KRF: Log 2015


KRF
 Share

Recommended Posts

Ændring i styrkeprogram

Alle complexes er blevet slettet.

De gav for slemme DOMS/Negativ virkning på resten af styrkeprogrammet. Desuden blev kardio rigeligt dækket af mit løb.

På dage med ekstra overskud eller tid, vil der muligvis blive kørt et - Ellers trækker jeg et kort fra "Deck of death", når jeg engang får lavet sådan et! :happy:

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Hey man,

Held og lykke med dødskortene! Jeg overvejer lidt at hoppe med på den vogn... men han skal heller ikke have ALT for meget credit, ham Fameboy ;)

Jeg har været lidt tilbage i din log, og det er noget tid siden, at dine complexer er blevet brugt. Hvordan plejede du at køre dem, og kan der ikke skrues ned for vægt/intensitet så de kan beholdes i træningen?

De VL komplekser jeg har arbejdet med de sidste 2 uger har virkelig gjort noget for min teknik og smidighed - og i den forbindelse, endnu engang tak for programmet :)

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke med dødskortene! Jeg overvejer lidt at hoppe med på den vogn... men han skal heller ikke have ALT for meget credit, ham Fameboy ;)

Takker :bigsmile:

Jeg har været lidt tilbage i din log, og det er noget tid siden, at dine complexer er blevet brugt. Hvordan plejede du at køre dem, og kan der ikke skrues ned for vægt/intensitet så de kan beholdes i træningen?

De VL komplekser jeg har arbejdet med de sidste 2 uger har virkelig gjort noget for min teknik og smidighed - og i den forbindelse, endnu engang tak for programmet :)

Der er uden tvivl et kæmpe potentiale at hente i at køre complexes. Jeg har ekperimenteret lidt frem og tilbage og konklusionen er at rent styrkemæssigt, så giver de ikke noget for mig. Jeg kan bedst lide når jeg ikke er over en time i centret, ellers så svinder motivationen. Og jeg er også mere oplagt til løb, næste dag.

Men jeg har ikke kun negative ting om complexes, fordi de er uden tvivl et værktøj som kan bruges. Men som det står til nu, så siger jeg at de skal blive liggende i værktøjskassen!

... Og der er jo stadig chancer for at trække dem i blandt mine "dødskort"! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt :)

Det kan også være lidt en tidsrøver med de komplekser. Det er jo fx. 3 særskilte sæt, som hver i sær er ret lange sæt med de mange reps/øvelser. Jeg ser din tidspointe!

Ca. 1 time i centeret giver også den gode fornemmelse af, at man har været lige på og effektiv, og man er samtidig ikke totalt drænet..

Jeg ser frem til billeder i dødskorts tråden på forumet!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Løb

Type: CHI/Interval/CHI

Distance:

3000m - Løb

***

5 x

400m - Interval

1:30 min rest

***

2500m - Løb

Total Distance: 8.23km

Tid: 48min

Faktisk en fin tur, rent energi- & trænings-mæssigt. Dog blæste der ekstremt meget, næsten kun modvind... Så hastigheden var ikke helt så hurtig som jeg regnede med!

Det var så mit sidste løb inden jeg skal løbe 'Himmelbjergløbet' på søndag. Jeg løber 9.6km distancen.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Styrketræning

Uge 4 - Dag 3 // 1

Seated Rows

4 x 8 @ 80 kg

Pallof Press

4 x 8 @ 25 kg

Ring dips

5 x 5 @ BW

Kettlebell Snatches

5 x 5 @ 24 kg (Måske kun 4 sæt)

Til begge sider.

Bænkpres

5 @ 60 kg

3 @ 80 kg

3 @ 90 kg

3 @ 100 kg

1 @ 115 kg (Her trådte min spotter ind og hjalp med pegefingrene - På en god dag, havde den været der!)

... Mere nåede jeg ikke, så fik jeg lige pludseligt rigtigt travlt og måtte rende ud af centret!..

Jeg vil forsøge at nå de sidste sæt bænkpres (Uden flere spontane Max-forsøg!) og dødløft imorgen. Såfremt tiden er til det!

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Rest

Jeg nåede desværre ikke dødløft og bænkpres. Prøver at nå det på mandag.

I stedet for træning var dagen fyldt med god mad og lagkage, i anledning af fødselsdag.

