Hylets cykellog


RuneR
 Share

Recommended Posts

Ikke meget jeg har fået cyklet her i påsken. Der har dog været gang i 3 påskefrokoster, så masser af lækker mad/drikke.

Jeg er så også løbet ind i en omgang snue, så løbende højrød næse. newtongue.gif

I dag havde jeg sendt datter/kone afsted i biffen. Så jeg hjemme kunne have lidt alene tid med Paris Roubaix, super sejt kørt af Tombike.gif

Af motion er det blevet til samling af ny sofa, lidt have arbejde, et par gåture og en tur på affaldstationen. kickass.gif

Men det er vist alt sammen okay, da jeg desværre stadigvæk kan mærke mit knæ hvis jeg går ned i knæ. Jeg tror jeg vil hoppe en tur i FW og prøve lidt på cross traineren og se hvordan det føles. cooldance.gif

Jeg er så startet med at spise en spiseskefuld levertran hver dag, hvilket giver flashbacks til barndommen, da min far "tvang" os børn til at spise det, og nu spiser man det frivilligt. rofl2.gifmen det skulle være såååå sundt, og være godt for inflammation. Nok ikke når den er opstået, mere forebyggende.

Link to comment
Share on other sites

Stadigvæk ikke været på cyklen newtongue.gif

Har været i FW og Crosse den ca 45min i tirsdag. Er ikke blevet til mere da arbejdet har "krævet" at jeg var i Jylland, nærmere betegnet omkring Slet (Aarhus) jeg tager gerne toget derover og står af i Skanderborg og nupper en vogn. For pokker der er jo ligefrem bakker i det område.

Knæet kan jeg stadigvæk mærke, og det er alligevel på tirsdag 2 uger siden jeg pressede det. I det daglige mærker jeg det ikke, men kan provokere det ved at løfte benet op i 90grader og holde det der. Eller en kontorstol (med dårlige hjul) og hive sig frem til skrivebordet 4george.gif

Kan ikke rigtig finde ud af med mig selv om jeg skal give det mere ro, sæsonen er ung og vil gerne være det kvit og vil ikke presse på for at rive op i det. Og det så tager længere tid igen...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hejsa

Der har været meget stille i min log. Men har simpelthen ikke haft en disse at logge ud over frustrationer, på grund at det lorte knæ. Men efter knap 3 uger, så lavede jeg i søndags en blid opstart på hele 12 km. Jeg tog bare cyklen og kørte mod Roskildevej. Super kedelig rute men var heller ikke oplevelse jeg var interesseret i, men en mærken efter hvordan knæet opførte sig. Jeg ville nok have fortsat lidt mere, men der dukkede nogle meget saftige skyer op. Og vendte derfor om inden jeg var blevet varm.

Men det var en god oplevelse, knæet gav mig ikke smerter. En lettere ømhed var der dog efter jeg kom hjem og det begyndte at hagle lige som jeg kom ind af døren.

Mandag havde jeg fri, jeg skulle lige brænde den sidste feriedag af, og da jeg i Odense med noget arbejde de næste mange dage blev det til mandagen.

Mandag morgen skinnede solen flot, så jeg valgte at trille mig en tur igen, jeg ville egentlig gerne have været på en længere tur men valgte at starte stille og roligt op efter min pause. Men tanken om ikke at presse citronen trillede jeg af sted, Valgte igen en rute som jeg kan så jeg ikke skulle tænkte over ruten, men bare føle hvordan det føltes. YAY det føltes rigtigt godt, det er som om at knæet faktisk har kunnet lide at arbejde igen. Og jeg kunne heller ikke lade være med at give den okay gas, og landede for mig også en okay gennemsnit km/t tid.

Nu sidder jeg og tænker det må være tid til at komme ind i min trænings rytme igen, og give den Taastrup Motionscykling et skud.

Trille tur søndag

kn.jpg

28km mandags tur

28km.jpg

Link to comment
Share on other sites

TIK Debut

I dag var så dagen, hvor jeg havde min debut hos TIK ( Taastrup Cykelmotion ) Det var i hovedtræk en god oplevelse, vi var 2 nye. En pige og så mig.

