S.K 2014


S.K
 Share

Recommended Posts

Butchers Classic - Team Challenge 2.0

WOD1

200m ocean swim

2000m soft sand run

50 x pullups

100 x pushups release

200 x airsquats

Samlet nr. 9 efter denne. Lidt skuffende, men bølgerne slog os om kuld i vandet. Jeg tror jeg var den første i vandet, men på de sidste 100m ind slugte jeg den ene mundfuld efter den anden, så kom op midt i feltet. Fik dog hentet en del under løbet.

WOD2

15min snatch anyhow 1RM

Vi startede alle på 50, og endte med 70\70\80 (220kg). Det rakte til en 4 plads i WOD'en, hvilket overraskede os. Jeg lavede 70, og det er da pr +20kg over 4 dage trods alt.

10sek pause og videre til WOD3

WOD3

3x3min clean & jerk 60kg\50kg\40kg

Første mand fik 22x60kg, jeg fik 30x50kg og sidste mand på 35x40kg. Ialt 87 reps. Vi havde en go' fornemmelse herefter, men det hverken gjorde det bedre eller ringere herefter. Stadigvæk en 9 plads samlet. Det krævede en samlet top 4 for at gå direkte i finalen, så vi måtte indse at det om kort tid var tid til en dobbelt FRAN i WOD 4 for at få et wildcard som femte hold i finalen.

WOD4 42\30\18

Thrusters 40kg

Pullups

Vi var ialt 11 hold der kæmpede om finalepladsen. Vi klarede den på 04:44min. Men i samme sekund som vores man hopper ned fra pullupsbaren og er færdig, jubler holdet lige ved siden af os. Vi blev slået med 1-2sekunder til et svensk hold. Sur røv! Så isoleret set blev det vel til en samlet 6 plads, hvis man ser på det som at WOD4 vinderne blev det femte hold i finalen og vi blev 2'er i WOD4.

Første CF konkurrence, og fed oplevelse. Det varede også det meste af 12 timer.

Link to comment
Share on other sites

Svømning: Morgen

150m bryst

2x50m brystben

1x50m crawlben

200m bryst

3x25-30m UV m. afsæt

ialt: godt 600m

Styrketræning: eftermiddag

Bænkpres:

4x15 @ 60kg

Dips:

4x12 @ bw

OH squat:

5x5 @ 40kg

... mine biceps og quads er ualmindeligt ømme efter weekendens millioner af pullups og airsquats....

Link to comment
Share on other sites

Igår blev det til 3260m på en coopers og en coretest. Rigeligt med overskud, men meget bøvl med hoften. Tror det er kommet efter 24timers-løbet. Derfor meldte jeg fra til weekendens DM i biathlon, som ville have krævet 3-4 løb, som jeg slet ikke ville kunne holde til.

Link to comment
Share on other sites

Løb:

Distance: 5810m

Tid: 00:29:29 (05:04)

Hoften er i klar bedring. Lidt ømhed, men tempoet var også lavt. Den næste uges tid vil nok blive til et par længere ture da jeg muligvis har et adventurerace d.13sep, så distancen skal vel også lidt rystes ud af benene.

Link to comment
Share on other sites

Svømning:

En masse forsøg på at få trykudligningen til både at blive behagelig, men også bare at fungere!! Er bestemt ingen haj på dybt vand, så det er en ret stor irritationsfaktor. Derudover lidt UV.

Imorgen tidlig bliver der distancesvømning og noget UV

Link to comment
Share on other sites

tidlig morgen

Svømning:

3x50m bryst opvarm

3x100m bryst - fokus på at angribe vandet.

3x50m bryst tempo

3-4x25m UV med og uden afsæt

Et par gange med statisk UV i et minuts tid.

sen eftermiddag

Pistolskydning frem mod DM Feltsport på torsdag. Lidt af hvert på tid, forskellige mål, skydestillinger og pulsskydning.

Link to comment
Share on other sites

tidlig morgen

Svømning:

3x50m bryst opvarm

3x100m bryst - fokus på at angribe vandet.

3x50m bryst tempo

3-4x25m UV med og uden afsæt

Et par gange med statisk UV i et minuts tid.

sen eftermiddag

Pistolskydning frem mod DM Feltsport på torsdag. Lidt af hvert på tid, forskellige mål, skydestillinger og pulsskydning.