Senere tog jeg ud til fødselsdag nr.2 og der stod på druk. Jeg vil skyde på en 12 - 15 genstande fordelt over aftenen.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Løb

Type: Himmelbjergløbet 9,6km

Distance: 9600m

Tid: 56:51min

Tærren: Skov - Meget kuperet.

Data: http://www.movescount.com/moves/move8321480

Okáy tur - Der var fin intensitet. Dog kunne forholdene være bedre med mere end 5-6 timers søvn og druk dagen før!

Næste lørdag, skal jeg løbe Aktiv Trænings Bakkechallenge i Silkeborg (10km). Så der er lidt omprogrammering i denne uge.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Styrketræning

Uge 4 - Dag 3 // 2

Bænkpres

5 x 3 @ 90 kg

Fin teknik, føltes lette.

Dødløft

3 x 5 @ 120 kg

Fokus på teknik.

Så blev det indhentet - Super!

3 x Bronzecirkel

Tid: 11:48min

Fokus på korrekt udførsel.

Jeg have fuldstændigt glemt rækkefølgen, og derfor brugte jeg lang tid på at tjekke på mobilen.

Reaktionsøvelserne var de eneste som ikke sad i skabet, der skal arbejdes meget på at køre dem ind rigtigt.

Med de to væsentlige fejl, er der nok meget at hente, jeg tænker en 2 minutter. I hvertfald 1min.

Og så lige en video, af en meget sej ældre herre:

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Svømning

Type: Bryst

Distance: 1000m (+/- 100m)

Tid: Ca. 30 minutter.

Kørt fuldstændigt ud i én - Super forbedring. Brystsvømningen er snart på et niveau, der er acceptabelt.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Styrketræning

Deload - Dag 1

Military Press

5 @ 40 kg

5 @ 45 kg

3 x 5 @ 42.5 kg

God teknik.

Bent-over Rows

8 @ 50 kg (Teknik)

4 x 8 @ 65 kg

Pull ups

5 x 5 @ BW

Strict - Uden "kip".

Supersets

4 x 8 @

Hammers Curls 16/16 kg

Facepulls 30 blok

Begge øvelser blev bevidst udført langsomt og med fokus på teknik.

Dødløft

3 x 5 @ 115 kg

Ren og skær deload.

Back Squat - Teknik

Efter at have læst 'Starting Strength' af Mark Rippetoe, så har jeg besluttet at forsøge mig med en anden position af stangen.

Umiddelbart virkede det rigtig godt - men jeg kørte ikke særlig tungt. På Fredag skal jeg squatte, der vil jeg gå lidt tungere.

Imorgen skal jeg ud at jogge en lille restitutionstur, for at løsne benene op.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Styrketræning

Deload - Dag 2

Back Squat

5 @ 70 kg

3 @ 90 kg*

2 x 5 @ 90 kg

5 @ 100 kg**

4+2 @ 100 kg (Clusterset (4+2))

* : Klemte min lynlås i shortsne - det gjorde naller, så jeg stoppede det sæt.

** : "Almindelig" placering på traps.

Good mornings

4 x 8 @ 45 kg

Abwheel Rollouts

4 x 8 @ BW (På knæene)

Chin ups

3 x 5 @ 12 kg

2 x 5 @ BW

Skulle egentligt kun have taget en 8kg kettlebell. Men jeg kom til at tage den forkerte.

Lunges

Droppet.

Fra næste uge; Efter løbet på lørdag, vil jeg putte disse ind i programmet igen, og starte meget let op.

Sidebro

2 x 30/30s

Udført med et par benløft i hvert sæt.

Og så gik det op for mig at jeg ikke havde hænderne over hovedet på et eneste tidspunkt under træning - så jeg manglede jo selve essensen i at løfte stål - Det skulle der gøres noget ved! så det blev til 3x3 lette stød med 45kg.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Løb

Type: Aktiv Træning - Bakke Challenge (Silkeborg) 2x5km

Distance: 10km

Tid: 58:08 min

Tærren: Skov - Meget kuperet.

Data: http://www.movescount.com/moves/move8447918

Fin oplevelse, faktisk et rigtigt godt løb at deltage i - Angående resultatet forbeholder jeg mig retten til at være slemt skuffet, jeg kunne godt mærke om morgenen at jeg bare havde én af de dage, og det gik virkeligt heller ikke som forventet. - Men gennemførte, det gjorde jeg!

