Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kan du huske, hvad jeg trænede, da du så mig? Jeg har læst i din log for at prøve at placere dig, men der var jo ca. 1 mio fyre deroppe i dag, og de trænede vist stort set allesammen bryst, sååå.... :unsure: :confused2: B)

Link to comment
Share on other sites

Det så ud til at du trænede dødløft eller sådan noget lignende, med en af de faste stænger. Ovre ved siden af squat-stativet.

Du havde langt hår og hestehale?

Jeg var totalt smadret, trænede bryst og triceps.

Nem at kende, har lige farvet håret blåt/sort :)

Link to comment
Share on other sites

Okay, ja, det var mig. Det var min allerførste øvelse. Lagde desværre ikke mærke til dig. Øv øv!!! <_< Hvornår skal du træne igen? Så vil jeg prøve at kigge efter dig, hvis jeg også skal træne den dag. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal godt nok i byen i aften ( ;) ) - men satser på at komme op og træne imorgen formiddag, da jeg skal til noget påske-frokost med en masser venner om eftermiddagen i et sommerhus på Nordsjælland...

Realistisk set bliver det vel ved 9-10 tiden... men lad os nu se hvordan hovedet har det... :retard:

Link to comment
Share on other sites

Okay, så ses vi nok ikke i morgen. Det er ikke sikkert, jeg skal derop, men hvis jeg skal, bliver det først efter middag engang - har en mio. butikker, jeg skal i først. :retard: Regner med at styrketræne igen søndag.

Du må have en god bytur :pint: og en god påskefrokost. :eatchicken:

Link to comment
Share on other sites

Det _kan_ være jeg skal træne senere, men det afhænger af hvornår vi skal køre i sommerhuset.

Ellers træner jeg nok både søndag og mandag med, men tidspkt. vides ikke endnu :) (læs: afhænger af tømmermænd - det er hårdt at holde påske :blink: )

Men hold ellers bare øje med en idiot der har farvet håret sort/blåt, dem er der vist ikke så mange af deroppe :-) haha....

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag, da jeg simpelthen ikke gad i centret :bblush: og min achillessene, eller hvad det nu er, desværre stadig er en smule øm efter torsdagens løbetur. :cry_ani: En tur rundt om søerne ville ellers have været lækkert. :( Men i morgen skal jeg styrketræne. :D

Det er dog blevet til små to timers power-shopping i formiddags. :kj: Egentlig ikke særlig fedt at skulle i en million supermarkeder på en lørdag og så ovenikøbet lige efter to helligdage, så den halve by (plus minus et par stykker) er ude at handle samtidig. <_< :rolleyes: Men der var lige et par tilbud, jeg skulle nå at udnytte. :rolleyes: Og nu har jeg også købt både æggehvider og bananer, så jeg kan prøve Angels æggehvide-banan-havregryn-i-pande-ting en af dagene. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 20-4-03: :firebounce:

Opvarmning: 10 min cross trainer (niveau 5)

Styrketræning:

1. BP: 12@15kg (close grip - svær at styre) + 12/12/12@20kg (føltes god, men teknikken kan stadig blive en del bedre <_< )

2. squat 12@15kg + 10/10/10@30kg + 20@20kg (squat kørte bare rigtig godt i dag :D - og jeg havde endda frygtet slet ikke at kunne squatte i dag, da min højre balle har været lidt underlig i dag og i går - tror, jeg har sovet i en mærkelig stilling :unsure: )

3. DL: 8/8/8@30kg (hård men god :devil: )

4. Bent Åge: 6/6/6@30kg (PR - skulle lige prøve, men den var dog for tung, så det bliver 25 kg igen næste gang)

supersetted med: (hvilket var hårdt)

5. MP: 8/8@15kg

6. pull-ups: 10/10/10@-20kg (greb: 3x underhånds)

supersetted med:

7. dips: 10/10@-10kg

8. laterals à la AF: 12/8@3kg (troede i første omgang, at jeg havde fået fat i 2 kg vægtene, da der ikke lå nogen vægte på 3 kg-vægtenes plads - så de 12 reps var nok delvist psykologisk betinget :rolleyes: )

9. mave: 3x10

supersetted med:

10. hyperext: 2x15

Kommentarer:

Træningen kørte super i dag. En fyr, som jeg en gang tidligere har snakket med, viste mig en maveøvelse - jeg er ret overbevist om, at det er den slags reverse bench crunch, som AF kører (det lignede i hvert fald den øvelse, hun linkede til). God måde at køre øvelsen på. :)

I fredags var der propfyldt i centret, så jeg havde forventet noget af det samme i dag, da de igen lukkede kl. 16. Men underligt nok var der næsten halvtomt, så man kunne sagtens komme til. :blink: :)

Hvis ikke det havde været for min ømme achilles, så havde træningen nok fået topkarakter i dag. Men det må blive til 4x :banana:

Link to comment
Share on other sites

2. squat 12@15kg + 10/10/10@30kg + 20@20kg (squat kørte bare rigtig godt i dag  - og jeg havde endda frygtet slet ikke at kunne squatte i dag, da min højre balle har været lidt underlig i dag og i går - tror, jeg har sovet i en mærkelig stilling  )

