Hylets cykellog


RuneR
 Share

Recommended Posts

Ville haft haft købt en ny jersey eller 2 i dag hos Heino, men fandt ikke lige nogen. Der var kun Trek Craft tøj som jeg lige hoppede i for at få en ide omkring størrelse, men valgte ikke at købe det. Til gengæld fik jeg shoppet et par handsker og en ny hjelm.

foto-6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde det sku! :pumpin:

Jeps, i dag var en stor dag. Jeg rundede 100km på en og samme tur (tillader jeg mig at kalde det, fyldte lige dunkene op hos en kammi, plus et par pauser for at drengene kunne pruste ud)

Jeg havde aftalt sidste søndag at vi skulle gentage succesen fra sidst og køre sammen. Jeg foreslog at vi nuppede Folehavevej fra søsiden (efter forslag fra Kermit) ellers var det et dejligt afslappede tempo, hvor jeg ”fik lov” at stikke på bakkerne og samle op på toppen, men synes helt sikkert mine 2 kumpaner var bedre kørende denne søndag end sidst, de havde dog ikke været afsted siden sidste søndag. Men det passede fint, jeg kaldte det bare intervaltræning på bakker. :happy:

Jeg havde aftalt med fruen/konen har aldrig rigtig fundet ud af hvad jeg skal kalde hende, synes det lyder forkert. Men hun ville gerne køre cyklen og jeg til Virum. Og så ville hun tage datteren og halvdelen af vejens børn, med til Ishøj strand bagefter. Grunden til hun kørte mig var fordi jeg havde en listig plan om at få flere km i benene på denne flotte søndag. Turen med drengene gav de 60km, og var super hyggeligt fik sludret om byggeprojekter og damer, som det skal være. :laugh:

Efter opfyldning af dunke gik turen mod Bilkakysten. Ikke så meget at fortælle om den tur andet end at det gik fint, og jeg timede det perfekt så jeg lige skulle tage en tur ned af Taastrup pave (aka Taastrup Hovedgade) for at runde de 100km. Må indrømme der kom et lille udbrud som jeg rundende 100km på garminen… En lille sejr for mig. Jeg fik da også nuppet en velfortjent øl som jeg slappede af derhjemme. Muuh på grillen og pølser og kartoffelposer i stanniol, life is good.

Hilsen en stolt Rune.

PS. Kan i huske jeres første 100km?

Skrmbillede2012-05-27kl205824.pngSkrmbillede2012-05-27kl211358.png

Skrmbillede2012-05-27kl211426.png

Link to comment
Share on other sites

Sådan! Trecifrede kilometertal, det kan vi lide! :clap:

Så kan kyniske sjæle og kolde hjerter komme og fortælle, at det bare er et tal. Men det er det ikke! Det er en milepæl :cooldance:

Min første, rigtig lange træningstur ligger så langt tilbage i yngre stenalder (Anker Jørgensen var statsminister!), at jeg ikke kan huske den. Men jeg er sikker på, at jeg har været pavestolt. Dengang var det så noget med at sidde med en passer på et landkort og måle kilometerne ud :4disguise:

Keep on truckin'!

Link to comment
Share on other sites

Øvs er sendt til time out.

Har monster ondt i ryggen, det er ellers lang tid siden den lange ryg har givet mig problemer, før jeg begyndte at træne var det en tilbagevendende begivenhed ca hver 6 mdr. Men der har ikke været noget ellers de sidste 1 1/2 år. Og så kom det snigende, og ikke som normalt hvor jeg kan mærke den låser op.

Well håber jeg kan overskue en lille gå tur i morgen. I stedet for at kravle rundt.

Bæ bæ bæ

Link to comment
Share on other sites

Efter nogle dage med voldsom ondt i ryggen. Er det langsom blevet bedre de sidste par dage. Har nu ikke smerter konstant mere end træt ryg.

Men its all good for i morgen tidlig hopper jeg på flyveren og flyver ned til dette...

2255097288_1797983b5d.jpg

Mallorca, behøver jeg at fortælle jeg glæder mig helt vildt! Er dog en anelse nervøs hvordan ryggen tager det på en fremmed cykel. Men en oplevelse det bliver det.

forvent radio tavshed. Men jeg lover at tage nogle dejlige billeder, og skrive ned om mine forhåbenlige dejlige oplevelser.

