Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

ÉN ting vil jeg dog lige påpege, det var IKKE Arched Back Goodmornings!!!

Anyone>> Okay... Det synes jeg ellers bare Arne kaldte dem engang... :unsure: Men hvad ved jeg - så hedder de bare goodmornings fra nu af. :)

Alle>> Mange tak. :)

Klaus>> Sorry... var ude at træne og derefter direkte videre til familietamtam...:rolleyes: Håber, dine proteinpandekager blev gode alligevel. :4mewantfood:

---------------------------------------------------------------------

Styrketræning den 29-11-03: :4flex: :4flex: :4flex:

Opvarmning: 10 min crosstrainer (niveau 5)

Styrketræning:

Sheiko bp, uge 7, dag 4:

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

55%: [email protected] (23) (kom dog til at tage 13.4 kg først - så tror da pokker, at det var så let :tongue:)

65%: 3/[email protected] (28)

75%: 3/3/3/[email protected] (32)

Bænken føltes lidt tung igen i dag, da jeg stadig var en smule mærket af mine underlige, forsinkede DOMS fra i går. Dog gik det sidste "tunge" sæt godt, da jeg omsider fik mit opspænd til at fungere nogenlunde. :unsure:

Desuden:

Db row:

(2x)8@16kg + (2x)8/8/8@18kg (med hiv og sving :rolleyes:)

Side laterals:

10/10@5kg

supersetted med:

Seated rear laterals:

10/10@5kg (bør nok gå ned på 4 kg igen-igen, for jeg kommer ikke særlig højt op med armene - men kan nu tydeligt mærke den i bagskuldrene)

Standing db hammercurls:

6@10kg (PR med én rep :4flex:) + 8/7@8kg

supersetted med:

Rotator cuff (stående, opad):

10/10/10@2kg

Triceps pushdown med reb:

15/10/8@10kg

Incline reverse bench crunch:

12/12/12@bw (med en tand mindre hældning på bænken, idet jeg fandt en benstilling, der gjorde den hårdere B))

supersetted med:

Reverse hypers:

20/20/20@bw

Standing calf raise:

10/10/10@30kg (kunne ikke rigtig presse mig selv i denne øvelse i dag, så det blev til et ekstra sæt i stedet :chicken:)

Mavemaskine:

12/12/12@45kg

Cardio: (havde lidt tid at slå ihjel inden familietamtam på Kanal Caféen)

Stepper: 10 min (1 min niveau 6, 8.5 min niveau 8, 0.5 min niveau 10)

Kondicykel: 18 min bakke-intervalprg. (9 min niveau 5, 9 min niveau 4)

En god træning, men en halvsløj bænk trækker ned, så det bliver til 3x :banana:.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bonus-cardio: Salsa. :mandance: (udenfor MUBSVET)

Nightbringer, Mr. Freeze og Tryllemusen var der også. Hygsomt. :) Samt en masse salsa-hajer. :blink: Så føler man sig endnu mere amatøragtig - hihi - må se at få det lært. :devil: Nå ja, og så stødte jeg på en tidligere ansat fra "mit" træningscenter i Sønderborg. :)

Et forsinket: Tak for sidst, det var hyggeligt! :)

Link to comment
Share on other sites

Bonus-cardio: Salsa. :mandance: (udenfor MUBSVET)

Nightbringer, Mr. Freeze og Tryllemusen var der også. Hygsomt. :) Samt en masse salsa-hajer. :blink: Så føler man sig endnu mere amatøragtig - hihi - må se at få det lært. :devil: Nå ja, og så stødte jeg på en tidligere ansat fra "mit" træningscenter i Sønderborg. :)

Et forsinket: Tak for sidst, det var hyggeligt! :)

Selv tak. :) Ja, det var rigtig hyggeligt - vi ses helt sikkert derinde igen. :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Tulle>> Mange tak. :xmas:

Nåede ikke at løbe i går grundet den p***e eksamensopgave. :4ranting: (Den vil ikke, som jeg vil. :angry: :rolleyes:).

