KRF: Log 2015


KRF
 Share

Recommended Posts

Afslutning af IF eksperiment

Jeg har besluttet at slutte med Intermitting Fasting her fra juleferien imorgen.

IF er helt klart et værktøj man kan bruge til vægttab, men selvom jeg har prøvet at holde vægten i starten, måtte jeg til sidst give efter og acceptere at jeg ikke kunne vedligeholde min vægt, så det endte med jeg smed 3-4 kg (Fra 97/96 kg til 92/91 kg). En del af det er nok væske og diverse, men jeg har i hvertfald smidt 3 kg, hvilket nok er lidt i overkanten i forhold til hvor kort tid at jeg har kørt det.

Men som sagt, nu skal der spises. Jeg håber at komme op samme vægt som før IF, engang i foråret. Som tidligere nævnt er der nok nogle mål, som alligevel vil tvinge mig til at smide lidt vægt når jeg kommer godt i gang i det nye år.

Men IF har været et spændende eksperiment, og har fungeret rigtig godt. Det er dejlig endelig at kunne sortere den mentale sult og sit "falske" behov for mad, med egentlig sult.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Styrketræning

Uge 2 - Dag 1

Opvarmning

4 min kondicykel og diverse lette overkrops øvelser.

Military Press

3 x 5 @ 47.5 kg

Pull ups

8 x 5 @ BW

~ Parrallel grip

2 x 5 @ BW

Strict.

Bent-over Dumbell Rows

4 x 5 @ 36/36 kg

Udført til begge sider.

Supersets

4 x 8

Hammer Curls 18/18 kg

FaceTime 45 blok

Landmine Suitcase Deadlift

3 x 5 @ 35 kg

Til begge sider.

Hip Thrusts

5 x 5 @ gøgl: op til 60kg Barbell.

Super øvelse til at riste glutes.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Styrketræning

Uge 2 - Dag 2

Opvarmning

2 min kondicykel, 2 min løbebånd og lette leg extensions og leg curls.


Back Squat

2 x 3 @ 90 kg

2 x 3 @ 100 kg

2 x 3 @ 105 kg

3 @ 110 kg


Hip Thrust

5 x 5 @ 60 kg


Good mornings

Droppet.


CG Bænkpres

Droppet.


Supersets

4 x

Chin Ups 6 @ BW

Abwheel Rollouts 8 @ BW (På knæene)


Coretræning

Droppet.


Hurtigt inde - hurtigt ude. Kort og effektiv træning.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Styrketræning

Uge 2 - Dag 3
Bænkpres
Et par lette opvarmningssæt.
7 x 3 @ 90 kg

Seated Rows
5 x 5 @ 85 blok
Strict.

Pallof Press
4 x 8 @ 32.5 blok
Til begge sider.

Ring Dips
5 x 5 @ BW

Dødløft - Maks test
8 @ 80 kg
5 @ 90 kg
3 @ 110 kg
1 @ 125 kg
1 @ 140 kg
1 @ 150 kg
0 @ 160 kg - miss
0 @ 155 kg - miss
Det blev de gode gamle 150kg... Øv! - dog kan jeg trøste mig med at jeg er faldet i kampvægt. Så det er vel egentligt ok...

...Men når det så er sagt så betyder det at mit mål fra i sommer om at tage 160kg i Dødløft ikke er blevet opfyldt. Men hvad filan, det var kun et andenprioteringsmål før Nytår. Næste år er mit mål med dødløft at blive stærkere, og ikke prøve at maks teste så ofte som i det forgangne. Mere om nytårsfortsæt og planer med næste år, i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Styrketræning

Uge 3 - Dag 1

Opvarmning

2 min kondicykel og 1000m Løb på løbebånd (16km/t).

Back Squat

Et par semi-tunge opvarmningssæt.

3 x 5 @ 100 kg

Military Press

3 @ 40 kg

2 x 3 @ 45 kg

3 @ 47.5 kg

3 @ 50 kg

3 @ 55 kg - Ny 3RM- PR!

3 @ 45 kg

Jeg følte overskud både fysisk og teknisk så jeg prøvede mig ad med 55kg - og det gik!

Pull ups

Så få sæt som muligt: 30reps @ BW

Score: 7, 6, 7, 5, 5 = 5 Sæt.

Supersets

4 x 8*

Facepulls 45 blok

Hammer Curls 19/19 kg (*= 8,5,5,5 rep)

Bent-over Dumbell Rows

4 x 8 @ 38 kg

Til begge sider.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Løb

Type: Trail

Tid: 19 min

Årets sidste og dårligste løbetur... Energien var forsvundet, og alt var bare skidt. Den mindste stigning og min puls fløj op omkring de 180. - lårt. Men nu har jeg det til gengæld godt over at have været ude og få lidt luft.