Der var et flot fremmøde kl. 9.00 da vi tog afsted, jeg vil skyde på omkring 35 måske 40. Jeg havde på forhånd tænkt at jeg skulle med det langsomme hold, hvis vi ellers blev delt op i flere hold. Jeg har ikke meget gruppe erfaring så tænkte det nok var bedst, også for at lure tempoet og så hvor jeg passer bedst ind. Jeg tog med hold P, som en vittig gæv gut sagde P for Pro eller Pensionist, vælg selv. :pumpin: De var søde og tog vældig fint imod mig, og jeg følte mig straks velkommen. Jeg kendte et par af dem fra mine spinning timer oppe i Fitness World. Selve turen gik fint, begge hold fulgtes de første 10km.

Jeg kunne fint følge med. Det var adstadig tempo, og der var ikke indlagt nogle spurter, det savnede jeg. Jeg blev flere gange under turen spurgt hvad jeg synes om det, joo tak det er lidt nyt for mig at køre i gruppe svarede jeg. Der var ikke den store struktur i gruppen 1-2-3 side om side, en guide i fronten. Og som blev der hele turen stort set. Ingen skiftende føringer. Jeg havde Gregers tur med dem i baghovedet, og ja det er ustruktureret :ninja: Skal ikke sige hvordan den hurtige gruppe kører, spurgte til deres niveau og blev fortalt de ligger med 30+ km/t

Men jeg føler bestemt at med mit niveau at jeg fik noget ud af det. Der var okay med km. på min form taget i betragtning. Og det er det som jeg egentlig søger lige PT, km km km.

Er sådan set lidt ligeglad med gennemsnit lige nu, efter min pause har jeg bare behov for at få en kontinuitet ind i min træning, med masser af km. Så det er ikke sidste gang jeg cykler med dem. Det er også så dejlig nemt, mødested ligger under 1 km. fra hvor jeg bor. :smilerock:

Desværre stoppede min kadance dimmer med at virke efter 30km, det skal jeg lige have pillet ved. Tror at den strip som den sidder fast med på pedalarm har skubbet sig lidt.

Dejlig at ikke skulle tage stilling til om jeg skulle dreje til højre eller venstre, og bare følge med gruppen. Lækre veje og godt med bakker, som jeg alligevel fik skubbet mine knap 100 kg over som en af de første.

knap 58km med en 25km/t - kan mærke min lænd. Ben og ikke mindst KNÆ tog det i "stiv arm" :4trumpet:

Tror et par ture med P'erne og jeg vil prøve med de hurtige. Tiden må vise :blahblah:

Skrmbillede2012-04-29kl152753.pngSkrmbillede2012-04-29kl152641.png

Link to comment
Share on other sites

En lille hyggetur på ca 40km blev det til i dag, vejret var simpelthen for smukt og dejligt til at jeg kunne lade være. Så da jeg var kommet hjem fra job. Og hentet avlet, og fruen også var kommet hjem (meget som liiige skal passe sammen), iførte jeg mig de korte rør og en langærmet trøje. Så var det eller dømt behårede alterlys på Bilka kysten! :cheer: Ja jeg er en af dem som stadig har hår på benene, tiden må vise om jeg føler de skal væk :blahblah:

Stille og rolig dejlig tur, med plads til en Magnum Classic is :icecream: i Vindinge. Fandt en kasse i solen og sad og nød solen i de 5 min det tog mig at kværne den is. Og så ellers af sted igen.

Ellers ikke det store at sige om den tur, andet end at der kom en pisse irriterende tik tik tik lyd som fulgte kadance, fandt ud af at det var dimmer på kædestræber (hedder den det?) som gik på pedalarmen. Fik den flyttet, så jeg slap for lyden. Hader lyde som ikke skal være der!

Skrmbillede2012-04-30kl202304.png

Link to comment
Share on other sites

Livet er smukt!

Ja sådan en forårsmorgen fuglene pipper. Og duggen har taget det værste pollen i luften der er det sku skønt at sidde på cykel for at transportere sig på job.