Så derfor:

Morgenløb den 1-12-03: :xmas: :xmas: :xmas:

Distance: 3.32 km

Tid: 17:44 :bigsmile:

God rytme i benene og en meget tilfredsstillende tid. Derfor får turen 3x :banana: trods dens ringe længde. :)

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen Hoosier :xmas: ,

Nåede ikke at løbe i går grundet den p***e eksamensopgave.  (Den vil ikke, som jeg vil.  ).

Rolig nu, du ved jo at det kommer :bigsmile: .

Hvad tid står du egentlig op? Så lige du havde postet hos Angel klokken lidt over 5 her til morgen :blink: På en mandag morgen :w00t: .

Niske

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Hoosier mistænkt for at være en slags is-vampyr...

Bemærk hvordan hun kun kan tåle dagslys mens hun spiser Paradis-is! Ellers roder og regerer hun kun efter mørkets frembrud, f.eks. under påskud af at hun skal lave en "eksamensopgave".

Is-vampyr, siger jeg jer, is-vampyr!

Link to comment
Share on other sites

Et Hoosier-døgn har ca 24 timer spredt tilfældigt ud over dag og nat. Det er for Hoosier helt underordnet hvilke timer man er vågen i og hvilke hun får sin skønhedssøvn i. Hun har effektivt afskaffet døgnrytmen :)

Eneste spor i sagen som kan give en forklaring på dette mystiske fænomen er den observerede voldsomme indtagelse af ParadIS og chokoladekage.

Måske har ham den store russer med pelshuen som kommer forbi flere gange ugenligt også en finger med i spillet.

Link to comment
Share on other sites

Apropos

chokoladekage.

Jeg bagte chokoladekagen sidste weekend, og har nydt den med stor fornøjelse lige siden. Den bliver næsten bedre, og mere svampet, for hver dag der går. Næste gang laver jeg dog kun ½ portion, ellers skal jeg jo løbe søerne rundt 3 gange om dagen, hele julen, for at komme i ligevægts(kage)indtag. :xmas:

Edited by Martin
Link to comment
Share on other sites

Et Hoosier-døgn har ca 24 timer spredt tilfældigt ud over dag og nat. Det er for Hoosier helt underordnet hvilke timer man er vågen i og hvilke hun får sin skønhedssøvn i. Hun har effektivt afskaffet døgnrytmen  :)

MaxP>> Det er ikke helt ved siden af. ;) :yawn:

Jeg bagte chokoladekagen sidste weekend, og har nydt den med stor fornøjelse lige siden. Den bliver næsten bedre, og mere svampet, for hver dag der går. Næste gang laver jeg dog kun ½ portion, ellers skal jeg jo løbe søerne rundt 3 gange om dagen, hele julen, for at komme i ligevægts(kage)indtag

Martin>> :4thumbup:

Jeg er dog overrasket over, at den har holdt så længe - havde det været her, var der nok kun gået et par dage... :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 1-12-03: :xmas: :xmas: :xmas:

Opvarmning: ca. 20 min kæbe med Spock :tongue:

Styrketræning:

Sheiko bp, uge 8, dag 1:

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

50%: [email protected] (21)

60%: [email protected] (26)

70%: 3/[email protected] (30)

80%: 2/2/[email protected] (34)

90%: 1/[email protected] (38)

80%: 2/[email protected] (34)

Kørte godt i dag. :bigsmile:

Desuden:

Goodmornings:

[email protected] + [email protected] + [email protected] + [email protected] + 8/[email protected] (tog mig sammen i sidste sæt :4whip: - PR, gammel PR: 6 reps)

Seated db shoulder press: (blev nødt til det... der var en fyr, der kørte den med 8 kg's db :angelgrin:)

6@10kg + 5/5@12kg (anterior deltoid alligevel lidt brugt ovenpå bænken - men okay :))

Db row:

(2x)8@16kg + (2x)8/6/6@18kg (knap så godt som sidst :()