Hvis tiden lige er til det, så vil jeg senere idag lige skrive om tanker og diverse angående 2013.

Link to comment
Share on other sites

Evaluering af år 2012.

Året er hændt planmæssigt – kodeordet ville være regelmæssighed. Træningen er baseret på 3 dages styrketræning og 2-3 dages løb med få udskejelser (Hverken mere eller mindre) og det har virket fint. Jeg tror på at de bedste resultater i hvilken som helst sportsgren opnås med en kontinuerlig tilgang. Jeg startede året efter et 5 måneders studieophold i Australien, hvor fokus i høj grad havde lagt på styrketræning, mest af praktiske årsager fordi jeg havde en 2 timers spisepause som blev brugt i centret hver dag. Og det løb man kunne tvinge sig ud på i 25- 40 graders varme om dagen - Så året blev ikke ligefrem startet med den store løbemotor, slet ikke efter de 10-12 kg jeg havde taget på dernede. Så jeg er ligeså stillet løbet mig i form igen, og er nu på niveauet jeg kom til Australien med. Dette betyder at her i slutningen af året kan jeg nu tilskrives 2 års løbeerfaring og 1.5 års kontinuerlig styrketræning, hvilket selvfølgelig ikke er meget i det store billede, men alligevel er jeg godt tilfreds med de resultater jeg har opnået i perioden, i forhold til at dengang jeg i vinteren 2010 startede med at løbe, begyndte helt fra bunden, efter flere års pause med aktivitet i al almindelighed.

Men udover den praktiske erfaring så har jeg også opnået stor viden, specielt det sidste år. Til dels fordi jeg har læst et utal af bøger, artikler tråde på forums og surfet et latterligt antal sites på nettet, både om løb og om styrketræning, dette vil jeg fortsætte med, men jeg tror på at jeg har fundet guld. Jeg har fundet ud af hvad der kan virke – hvis det får lov at virke. Så jeg vil fortsætte med at trække af den viden jeg har læst mig frem til det sidste stykke tid.

Nu til målene for 2013.

Planer & Målsætning for år 2013.

Jeg vil starte første del af 2013 ud med at fortsætte hvor jeg slap angående styrketræningen. Jeg vil køre min cyklus ud, og derefter prøve mig ad med 2 gang om ugen, hvis det er succesfuldt vil jeg fortsætte med to gange om ugen, ellers vil jeg springe tilbage på tre gange om ugen, dog med mindre volumen.

Mål, Delmål og Diverse.

- Gennemføre ’Extrem Marathon’ 35km (Forår)

- Løbe et Halvmarathon

- Løbe et marathon (Sommer)

- (Løbe Julsø Ultra (Sensommer) - Muligt mål)

- (Blive en bedre svømmer – Muligt Mål)

- Opretholde (Om muligt forbedre) mit nuværende styrkeniveau.

Den kløgtige læser vil nok hurtigt se at det kun er for et halvt år. Det er for mig en acceptabel tidsfrist på mine mål, og jeg vil have rigelig tid til at forberede mig til ”udfordringerne”. I det store billede har jeg også mine overordnede mål. Men de sidder brændt i hjernen – Så dem er der næppe nogen grund til at skrive ned, dog vil jeg love at komme med flere mål til resten af året, hen ad vejen.

Dog er der også disse oplevelser/erfaringer/evner jeg vil pålægge mig i 2013: Springe i faldskærm, fortsætte med at tage kolde bade(Der skylder jeg vist én historie :4smartass: ), Begynde til Orienteringsløb i foråret & få styr på mine omgivelser og omgangskreds.

Det er stort set det. Jeg kunne også skrive på mine nytårsfortsæt at jeg ville skrive mit lovede review af Suunto Ambit, men det får jeg mig nok aldrig taget mig sammen til – Hvis i har spørgsmål til uret er i velkomne til at sende en PM eller spørge her!

Nååer ja. Jeg skylder den historie med de kolde bade. Jeg har det seneste tid eksperimenteret med at tage kolde bade (Altså ikke "køligere" bade. Nej - Kolde! bade) i en 3-4 minutters tid, og så kun tage varme bade i ny og næ. Dette skyldes flere ting, til dels kvikker det mig op og til dels føler jeg at det styrker mig i at besejre dagen, udover det så (Tro det eller ej) så gør det mig også til et gladere menneske. Og dette vil jeg som sagt fortsætte med.

Godt Nytår!

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Løb

Type: Trail

Tid: 47 min

Avg. HR: 161

Tærren: Skov - Meget Kuperet

Dejlig tur, i en frisk skov. Dog blev der hurtigt mørkt, så det var heldigt jeg havde pandelampen med i rygsækken.

