Vejen mod Isklar Norseman 2015


LeCerveau
 Share

Recommended Posts

Update 16-08-2013

Jeg vil straks understrege, at der går ikke umiddelbart Triathlon i min log nu. (har prøvet før) MEN, der er en begyndende irritation i mine knæ, som om de er trætte, eller DOMS!?!

Anyways.. Der vil blive skruet lidt ned for volumen, og så måske 1-2 cykelpas om ugen, indtil irritationen er væk. Jeg vil meget nødigt skade mine knæ...

Træningen idag, bliver svømning, men mere om det efter træning. :)

Link to comment
Share on other sites

Træning 19-08-2013

Weekenden stod på druk med nogle gutter, og der blev ikke trænet hverken lør-søn.

Har holdt 4 dags løbepause, idet mine knæ, var begyndt at blive små irriteret, men idet jeg intet har mærket til dem, de sidste 3 dage, besluttede jeg at løbe idag, også bare følge dagsformen.

Træningen blev (på løbebånd) 3 km opv 12 km/t - 10 x 15 sek spurt 19,5 km/t. - 10 x 15 sek spurt 20 km/t. - 2 km 11,5 km/t - 10 x 15 sek spurt 19,5 km/t. -

10 x 15 sek spurt 20 km/t - 3 km. afjog 12 km/t.

Samlet 15 km. Men jeg holdt 15 sek pause, imellem hver spurt hvor løbebåndet kørte videre. Så det rigtige tal er nok 11-12 km.

God træning, og ingen bøvl fra knæene. Derfor skrotter jeg nok også de 2 cykelpas, og løber/svømmer en "normal" uge istedet.

Link to comment
Share on other sites

Træning 21-08-2013

Morgentræning.

1 km svømning, bestående af 100 m bryst, 900 m crawl

Jeg er efterhånden ved, at være godt tilfreds med mit svømning. BEVARES, det er formodenligt ikke kønt, og rent teknikmæssigt er det sikkert håbløst, men mit første delmål med svømning, var 1000 m crawl, uden pause, og uden brystsvømning imellem.

Aftentræning.

19 km roligt løb.

Link to comment
Share on other sites

Træning 25-08-2013

Træningen blev (på løbebånd) 3 km opv 12 km/t - 10 x 15 sek spurt 19,5 km/t. - 10 x 15 sek spurt 20 km/t. - 2 km 11,5 km/t - 10 x 15 sek spurt 19,5 km/t. - 10 x 15 sek spurt 20 km/t - 3 km. afjog 12 km/t.

12-13 km i alt.

Styrke:

3 x 10 squat 60 kg.

3 x 12 KB-swings 24 kg

3 x 12 pull-ups

3 x 12 wall-shots 5 kg ball

3 x 25 push-ups

Omkring 65 km løbet denne uge. Ikke så meget som først planlagt, men vil gerne forsøge at undgå skader.

Edited by LeCerveau
Link to comment
Share on other sites

Træning 28-08-2013

DHL-stafet Aalborg.

En fra mit hold var blevet syg, så jeg skulle løbe 2x5 km. Det passede mig ganske godt, idet (på trods af, at jeg ikke har trænet specifikt mod det) kunne forsøge at se hvor meget tiden evt. havde forbedret sig på 5 km.

Derfor brugte jeg første runde på, at gøjle lidt opvarmning, og gav den så (så vidt muligt, for der var godt nok mange mennesker) gas på runde 2.

Her slog det mig så, at det er UTROLIGT, at man nogen gange ikke tror på det man læser, at 5 km, faktisk er en lille smule teknisk at løbe. Jeg havde besluttet mig, for at finde en hastighed, og så holde den, og det er bare mega svært i et løb som DHL, hvor man altid gerne lliiiiiige vil hente den næste, og den næste osv.

Det fik gjort at jeg løb imellem 13-15-16 km/t, og til sidst havde jeg nærmest krampe i mellemgulvet. Der skal udvises noget disciplin!

Anyways, de sidste 5 km, blev på ca. 21 min, så min tid er blevet bedre, og efter, at smerter og skuffelser havde lagt sig, så var jeg egentligt ok tilfreds idet mine sidste 5 måneders løb, ikke har været helt tabt. :D Næste år, SKAL jeg være under 20 min.

Jeg skal løbe ½ maraton på søndag, og derfor står resten af ugen, på 1 kort løbetur, og så 2 gange i svømmehallen. Jeg har ingen planer, om at lave en kongetid på den ½ maraton, det er mest for at komme lidt ud til andre løb, også træning.

Link to comment
Share on other sites

Træning 28-08-2013

DHL-stafet Aalborg.

En fra mit hold var blevet syg, så jeg skulle løbe 2x5 km. Det passede mig ganske godt, idet (på trods af, at jeg ikke har trænet specifikt mod det) kunne forsøge at se hvor meget tiden evt. havde forbedret sig på 5 km.

Derfor brugte jeg første runde på, at gøjle lidt opvarmning, og gav den så (så vidt muligt, for der var godt nok mange mennesker) gas på runde 2.

Her slog det mig så, at det er UTROLIGT, at man nogen gange ikke tror på det man læser, at 5 km, faktisk er en lille smule teknisk at løbe. Jeg havde besluttet mig, for at finde en hastighed, og så holde den, og det er bare mega svært i et løb som DHL, hvor man altid gerne lliiiiiige vil hente den næste, og den næste osv.

Det fik gjort at jeg løb imellem 13-15-16 km/t, og til sidst havde jeg nærmest krampe i mellemgulvet. Der skal udvises noget disciplin!

