S.K 2014


S.K
 Share

Recommended Posts

jenshh: Super, interessant at se klippet.

312: Lige det jeg har ledt efter, men har ikke kunnet finde det. Men ok, ikke så meget jeg har kigget på FKP's side, men det kunne JGK så lære noget af. Men lader til min knæbøj er som de skal være. Tak for link!

psykweb: Jeg er selv i tvivl om hvorledes standarden er for at gå videre fra den ene øvelse til den anden. Om man skal op og stå oprejse mellem hver øvelse, eller man må være effektiv og bare fortsætte videre til næste øvelse på nemmeste måde.

Du har helt ret. Jeg har også mobilitetsproblemer ifb. vægtløftning, så jeg har en del at hente her. Det vil igen kunne forbedre min svømmeteknik rigtig meget - det er jeg slet ikke i tvivl om, så det er bare et spørgsmål om at jeg skal have det impliceret i min daglige træning. Jeg er i forvejen ret bagkæde tung, så det med at ligge vandret som et bræt i vandet, ligner ikke ligefrem en fisk i vandet. Jeg kommer dog heldigvis fremad :) Mange tak for tanken!

Link to comment
Share on other sites

jenshh: Super, interessant at se klippet.

312: Lige det jeg har ledt efter, men har ikke kunnet finde det. Men ok, ikke så meget jeg har kigget på FKP's side, men det kunne JGK så lære noget af. Men lader til min knæbøj er som de skal være. Tak for link!

psykweb: Jeg er selv i tvivl om hvorledes standarden er for at gå videre fra den ene øvelse til den anden. Om man skal op og stå oprejse mellem hver øvelse, eller man må være effektiv og bare fortsætte videre til næste øvelse på nemmeste måde.

Du har helt ret. Jeg har også mobilitetsproblemer ifb. vægtløftning, så jeg har en del at hente her. Det vil igen kunne forbedre min svømmeteknik rigtig meget - det er jeg slet ikke i tvivl om, så det er bare et spørgsmål om at jeg skal have det impliceret i min daglige træning. Jeg er i forvejen ret bagkæde tung, så det med at ligge vandret som et bræt i vandet, ligner ikke ligefrem en fisk i vandet. Jeg kommer dog heldigvis fremad :) Mange tak for tanken!

Ved frøerne skulle man rejse sig imellem øvelserne og gøre front imod instruktøren i retstilling. Ved PT gik de ikke så højt op i det.

Men bruger de overhovedet cirklerne mere, så vidt jeg ved er de udfaset?

http://forsvaret.dk/JGK/BLIV_JAEGER/Pages/JGKdefysiskekrav.aspx

Link to comment
Share on other sites

Jaja, lidt diskopump inden en rigtig lækker strandtur, kun kort afbrudt at brandmands-attack på foden.

Bænkpres:

1x10 @ 50kg

1x10 @ 80kg

1x8 @ 100kg

1x2 @ 110kg

1x2 @ 115kg

1x2 @ 117,5kg -> 1x8 @ 100kg -> 1x10 @ 80kg

Pullups(OH):

1x10 @ bw

3x8 @ bw + 15kg

2x10 @ bw

Dips:

1x40 @ bw

2x30 @ bw

Db curls:

1x10 @ 25kg

1x5 @ 26kg

1x5 @ 30kg

+ lidt EZ-curl

Db side bend:

3x10 @ 36kg

Fik i øvrigt idag mine INOV-8 f-lite 195 sko! Super lækre, i nuancen blå\rød. De skal nok bære mig frem til en sikker førsteplads d. 25 august :ninja:

F-Lite_195_Red-White-Blue.jpg

Fra onsdag i næste uge starter første træning i biathlon. Det ser jeg meget frem til, og det vil helt sikkert rykke mine færdigheder i den rigtige retninger. Derudover første biathlonkonkurrence i starten af august. Efteråret tegner til at blive fuld af fede træninger!

