Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Tror din ide mht. skuldertræning vil være ret god. Altså at køre to sæt med military og to med lateral raise. For hvis du kun kører military, får du ikke trænet den midterste skuldermuskel særligt meget.

Tak for svaret. Det prøvede jeg så her til aften. :)

Styrketræning den 21-3-03:

Opvarmning: 10 min let cykling

Styrketræning:

- squat: opv. m. stang + 10/10/10@20kg

- BP: opv. m. stang + 8/8/8@20kg (det har klart hjulpet på teknikken at køre øvelsen med en lidt lavere vægt i et stykke tid)

- DL: 10/10/10@25kg

- seated back row: 8/8/6@30kg (+5kg i forhold til normalt)

- MP: 10/8@15kg

- laterals: 12@3kg + 6@4kg (bliver vist aldrig gode venner med denne øvelse, men kunne dog godt mærke, at den rammer skuldermuskulaturen lidt anderledes end mp - så jeg vil nok benytte denne kombination igen)

- dips: 12/12@-20kg (dog ikke helt til vandret, da jeg har fundet ud af, at det ikke giver knas med albueleddene, hvis jeg sørger for for så vidt muligt at køre albuerne lige bagud (ikke for meget ud til siderne) og ikke gå helt til parallel - og det giver stadig godt i triceps, synes jeg :) )

- pull-ups: 8/10/8@-20kg (1x bredt- + 2x underhåndsgreb)

- leg extension: 10@50kg (10 rep PR :devil: )

- leg press: 8 (vistnok) @90kg (ville slet ikke have kørt den, men efter successen i leg ex. skulle jeg liiiiige have et enkelt sæt... de to maskiner står jo også lige ved siden af hinanden :rolleyes: )

- mave, bench/2: 5x10 (3x lige + 2x skrå)

- hyperextensions: 3x10

Kommentarer:

Ovenstående er nok den rækkefølge, jeg allerbedst kan lide at køre øvelserne i (leg extension og leg press er jo kun med som topping ;) ), hvilket jeg dog ikke altid gør, da jeg ikke rigtig gider vente, hvis jeg kan komme til et andet sted i stedet. :unsure::rolleyes:(gav det mening? :confused2: formuleringen blev vist lidt knudret)

Udmærket træning: :banana::banana::banana:

Kan mærke, jeg skal passe lidt på knæene, når jeg kører squat, så jeg venter altså lidt endnu med at smide mere vægt på.

I morgen bliver nok hviledag - dog regner jeg med en gåtur. :walking: :sweetsun: :sun:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I middags blev det til en godt 40 minutters gåtur i det dejlige vejr :sun: (indkøb - så det blev også til lidt statisk træning af armene :rolleyes: ).

Her til aften blev det så til en rask lille tur ned til Døgn Netto efter slik. :bblush: :bblush: :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Det meste af dagen tilbragt i sukkerchok grundet gårsdagens overflod af slik.:bblush: Kan godt mærke, jeg spiser mindre slik end før i tiden... :rolleyes:

Træning blev det dog til alligevel:

Styrketræning den 23-3-03:

Opvarmning: 10 min cykling

Styrketræning:

- BP: opv. m. stang + 8/8/8@20kg

- DL: 12/12/12@25kg (måske 30kg næste gang :) )

- seated back row (der var (stadig <_< ) optaget ved squatstativet): 8/6@30kg (kørte ikke optimalt) + 10@25kg

- squat: opv. m. stang + 12/12@20kg + 12@25kg (gik ikke helt så langt ned som før, hvilket føltes meget bedre i knæene - kunne faktisk slet ikke mærkes :) )

- MP: 8/8@15kg

- laterals: 8/8@4kg

- dips: 10/10@-15kg

- pull-ups: 8/10/8@-20kg (1x bredt- + 2x underhåndsgreb)

- leg extension: 10@50kg (skulle lige se, om fredagens succes var en enlig svale - det var det heldigvis ikke :devil: )

- leg press: 8@90kg

- mave, bench/2: 5x10 (3x lige + 2x skrå)

- hyperextensions: 3x10

Kommentarer:

Efter opvarmning fik jeg kvalme - puha - jeg spiser aldrig mere slik :w00t:(fingrene krydset så meget som muligt bag ryggen). Det gik heldigvis hurtigt over, og dagens træning kørte langt bedre end forventet. Tre dansende bananer: :banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se du har en "truende" :) fremgang i dødløft :)  Bliv endelig ved med det :)