Udover det så har jeg fundet ud af at der åbner et Crossfit center i Silkeborg, de har åben hus på Lørdag, og der vil jeg helt sikkert være tilstede! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Styrketræning

Uge 3 - Dag 2

Opvarmning

Cykelturen ind til centret ca. 20 min. Og forskellige øvelser med kettlebells: windmills, TGU og swings.

Back Squat

Et par Goblet Squat med håndvægt som opvarmning.

3 x 5 @ 100 kg

Hip Thrusts

3 x 5 @ 70 kg

Good morning

4 x 8 @ 50 kg

Abwheel Rollouts

4 x 8 @ BW (På knæene)

Supersets

5 x 5

Chin Ups BW

Hammer Curls 19/19 kg

+ Diverse shrugs og udstrækning af baglår.

Deeejliiig tur i centret, fin energi!

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Rest, Udstrækning & Diverse foamrolling + mobility.

Jeg sov af lort i nat og knæ og ryg gjorde ondt, så jeg tog mig en fri dag. Dog lovede jeg mig selv at træningen i denne weekend består af løb (Forhåbentligt en længere tur omkring de 15k) og styrketræning. Og om muligt en tur i svømmehallen, selvom det ikke er sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Styrketræning

Uge 3 - Dag 3

Concept 2
500m: 1:48 min.
Skrå Bænkpres
8 @ 50 kg
3 x 8 @ 60 kg
Latterligt hårdt i forhold til hvor "let" det er - jeg vil køre skråt i en periode for til dels at blive stærkere i denne og til dels som variation.
Seated Rows
4 x 8 @ 85 kg
Dips
5 @ BW
5 @ 10 kg
5 @ 20 kg
5 @ 25 kg
8 @ BW
Pallof Press
Droppet.
Coretræning
Sidebro 2 x 60/60s - m. 2 benløft
Coreplank 2 x 70s
Rest imellem øvelserne var 20 stk mavebøjninger og 20s pause.
Dødløft
4 x 8 @ 110, 110, 120 & 110 kg
Der var stadig spændinger i ryggen idag, så der blev kørt let.
Planen var som tidligere nævnt at tage et smut forbi Silkeborg Crossfit til åbent hus, men dagen gik ikke lige op i en højere enhed, så jeg fik ikke nået at kikke ind. Men jeg vil se om der er tid til at booke en introtime her inden længe.
Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Styrketræning

Uge 4 - Dag 1

Opvarmning

Diverse Kettlebell øvelser og lidt C2-roning

Military Press

Et par lette opvarmningssæt.

3 x 5 @ 40 kg

Slap omgang...

Bent-Over Dumbell Rows

4 x 8 @ 36 kg

Til begge sider.

Pull-ups (Parrallel grip)

5 @ BW

5 @ 5 kg

5 @ 7.5 kg

5 @ 10 kg

8 @ BW

Supersets

4 x 8

Facepulls @ 42.5 blok

Hammer Curls 18/ 18 kg

Suitcase Deadlifts

3 x 5 @ 40 kg

Til begge sider.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Styrketræning

Uge 4 - Dag 2

Opvarmning

Lidt C2-Roning og kondicykel.

Back Squat

Et par meget lette Goblet Squats.

3 @ 90 kg

3 @ 100 kg

3 @ 105 kg

3 @ 95 kg

10 @ 80 kg

Skrå Bænkpres

2 x 8 @ 50 & 60 kg

2 x 5 @ 70 & 60 kg

Coretræning

Hurtig omgang med: Sidebro, TGU og Kettlebell Windmills.

Hurtig morgen tur i centret. Ca. 30 min. Hvor jeg kom lidt træt og fik rørt mine lemmer lidt. - Nu er jeg frisk.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Løb

Type: Intervaller

Distance:

2:00 min - Opvarmning

1000m - Interval (4:13 min)

2:30 min - Rest

1000m - Interval (4:59 min)

2:30 min - Rest

1000m - Interval (4:59 min)

2:30 min - Rest

1000m - Interval (5:14 min)

2:30 min - Rest

1000m - Interval (5:27 min)

2:00 min - Nedvarmning

Total Distance: 7.22 km

Gns. Hastighed: 5:08 min/km

Tærren: Asfalt

Fin løbetur.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Styrketræning

Uge 4 - Dag 3

Skrå Bænkpres

3 @ 50 kg

3 @ 60 kg

3 @ 70 kg

2 @ 80 kg*

1 @ 80 kg

2 x 5 @ 60 kg

* tæskede stangen op i stativet i 3 rep.

Seated Rows

4 x 8 @ 85 kg

Pallof Press

3 x 8 @ 35 blok

Hanging leg Raises

2 x 8 @ BW

Dødløft

3 x 5 @ 130, 140, 140 kg

Ryggen har det fint igen.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share