Det er også ved at for længe siden jeg har haft gang i noget O, så imorgen tager jeg muligvis ned og lunter rundt i Lundby Bakker med kort og kompas, for at skærpe sanserne.

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

Ved frøerne skulle man rejse sig imellem øvelserne og gøre front imod instruktøren i retstilling. Ved PT gik de ikke så højt op i det.

Men bruger de overhovedet cirklerne mere, så vidt jeg ved er de udfaset?

http://forsvaret.dk/...ysiskekrav.aspx

Ja, det er et godt spørgsmål. Skal ikke kunne sige det, men nu får den lige en skalle med det den næste tid. Så er jeg trods alt bekendt med det, hvis det skulle blive aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Middagsintervaller i de nye INOV-8 f-lite 195. Derfor ikke for fuld skrue, men blot for at se hvordan benene reagere på løb i sko der er så markant anderledes end mine Keyano18. Desuden god kombi med tanning da det foregik på atletikstadion - endnu bedre var at jeg havde det hele for mig selv.

Løb:

1200m opvarm

400m stigningsløb

Dynamisk udstræk, efterfulgt af løbetekniske øvelser.

2x800m og 3min pr tur - P2

2x400m på græs og 1½min pr tur - P1

1200m afløb

udstræk af quads, hams og calfs.

ialt 5200m

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

Svømning\Løb: Friluftsbadet\Kridtgraven

1360m løb tilfriluftsbadet

200m bryst\crawl opvarm

2x50m Cr - 25m Knyt 25m alm.

2x50m Cr - 25m Sprint 25m alm.

2x50m Bryst - tid.1:20 (Rest tid af de 1.20 bruges på hvil)

2x100m bryst - tid. 2:10 (10sek for langsomt på de første 100m)

2x50m bryst - tid. 1:10

2x50m - 3x7m UV og resterende af de 50m bryst\crawl sprint.

100m bryst afsvøm

1xspring fra 5m vippe

Jeg har aldrig lavet UV i saltvand, og det skal jeg da også lige love for heller ikke er særligt nemt. Derfor lavede jeg det i nogle mindre omgange af 7m. Så havde jeg da i det mindste en lille fornemmelse af om jeg var ved bunden, ved overfladen, eller fornuftigt under vandet. Det endte med at jeg frøs ret meget tilsidst, for efter 1time i vandet kan jeg ikke holde på varmen mere. Jeg trænger gevaldigt til noget sul på kroppen.

2150m løb til kridtgraven

2x200m bryst roligt i kridtgraven

Første tur i kridtgraven, og det er ikke sidste gang. Måske allerede på søndag bliver det en tur i graven igen. Helt igennem fantastisk vand og lækker temperatur. Og så var det en fed måde at få skyllet alt saltvandet væk på.

1940m løb hjem

Svømning ialt: 1400m

Løb ialt: 5450m

(Igen i mine INOV. Nu bliver den næste tid vidst også i mine Keyano18 - Det er i hvert fald hvad mine lægge kan fortælle mig)

Link to comment
Share on other sites

tør omgang, ingen energi

Trækhiv + træk:

4x1+1 @ 30kg

4x1+1 @ 40kg

Træk:

5x1 @ 40kg

Teknisk var de faktisk nok det bedste jeg har lavet. Vægten er godt nok uhyre lav, men det føltes alligevel rigtig godt.

Frivend + stød:

4x1+1 @ 50kg

Dødløft: overhånd

1x10 @ 60kg

2x5 @ 100kg

2x5 @ 140kg

Leg extensions:

4x15 @ 49kg

Pullups(OH):

3x10 @ bw

Link to comment
Share on other sites

Udstræk og lidt foamrolling

Træk: teknik\opvarm

8x1 @ 40kg

+ lidt stød

Bænkpres:

1x10 @ 60kg

1x6 @ 90kg

2x5 @ 110kg

2x10 @ 90kg

Militarypres:

5x5 @ 50kg

Lateral raise:

1x10 @ 12kg

3x10 @ 14kg

Dips:

