Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Rod>> Tusind tak! :D Det var en god artikel - læste den straks. :)

P.S. Jeg vil også have lår som hende på det midterste billede og dødløfte som hende på det nederste!

:klokkeblomst: :pumpin:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aftenløb den 29-3-03: :firebounce::firebounce::firebounce:

Distance: ca. 5,5 km

Tid: 32.34 min (Yes, yes, yes under 6min/km :devil: )

GP: 152 bpm

Obs. max puls: 181 bpm

Kommentarer:

Det var en rigtig dejlig løbetur her til aften. Jeg nåede under de 6min/km uden de store anstregelser - små ting, man glæder sig over, når man tænker på, at jeg for et par år siden med lethed løb 10 km på en time samt gennemførte en halvmaraton uden at skulle ned at gå. Nå ja, til gengæld kendte jeg intet til hverken dødløft eller dips, og jeg troede, at bænkpres var en benøvelse... :bblush: :bblush: :bblush:

Det er vist ved at være længe siden, jeg har givet en løbetur :banana::banana::banana::banana:, men det var bare sådan en skøn tur, det er weekend, og MOL er ved at være MOL igen. :D :D :D (jamen det er jo hele tre ting!)

Desuden har jeg besluttet mig for at acceptere, at jeg nok aldrig får presset hverken min gennemsnitspuls eller min maxpuls op til de samme højder, som mange af jer andre herinde. Jeg skyder skylden på min far. :tongue: Hans hvilepuls ligger, ligesom min, på et par og fyrre, og han kan køre spinning til han er ved at brække sig uden at gennemsnitspulsen ryger op på 160 bpm... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Distance: ca. 5,5 km

Tid: 32.34 min (Yes, yes, yes under 6min/km :devil: )

Det var en rigtig dejlig løbetur her til aften. Jeg nåede under de 6min/km uden de store anstregelser

Tillykke med det. B) :devil:

Desuden har jeg besluttet mig for at acceptere, at jeg nok aldrig får presset hverken min gennemsnitspuls eller min maxpuls op til de samme højder, som mange af jer andre herinde

Man kan jo ikke ændre på den maks. puls man er født med.

Derimod kræver det "kun" lidt hårdt arbejde, at presse sin gennemsnitspuls op. :chicken: ;)

Link to comment
Share on other sites

Hov, jeg glemte forresten at skrive, at jeg også har været ude at gå en tur på ca. 45 minutter her i eftermiddags. :walking:

Derimod kræver det "kun" lidt hårdt arbejde, at presse sin gennemsnitspuls op.

Sandt nok. Da jeg genoptog løb her i september, lå jeg ofte med en gennemsnitpuls godt oppe i 160'erne, og jeg har før kørt spinning med en gennemsnitpuls omkring de 170 bpm og over. På kondicyklen kan jeg stadig godt få min gennemsnitspuls op over de 160, men jeg har haft problemer med det ved løb i de sidste mange måneder (og løber hurtigere end i september). I øjeblikket går mine overvejelser på at indlægge noget intervaltræning i mit løb. Men det bliver nok ikke til løb mere end en gang eller to om ugen, da jeg stadig vil fortsætte med at cykle. Jeg kan bedre presse mig selv, når jeg ikke løber og er bange for at skvatte i spurten. :rolleyes: Er lidt tøset på det punkt. Men når man løber herinde i Kbh, ved man s.. aldrig hvem/hvad, der lige pludselig kunne finde at jogge ud foran en... :unsure::rolleyes: (og desuden løber jeg ofte, når det er mørkt). Men du har selvfølgelig ret - hvis jeg gjorde noget mere ved det, kunne jeg også godt få min gp højere op. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Hoosier :) Den maveøvelse du skriver om:

9. "Den onde maveøvelse" (eller et forsøg derpå  ): 3x10 (har besluttet at køre den fremover - på forsøgsbasis - kunne nemlig godt trænge til en pause fra mine alm. maveøvelser)
Hvad er det for en?
Link to comment
Share on other sites

Hej Hoosier  :) Den maveøvelse du skriver om:
9. "Den onde maveøvelse" (eller et forsøg derpå  ): 3x10 (har besluttet at køre den fremover - på forsøgsbasis - kunne nemlig godt trænge til en pause fra mine alm. maveøvelser)
Hvad er det for en?