Så det er hvad det blev til i dag. 2x19km transport cykling ud af autostradaen (Roskildevej)

I morgen kl 9.00 dut har jeg en plan om at trille en tur med TIK. Glæder mig allerede. Knæet arter sig, eneste bekymring er min røv :crybaby:

Skrmbillede2012-05-03kl195836.png

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Fredag blev desværre ikke til noget da familien følte de skulle forstyrre mine planer. Men der blev der guffet hveder til den store guldmedalje. Men så var jeg også loadet til om søndagen bildte jeg mig selv ind. dog fik jeg cyklet lidt med avlet på den "gamle" citybike. Kæft det er god træning at få den cykel op i fart med 18kg vægt på bagsmækken! :pumpin:

Men søndag var jeg af sted med TIK, super tur hvor jeg følte overskud og sad og havde samtale med mig selv, om jeg lige skulle have flere km i benene sidst på turen, hvilket jeg dog alligevel valgte fra. Men op nord med os, og vi delte ret hurtigt da der var en som havde et punktering ret så tidligt.

Lå og hyggede mig midt i feltet og havde gode ben. Og kørte fint op af de bakker der ligger omkring Buresø, super fedt sted! Helt sikkert det bedste område jeg endnu har ligget og cyklet i til dato. Lå blandt de første over toppene, selv med mine knap 100kg. Så det fortalte at der helt sikkert er fremgang. Nu skal jeg bare smide lidt flere kg… :4whip:

Jeg fik lige en reprimande af en af de andre omkring lige at se mig tilbage når jeg trak ud for at give gas. Hvilket jeg dog synes jeg gør ellers, men kan være at det glippede i kampens hede. Dog lagde jeg mærke til at han også trak ud flere gange uden at kigge. Men ja føler jeg bliver bedre og bedre til at køre i gruppe, og suger til mig. Og synes det var fedt at få en kommentar med på vejen, ellers ved jeg for dælan ikke hvad jeg kan gøre bedre. :blush:

Min nakke og lænd var meget bedre og slet ikke så øm som sidst, ben/knæ opfører sig perfekt.

Lige nu glæder jeg mig til at jeg får lidt nyt tøj ind af døren. Har bestilt lidt mere Sportful en Bodyfit Pro Windstopper Jacket, og en jersey. Dog uden Saxobank reklamer. Wiggle havde noget rabat, og så foretrækker jeg det uden reklamer.

56km.jpg

Link to comment
Share on other sites

En halv pelikan

Jeg var afsted i fredags, havde haft en super oplevelse sidst oppe omkring Burresø, liiige når man kører derind syd fra. En stejl bakke som jeg gerne ville have et gensyn med. Så selvom det blæste en halv pelikan tog jeg afsted efter jeg havde kigget på radar billedet. Det så ud som det ville holde tørvejr.

Vinden stod direkte fra vest af, så jeg havde en grum sidevind det meste af tiden, og da jeg kørte nord/syd tur var det begrænset med den direkte med/mod vind, dog var der stykker, hvor jeg helt sikkert synes bedst om medvind. Husker jeg læste et sted, kan ikke lige huske hvor at vinden er Danmarks svar på bjerge.

Den skål salat jeg havde fået til frokost på arbejdet var væk, så jeg nuppede en hjemmebagt kanelsnurrer som konen havde bagt, nam nam. :flowers:

Ud af Taastrup stille og roligt. Turen gik fint, mødte ikke mange på denne blæsende dag men dem jeg mødte fik et vink med. Jeg havde lagt ruten ind i Garminen så det gik fint med at finde den lille stejle satan igen, fy for pyffer den er led. Men den fik fuld skrue op af. Da jeg kommer op langs Burresø ser det ud til at der vil komme en skylle. Men heldigvis holder det tørt, havde ingen regnjakke med.

Vel hjemme igen. Min lænd og nakke er øm, men efter 10min af cyklen føles den ikke træt mere. Så jeg tænker jeg må i gang med nogle øvelser for at styrke lænd og nakke. Nogen som har øvelser til dette?

Postmanden havde lagt en seddel i postkassen, om at der var pakke fra wiggle, havde bestilt en jersey og en langærmet windbreaker thingy. Så her lørdag formiddag var jeg en smut på posthuset. Troede ellers jeg havde fundet ”mit” mærke (Sportful) men selv XXXL i trøjer er sku for kort til mig, længde på ærmer og maven kan sagtens være der. Retur med det, og så tror jeg at jeg forsøger mig mærket Gore. Håber de har lidt længde, så baglommerne ikke sidder i nakken.