1x10 @ bw

1x10 @ bw + 20kg

1x5 @ bw + 30kg

1x5 @ bw + 40kg

1x10 @ bw + 20kg

Hyper extensions:

1x10 @ bw

2x10 @ bw + 15kg

Lunges:

1x40 @ 30kg sandsæk

Ville egentligt godt have sluttet af med en bronzecirkel, men for en sjælden gangs skyId føler jeg mig ret doven. Plejer godt at kunne ryste det planlagt ud af ærmet selvom energien ikke er til det, men der er jo også en masse OL der skal ses i tv! Glæder mig vanvittigt til at følge med i vægtløftningen og svømningen er jo i fuld gang. :smilerock: Det er med en helt anden tilgang jeg ser OL svømning, når jeg selv er begyndt at intereserer mig for det.

Imorgen formiddag bliver det til 20-25km + 25-30kg. Langs kysten og i klitterne ved Blokhus. Forventer en super lækker tur.

Iøvrigt er planlægningen af træningen fra uge 32 til uge 40 så småt ved at falde på plads. Plejer at lave mine perioder i 8 ugers intervaller. Min lyst til træning fungere bedst hvis jeg har en grov plan over målet og de enkelte træningspas i løbet af ugen.

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

OL har opslugt min dag i dag - Svømningen har i hvert fald været spændende!

God tur i morgen - Håber vejret er med dig for naturen er i hvert fald smuk i den del af Danmark. :)

Prøv at fyre din endelige træningsplan herind?

V.h

Tak for det. Jeg vil overveje at smide det herind. Det ligger dog lidt rodet rundt omkring, da programmerne er i flere filer. Så det kræver jeg lige stykkerdet sammen i ét excel ark, og prøver at gøre det overskueligt. Ellers er det nok for indviklet selv at sidde og prøve at regne ud hvordan jeg har tænkt mig at gøre det.

Link to comment
Share on other sites

March:

Distance: Ukendt

Tid: 03:40:00

Sted: Saltum strand \ klitter.

Vægt: mindst 35kg

Rigtig lækker tur i hårdt TN. Klitterne kan godt være ret onde, og det får pulsen godt op. Brugte ca. 1t20min til at gå nede langs kysten, og vejret var helt perfekt til det. Det begyndte først at regne en smule da vi var færdige. Har ikke endnu et kort over området, så ingen anelse om distancen, og tempoet var også skruet lidt ned. Dels pga. TN, men mine kg trak også til tider lidt tænder ud hist og pist. Tror jeg skaffede mig en lille vabel.

IMG_0826.jpg

Link to comment
Share on other sites

Svømning:

1360m løb

Friluftsbadet

208m bryst\crawl opvarm

2x52m Cr - 25m Knyt, 25m alm.

2x52m Cr - 25m Spredt, 25m alm.

2x52m Bryst - tid.1:20. Havde 5-7sek at hvile i på denne tur.

2x104m bryst - tid. 2:10 Ca. 15-20sek for langsomt på hver tur.

2x52m bryst - tid. 1:10. Tiden holdt lige.

104m bryst\crawl afsvøm

Kridtgraven

2x200m bryst, og en smule crawl undervejs.

1940m løb

Svøm: 1336m

Løb: 3300m

Der var ingen tvivl idag. Det endte i ren og skær koldtvandstilvænning icon_mrgreen.gif Rystede ret groft til sidst, og vejret er jo netop ikke som de forgående dage, så det endte med at blive rigtig koldt i friluftsbadet, og heldigvis lidt mindre koldt i kridtgraven. Resten af dagen skal vidst bare gå med at se OL og smide så mange kalorier indenbords som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Skulle have haft intervaller idag, men mine hofter er færdige efter igår, så det er udsat.

kort statisk udstræk af hoftebøjer, hams, glutes og quads

Stød:

5x1 @ 50kg

2x1 @ 60kg

2x0 @ 70kg *Tør ikke gå under den

3x1 @ 70kg *Her er det bare et power clean... det ligner knap nok et frivend.

