Herefter skulle vi lave en Kern tribute. Vi skulle have kæmpe pump på vores arme og sende ham et billede. Fredagstosserier :laugh:

Vi supersættede facepulls, triceps extensions, push downs og biceps curls. Lol.. Endte med armstørrelser på henholdsvis 33 cm og 39 cm :w00t:

Resultatet (vi skal have indlagt poseringstræning hver fredag):

post-53322-001435500 1322851006_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

TSK Cup

I søndags stod den så endelig på styrkeløftkonkurrence. Vejede ind på 69,2 kg. High five til mig selv for at bloate 3 kg på en uge (som jeg så skal kæmpe med at smide i 4 uger). Aner fandme ikke, hvordan jeg gør. Nå, men kroppen var hvertfald klar. Opvarmningen til alle tre løft var planlagt ned til mindste detalje af Søren W, så der var ingen slinger i valsen.

Opvarmningen til squat spillede. Der var masser af power at give af og jeg havde på forhånd planlagt, at serien skulle hedde 100-110-120.

De 100 kg var nemme, men det var jo også meningen. Mit 2. løft (110 kg) blev desværre underkendt fordi jeg ikke var dybt nok. Jeg ved ikke hvad det ligner, ikke at lave dybe ben. Det skal aldrig ske igen :dry: Af den årsag måtte 3. løft jo gå på 110 kg, som selvfølgelig blev godkendt. Desuden er det både dansk junior og seniorrekord i min vægtklasse, så det kan man ikke klage over :innocent:

Så blev det tid til bænk. Jeg havde tænkt at serien skulle hedde 55-60-62,5 (65?) afhængig af hvordan løftene føltes. De 55 kg var lette, 2. løft på 60 kg føltes endnu nemmere, teknikken fungerede bare for mig. Derfor tænkte jeg at jeg måtte gå på 65 kg, det blev dog pludselig alt for tungt med den åndssvage pause, så jeg måtte nøjes med at tage 60 kg med.

Opvarmingen til dødløft var ikke helt så god. Jeg syntes vægten føltes tung, men hva' fan. Jeg havde planlagt 130-145-155(?) men sådan skulle det altså ikke lige gå. 130 var fine, men på de 145 kg fik tøsehjernen lige sit overtag og jeg trak ikke til. Det er dumt når det er 145 kg. Derfor måtte 3. forsøg bruges på de 145 kg. Endnu en dansk junior og seniorrekord :cool:

Endte på en total på 315 kg som var en forbedring af total på 50 kg fra Nordland Cup i midten af juni, jeg kan vist godt være stolt af mig selv. På Wilks skala var det også 315 point og blev derfor den kvinde med flest point på dagen. Det var i øvrigt også dansk rekord i total, det lyder sejere end det egentlig er :laugh: OBBC blev bedste klub, hvilket selvfølgelig var en perfekt afslutning på et godt stævne.

Tillykke med dine løft, satme nogle giftige kilo du kan mestre :superman:

Total respekt her fra hvertfald, kender flere fyre som ville være misundelige på dine resultater :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Endte med armstørrelser på henholdsvis 33 cm og 39 cm :w00t:

Resultatet (vi skal have indlagt poseringstræning hver fredag):

post-53322-001435500 1322851006_thumb.jp

Hvem af jer har 39cm guns? :w00t:

I øvrigt vanvittige løft du får skudt af. Havde slet ikke regnet med, at du løftede så tungt. Det er jo nærmest intimiderende :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvem af jer har 39cm guns? :w00t:

I øvrigt vanvittige løft du får skudt af. Havde slet ikke regnet med, at du løftede så tungt. Det er jo nærmest intimiderende :laugh:

Det er JAAB, til højre, med de gigantiske arme :cool:

Jeg kan godt lide at intimidere drenge ved at outsquatte dem. Det er rart :wub: Og hvorfor havde du i øvrigt ikke regnet med det?!

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dine løft, satme nogle giftige kilo du kan mestre :superman:

Total respekt her fra hvertfald, kender flere fyre som ville være misundelige på dine resultater :4thumbup:

Taaaaaak :wub:

Godt kæmpet til TSK og fedt billede af nogle seje tøser! :4thumbup:

Du kan tro vi havde awesome træning, Jannie :cool:

Link to comment
Share on other sites

Nå så sidder jeg her, til en kedelig undervisningstime. Har verdens mest travle uge, skal aflevere en kæmpe rapport vi lavede forsøg til i går, på mandag, 4 gange VL med Fru Erik, to vagter og alm. undervisning. Til forsøgene igår fik jeg i øvrigt målt min hæmatokritværdi til 46,5 %. :4thumbup: Træning er vist umuligt at få passet ind i denne uge, men har også været træt i kroppen i sidste uge, så måske det slet ikke er så skidt med lidt ro. Logger lige søndagens træning da jeg ikke har nået det endnu.