Dips:

12/10/8@-20kg

supersetted med:

Chin-ups:

12/10/8@-20kg (første sæt kørt eksplosivt)

Seated rear lateral raises:

15/15/15@4kg (okay, tilbage på 5 kg igen næste gang :rolleyes:)

supersetted med:

Rotator cuff (stående, opad):

15/10/10@2kg

og supersetted med:

Standing db hammercurls:

6/6/8@8kg (mystisk - blev nærmest lettere og lettere :blink: - kun 8 kg i dag, da mine biceps var lidt brugte ovenpå chins)

Incline reverse bench crunch:

12/12/12@bw

supersetted med:

Hyperextensions:

10/10/10@bw

Reverse hypers:

20@bw

Mavemaskine:

12/12/12@45kg

Leg extension:

15/15@50kg :dead: :dead: :dead: (gad egentlig ikke træne quads i dag, men fik dårlig samvittighed og nuppede alligevel to lette sæt)

Mine led, især mine knæ, føltes/føles lidt underligt ømme - sådan à la, når man har influenza - håber ikke, jeg er ved at blive syg. :unsure: Havde derfor ikke lyst til at squatte i dag. Og det trækker desværre også ned på en ellers rigtig god træning, så det bliver til 3x :banana:.

Link to comment
Share on other sites

INSANsanta.jpg

Go´Jul :xmas:

Mange tak. :D Og i lige måde. :xmas:

I dag:

Transportcykling: :bike:

Frederiksberg-DTU tur-retur. (Udenfor MUBSVET) Synes godt, jeg kunne mærke, at hamstrings og gluteus var lidt tunge efter goodmornings i går. :chicken:

Ellers bliver det ikke til mere træning i dag, da jeg skal arbejde videre med eksamensopgaven. Heldigvis er vi ved at have styr på beregningerne nu. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Pulver (vekao) som Nesquick og O'Boy er næsten ren sukker, skift det ud med "rigtigt" kakaomælk, såsom Matilde eller Lille Lise.

Tøser, I har begge været underlige som børn ;) , det er da kvalmt at spise Nesquick pulver, 'yikes' siger jeg bare, nej lidt peanuts ned i et glas og så Nutella over, blande blande og der er dømt Snickers og kalorier så det batter. ;)

'Pyt

Hvorfor kom jeg pludselig til at tænke på dette gamle log-indlæg, da jeg stod nede i Føtex i dag?!? :smashtard:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

:w00t: Så du har nutella med hjem?  :w00t:

Mads :swim:

:4whistling:

Her til morgen:

Morgenløb den 3-12-03: :xmas: :xmas: :xmas:

Distance: 3.32 km

Tid: 20:35

Manglen på søvn slog virkelig igennem på morgenens løbetur. :blink: + ca. 3 minutter i forhold til for to dage siden pga. kun ca. fire timers søvn hver af de sidste to nætter (men nu er vi heldigvis snart færdige med vores eksamensopgave :w00t:). Men hvis jeg skal have noget ud af at styrketræne i aften, skal der dog gennemføres en solid omgang morfar her til eftermiddag - ellers må jeg udskyde træningen til i morgen. :unsure:

Turen får 2x :banana: fordi det trods alt var meget rart at komme ud i den "friske" morgenluft. :)

Link to comment
Share on other sites

Ved liige hvad du mener, Hoosier. Har fået tilsendt en kasse(!) fra min mormor :wub: . 2kg. af hendes hjemmelavede kager. Do not underestimate the power of Grannys home made cookies. Selv Doms fik et par stykker, hvilket er en dårlig ide.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hej Hoosier

Hvordan går det med dit Sheiko-program?

Jeg kører selv HST nu, men er i kalorieunderskud, så der sker ikke ligefrem så meget, så jeg overvejer at skifte til Sheiko efter jul, når denne omgang HST er forbi. Så det ville jo være rart at høre, om du får noget ud af programmet, inden jeg selv springer ud i det ;)

:santa2: Snoopy

Link to comment
Share on other sites

Hej Hoosier

Hvordan går det med dit Sheiko-program?