Hejsa Tulle :)

Det er den, som Watts beskriver her (nederst på siden). Og Anyone illustrerer den her (nederst på siden). Crawdaddy kalder den vist body raises. :)

Jeg synes, den er rigtig god. :D

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 30-3-03: :elephant: :kj:

Opvarmning: 10 min let cykling :poptøs:

Styrketræning: :pumpin:

Der var optaget ved squat meget længe, derfor den lidt underlige rækkefølge.

1. DL: 6/6/6@35kg (+5kg i forhold til sidst - da 30kg stangen var optaget, og det i dag var min første øvelse, så tænkte jeg, at jeg lige ville prøve med 35kg - dvs. PR :devil: )

2. BP: opv. m. stang + 10/10/10@20kg

3. Seated back row: 8/8/8@25kg

4. MP: 9/8@15kg

5. Laterals: 8/8@4kg

6. Squat: opv. m. 15kg + 8/8/8@30kg (første og sidste sæt var lidt tunge, men 2. sæt kørte godt :) )

7. Dips: 10/10@-10kg (PR :devil: )

8. Pull-ups: 8/10/8@-20kg (1x bredt- + 2x underhåndsgreb)

9. Seated leg curl: 10@50kg (skulle jo lige prøve - første rep var tungt, men derefter kørte det bare - de sidste reps var selvfølgelig lidt seje

-> PR :devil: )

10. Body raises (mave): 3x10

11. Hyperextensions: 2x10

Kommentarer: :yeah:

En rigtig god træning. Der er ikke så meget at sige - det kørte bare. 4x :banana: (af de store :D ).

Nå ja, og så har jeg været ude at gå en tur på ca. 45 min. :walking:

Fortsat god søndag allesammen. :wave: :wave: :wave:

Link to comment
Share on other sites

Sikke det går. Tillykke med hele bunken af PR's.

Man bliver helt glad, når man ser sådan en smilie-fest  :lol:

Max>> Mange tak. :D Det er jo fordelen ved at køre en masse nye øvelser - man kan sætte bunker af pr's i starten, når teknikken lige er kommet (sådan nogenlunde) på plads. ;) :devil:

Jeg tror, den næste øvelse, jeg vil inkoorporere i mit program, skal være bent over BB row (i stedet for seated back row) - kommentarer? :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, den næste øvelse, jeg vil inkoorporere i mit program, skal være bent over BB row (i stedet for seated back row)kommentarer?

God ide! Flere muskler indvolveret til at skabe stabilitet mv.

Link to comment
Share on other sites

Det er den, som Watts beskriver her (nederst på siden). Og Anyone illustrerer den her (nederst på siden). Crawdaddy kalder den vist body raises.  

Jeg synes, den er rigtig god.  

Ahh den kender jeg godt. Kører den også tit selv, eller tror ihvrtfald det er den samme :unsure: Jeg bruger tit den (og andre maveøvelser) som "pauseøvelser". Fx når jeg sidst i træningen kører biceps/triceps tager jeg som regel et sæt mave mellem hver for lige at give armene en pause :)

Link to comment
Share on other sites

Det er den, som Watts beskriver her (nederst på siden). Og Anyone illustrerer den her (nederst på siden). Crawdaddy kalder den vist body raises.  

Jeg synes, den er rigtig god.  

Ahh den kender jeg godt. Kører den også tit selv, eller tror ihvrtfald det er den samme :unsure: Jeg bruger tit den (og andre maveøvelser) som "pauseøvelser". Fx når jeg sidst i træningen kører biceps/triceps tager jeg som regel et sæt mave mellem hver for lige at give armene en pause :)

Den er god ikke? :D Her de sidste par dage har jeg i hvert fald gået rundt med den der flad-mave-næsten-som-et-vaskebræt-følelse. :D Jeg havde aldrig tænkt over at gøre det til en maveøvelse, men jeg har da tit lavet bevægelsen sådan lidt for sjov under udstrækningssessioner. B)

I dag: Hviledag :)

Jeg fik en eller anden underlig lyst til at lave lektier i dag - jeg må være syg. :doctor: Så i dag er det bare blevet til en gåtur på godt 40 minutter. Og nu vil jeg fluks vende tilbage til statistikopgaverne og kemirapporterne. ;) (Men jeg skal da lige tjekke MOL et par gange i løbet af aftenen... ;) ).