- Ja den kender jeg godt, hader når jeg vågner op i benlåst natostilling med dobbelt skruet flikflak og halv nilson' ... men hey... it happens.. :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Træning påskemandag den 21-4-03: :poptøs:

Træning:

- 30 min cykling (24 min prg. kørt med fuld skrue :devil::devil::devil: , derefter seks min. til at få pulsen lidt ned :) )

- dips: 1x kropsvægt

- 15 min roning med middel intensitet (niveau 6 de første fem min., derefter niveau 5)

- 15 min crosstrainer med middellav intensitet (niveau 5)

- hyperextensions: 2x12

supersetted med:

- mave: 2x10 :dead:

Kommentarer:

Endnu en god træningsdag! Cyklingen overraskede mig positivt. :D Men det var godt nok varmt - træningen tog lidt over en time, og jeg fik drukket næsten 2 liter vand. :pint: :swim:

Tror, det går lidt bedre med min ankel/achillessene (eller hvad det nu er :confused2: ), hvilket jo er positivt. Men hvis ømheden havde været helt væk, var det nok blevet til 5 bananer - man kan jo ikke andet end at blive i godt humør af det gode vejr! B) Men det bliver altså "kun" til 4x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Siden du så ofte sidder på cyklerne, har du så overvejet spinning-timerne?

Jeg synes det er svært at motivere sig selv når man skal sidde alene ude på de cykler, fremfor inde i et spining-lokale der stinker af sved og hvor musikken får een til at få lyst til at lave noget :retard:

Link to comment
Share on other sites

Hej Spock. :)

Ja, det har jeg da overvejet. Har også tidligere gået til spinning i Sønderborg og er den lykkelige indehaver af både spinningsko og de dersens overseje shorts med polstring. :lol: Mit "problem" er bare, at jeg er blevet ret glad for at træne sent om aftenen samt ikke at skulle være afhængig af at træne på et bestemt tidspunkt. Da jeg startede i F&F (ups! S.A.T.S.), var min plan egentlig at supplere min styrketræning med både spinning og kick puls - men det er altså ikke blevet til noget - jf. ovenstående. Men løsningen kunne måske være at snuppe en enkelt spinningtime i weekenden. :)

Link to comment
Share on other sites

Cardio den 22-4-03: :4dog:

- 52 min cykling (2x 24 min prg. første omgang med høj cadence, anden omgang lidt mere tung kørsel, derefter 4 min nedkøling - ville egentlig have kørt 12 min nedkøling, men jeg havde ikke mere vand :dead:)

Derefter lidt af hvert for at køle lidt ned (jeg ligner en kogt krebs efter sådan en tur på cyklen :pullup: <-- ca. denne farve):

- dips: 1x kropsvægt (øv, det føltes ellers som om, rep nr. to også ville være der, men det var den altså ikke.... endnu :devil: )

- mave: 1x10

- hyperextensions: 1x12

- cross trainer med meget lav intensitet (niveau 4-3-2) 8 min.

Kommentarer:

Gennemsnitspuls for de første 48 min på cyklen: 166 bpm. :devil:

Oprindeligt var planen kun at cykle 24-30 min, men da der var Venner i fjernsynet, snuppede jeg lige 24 min mere. ;)

Vakler lidt mellem tre og fire bananer for i dag, men da jeg de sidste par træningspas har fratrukket bananer pga. min ømme achillessene, vil jeg i dag lægge én til, da jeg overhovedet ikke har mærket noget til den i dag. :) Derfor 4x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Næ, ikke specielt, er bare ret svag i triceps (blandt meget andet <_<, sidebemærkning: og så kunne de i øvrigt også godt træne til noget mere masse, synes jeg, hvis jeg sammenligner med mine biceps :unsure: ), så indtil videre kan jeg kun køre én, når det er med kropsvægt. I mine styrketræningspas laver jeg sæt med -10 kg (F&F har sådan en smart assistmaskine :rolleyes: ). Men jeg kunne nemlig godt tænke mig engang at kunne køre mine sæt med kropsvægt, så derfor tester jeg engang imellem mig selv i dips med kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

okay super, du er en klar kombettant til DM i bardip så - de manglede en del kvinder til det, tror at max for kvinderne var 19 eller sådan noget ?

Men sjovt med den øvelse, der er nogle der har rigtig svært ved at lave den - og så andre som eks. mig som bare kan galopere derud af ...... min tidligere makker kunne ikke lave en eneste på trods af at han var temmelig stærk i både tripces og alt andet...

men klø på - det er en lækker øvelse, er sikker på at du kommer op og rammer de 20 snart ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Oftest Scala eller Kildeskovhallen - alt efter om jeg træner alene eller sammen med træningspartner. Måske jeg skulle overveje Park. Har hørt det skulle være det mest "hardcore" af S.A.T.S-centrene (uden at dette sige særligt meget :w00t: - desværre :devil: ).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share