Link to comment
Share on other sites

Cap de formentor besteget, puh det holdt hårdt. Men lige så smukt som på billedet. Underlig nok var appetitten fuldstændig væk da jeg kom retur på hotellet. Og havde kun 1 1/2 liter vand med. Den ene med 2 zero tabs. Desværre tog de ikke kort på toppen. Ben og ryg i topform dagen efter. Men de 70 km som det blev til tog længere tid end normalt derhjemme. Det var en oplevelse at køre bjerge for første gang, og skal ikke være bleg og sige det ikke er mit favorit terræn. Ville ønske at der var 15 kg mindre at slæbe over, dog måtte der gerne være 10 kg ben muskler mere. Leje cyklen passer okay. Den vejer vel et par kg mere end min egen. Jeg har efterhånden løftet på en del cykler og må sku sige at den Canyon alufræser jeg har, den er sku helt okay taget størrelse og alu i betragtning.

Nå slut her fra poolkanten.

Link to comment
Share on other sites

Er blevet til 2 eftermiddagsture mere af ca 70 km hver, sød øst over uden bjerge, men helt sjællandsk fladt vil jeg nu ikke kalde det. Er nogle pænt lede stigninger som har 3-4km længde. Var gennem en by med små smalle gader med virkelig lede % ikke så lange med lokal befolkning ryster på hovedet af en. Man ser virkelig

Mange som triller rundt på cykel dog mest i byerne, og der bliver 8 ud af 10 gange hilst pænt til hinanden. Jeg har en plan om at tage "kongeetapen" i morgen. Hvis altså maven kan holde på mad og væske, hvilket den har lidt problemer med.

Link to comment
Share on other sites

Cap De Formentor

Ævs for dulan en tur! Første gang jeg smagte blod i lang tid.

Jeg i forvejen hentet min cykel 115€ for 5 dage, en Cube AGREE AL i str 64 med 3 klinger (52, 39 og 30) 12-27 bagpå lejet hos bicycle-holidays.com også kendt som Hürzeler som må sige at være cykelbaron dernede.

Og det fungerer rigtigt fint, kommer ind af døren viser min forhånds reservation og så henter gutten, sød behagelig og ikke påtrængende ellers cykel spørger lidt ind til hvad jeg cykel på derhjemme. Spørger til pedaler (Look Keo, overvejer at skifte til speedplay pga mere flow og klikke i fra begge siden :happy: ) og så ellers op på et lille podie af med sandalos og så PUUF så får man lige en stang op i klokkerne, selvfølgelig med måde. Men smart måde lige at måle skridtlængde og saddelhøjde. Han spurgte også hvad jeg havde af saddelhøjde derhjemme.

Så tager det manden 5 min at indstille og klargøre, skrue pedaler i osv. Og så får man en slange incl dækjern i en lille taske. Og så er man klar til at komme ud af døren. På med sko og hjelm og 4km. hjem til hotellet og poolen og bade. Turist style.

Et par timer senere efter lidt let frokost er jeg klar, havde godt kigget lidt på denne tur og tænkt den var fin at starte ud med, da den ikke var alt for lang ( Rune havde ikke lige tjekket højdemeter )

Men nordpå finder ruten som jeg hjemmefra havde lagt i Garminen. Og den starter fladt og hurtigt ud af strandvejen, med omkring 100 kites på stranden er det et smukt syn! Op til Pollenca, og videre ude af byen starter den første stigning ca. 4 km. Puuh jeg får hurtigt pulsen op. Faktisk så høj som den aldrig har været før 194, Buum Rune eksploderede. Og jeg bliver nød til at pause den da der er blod, svimmelhed og stjerner som danser. Turen videre op bliver tager på mindste klinge og det man kan betegne som en høj kadance. Oppe på toppen holder jeg lille pause og nyder min første bjerg sejer. Jeg er klar over at hvad jeg kommer op/ned af på vej ud mod fyrtårnet skal jeg lige doble. Og på dette tidspunkt er jeg pænt brændt. Men jeg hader bare at give op, så jeg ruller ned af bjerget, som jeg på forhånd havde været lidt nervøs for. Men faktisk går nedkørslen bedre end forventet. Tænker hele vejen ned at dette er ikke et løb. Men en udfordring til mig selv, og jeg gerne vil hel tilbage til familien.

foto-10.jpgfoto-12.jpg

Turen videre ud mod fyrtårnet, fortsætter med en stigning mere, men knap så hidsig og med lidt nedkørsel ind imellem. Så den var klart nemmere. Imellem er der et flat stykke på knap 10km som jeg husker det. Varmt og med brægende geder med klokker om halsen som bimler/bamler, hyggeligt! og det er noget som huskede mig på også at nyde at jeg var i dette pragtfulde cykelterræn.