Sej dag.

Du laver riktig god træning. Hvilket regiment er du fra??

Edited by SugarCake
Link to comment
Share on other sites

Clean:

4x2-3 @ 40kg

2x2 @ 50kg

2x1 @ 60kg

2x1 @ 70kg

3x1 @ 75kg

Ret go' teknik idag. Kom godt under den.

Squat:

1x5 @ 60kg

1x5 @ 90kg

1x5 @ 110kg

1x3 @ 120kg

1x2 @ 130kg

2x2 @ 140kg

Shiiit det er blevet tungt.

Pullups(OH):

1x5 @ bw

3x3 @ bw + 25kg

1x10 @ bw

GluteHamRaise:

4x5 @ bw

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

DM Feltsport:

Skulle have løbet herre b, men pga afmelding måtte jeg træde til i Herre A, for at der stadigvæk kunne stille 2 hold af hver 3 mand. Lidt et sats.

Skydning:

2x8 på første bane - valgfri knælende skydestilling 80sek.

2x7 på anden bane - skydning igennem 'vindue' 70sek.

Fik to funkfejl på bane to, og det kostede selvfølgelig i regnskabet, men ellers ret gode træf.

Afstandbedømmelse:

5 mål - 10min

Alt fra ca. 160m til 1350m .... Det håber jeg i hvert fald happy.gif

Kortlæsning

10 mål - 33min

Lidt mere erfaring her havde gjort godt, men det var nu alligevel helt acceptabelt. Minimumsdistancen 300m og max 3000m. Blev færdig efter ca. 28min.

Håndgranatskast

3x5 granater og 2min til hver. Fordelt på skyttegrav, vindue og ring. Alle stående, og omkring 20-25m. Træningskastene sad lige i øjet, men da det gjaldt, havde jeg problemer ved skyttegraven. Men ok.

O-løb:

Distance: 12,1km i fugl.

Poster: 32

Tid: 02:17:XX

Istedet for de planlagte 6,1km fik jeg så den lange tur. Var meget nervøs for hoften og det var der en grund til. Kom hurtigt til at mærke til den, hvilket satte tempoet ned omgående. Derudover 2 mega bom som kostede at tiden røg over 2timer.

Det blev til en 3.plads for mit hold, hvilket var helt fint, og lidt overraskende. Men har en del bøvl med knæ og hofte lige nu. Imorgen formiddag står den på regimentsmesterskaber i o-løb i rold skov.... Jeg er vidst tilmeldt herre c, hvilket må være en fejl. Men overvejer om jeg ikke bare skal nøjes med den, da den er omkring de 4km. Tror ikke jeg har godt af mere.

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

Regimentsmesterskaber O-løb

Sted: Rold Skov

Distance: 4,3km

Niveau: Mellemsvær

Tid: 00:42:XX

Placering: 1

Tjae, til trods for et ualmindeligt lavt tempo, var niveauet ikke stor i Herre C klassen. Den fejltilmelding til Herre C besluttede jeg at fastholde, og det var trods alt klogt. Træning af overkroppen imorgen og svømning søndag. Det er vidst alt hvad weekenden skal byde på.

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

Meget let overkrop. Hovedet er fyldt med snot, pænt udkørt og ingen energi. Godt det er weekend.

Db incline pres:

1x10 @ 21kg

3x10 @ 26kg

Pullups(OH):

5x5 @ bw

Dips:

3x10 @ bw

GluteHamRaise:

6x5-10 @ bw

Pullups(parallel):

3x8 @ bw

Db curls:

3x8 @ 23,5kg

Decline crunches:

3x15-20 @ bw

Rear lateral raise: i maskine

4x10

Cable pulldown (UH)

4x10

Link to comment
Share on other sites

Svømning:

Afklæd-iklæd teknik med jakke og bukser. Først og fremmest fikjeg godt styr på trykudligningen, og herefter forsøg med afklædning. Sluttede af med 6 x 15-20m UV med ny teknik. Men hovedsageligt en masse tid under vand iaften, hvilket var en prøvelse for mit snotfyldte hoved.