Thanks. :) Det er også en fed øvelse. :devil:

Dagens træning: :jump3:

Aftenløb den 24-3-03: :sun:

Distance: ca. 5,5 km

Tid: 32.25 min

Gp: 150 bpm

Obs. max puls: 180 bpm

Kommentarer:

Da det efterhånden var ved at være en to-ugers tid siden min sidste løbetur (ups! :rolleyes: ), besluttede jeg at tage den lidt med ro her til aften. Efter den første halvdel af turen, blev farten dog sat noget op, og jeg tror, min puls lå på over 160 stort set hele vejen hjem. B) Så jeg blev egentlig lidt overrasket over, at gennemsnitspulsen kun var på 150 :unsure: - jeg må have taget den mere med ro, end jeg regnede med, men det føltes godt/rigtigt. :)

Ville egentlig have givet turen tre bananer, men da jeg desværre synes, jeg kan mærke en smule (på den forkerte måde :( ) i mit venstre ben, som jeg har haft lidt problemer med, bliver det kun til :banana::banana:. Er spændt på at se, hvad benet "siger" i morgen. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Efter megen debateren frem og tilbage - mest med mig selv, men også lidt med Arne - har jeg besluttet mig for at investere i noget proteinpulver, da jeg langt fra altid får nok protein gennem kosten. Det skulle komme i morgen, og så skal der ellers bare :pint: . :D :lol: B)

Link to comment
Share on other sites

- DL: 12/12/12@25kg (måske 30kg næste gang :) )

Dødløft er en ondskabsfuld øvelse at køre mange reps med. Det kan være en idé at sætte belastningen op og repsne ned. Begynder du i øvrigt hver gentagelse som et nyt løft, dvs.- helt oprejst - ned til stangen - grib fat - løft? Eller kører du alle 12 reps uden at slippe stangen?

Link to comment
Share on other sites

- DL: 12/12/12@25kg (måske 30kg næste gang :) )

Dødløft er en ondskabsfuld øvelse at køre mange reps med. Det kan være en idé at sætte belastningen op og repsne ned. Begynder du i øvrigt hver gentagelse som et nyt løft, dvs.- helt oprejst - ned til stangen - grib fat - løft? Eller kører du alle 12 reps uden at slippe stangen?

Jeg er begyndt at køre alle reps i et sæt ud i et - dvs. uden at slippe stangen. Du har ret: Det er hårdt - pulsen kommer godt op, og det kan helt sikkert også mærkes i maven, at jeg spænder så meget så længe af gangen. :devil: Når jeg sætter belastningen op til 30kg næste gang, vil jeg helt bestemt også tage færre reps pr. sæt. :)

Link to comment
Share on other sites

Valdemar>> :)

Når jeg kører dødløft, starter jeg selvfølgelig med at spænde godt op (især i mave og lænd) og have et naturligt svaj i lænden. Under hele udførelsen sørger jeg så for at bevare såvel spænd som svaj. I toppen holder jeg et par sekunders pause - ofte lidt mere hen mod slutningen af sættet (så udførelsen stadig bliver korrekt). Stangen fører jeg ned til ca. midt på skinnebenet.

I begyndelsen gjorde jeg sådan, som du viste mig med lægge vægten efter hvert rep og så lige rette mig op før den næste. Men der var en i centret, der mente, jeg skulle gøre det på den anden måde. Det ville jeg så lige forsøge, og jeg kan egentlig godt lide da - bl.a. fordi det også kræver meget af mine mavemuskler.

Lige for tiden øver jeg mig på at stikke bagdelen lidt længere bagud, da jeg føler, at det så går mere i baglår og baller, og jeg ikke så nemt kommer til at trække med ryggen.

Jeg læste den tråd, du henviste til. Jeg må så konkludere, at når jeg kan køre 3 sæt af 12 reps uden væsentlig pause mellem reps (og kun godt 1 min mellem sættene), så er vægten en rimelig lav %-del af min 1 RM, ikke? Men er det forstået rigtigt, at hvis jeg ikke træner for at forbedre min 1 RM, så er det uden væsentlig betydning, om jeg lader vægten hvile på gulvet eller ej?