Jeg når omsider fyrtårnet, de sidste hårnålesving var de stejleste men når der var publikum på, bed de ikke så hårdt. Og der kom flere opmuntrende bemærkninger og anerkendende blikke, så jeg har nok alligevel set lidende ud.

foto-13.jpg

Så var jeg gerne ville have købt en is, og noget vand til at fylde dunkene med, for de 1 ½ liter var næsten væk. Men desværre tog de ikke plastik, så jeg måtte klare mig med det jeg havde tilbage i den varme ca 25 grader. Øvs men bliver ca en ½ time ved fyrtårnet, får snappet lidt foto med mobilen. Og nikker til de 5 andre cyklende tosser som sidder og drikker en stor fadøl (tyskere) http://<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/eeSYe7plkDU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Turen hjemover kender i, hvis i har læst med så langt ;) så den bliver som ud. På nær næsten intet vand. Jeg er dog en tosse og glemmer at starte garminen og opdager det først da den bibber og spørger om den skal slukke. NEJ for fanden..

Hjemme igen, op på værelset hovedet ind i køleskabet og ud med 1 ½ liter vand… kluk kluk kluk… Klokken er efterhånden spisetid så ned at fylde op, men så kort tid efter en hård tur og med dunken fyldt med vand bliver det ikke meget føde indenbords.

Kolde facts:

Skrmbillede2012-06-16kl194206.png

Link to comment
Share on other sites

Tour de Jernhest

Sara min datter, havde spottet en hest da vi første gang kørte igennem byen Alcudia hvor vi boede. Og da hun havde plaget tilstrækkelig mange gange og da det nu er ferie fik hun sin vilje. Blev til 4 km på jernhesten. Med et imponerede snit!

BUM :4trumpet:

IMG_5832.jpg

Skrmbillede2012-06-16kl203138.png

Link to comment
Share on other sites

Er kommet lidt bagud med logningen :4whip:

Har 2 ture mere fra Mallorca som jeg gerne vil have logget

En eftermiddagstur, som var en dejlig tur som startede langs vandet, for derefter at svinge ind i landet, og lidt terræn. Ikke det store at fortælle fra denne tur andet end jeg nød at køre, og have lidt frirum fra turisterne og pool/strand området.

Jeg må ”indrømme” at min cykling er ret terapeutisk for mig, jeg slapper af og tømmer hovedet. Tænker på andet end arbejde familie osv osv. Så for mig er det nødvendig at have disse frirum, for at bare være nogenlunde vel afbalanceret i dagligdagen. :ninja:

Nå tilbage til turen. Der var lidt bakker ikke som i bjerge, men som helt sikkert var længere end de sjællandske bakker. Ellers var mit mål en kirke i byen Arta. Og for pokker nogle dejlige smalle og stejle gader i den by, havde lært af lektien fra sidste tur så har lidt euro med så jeg kunne købe en is og få fyldt 1½ liter i dunkene. På retur mod Alcudia glemmer jeg så lige igen at starte computeren.. DOOH

Facts:

AlcudiaArta.jpg

foto2-1.jpg

foto7.jpg

Edited by RuneR
Link to comment
Share on other sites

Den lange Mallorca tur / Sting like a bee

Havde på forhånd bestemt mig for hjemmefra at jeg ville have en 100+ tur på Mallorca, for at have en lang (for mig) tur mere i benene før Ritter Classic. Så på dagen hvor jeg skulle aflevere cyklen tilbage igen, tog jeg af sted efter morgenmaden. Turen var planlagt så jeg kunne nå Inca nogenlunde samtidig med familie (som tog på marked i byen) skulle have frokost, så vi ville hooke op til lidt mad. Vi blev klogere. Jeg startede med at køre mod Pollenca forbi de mange kites. For at svinge ind i landet, mod Pollensa.

Så startede ellers de super flotte cykelstier, det er så fantastisk en cykel ø det er! Der er de flotteste 4m brede med god belægning stier hvor kun de lokale som har huse ud til stien kører i deres bil. Tog mig selv i at sidde og tænke nøøøj, og samtidig synge lidt højt for mig selv. :music: Små rullende bakker, lige stejle/lange nok til man lige kan give den gas stående op af. I ved sikkert lige hvad jeg mener.