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Styrketræning

Deload - Dag 3

Bænkpres

5 @ 70 kg

4 x 5 @ 82.5 kg

Seated Cable Rows

4 x 8 @ 72.5 blok

Pallof Press

4 x 8 @ 25 blok

Til begge sider.

Dips

5 @ 5 kg

5 @ 10 kg

2 x 5 @ 15 kg

Dødløft

3 x 5 @ 115 kg

Afslutning med lidt social-træning med min disko ven. Det blev til nogle Calf Raises og andet gøgl.

Det var så første cyklus af mit nye styrkeprogram. På kort sigt sker der ikke så mange ændringer, men der sker flere større strukturelle ændringer når vi nærmer os det nye år. Jeg har et par projekter i støbeskeen.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

@321

Jeg har kortene lidt tæt til kroppen, lige pt. De vil tids nok blive offentliggjort.

Men uden at røbe for meget, så er det ingen hemmelighed, at fokus vil blive flyttet mere væk fra styrketræningen, og dreje sig mere om løb/svømning/march/orientering. Jeg er blandt andet godt i gang med at lave et styrketræningsprogrammet, som kun kører 2 dage om ugen, så jeg skaffer mig selv den dag mere, til det der rent faktisk betyder noget fremadrettet. - Programmet smider jeg op imorgen, og håber på noget konstruktiv kritik! :laugh:

Jeg har bestilt tid ved lægen, der er lige nogle ting jeg skal have tjekket på bl.a. min albue og min ankel som også driller lidt, og forhåbentligt kan jeg tage det i opløbet!

Og så en video til folket:

http://player.vimeo.com/video/52677807

Det er knap 8 minutter, som i bestemt ikke vil være kede af at gå glip af!

Link to comment
Share on other sites

Styrkeprogram - Forår 2013

xm7983.jpg

Jeg lovede at smide det op for eventuelle kommentarer. - Fordi det ikke lige er imorgen at jeg påbegynder programmet, så bare fyr løs!.

Der manglede nogle kommentarer til enkelte øvelser: Planen er at skifte set/rep-range, hver uge, i øvelserne under A1 og B1. og Øvelserne under S bliver kørt som Supersets.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Svømning

Distance:

Bryst - 200m - Opvarmning

Crawl - 50m - "Sprint"

2 x Bryst - 300m - Tid: <10min

Crawl - 50m - "Sprint"

Bryst - 250m - Nedvarmning

Total Distance: 1150m

Total Tid: Ca. 35 minutter.

Fiiin tur, i hallen

Senere på aftenen blev det til:

Coreplank: 120s.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Styrketræning

Uge 1 - Dag 1

Military Press

3 @ 40 kg

3 @ 47.5 kg

3 @ 52.5 kg

3 @ 55 kg

3 x 3 @ 45 kg

Det gik fint - Fint pres igennem hele seancen.

Back Squat

3 x 5 @ 90 kg

Lav position i første sæt, høj i andet og tredje, jeg har problemer med at stangen glider ned, når jeg kører lavt. Det kan være at jeg lægger det helt på hylden.

Bent-over Rows

4 x 8 @ 60 kg

Pull ups

5, 6, 5, 6, 5 @ BW

Fokus lå på at holde spændet i lats. Har haft problemer med at "falde" ned hvis jeg tog hvile i bunden.

Supersets

4 x 8

Facepulls 40 blok

Hammercurls 16/16 kg

Jeg var ret uoplagt allerede fra start - så det blev ikke en særlig intensiv omgang. - Om ikke andet så er der jo snart revanche!

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Styrketræning

Uge 1 - Dag 2

Opvarmning

Bestående af 1km på trædemøllen (16 km/t). Og nogle lette legcurls og benpres. Det fik det værste snot ud af næsen, så jeg kunne blive klar på at løfte lidt.

Back Squat

5 @ 90 kg

5 @ 95 kg

3 x 3 @ 100 kg *

* = "KRIIRIRK" og det var de par shorts. - Jeg er glad for at jeg bruger underbukser. :blush:

Good mornings

4 x 8 @ 50 kg

Superset

5 x 5

Chin ups BW

Hammer Curls 18/18 kg

Abwheel Rollouts

4 x 8 @ BW

På knæene.

Forward Lunges

18 @ 32 kg

Stadig ikke god til knæene - Jeg tror jeg smider dem helt ud af programmet. Syntes heller ikke at de er specielt "sjove" at udføre.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share