Rapsmarkerne står så smukt for tiden, nogle kan ikke lide duften. Men jeg synes nu den er ganske okay

foto-4.jpg

Skrmbillede2012-05-12kl123747.png

Link to comment
Share on other sites

Den bakke op mod Burresø er en grum satan. Det underlige er klart når man er færdig med bakken, så er man i et sommerhus område :bigsmile:

Mht. tøj, så kunne det være du også skulle kigge på Craft. Det er trods alt et svensk mærke, og de har lidt mere forstand på nordiske størrelser end Sportful som er italiensk.

Link to comment
Share on other sites

Den bakke op mod Burresø er en grum satan. Det underlige er klart når man er færdig med bakken, så er man i et sommerhus område :bigsmile:

Mht. tøj, så kunne det være du også skulle kigge på Craft. Det er trods alt et svensk mærke, og de har lidt mere forstand på nordiske størrelser end Sportful som er italiensk.

Det var faktisk Craft jeg tænkte på. Will do

Link to comment
Share on other sites

Morsdag :flowers:

Man bliver vel aldrig for gammel til at være mors dreng :4disguise: Og da mine søstre havde været så søde at sørge for at indkøbe blomster og bage brød til morgenmaden havde jeg kun mig selv at tænke på

Havde dog min søde familie med også som sørgede for skiftetøj.

Så afsted med mig, jeg havde en plan om at tage begge veje, men havde garderet mig og smidt cykelholder og rørskåle i bilen. Hvis nu jeg synes det ville blive for meget. Det blev det heldigvis ikke.

Selve turen blev først en transporttur til Roskilde og gennem byen og mod Svogerslev. Derfra er det en smukt og dejlig rute, og især bakken ved Gevninge står tilbage som turens højdepunkt. Det var fedt at "brøle" op af mens hjul/dæk sang så smukt! Og jeg nåede lige at sætte 2 gutter op af den :pumpin:

Vel ankommet til Skibby blev der indtaget nybagt brød med hjemmelavet marmelade (med et stænk rom!) lyder mystisk men smager faktisk okay, mutti blev fejret på behørig vis :4trumpet: Og det blev til et par hyggelige timer med familien.

Men benene var klar på mere så jeg lod cykelstativ blive i bilen og hoppede i dresset, ja jeg kører nu stadig i lange bukser for tiden. Må så at få købt et par løse rør. Turen hjem samme rute, bare i mere solskin.

Det blev til omkring 80km i dag. Og tjek lige min km/t gennemsnit på vej hjem ( er lidt stolt ) :4boxing:

pulsen viser dog også en okay gasgivning. Var okay flyvende på rom!

Skrmbillede2012-05-13kl190819.png

Link to comment
Share on other sites

Tur i det nordsjællandske

En kammerat har gennem sit arbejde blevet tilbudt en til Italien gennem sit arbejde for at cykle. Han har s været ude hos Heino og købe sig en cykel. Da hans tur ligger til september har han lidt til tid at få kilometer i benene og fået trimmet dunken. :happy:

En anden kammerat har cyklet en del, men ikke så meget de sidste par år, pga. en ph.D og 2 småbørn.

Men nu sku det være, så vi havde aftalt at mødes kl 9 søndag morgen for en tur på deres præmisser. Det var fantastisk cykelvejr omkring de 20 grader om morgenen, og næsten ingen vind. Så det kunne sku ikke være bedre. Starten gik i Virum og vi nuppede lige Geels til at start, benene var gode.

Kongevejen og til Stumpedyssevej, og så ellers øst på Isterødvej, syd på af Ravnsnæsvej, Høsterkøbvej, Hørsholm kongevej nord. Og så ind på dagens højdepunkt, Folehavevej. Det var første gang jeg var over den bakke. Jeg har jo læst flere logs omkring ture i det område, så det var sjovt selv at køre der.

Og så eller sydpå ned af strandvejen sammen med alle de andre. Drejer ind i landet igen ved Klampenborgvej. Når lige at tage en tur på en Søllerød VM Slotsbakke, PS Rolf ER ren! :ninja:

Og lige en smut over Geels som afslutning. 64km. hvor jeg var i overskud og kunne have kørt noget mere, men mine 2 venner var godt brugte, den ene klagede de sidste 20km.