Efter ca 50km når jeg Inca, og griber mobilen for at sms mig til en frokostaftale. Men efter lidt ventetid fra den anden ende. Og flere forgæves forsøg på at koordinere et spisested, og lidt trillen efter hvad jeg troede var et sted. Opgiver jeg at finde dem, jeg ondulerer de 2 medbragte bananer fra morgen buffeten, og det var den frokost. Får også fyldt flaskerne igen. Og triller videre på turen mod Sencelles, derfra mod Sineu hvor jeg ca runder 70km. Det er varmt, meget varmt så fylder flaskerne igen i Sinau. Tror jeg sammenlagt fik drukket 5liter væske på denne tur, sikkert svedt noget mere.

På vej ud af Sineu tror jeg det var, var en lille bakke Geels længde lidt stejlere som jeg fræser ned af, og som jeg kører stærkest, mærker jeg et lille ”slag” ved sammensvejsning ben/hofte, og sekundet efter et stik. Er ikke i tvivl om at jeg er blevet stukket af noget med en brod. Men med ca 60km/t begynder jeg ikke at fægte med arme, kigge andre stedet end på vejen. Så jeg bider tænderne sammen og kører bakken færdig. Bremser op og kigger end, og ser en monster bi (brun/sort fætter) som sidder og spræller i lycraen på buksen, får den knipset væk og fortsætter (heldigvis er jeg ikke allergisk for bier) og smerten fortager sig hurtigt. Jeg har dog stadig her 1 uge senere en stor rød lidt hævet plet fra stikket, og det har kløet som end i helvede.

Tilbage til turen, jeg er på vej hjemad, og ikke meget at berette ud over at på nogle af sidste km bliver kørt på en vej som bliver brugt til transport til et elværk, og der ligger kul slagger (lignede det for mig) i vejkanten. Så der kunne jeg have valgt en smukkere rute. Men jeg får rundet til 100km og er tilfreds med turen.

Facts:

2w2hv0g.jpg

5djcz4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bike & Run med arbejdet.

Vi havde meldt os til Bike & Run arrangement ved Valbyhallen i går, så i lørdags var jeg lige en smut ude at rulle og tænke jeg skal da lige forbi at prøvekøre ruten. Så jeg kendte ruten vi skulle køre i går

Bike & Run er et firma event, under dansk firmaidræts forbund. Så spredningen er stor af deltagere. Der var lige fra løbere i bedstemor sokker til triatleten som hoppede i skoene der var klikket i på cyklen. Vores hold bestod som af alle hold af 3 løbere og 2 på cykel. Løb 5km, cykling 13,5km. Vores hold var et mix hold. 4 gutter og en pige.

Vores mål var at holde den under 2 timer, hvilket vi gjorde! Det var en god oplevelse vi arbejdede sammen som et hold, hjalp hinanden med chip, holdt cyklen osv. Og ikke mindst heppede hinanden over stregen. Jeg skulle i ilden som cykel nr2 (deltager 4) Så jeg fik info af vores cykelpige som cyklende som nr 2, ruten havde en del sving og gik igennem noget kollonihave område. Godt med sidevind ude på det lige stykke osv osv.

Vores cykelpige en tough pige som løber og cykler meget, mere end mig. Så mit mål var sådan set at prøve at matche hende. Det gjorde jeg næsten hun slog mig dog med 17 sekunder. Men det var helt sikkert den spasser som kørte med kassevogn på kollonihave vejen, så jeg ikke kunne komme forbi :blahblah: . Vores tid holdt, og vi fik en pæn 3 plads for mix gruppen, og dermed et orange badehåndklæde. YES! :4smartass:

En rigtig hyggelig eftermiddag som blev afsluttet med en bagel og et glas rødvin!

facts:

mrqw61.jpg

1fzh48.jpg

Link to comment
Share on other sites

Var ovre at hente min startpakke til Ritter Classic i dag efter arbejdet. På søndag, glæder mig rigtig meget, lidt spændt da jeg har læst så meget om de styrt i de store motions klassikere.

Lidt nedtur, havde bestilt en trøje i XXL, den sad så oppe omkring navlen :blush: Så det bliver en XXXL og den er IKKE for lang heller, den passer ellers fint snygt om overkroppen.

Nogle gange er det dæller edme nedtur at være et højt hyl.

PS. jeg kører ikke i den ritter classic trøje alligevel, den bliver degraderet til en spinning trøje til vinter. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

”race” beretning.