Træk:

6x1 @ 40kg

Leg extensions:

3x12 @ 77kg

Db curls:

1x10 @ 18,5kg

2x8 @ 26kg

udstræk af quads, hams og hoftebøjer

.....senere iaften forhåbentligt crossfit teknik + bronzecirkel

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens meget sene træning.

8 runder af:

DU's

HSPU + kip

Pullups\butterflys *stinker stadig til teknikken

Bronzecirkel: Mere roligt end tidligere, og mere fokus på teknik.

08:02min\sek

.... Er det et krav at fødderne skal 'glide' hen ad gulvet under reaktionsøvelserne? Hvis ja, så får undertegnede i den grad problemer. Derudover igen en bekræftigelse i at der skal laves noget skuldermobility til de situps !

Squat: + løse knæbind

2x8 @ 70kg

3x5 @ 100kg

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

Biathlon skydning:

2x5 skud - liggende indskyd på papskive

2x5 skud - liggende på papskive

4x5 skud - liggende - zap-ringe resten af tiden herfra

2x5 skud - stående

4x5 skud - pulsskydning 300m løb mellem hver magasin

4x5 skud - 2x5 liggende 2x5 stående og igen 300m mellem hver.

1x5 skud - stående

Var stort set på bar bund i forhold til hvad jeg havde sagt ja til. Kendte intet til biathlon skydning inden dagens omgang, men fik en god intro. Det viste sig også at gå rigtig godt med skydningen. Fik ramt på det meste, men pulsskydningen stående var selvsagt en ordenlig mundfuld. Liggende puls blev bedre i takt med teknikken. Var klar på at det var fuld biathlon med punkt-O og O, men det var blot skydning idag. Derfor tog jeg intervaller efterfølgende. Men ser frem til at få godt gang i biathlon og gerne feltsport hen over efteråret.

Løb: Intervaller

2000m opvarm

2x400m 01:16 pr tur P1

2x400m 01:18 pr tur P1

2x400m 01:20 pr tur P1 -

P2

1x400m 01:06

1200m afløb

ialt 6000m

Der skulle gå to dage før jeg følte mig klar til intervaller. Jeg skulle have haft dem i mandags, men søndages marchtur satte i den grad gang i mine hofter, som har været hårdt ramt. Tyder på jeg skal have gang i de tunge ture noget oftere i de klitter, for her bliver min krop godt presset.

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

Lidt overkrop...

Bænkpres:

2x10 @ 70kg

2x10 @ 100kg

1x10 @ 90kg

1x10 @ 70kg

Militarypres:

1x10 @ 20kg

1x10 @ 40kg

3x10 @ 45kg

Pullups(OH):

3x10 @ bw

Dips:

3x10 @ bw

Decline abcrunches:

3x15 @ bw

udstræk af quads, hams, hoftebøjer og glutes + lidt skuldermobility

Link to comment
Share on other sites

Udstræk af hoftebøjer og hams

Dødløft:

1x5 @ 60kg

1x5 @ 100kg

1x3 @ 140kg

1x3 @ 170kg

1x1 @ 190kg

1x1 @ 200kg

1x1 @ 210kg

Pullups(OH):

1x16 @ bw

Hyper extensions:

1x15 @ bw

3x15 @ bw + 15kg

Udstræk af hoftebøjer, quads og lidt skuldermobility

Længe siden med tung DL. Det var egentligt en fornuftig omgang, men banen og teknikken halter lidt. Der var dog overskud.

Link to comment
Share on other sites

Hyggetur med lidt svømning indblandet i friluftsbadet.

Svømning:

4x104m fordelt med:

1x26m crawl efterfulgt af 78m bryst

ialt: 408m

Får nok ikke lavet andet idag, selvom der somend er energi nok efter pizzagilde igår aftes til det til sidst blev for hårdt at spise mere.

Imorgen biathlonkonkurrence for første gang. Punktorienteringen er klart det jeg er mest spændt på.