En tanke: Jeg kunne evt. køre sæt, som jeg gør nu, hveranden gang, og køre "halv-singles" (den måde du viste mig) med lidt mere vægt hveranden gang (med fx 10 sek pause mellem hver rep og et par min mellem hvert sæt)? :confused2:

Tusind tak for alle dine input. :) Det er virkelig dejligt, at ens log bliver læst, og at man får respons på sin træning. :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Hoosier

Efter at du skrev en velkomst i min log har jeg kigget lidt med hos dig... Er jo lidt interesseret i andre pigetræninger.. :)

Jeg har tænkt over hvordan du kører dine dips og pullups, -for jeg kan ikke lave dem.. :angry: ...

Kører du det med hjælper eller i maskine eller frit eller hva'? Jeg er ret nysgerrig...

Fortsat god fornøjelse med træningen

:wave: Cat

(Cathrine)

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hey Hoosier

Efter at du skrev en velkomst i min log har jeg kigget lidt med hos dig... Er jo lidt interesseret i andre pigetræninger..  :)

Jeg har tænkt over hvordan du kører dine dips og pullups, -for jeg kan ikke lave dem..  :angry: ...

Kører du det med hjælper eller i maskine eller frit eller hva'? Jeg er ret nysgerrig...

Fortsat god fornøjelse med træningen

:wave: Cat  

(Cathrine)

Hej Cat :)

Ja, jeg kører dips og pull-ups i en maskine, hvor man kan køre med kropsvægt minus x antal kg. Det er ret godt, for dips er efter min mening en kanongod triceps øvelse, og jeg kan nemlig heller ikke køre den selv (det er dog mit mål at komme til at kunne). :rolleyes:

Du må også have god fornøjelse med din træning. Det ser i hvert fald ud til at køre rimelig godt for dig. Det lader til, at du er lang mere erfaren end jeg - og du kører også langt tungere. :)

Mange hilsner

Kathrine :wave:

Link to comment
Share on other sites

Aftencardio den 25-3-03:

Ikke liiiige min aften.... Min efter-træning-banan blev til en før-træning-banan, da jeg var ved at gå sukkerkold allerede før, jeg overhovedet nåede ud til centret. :( <_<

På cyklen var der ikke specielt meget energi - men det hjælper altid, når der er Venner i fjernsynet samtidig - så glemmer man at have ondt af sig selv. Og jeg fik da også indlagt et par hårde spurtintervaller. Da jeg så stod af cyklen, kunne jeg godt mærke, at min venstre balle var ret øm :retard: , og jeg skulle passe på, at den ikke gik i krampe. <_< Godt, at jeg kun bor på 2. sal - det var hårdt nok at komme op af de få trapper! :unsure:

Nå, lidt træning blev det da til:

Cardio: 1 time på kondicykel (2x 24 min prg. + 12 min nedkøling). 2x :banana:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Aftencardio den 27-3-03:

- 1 time på kondicykel (2x 24 min prg. + 12 min nedkøling)

- hyperextensions: 3x12

- forsøg på at udføre "den onde maveøvelse": 3x10

- alm. mave (bench/2): 15

Kommentarer:

I går skulle jeg egentlig have styrketrænet, men hverken tiden eller energien var til det, så det blev hårdt og brutalt droppet. :o Havde egentlig tænkt mig at styrketræne i dag i stedet, men da jeg alligevel kun kan nå at styrketræne to gange i denne uge, valgte jeg alligevel kondicyklen, da det var det, jeg var mest motiveret for. I dag var det ikke ballerne, der var problemet, men til gengæld var mine lår megatunge. <_<

Jeg er lidt i tvivl angående maveøvelsen, om jeg fik udført den korrekt, for det var en pludselig indskydelse at køre den, så jeg havde jo ikke lige nærlæst de indlæg, hvor den bliver beskrevet. :rolleyes: Men jeg kom i hvert fald "op", så kun hoved + skuldre hvilede på bænken, og resten af kroppen stak ca. lodret op i luften. Det så vist lidt underligt ud - men det var nu meget skægt. :D

Bananer? Tja, en 2-3 stykker... :confused2: Det må næsten blive :banana::banana::banana: (i pyjamas -_- ) pga. maveøvelsen, og ved det at jeg næsten ikke havde lyst til at tage hjem, da jeg var færdig med at træne. Havde sådan lyst til at løbe over til vægtstængerne og dødløfte... :rolleyes: Og så har jeg fået mit proteinpulver i dag, så det har jeg lige afprøvet. :pint:

Link to comment
Share on other sites

Spændende log at følge med i.

Hvordan har du tænkt dig at tage protein pulveret?

Jeg er også lige startet på noget for første gang, men er lidt i tvivl om hvor meget, hvornår og hvor ofte man skal tage det i forhold til f.eks. hvornår man træner, sover osv.