Jeg kører selv HST nu, men er i kalorieunderskud, så der sker ikke ligefrem så meget, så jeg overvejer at skifte til Sheiko efter jul, når denne omgang HST er forbi. Så det ville jo være rart at høre, om du får noget ud af programmet, inden jeg selv springer ud i det  ;)

:santa2: Snoopy

Hej Snoopy :)

Nu er det jo ikke en "rigtig" Sheiko, jeg kører. ;) Det er en 10-ugers Sheiko benchpress cycle (snuppet fra klausjensens regnearkstråd). Jeg begyndte på den, fordi jeg havde mine lændeproblemer og derfor ville fokusere på bænkpresset. Programmet er selvfølgelig lavet til en, der løfter en del flere kg, end jeg gør, så det har nok været så som så med betydningen af procenterne. Men jeg er nu alligevel rigtig glad for programmet. Jeg kan godt lide, at man skal bænke så mange gange om ugen og så mange sæt med få reps. Det gør, at jeg virkelig kan koncentrere mig om teknikken. Føler, at min teknik er blevet noget bedre i løbet af de første syv uger. :) Derudover har jeg da også fået både styrke + masse. :devil:

Hvis det specifikt er en piges mening og Sheiko, du efterspørger, så kører Supertoria i øjeblikket en Sheiko, og jeg er ret sikker på, at Angel også gør og før har gjort. :)

:wave: Hoosier

Link to comment
Share on other sites

Skulle egentlig have trænet i går aftes, men jeg lavede vores eksamensopgave færdig, og i stedet kunne jeg så træne med god samvittighed her til morgen. :bigsmile:

Styrketræning den 4-12-03: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Opvarmning: 5 min crosstrainer (niveau 5)

Styrketræning:

Sheiko bp, uge 8, dag 2:

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

55%: [email protected] (23)

65%: [email protected] (28)

75%: 3/[email protected] (32)

85%: 2/2/[email protected] (36)

80%: 3/[email protected] (34)

Kørte rigtig godt i dag. :santa2:

Desuden:

Squat:

[email protected] + [email protected] + [email protected] + 5/5/[email protected] (meget bedre end før træningen i TSK i fredags :bigsmile:)

Goodmornings:

[email protected] + [email protected] + 8/8/[email protected] (havde problemer med at få stangen til at ligge ordentligt - det lykkedes først i sidste sæt, hvor det da også var ret let :) )

Db row:

(2x)8@16kg + (2x)8/8/8@18kg (kunne ikke finde ud af at holde ordentligt på håndvægten i dag :blink:)

Side laterals:

10/10@5kg

supersetted med:

Seated rear laterals:

10/10@5kg

Standing db hammercurls:

5@10kg + 8/5@8kg :4flex:

supersetted med:

Rotator cuff (stående, opad):

10/10/10@2kg

Dips:

12/6@-20kg (kunne mærke en smule i venstre albue under sidste sæt, så jeg stoppede her :( - holder nok lige en lille pause fra denne øvelse)

supersetted med:

Chin-ups:

10/10@-20kg

Triceps pushdown med reb:

14@10kg

Incline reverse bench crunch:

12/12/12@bw (rigtig god i dag :santa2:)

supersetted med:

Reverse hypers:

20/20/20@bw

Seated calf raises:

20/20@20kg :dead: (er lidt træt af stående, så jeg prøvede siddende for første gang i dag - av! :dead:)

Mavemaskine:

12@40kg + 6@45kg + 3@50kg + 6@45kg + 12@40kg

En udmærket træning denne morgen - trods træthed. :yawn: Den får 3x :banana:.

Der var godt nok ikke mange i centret - var på et tidspunkt den eneste i frivægtsafdelingen. :blink:

Nu må vi se, om jeg har energi til salsa i aften :mandance: - trænger ellers virkelig til søvn. :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share