I morgen regner jeg med en hård cykeltur på en af centrets kondicykler (sådan omkring 21.30, så jeg kan følge med i Venner på samme tid

;) :kj: ).

:bookread: :graduate: :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige lidt nysgerrig.....hvorfor har du et link til den sunscreen song i din signatur. For nogle år tilbage spillede de nemlig hele tiden i det center hvor jeg trænede. Jeg kan ikke rigtigt bestemme mig for om jeg hader eller elsker den sang, men den må have sat sig fast for jeg kan stadig huske den når jeg læser teksterne selv om jeg ikke har hørt den i 2 år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige lidt nysgerrig.....hvorfor har du et link til den sunscreen song i din signatur. For nogle år tilbage spillede de nemlig hele tiden i det center hvor jeg trænede. Jeg kan ikke rigtigt bestemme mig for om jeg hader eller elsker den sang, men den må have sat sig fast for jeg kan stadig huske den når jeg læser teksterne selv om jeg ikke har hørt den i 2 år.

Tja, jeg ville egentlig have haft et eller andet sejt citat, men jeg kunne ikke komme på noget. Så kom jeg til at tænke på den der sang, som de spillede dag ud og dag ind i radioen, mens jeg trænede, da jeg var i USA. Mit navn, Hoosier, er en person fra Indiana - så jeg tror, det var på den måde, jeg kom på det. Har også selv et lidt ambivalent forhold til sangen - og nu har jeg også sagt til mig selv i 200+ indlæg, at det bare var en midlertidig signatur, indtil jeg kom på noget bedre. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

det var lige godt satans med alle de bodyraises i render runt og flipper af.. jeg kan ved gud ikke bare lave én enkelt af de sataner.. svageligt svageligt.. måske jeg skulle skifte alias til AntiHelten.. !!!

Men ellers godt at se _endnu_ et stk's hunkøn der fyrer den rigtigt af... keep it up B)

Link to comment
Share on other sites

det var lige godt satans med alle de bodyraises i render runt og flipper af.. jeg kan ved gud ikke bare lave én enkelt af de sataner.. svageligt svageligt.. måske jeg skulle skifte alias til AntiHelten.. !!!

Men ellers godt at se _endnu_ et stk's hunkøn der fyrer den rigtigt af... keep it up  B)

Brainroid>> :)

Mange tak. :bblush: Men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke, om jeg udfører øvelsen korrekt, da jeg kun gør det baseret på, hvad jeg har forstået af Watts m.fl.'s deskriptioner. Men no matter what, så kan det i hvert fald mærkes. B) :lol:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Aftencardio den 1-4-03::firebounce:

Cardio på kondicyklen: 60 min (2x 24 min prg. + 12 min. nedkøling)

GP (for de første 48.20 min): 165 bpm :devil:

Obs. max puls: 180 bpm

Desuden: :tongue:

Body raises: 2x 10

Hyperextensions: 2x 10

(Er det det, der hedder superset, når jeg kørte dem skiftevis uden pause??? :confused2: ).

Dagens karakter: :banana::banana::banana: (store :w00t: )

P.S. Er der nogen, der ved, om træningshandsker kan tåle at blive vasket? Det eneste, der står i mine er, at de er lavet af gedeskindslæder (i Indonesien). Så jeg ved ikke rigtig, om jeg tør proppe dem i maskinen, men efterhånden lugter de altså, lad os sige mindre heldigt... <_<

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har helt ret mht. supersets....

Så er det vist sengetid.. har læst for meget MOL her til aften.... dammit... skulle jo have sovet....

:lol: Og jeg skulle have skrevet kemirapport - så jeg må hellere se at komme i gang. :(

Og tak for svaret, forresten. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share