Lige nu tager jeg bare noget direkte efter træning, og så engang imellem om aftenen hvis jeg er "lækker-sulten" :blink:

Andre der har råd omkring dette?

Link to comment
Share on other sites

Spændende log at følge med i.

Tak. :bblush:

Hvordan har du tænkt dig at tage protein pulveret?

Jeg er også lige startet på noget for første gang, men er lidt i tvivl om hvor meget, hvornår og hvor ofte man skal tage det i forhold til f.eks. hvornår man træner, sover osv.

Lige nu tager jeg bare noget direkte efter træning, og så engang imellem om aftenen hvis jeg er "lækker-sulten"

Det er også mere eller mindre sådan, jeg har tænkt mig at gøre. Jeg er ikke den store kødspiser, så (især) på dage, hvor jeg styrketræner, tror jeg, min krop ville have godt af den ekstra protein. Da mit mål ikke er den vilde, store masseforøgelse + jeg er på SU, bliver det nok ikke så ofte (eller så struktureret), som mange andre tager det. Lige i øjeblikket arbejder jeg også på at få lidt bedre styr på min kost, så den generelt bliver sundere.

Har du i øvrigt prøvet at se i DaDanes udmærkede FAQ om protein? Der står garanteret et eller andet, du kan bruge. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej :D

Lækkert at se at der er oz nogle piger her på Mol, som går op i træning ligeså meget som fyre gør.

Kender nemlig ikke så mange piger som tager det seriøst nok.

Det undrer mig lidt at du bruger så meget af din træning på styrke..er din mål at blive stor eller tabe dig...

Jeg mener nemlig ikke at piger burde begynde at æde proteinpulver. Har selv tænkt på det før men jeg er blevet frarådt. Men min mål er heller ikke at blive stor, bare mærkeret...og det bedste måde er først og fremmest at tabe sig så man kan se musklerne.

:wave: :wave:

Link to comment
Share on other sites

Det undrer mig lidt at du bruger så meget af din træning på styrke..er din mål at blive stor eller tabe dig...

Jeg mener nemlig ikke at piger burde begynde at æde proteinpulver. Har selv tænkt på det før men jeg er blevet frarådt. Men min mål er heller ikke at blive stor, bare mærkeret...og det bedste måde er først og fremmest at tabe sig så man kan se musklerne.

Mit mål er ikke at blive stor, men jeg synes, det er sjovt at styrketræne. :D Og da jeg nu gør det ca. tre gange om ugen, vil jeg selvfølgelig også gerne have noget ud af det. Jeg har lavet et overslag på mit proteinindtag, og det ligger ofte på kun ca. 1g pr. kg kropsvægt. Derfor har jeg tænkt mig at tage en shake efter styrketræning og evt. engang imellem en JS shake til morgenmad, hvis jeg har lyst, eller, som Spock skrev, hvis man bliver lækkersulten om aftenen. :tongue: Er lidt træt af, altid at æde tun eller makrel efter styrketræning, så proteinpulveret giver mig et par ekstra valgmuligheder. :)

Jeg vil også gerne være lidt stærkere - det er jo ikke ligefrem nogle imponerende vægte, jeg smider rundt med... <_< Og i den forbindelse tror jeg, det er vigtigt, at jeg får nok protein - især på styrketræningsdage.

Du har selvfølgelig ret i, at en lavere fedtprocent får musklerne til at fremstå mere tydeligt, men jeg er ikke overvægtig (ville selvfølgelig alligevel gerne tabe et par kg - hvilken pige vil ikke det? :rolleyes: ), så selv et par kg lettere, kunne jeg godt trænge til en smule mere muskelmasse efter min egen mening. :)

Lækkert at se at der er oz nogle piger her på Mol, som går op i træning ligeså meget som fyre gør.

Kender nemlig ikke så mange piger som tager det seriøst nok.

Tak skal du have. Jeg læser også ivrigt de andre pige-logs. Har du egentlig selv en log? Synes ikke, jeg kan huske at have set en? :poking: ;)

Link to comment
Share on other sites

hej, Kathrine... jeg blander mig lige lidt :lol:

Det undrer mig lidt at du bruger så meget af din træning på styrke..er din mål at blive stor eller tabe dig... Jeg mener nemlig ikke at piger burde begynde at æde proteinpulver. Har selv tænkt på det før men jeg er blevet frarådt. Men min mål er heller ikke at blive stor, bare mærkeret...og det bedste måde er først og fremmest at tabe sig så man kan se musklerne.