Anyways, de sidste 5 km, blev på ca. 21 min, så min tid er blevet bedre, og efter, at smerter og skuffelser havde lagt sig, så var jeg egentligt ok tilfreds idet mine sidste 5 måneders løb, ikke har været helt tabt. :D Næste år, SKAL jeg være under 20 min.

Jeg skal løbe ½ maraton på søndag, og derfor står resten af ugen, på 1 kort løbetur, og så 2 gange i svømmehallen. Jeg har ingen planer, om at lave en kongetid på den ½ maraton, det er mest for at komme lidt ud til andre løb, også træning.

er det ikke ret svært at komme under 20 minutter i DHL? Der var nogle ret vilde løbere på mit hold, og de kom begge ind lidt over 21.00!

Link to comment
Share on other sites

Okay løbet med 21 min

Jeg løb også 2x5 da en kollega blev syg. Min hurtigste var 22.43 men jeg løb stille og roligt med 80% HHR. Samlet for de 10 var

Der var rigtigt mange der var 45:36, det kan jeg normalvis gøre hurtigere, men med 50 km træning so far denne uge blev det sgu lidt konservativt :dry:

Jeg ville dog hellere løbe begge pas i et ordenligt tempo istedet for at tage det første som opvarmning, og så give den gas på det sidste.

Det er ret udfordrende når folk beslutter sig for at de skal ned at gå på de aller allermeste smalle stykker,eller lige efter et skarpt sving.

Tror heller ikke DHL er det optimale sted at sætte en hurtig 5ér. Der er et regulært løb hvor man kan finde nogle at pace sig efter nok bedre.

Jeg løb sådan set mit eget tempo hele vejen...

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Nej jeg er enig med, at DHL bestemt ikke er det bedste sted, og der er ikke meget plads, man er bare mentalt i en anden stemning, når man er ude til løb, og derfor tænkte jeg, at jeg godt kunne prøve at give den gas. Jeg har heller ikke trænet specifikt imod det, så er ganske godt tilfreds. :)

Træning idag 31-08-2013 dagen før ½ maraton i Aalborg.

5 km roligt 12 km/t på løbebånd, lidt udstrækning, 3 x 1 min planke.

100 m bryst, 1000 m crawl. DONE, klar til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Fjordmaraton (halv maraton distance) 01-09-2013

Der er sikkert flere løberer, som regner med, at de kender eget niveau og derfor sætter standarden efter det.

Idag havde jeg en god dag, og kom til at lægge i en gruppe hvor de løb med en snit fart på ca. 13 km/t.

Jeg mente selv, at det nok var her omkring, at jeg også lå, og valgte at følges med dem. Da vi når 17 km skiltet, opstår der en smule uenighed, idet de har tabt en mand fra deres gruppe, og de har åbenbart bestemt hjemmefra, at de skal vente på hinanden. Så alene afsted med mig, og det hele spiller, intet gør ondt og jeg har rigtig god energi. De sidste 4 km bliver løbet med op til 16 km/t. og sluttiden blev 1:34:24 og plads 69 ud af 967.

Håbet var sub 1:35 så målet var opnået, MEN da jeg krydsede målstregen kunne jeg godt mærke, at jeg godt kunne have hævet hastigheden nogle kilometer før, og det giver en lidt træls fornemmelse af at jeg ikke gav mig 100 %.

Anyways, er som skrevet ok tilfreds, og der vil være gode og dårlige dage, jeg må bare blive bedre til at udnytte de gode.

Nu står den på en rolig uge, med MEGET svømning, styrke og kun omkring 25 km løb. Næste uge igen, vil der så være fuld skrue på grundtræningen igen. :D

OUT

Link to comment
Share on other sites

Fjordmaraton (halv maraton distance) 01-09-2013

Der er sikkert flere løberer, som regner med, at de kender eget niveau og derfor sætter standarden efter det.

Idag havde jeg en god dag, og kom til at lægge i en gruppe hvor de løb med en snit fart på ca. 13 km/t.

Jeg mente selv, at det nok var her omkring, at jeg også lå, og valgte at følges med dem. Da vi når 17 km skiltet, opstår der en smule uenighed, idet de har tabt en mand fra deres gruppe, og de har åbenbart bestemt hjemmefra, at de skal vente på hinanden. Så alene afsted med mig, og det hele spiller, intet gør ondt og jeg har rigtig god energi. De sidste 4 km bliver løbet med op til 16 km/t. og sluttiden blev 1:34:24 og plads 69 ud af 967.

Håbet var sub 1:35 så målet var opnået, MEN da jeg krydsede målstregen kunne jeg godt mærke, at jeg godt kunne have hævet hastigheden nogle kilometer før, og det giver en lidt træls fornemmelse af at jeg ikke gav mig 100 %.

Anyways, er som skrevet ok tilfreds, og der vil være gode og dårlige dage, jeg må bare blive bedre til at udnytte de gode.

Nu står den på en rolig uge, med MEGET svømning, styrke og kun omkring 25 km løb. Næste uge igen, vil der så være fuld skrue på grundtræningen igen. :D

OUT

Det er sgu en meget god tid. Hvad siger pulsen? Og hvordan var ruten? Flad eller bakket?

Link to comment
Share on other sites

Træning 07-09-2013

En Tri-buddy som jeg har, kan simpelthen ikke forstå, jeg ikke laver tri, istedet for "kun" løb, taget i betragtning at jeg svømmede 5 dage sidste uge.

Derfor blev racercyklen fundet frem, og rullede en lille tur på 2 timer. Det kan godt mærkes, at jeg IKKE har gjort meget i cykling i laaaaang tid. Anyways, så var det faktisk en rigtig positiv oplevelse..

Har ingen kilometer, eller andet data, idet min GPS gik kold efter 10 min...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share