Jagten på Nietzsches supermand


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Hvorfor 4 timer - det er da ret voldsomt?

Ja, det var vildt hårdt. Det var et velgørenhedsarrangement der støttede børn på julemærkehjem. Alle cykler kørte i 12 timer, og så var der 12 forskellige instruktører. 1 for hver time. Jeg delte cykel med en anden fyr, og jeg cyklede fra 11 - 13 og fra 16 - 18.

Link to comment
Share on other sites

Mortens kro, Aalborg



Perlehønebryst fyldt med årstidens svampe fra skoven, serveret på toast med sprødt skind og legeret svampestuvning, portvinsgelé.


image-8A45_524FD177.jpg




Dyrekølle fra Klosterheden marineret i olivenolie, grannåle og enebær, serveret med krustade med kompot af kvæder, vildtskysauce, kartoffelgratin og glaserede friske tyttebær.


image-A137_524FD1E9.jpg




Lakridsmarengs med sorbet af hyldebær, solbæriscreme, solbærfiduser, tørret pære og henkogte pærer og æbler i cider, karamel og krystalliseret chokolade. Mørk chokoladesoufflé.


image-CCBA_524FD2BE.jpg
Link to comment
Share on other sites

Cykling i dag: 40 km.

Skulle have været til et socialt arrangement i aften, men orker det ikke. Er for træt. :annoyed:

Der var lige en fyr på mountainbike, som jeg skulle cykle fra over limfjordsbroen. Desuden var det bare en hård turd i modvind på en almindelig city bike. Det tager mange kræfter. Nå, men jeg fik da i det mindste trænet i dag.

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Jeg har da styrketrænet i nyeste logindlæg. Det havde jeg også sidst du spurgte, frøken.

Håber det går godt med din træning. :smile:

Si si, men tre sæt bryst, og et sæt military, er måske ikke den helt store omgang BB? Mere, vildere, BB - tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan man komme det nærmere, end "markant hurtigere tid til DHL Stafet"?

Jeg kan faktisk ikke lige huske det præcist, men jeg løb vist på 24.xx sidst, og det var ikke godt nok til det elitehold jeg var kommet på. Det er aldrig sjovt at være den langsomste på et hold. :smile:

Jeg har nu udspecificeret tiden på side 1.

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Jeg gemmer lige dette quote så jeg forhåbentlig læser det igen næste år:

Lettere inspireret af en billedserie i Devious Builders log kommer her mine top tips til at klare sig succesfuldt i cykelløb.

1. Tro på det
Dukker du op til et cykelløb med tvivl i sindet, så går det ikke. Sæt dig selv op inden løbet, visualisér det. Lad al tvivl blive overskygget af en tro på dig selv og dine evner.

2. Vær velforberedt

Der skal selvfølgelig være km i benene, og gerne også lidt power i dem. At dukke op til et cykelløb uden at have trænet er som at tisse i bukserne en kold vinterdag - fornøjelsen er meget kort. Derudover er det altid en god idé at have studeret ruten, finde ud af hvor der kan være vind, hvor der måske vil blive angrebet o.lign. Cyklen og dit udstyr skal selvfølgelig også være i orden. Har du lige fået skiftet bremseklodser eller sat nye hjul på, så sørg for at have kørt en tur med dem inden du stiller til løb.

3. Læg en plan

Inden du stiller op, så lav en plan for løbet. Hvad er dit mål? At gennemføre, at prøve dine grænser af, eller at vinde? Hvor vil du forsøge at angribe og hvornår? Planen kan du efterfølgende kaste over venstre skulder, for sandsynligheden for at det kommer til at forløbe sig som planlagt er ret lille. Men en god plan giver dig altid et godt udgangspunkt. Det kan hjælpe dig med at holde dig selv i skak, så du ikke bare laller rundt, og kommer hjem uden at have indfriet dine mål. Dermed kan man også have et fremragende løb selvom man blev sat efter 3 omgange.

4. Det gælder for alle

Det er en klassiker indenfor cykelverdenen: Gør det ondt på mig, gør det ondt på de andre. Men den er rigtig nok. Gør man det rigtigt, og får man ondt, så gør det også ondt på de andre. Et konkret eksempel har jeg selv oplevet da jeg kørte Ordrups eget løb, og lod mig opgradere til løjtnant for vores dame rytter der kørte med i C klassen. Hver gang jeg kørte et udbrud ind, eller satte tempo, så gjorde det så modbydeligt ondt at man næsten ikke skulle kunne tro det. Efterfølgende fik jeg at vide af damerytteren at hver gang jeg var gået i front så havde det været tydeligt at de andre led. Så hvis det gør ondt på dig, så gør det som oftest også ondt på de andre, med mindre du gør det forkert.

Det er i øvrigt ikke kun dig der kører i regnvejr og blæsevejr i løbet. Det er de færreste der synes det er fedt at køre i skybrud, og det skal være din fordel. Motivér dig selv til at synes det er lækkert fordi det bliver ekstra hårdt. På den måde kan du faktisk besejre ryttere der fysisk er stærkere end dig selv.

5. Hav styr på energien

Både dit indtag og dit forbrug. Med mindre du er sindssygt stærk, så vinder du ikke cykelløb af at bruge alle dine kræfter på de 2 første omgange. Hold lidt igen med energien, og brug den på de tidspunkter hvor det giver mening. Derudover skal du undervejs sørge for at få energi ind i kroppen. Bruger man energi, skal man også indtage energi. Hvad der passer til dig finder du ud af ved at forsøge dig frem.

6. Placering, placering, placering

Et angreb bliver reelt kun et angreb hvis du formår at komme fri fra feltet. Dit angreb skal derfor komme som en overraskelse, og sikre at du ikke bare trækker hele feltet med. Sidder du i 2. eller 3. position i feltet, vil du reelt ikke kunne køre væk, fordi du ikke overrasker de stærke ryttere der sidder oppe foran. Sidder du for langt tilbage bruger du dine kræfter på at køre op langs feltet, så når du endelig forsøger at bryde fri fra feltet, så har du ikke flere kræfter tilbage. En placering omkring 7-10 stykker er perfekt, også fordi du med garanti får et par ryttere med der kan hjælpe med arbejdet.

7. Kør løb

Du kan have nok så mange km i benene, og have trænet helt rigtigt i løbet af vinteren, men hvis du ikke har FART så er det lige meget. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor motorpace virker, men faktum er at det virker. Sørg for at køre løb hvor du får fart i benene. Det hjælper dig med at blive endnu stærkere. Derudover giver løbene dig den erfaring du skal bruge fremadrettet. Om det er hvordan du placerer dig, hvordan du skal spise, hvem du kører efter eller noget helt 4, så gælder det om at få et nummer på ryggen og få det ind under huden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share