Jeg havde op til løbet, den sidste uges tid spammet dmi.dk for at se at der skulle blive byttet rundt på lørdag og søndag, for vejret var da glimrende til Sankt hans. Men desværre søndag blev ved med at være den dag hvor det skulle regne/sile ned hele dagen. Nå nu havde jeg købt og betalt og hentet startpakke, hvad betyder så lidt vand.

Morgenmaden blev til hjemmelavet burgerbolle med nutella (burgerbollerne var fra Sankt hans menuen) plus lidt havregrød. Så var bunden ligesom lagt. Jeg trak den så meget i ørene som muligt med at fragte mig over til City2, så jeg var der vel en ½ time før start 12.15 trillede lidt rundt på parkeringspladsen. Og fandt så ellers min startbås (startnr 101) så jeg havde plads i første startbås. Og jeg fik dermed lidt stjernedrys. Lars Bom, Paw Henriksen og borgmester Michael Ziegler.

Starten går, og der bliver klikket i pedalerne. Hustru og datter står ved målstregen og vinker, det giver altid lidt ekstra. De første 25 km er lidt nervøse der bliver råbt meget, bremset osv. Og vi stopper helt lidt senere, og står og venter en 5 mins tid. Kører forbi en motorcykel betjent som ligger i græsset. Det var det første styrt. Håber han er okay, regnen siler og ud af ring4 er der pludselig en som råber - kom så Rune, når lige at stikke en lab i vejret og råbe tak! Troede det var en kammerat, men viste sig at det var en arbejds kollega J

Har lidt problemer med mine solbriller (alm. Ray-Ban ting) der sidder dråber, prøver at tørre væk men det bliver bare en hinde. Så dropper briller helt. Frem mod depot (ca 88km) oplever jeg ikke flere styrt tæt på, dog bliver der kørt elastik kørsel en del. Får spist et par medbragte müslibarer og drukket en dunk. Ved depot nupper jeg en banan og et æble og så ellers af sted igen. Havde på forhånd ingen planer overhovedet om at prøve at komme af sted med favoritterne, så fandt en gruppe relativt hurtigt efter depot hvor jeg kunne hænge på. Ved omkring de 100km kan jeg mærke min lænd og nakke begynder at brokke sig. Vi krydser Frederikssundsvej og ind på Hovevej, der er et skarpt højresving. Og lige der er der så en som ryger på røven kurer hen af asfalten, han tager heldigvis ikke nogen med. Stopper op og spørger om han er okay, hvilket han heldigvis er. Så spurter efter gruppen op af bakken.

På de sidste km er jeg træt, våd og ønsker bare at komme i mål. Men dramatikken er endnu ikke forsvundet, for 1½ km før mål er der en som kommer for tæt på noget midter helle værk og ligger sig ned ind over. Heldigvis kommer der 5 sek. efter en bil som nogle hjemmeværns folk, så jeg triller glad, våd og kold over målstregen. Vender cyklen med det samme, vil bare hjem og af med klunset og have et langt varmt bad.

Link to comment
Share on other sites

Yes var ude hos mine 2 cykel buddies her til aften. Og vi aftalte en tur til Hallandsåsen nu på lørdag, bliver sjawt.

Vi har aftalt omkring 80km, nogen som kender til gode ruter, og evt guldkorn som er gode hinsidans?

Fik også svunget dankortet i dag, en Thule fætter med plads til 3 cykler til mont. på krog, i ved sådan en model hvor cyklerne står, ikke hænger. Og som man kan køre til Tyskland med.

Link to comment
Share on other sites

Ej, svin - glæd dig!!!

Hvis I er til små stejle sataner mere end lange bakker med knap så mange procenter i, så må I ikke misse Hundebakken og Terravägan.

Climbs.dk har et spor men kun på 61km og uden hundebakken :4slap:

men kan ikke forstille mig at der ikke ligger flere gps-spor derude - der er jo næsten flere danske cykeltosser end svenske beboere på vejene, deroppe.

Link to comment
Share on other sites

Ej, svin - glæd dig!!!

Hvis I er til små stejle sataner mere end lange bakker med knap så mange procenter i, så må I ikke misse Hundebakken og Terravägan.

Climbs.dk har et spor men kun på 61km og uden hundebakken :4slap:

men kan ikke forstille mig at der ikke ligger flere gps-spor derude - der er jo næsten flere danske cykeltosser end svenske beboere på vejene, deroppe.

Kigger på feltet og ser om jeg ikke kan finde nogle, jeg er nok mest til korte stjejle bakker, de sjoveste. De andre lider jeg bare på :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share