Men der skal altså være nogle muskler, man kan se.... rigtigt mange piger har hverken muskler eller fedt, fordi, de ikke har dyrket sport/arbejdet + sultet sig og fordi at der i vores samfund eksisterer en æstetik, der dikterer at piger skal være tynde og må ikke lave styrkesport. Og det har altså resulteret i at de fleste piger har så lille muskelmasse, at det ville være blevet karakteriseret som sygeligt for bare 30-40 år siden.

Både udfra en folkemedicinsk, en sportsmedicinsk og en "hvad-ser-lækkert-ud" betragtning, kunne langt de fleste kvinder godt smide 10 kilo muskler på. Så ville de være i stand til at virke optimalt, frem for at se optimale ud, hvad fanden det så end er.....

Nice work Hoosier

Link to comment
Share on other sites

Enig med incognito,

Der er ikke noget værre end disse Bambi-tynde stankelben, der render rundt på stranden og ligner en radiator med bikini på :D

Til gengæld er det flot med en smule muskler. I øvrigt ville jeg ikke bekymre mig for meget om muskelvækst. Jeres testosteron-niveau er simpelthen ikke højt nok.

Link to comment
Share on other sites

hej, Kathrine... jeg blander mig lige lidt
Gør endelig det - alle kommentarer er velkomne! :)
Men der skal altså være nogle muskler, man kan se....

Det er præcis det, jeg mener. Jeg synes, at jeg godt kunne "tåle" at tage et par kg muskler på (men bestemt også at tabe et par kg fedt :rolleyes: ).

Nice work Hoosier

Thanks. ;)

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 28-3-03: :superman:

Opvarmning: 10 min let cykling

Styrketræning: :bounce:

1. squat: opv. m. stang + 8/8/8@30kg (PR :devil: )

2. BP: opv. m. stang + 8/8/8@20kg

3. DL: 6/6/6@30kg (+5kg i forhold til sidst)

4. Seated back row: 8@30kg + 8/8@25kg

5. MP: 9/9@15kg

6. Laterals: 8/8@4kg

7. Dips: 1,5@kropsvægt + 10/10@-15kg (der var sat en "lås" på "assistenten", og jeg kunne ikke lige finde ud af at slå den fra, så jeg ville lige prøve... :tongue: men så fik jeg en til at slå låsen fra, så jeg kunne køre assisted dips som sædvanlig :) )

8. Pull-ups: 8/10/10@-20kg (1x bredt- + 2x underhåndsgreb)

9. "Den onde maveøvelse" (eller et forsøg derpå :confused2: ): 3x10 (har besluttet at køre den fremover - på forsøgsbasis - kunne nemlig godt trænge til en pause fra mine alm. maveøvelser)

10. Hyperextensions: 3x10

11. Seated leg curl: 12@45kg (bare for sjov :D - skulle lige se, hvad dødløft har gjort for mine hamstrings - det kørte en smule lettere, end i mit gamle program, så jeg kunne muligvis have taget en 6-8 reps med 50kg :unsure: )

Kommentarer: :firebounce:

Der er ikke så meget at sige, andet end, det var en god træning med fremgang på flere fronter. Så: :banana::banana::banana::banana:

P.S. Har lige drukket min første chokoladeproteinshake (den i går var jordbær). :pint: Mums, siger jeg bare! :tongue: Man kunne jo let gå hen at blive afhængig af skidtet... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hey Hoosier
7. Dips: 1,5@kropsvægt

Er det ikke din første dip med kropsvægt? Tillykke med det :D

Hvad var der i shaken?

Max>> Jo. Og tak. :D Det var nok ikke helt "godkendt" dybde, men jeg kom da ned og op igen ved egen hjælp, så jeg vælger at tælle den med. B)

Jeg var megasulten, da jeg kom hjem fra træning, så det blev til en shake bestående af 4 dl skummetmælk, et scoop chokolade whey og en banan. Tror egentlig, jeg ville synes endnu bedre om den uden bananen - men god, det var den. (Og inspireret af Anja og Hennings hjemmeside - den der med kosttilskud - Sokr@tes havde linket til den et sted - lavede jeg i morges bananpandekager med et halvt scoop chokalde whey i dejen - også mums :tongue: ).

Jeg har investeret i en stor bøtte chokolade whey og vanille og jordbær whey i de der 100g prøveposer. Synes egentlig, jordbær smager lidt henad jordbærsnørrer (dem med elefanten). :elephant:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share