Søndag den 4. december

Ben foran

10 @ 20 kg

2x5 @ 40 kg

5 @ 60 kg

5 @ 70 kg

2 @ 80 kg (fail på 3. rep, vægt af)

3x3 @ 70 kg

Rumænsk DL m. trækgreb

5 @ 40 kg

5x5 @ 60 kg

Press

5 @ 20 kg

5 @ 30 kg

5 @ 35 kg

3x5 @ 37,5 kg

Lat. pull downs

5 @ niv.6

5 @ niv. 8

5x5 @ niv. 10

Armstrækkere

5x10 @ BW

Gøgler gunshow med Jane med curls (20 kg), triceps extensions (25 kg), face pulls (35 kg) og push downs (35 kg).

Sluttede af med noget coretræning.

Tillykke med det flotte resultat i lørdags - du var sgu stærk!

Tak :blush:

Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 7. december

Totalt stresset af opgaveskrivning. Mødte på job kl 6 imorges :crazy: og da klokken blev 16.30 tænkte jeg fandme nej, jeg gider ikke mere nu og tog til træning (selvom det ikke var planen). I øvrigt så får jeg mere og mere ondt i knæet pga. en stram tractus iliotibialis. Det kommer tit i eksamensperioder, hvor jeg sidder meget ned eller ikke får trænet så meget. Der må flere dybe squats til :wub: Og fra næste uge er det igen serious business med ordentlig, struktureret træning!

Squat

Tilbage til highbar. Nu er det pludselig meget underligt, jeg er ikke helt normal :blink:

5 @ 40 kg

5 @ 60 kg

5 @ 70 kg

5 @ 80 kg

5x5 @ 85 kg

Bænk

10 @ 20 kg

5 @ 40 kg

5 @ 50 kg

3x3 @ 55 kg

2x3 @ 57,5 kg

Armstrækkere

2x10 brede @ BW

5x5 smalle @ BW

Forsinket tillykke med det flotte resultat til TSK Cup. :4thumbup:

Tak Hoosier :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredag og lørdag den 9. og 10. december

VL med Fru Erik. Så heldig at han kom til Fyn, hvilket han forhåbentlig kommer til en gang hver måned. To træningspas fredag eftermiddag og aften og igen to træningspas lørdag. I alt mange timers awesome VL coaching med nogle gode forbedringer - og efterfølgende DOMS!!

Søndag den 11. december

Da jeg ikke kan træne imorgen, hvor jeg egentlig skulle starte nyt program, trænede jeg let i dag. Programmet starter i øvrigt også let og bygger langsomt op kilomæssigt.

Bænk

Laaaaaangsomt og med pause på alle reps.

10 @ 20 kg

10 @ 30 kg

5 @ 40 kg

5x5 @ 45 kg

Trækhiv

Ikke for tungt, da Erik dikterer det sådan.

8 @ 20 kg

8 @ 30 kg

3x8 @ 35 kg

Squat

10 @ 20 kg - ONDT i knæet. 5 minutters foamrolling af tractus iliotibialis og noget udstrækning. Skide løberknæ.

5 @ 40 kg - ingen smerter på resten af sættene. Skørt, men fedt.

5 @ 50 kg

5 @ 60 kg

5x5 @ 70 kg

High bar og ass to grass på alle reps. God fart på trods af trætte ben :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 13. december

Træning i Kono. Jubi. Let dag i min TM method.

Først lidt VL.

Clean

5 @ 25 kg

5 @ 35 kg

5 @ 40 kg

5 @ 45 kg

5 @ 50 kg

5 @ 55 kg

Jerk

5 @ 25 kg

5 @ 35 kg

5 @ 40 kg

3 @ 45 kg

2 @ 50 kg

2 @ 55 kg

Clean&Jerk

3+1 @ 55 kg

3+1 @ 60 kg

1+1 @ 62 kg

1+1 @ 64 kg

1+1 @ 66 kg PR

1+0 @ 68 kg PR

4x1+0 @ 70 kg PR :devil:

De tunge cleans føltes lette og var faktisk powercleans, super teknik. Jerk var STUPID som altid.

Ben foran

3x5 @ 60 kg - LET

Press

3x5 @ 30 kg

45 grader hypers

5x10 @ 15 kg stang

Gode film i Eriks VL gruppe!!!!

VL og SL... Hvad bliver det næste for pigehesten :w00t:

Jeg skal først lige være verdensmester Lasse friend :devil:

Edited by Pigehest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share