En tur hvor jeg fik støvet mit ego af, og satte dem på hver en lille knold. Men hvor der også var tid til at sludre undervejs. Og vi aftalte at nuppe en tur mere næste søndag, som jeg allerede glæder mig til. Håber der kan blive lidt flere km næste søndag. Ellers har jeg en listig plan om at få et lift til Virum, og så ellers cykle til Taastrup hjem.

tourdejan.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er også en lækker tur i har fået banket sammen der. Det er jo mere eller mindre samme område som jeg træner i hver gang, og det er bare lækkert. En anden gang kan i med fordel tage Folehaven fra Strandvejen og ind mod Hørsholm :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så blev jeg da lige pillet ned igen. :crybaby:

I dag var det en tur med TIK som var planen, så jeg nuppede lige en lille skål havregryn da jeg kom hjem fra arbejdet dejligt tidligt. Og ellers i de korte rør og op til mødestedet, ved klubhuset.

blev der sludret en del, flere af de fremmødte havde været på tur til Sverige og også nogle stykker til Mallorca. Så der skulle lige fortælles røverhistorier. :beer::4crutches:

Ruten blev til Roskilde turen over Gundsømagle. Helt fra starten kunne jeg mærke at det absolut ikke var hold P (Pro eller Pensionist, bestem selv) men det var en blandet flok. Der var heller ikke mødt så mange op som søndagene. Der gik heller ikke så lang tid før der blev råbt til samling. Ikke meget at fortælle om selve turen før de sidste 20 km andet end der blev kørt et hurtigt tempo, som var fedt at være med til. Da vi ramte Roskilde tænkte, hvorfor dulan køre igennem Roskilde??

Men jeg blev overrasket da bakken hævede sig foran mig. Sankt Ols Gade Roskilde er da en hård nyser! :smilerock:

Kom fint op, overhalede en del på vej op. Men nær ”toppen” fræsede de uden om igen, der var udsolgt og jeg lærte en vigtig lektie. Kend din bakke :blahblah:

Ud af Roskilde på de hullede cykelstier var ikke min livret, så da vi kom ud af byen var jeg tilfreds. Mod Vindinge og da vi halvvejs mod Reerslev øjner først Team Rynkeby (en gruppe på 50, som absolut ikke havde fart på) fræser vi uden om dem, og ude af Reerslev ser vi Tune CK og der bliver kørt med det sidste for mit vedkommende for at indhente dem. Vi henter dem, men jeg kan mærke der er udsolgt og vi pruster ud på tankstationen. Triller hjem, og hjemme igen ser jeg tilfreds at en magisk grænse er nået 30+ km/t gennemsnit. Fed tur hvor jeg fik givet mig selv 95% :4whip:

tik.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er da egentlig nogle solide cykeltræningsture, du er kommet op på. Cool :smilerock:

Tak :bigsmile:

Det går fremad, kan mærke min lænde/nakke ømhed er væk. I dag har der været fine doms i lårbasserne. Så har sørget for at fodre dem godt i dag :4smartass:

Jeg VIL dog i gang med at tabe mig en 8 kg. så jeg kommer ned på 90kg, bare så pokkers svært. Og det kommer helt sikkert ikke af at træne, det er vist kallorietælling jeg må i gang med.

Og så skal jeg også se at få nogle flere km pr træningstur. Ritter Classic er alligvel 130km og der har jeg slet ikke været. Kun det halve ca.

Link to comment
Share on other sites

30km/t grænsen er ligeså magisk at passere som at runde de 100kg i bænkpres - tillykke med milepælen!!

Det er, desværre, på ingen måde lettere at tabe sig midt i sæsonen, for man kører som lort og lagkage imens og det mentale stritter i mod på alle leder og kanter. Det er måske ondt at skrive men synes nu at det er bedre at være forberedt på det - også for at du ikke roder rundt med vægttabet i dagene op til Ritter Classic.

Personligt, men det behøver ABSOLUT IKKE at være det rigtige for dig, har jeg valgt at lade vægten flyde frit i cykelsæsonen og prøve at få den ned om vinteren i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Gregers har en god pointe med vægten. Det er faktisk ikke helt nemt at tabe sig, når man cykeltræner. Min egen erfaring var, at jeg simpelthen spiste som en hest, da jeg kom op på mange cykelkilometer, fordi man skal "have noget stå imod med". Hvis man løbetræner, regulerer appetitten bedre sig selv. Så du skal nok ikke være alt for ambitiøs omkring vægttabet, hvis du samtidig vil kunne træde nogle watt og køre nogle kilometer.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share