Link to comment
Share on other sites

Hyggetur med lidt svømning indblandet i friluftsbadet.

Svømning:

4x104m fordelt med:

1x26m crawl efterfulgt af 78m bryst

ialt: 408m

Får nok ikke lavet andet idag, selvom der somend er energi nok efter pizzagilde igår aftes til det til sidst blev for hårdt at spise mere.

Imorgen biathlonkonkurrence for første gang. Punktorienteringen er klart det jeg er mest spændt på.

Nogle sjove mål det bassin har !

Link to comment
Share on other sites

Biathlon:

Punkt-O:

Distance: ca.3km

Tid: 01:13:45

Poster undervejs: 10 (38point) fordeling: 10-4-8-10-0-0-0-6-0-0. Så der var lige 3 der var helt hen i vejret.

Orientering:

Middelsvær

Distance: 4,4km

Tid: 00:48:58 - hvoraf jeg alene på post 1 bruger 14min. Ingen forklaring.

Poster: 13

Ret elendigt løb. Brugte oceaner af tid på at finde post 1. Det er en typisk fejl fra min side. Fik godt fat på løbet efter post 2, men der burde heller ikke være de store problemer mht. niveauet. Dog er det længe sidne jeg har løbet O, så det er måske bare en koldstarter?

Skydning:

Tid: 00:12:04

4 x 5 skud - liggende

Fordelt med 2x5 -> 300m løb -> 2x5

Mener jeg missede 6 ud af 20 mål, som gav 12min. Først de sidste 5 skud rammer jeg alle 5 mål, og føler heller ikke det er vanvittigt svært, så imorgen betyder det at jeg skal bruge lidt længere tid på at få pulsen ned, eftersom etmis koster 2min straf, så det kan godt betale sig at ramme.

Alt i alt en rigtig spændende dag. Imorgen endnu en dag i de nordjyske klitplantager, og forhåbentligt går det bedre med skydningen og det SKAL gå bedre med O. Punkt-O er endnu helt nyt og her forventer jeg ikke andet end at jeg bliver udfordret ligeså groft som jeg blev det idag. Dog positiv overrasket over 5 korrekte, for havde egentligt sat hovedet op efter ikke at have sat punktet rigtigt på nogen overhovedet - hvilket vel siger lidt om hvor usikker og svært jeg følte det var.

Link to comment
Share on other sites

Efter at have set VL -94kg mænd, tog jeg en hurtig omgang, da vi alligevel streamede over computeren nede i centeret.

Pullups(OH):

4x10 @ bw

Dips:

3x20 @ bw

Db curls:

3x10 @ 21kg

Hammer curls:

2x10 @ 26g

Goodmoornings:

2x10 @ 20kg

2x5 @ 50kg

1x5 @ 60kg

3x5 @ 70kg

Pushpres:

1x5 @ 20kg

1x5 @ 50kg

1x5 @ 60kg

1x3 @ 70kg

1x2 @ 80kg

1x1 @ 90kg

Dette var iøvrigt, så hvidt jeg kan tælle, træningspas nr. 275 i år. 1,27 pas\dag i snit.

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

Biathlon: Sprint

Kort almindelig løberute for at få pulsen op inden første skydning.

5 x skud liggende (3\5)

2 strafrunder

O-Løb første sløjfe

5 x skud liggende (3\5)

2 strafrunder

O-Løb anden sløjfe

5 x skud liggende (3\5)

2 strafrunder

O-Løb tredje sløjfe

5 x skud liggende (3\5)

2 strafrunder

Mål

Samlet tid: 01:01:37

Anderledes end igår, som jeg fandt ud af var en klassisk biathlon. Idag var det med fokus på sprint. Så derfor korte o-løb efterfulgt af skydning. De skud der ikke rammer målet koster derfor en løberunde som straf pr mis. Der var meget bedre gang i o-løbet idag, og det blev nogle relativt lette ture, hvor jeg fik go' fart på de lige stræk. Skydningen kunne sagtens være meget bedre, og rammer konstant 3 ud af 5.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share