Link to comment
Share on other sites

Udstrækning

6 min kondicykel

10min løbebånd ved 10kmt

Bænkpres:

1x10 @ 70kg

2x8 @ 90kg

1x10 @ 70kg

Pullups(OH):

4x5 @ bw

GluteHamRaise:

4x8 @ bw

Militarypres:

5x5 @ 40kg

... torsdag står den på Adventure Race. Mit første, så er ret spændt. Målet er for holdet at få en god oplevelse og en sjov dag.

Link to comment
Share on other sites

Adventurerace.. spændende - Hvor langt er det og hvilke discipliner indgår løbet?

Alt foregår så hvidt jeg ved via orientering på kort, og i det er der MTB, løb, vandaktiviteter og samarbejdsøvelser. Det er forsvarsmesterskaberne i adventure race og er sat til omkring 5 timer. Så det er vel ikke alverden og foregår i dagslys. For mit vedkommende tror jeg det er perfekt, til at snuse til, hvad det er for noget.

Noget der også bliver spændende er min debut, på mere end et par kilomenter, på en MTB.

Link to comment
Share on other sites

O-Løb: Sprint

Distance: 3,7km i fugl

Tid: 00:25:48

Nye terrænsko testet, men langt fra fuld gas. Det blev et semi-roligt løb, og håber stadigvæk at min hofte kan nå at blive lidt mere klar til torsdag, og særligt næste uge.

Løbet iaften foregik dog knap så meget i terræn som forventet. Fellcross skoene fungere dog udmærket på hård vej, dog ikke optimalt.

Derudover gav mine Kayano 18 op for nyligt, og valgte at begynde at gå op i limningen, så fik byttet til en model magen til. Dog i røde farver denne gang :ninja: .....men de er forhåbentligt stadig lige så gode at løbe i.

asics_asics-gel-kayano-18-herre-1_lobesko_loberen_1.jpg

fellcross_main.jpg

Edited by S.K
Link to comment
Share on other sites

Forsvarsmesterskaber i Adventure Race 2012

Flådestation Korsør som arrangør, og en estimeret vindertid sat til omkring 4 timer.

Startede ud med en samarbejdsøvelse hvor 3 bordtenisbolde skulle op af spanden ved hjælp af vand. Vi fik den bedste start, indtil jeg fandt ud af en teknik med at kaste vandet hårdt ned i spanden.... Efter anden gang med denne teknik, væltede jeg hele lortet. På den igen. Fik dog hentet det ret godt, men nu var føringen tabt.

Vi havde på forhånd aftalt at løbet skulle være sjovt, og en fed oplevelse - særligt for mig. Det var mit første AR, og har ikke meget mere end et par km i bagagen på en MTB, så det kunne måske sæltte forhåbningerne en smule ned allerede fra start. Mine to holdkammerater var betydeligt bedre kørende end jeg selv.

Hele ruten stod primært på MTB kørsel på stier, asfalt, øvelsesområde og MTB-ruter. Løbende var der udfordringer undervejs så som orientering, forhindringsløb, samarbejdsøvelse, 'kajak'opgave og lidt andre småting.

Efter 2 timer og 14 min slog et lyn ned i mine quads, og jeg begyndte at få de onde kramper. Præcis den samme følelse jeg fik som da jeg nåede til 32' km på det seneste marathon. Pænt irriterende følelse. Herfra blev det en kamp at holde tempo, og flere gange ved de små stop vi havde, kunne jeg hverken gå eller stå uden det gik helt galt, så jeg ville egentligt helst bare holde mig igang.

Vi havde heldigvis træksystem på cyklerne og det blev en nødvendighed for mig, for at kunne følge med.... Men hele humlen i at lægge så hårdt ud, bunder i at vi var to hold som pressede hinanden konstant. Enten var de i røven på os eller også var det os som tog føringen. Vi tog dog sjælendt samme rutevalg, men endte altid med at mødes i et T-kryds.

Vi vinder med kun ca. 30 sekunder til nr. 2. Et tæt løb fra start til slut, og det gjorde hele dagen meget mere spændende og sjov, idet at selve løbet nok godt kunne have været arrangeret en del bedre. Og så var det skide godt vejr med frisk vind på de mange lange åbne stykker på cyklen.

Række: Herre A

Placering: 1

Højdemeter: Mere end 300

Km tilbagelagt: 70

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share