ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Hej Angel,

Jeg kan se, at du bruger en del maskiner i dit træningsprogram. Hvad er begrundelsen for det, frem for udelukkende at køre med frie vægte og basisøvelser?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Nu synes jeg ikke jeg bruger så mange maskiner - det varierer meget fra gang til gang men jeg har altid frie "basis" øvelser med håndvægt eller vægtstang som det første når jeg træner en muskelgruppe - kører ofte 2-3 øvelser med fri vægt for derefter at tage en maskine eller to efter mit humør :smile:

Synes mange maskiner er virkeligt gode til at ramme specifikke muskler (hvilket jo netop også er deres formål :innocent: )

Eks. ville det ikke være optimalt for mig at træne min butt kun med dybe squat, lunges eller splitsquat i det jeg ved hver øvelse ville ramme den store baldemuskle --> og jeg er ikke interesseret i at få en stor squatbooty der stikker halvt ud i rummet (det mener jeg hører mænd til samt det ville ødelægge min symmetri med overkroppen som jo er rimeligt flad (læs: små bryster :tongue: ))

Jeg vil langt hellere have en numse der sidder højt og strutter --> derfor bruger jeg eks. abductor maskine som netop rammer den mellemste baldemuskel efter jeg har kørt squat og lunges/split squat :smile:

Det samme gælder også skulder... mange frivægtsøvelser rammer hele skulderen men min bageste del af deltoideus er MEGET dominerende --> derfor ønsker jeg ikke at træne den mere end nødvendigt, og igen vil det kræve at jeg sætter mig i en maskine og isolerer de dele af deltoideus, som jeg specifikt ønsker at ramme uden indvolvering af den bageste del af skuldermuskulaturen idet det ellers er svært at undgå indvolvering fra den stærkeste muskeldel.

... mon ikke det er nok eksempeler :4smartass:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Angel,

Jeg kan se, at du bruger en del maskiner i dit træningsprogram. Hvad er begrundelsen for det, frem for udelukkende at køre med frie vægte og basisøvelser?

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Det er så hun kan snakke med de andre piger nede i maskinparken... :tongue:

*Skynder sig væk inden han bliver overheadpressed og bodyslammed af Angel*

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

LOOOOL :laugh:

den grund havde jeg helt overset :innocent: men det er faktisk ikke helt løgn til tider :laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

SKULDERPRES DB

1set x 10reps @ 12.5kg

1set x 10reps @ 15kg

1set x 10reps @ 17.5kg

1set x 10reps @ 20kg

1set x 9reps @ 22.5kg

1set x 3(+2)reps @ 25kg PR :devil:

1set x 4(+1)reps @ 25kg PR :devil:

Det var satans :w00t::w00t: Så er du ved at ha indhentet Racers gamle PR :devil:

(og jeg er ikke noget der bare minder om, at være i nærheden a din DB row :dry: tsktsktsk)

Edited by RacerMusen
Link to comment
Share on other sites

SKULDERPRES DB

1set x 10reps @ 12.5kg

1set x 10reps @ 15kg

1set x 10reps @ 17.5kg

1set x 10reps @ 20kg

1set x 9reps @ 22.5kg

1set x 3(+2)reps @ 25kg PR :devil:

1set x 4(+1)reps @ 25kg PR :devil:

Det var satans :w00t::w00t: Så er du ved at ha indhentet Racers gamle PR :devil:

(og jeg er ikke noget der bare minder om, at være i nærheden a din DB row :dry: tsktsktsk)

<{POST_SNAPBACK}>

Den er der snart .. meget snart MWHAUAHAUAHAAUAH :lolabove:

(Kragen mener at de 27.5 kg er hjemme om en lille måneds tid :innocent: det bliver godt... det bliver RIGTIGT godt :innocent: )

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Torsdag d. 24. Februar

FORMIDDAGSTRÆNING kl. 10:00

RYG

POWERWALK

¤ 15 minutter

DØDLØFT

fuldt overhåndsgreb, minus bælte

1set x 10reps @ 40kg

1set x 8reps @ 60kg

1set x 7reps @ 80kg

1set x 6reps @ 90kg

1set x 5reps @ 100kg

1set x 5reps @ 100kg

1set x 5reps @ 100kg

1set x 5reps @ 100kg

1set x 5reps @ 100kg

ROW - LEVER

1set x 12reps @ 20kg

1set x 12reps @ 30kg

1set x 12reps @ 40kg

1set x 12reps @ 50kg

1set x 10reps @ 50kg

1set x 10reps @ 50kg

ROW - GYM 80 tingeling :rolleyes:

1set x 15reps @ 45kg

1set x 15reps @ 61kg

1set x 15reps @ 77kg

1set x 12reps @ 93kg

1set x 10reps @ 109kg

LÆGPRES - SLÆDE

10set x 15reps @ 200kg

STEP

¤ 15 minutter

Rygtræning har været nedprioteret lidt på det sidste, det er jo ikke ligefrem min største mangel :innocent:

I dag var ikke spor bedre da jeg besluttede for at træne efter prøvetimen fra 8-9:30 og det er sgu for tidligt for mig at løfte tungt i rygøvelser så det blev mest af alt til hyggetræning :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Hej. er megaimponeret over dit skulderpres :w00t:

tror sgu ikke engang jeg selv kunne klare sådan en gang pres :blush:

Mit spørgsmål går lidt på to ting.

Er forced reps ikke ret farligt på skulderpres med hensy til skulderskader

er det ikke mere sikkert at bruge en stang når man kører så tungt pres. kommer håndvægtene ikke let ud af kontrol

Link to comment
Share on other sites

Hej. er megaimponeret over dit skulderpres  :w00t:

tror sgu ikke engang jeg selv kunne klare sådan en gang pres  :blush:

GRRRRRR :4flex:

hæ... jeg troede sgu heller ikke jeg kunne men blev jo nødt til at presse vægten når Kragen sagde jeg skulle :poking:

Mit spørgsmål går lidt på to ting.

Er forced reps ikke ret farligt på skulderpres med hensy til skulderskader

er det ikke mere sikkert at bruge en stang når man kører så tungt pres. kommer håndvægtene ikke let ud af kontrol

Umiddelbart er lidt forced i ny og næ ikke farligt specielt ikke når det kun drejer sig om en enkelt rep eller to!

Men er det noget man praktisere konskvent og man konstant får tunge negativer under træning så vil det nok i sidste ende føre en skade med sig :raisebrow:

Jeg kan godt lide i min træning ind i mellem at få 100% forced med en vægt jeg ikke har prøvet før, det gør mig langt mere sikker den dag jeg så selv skal løfte vægten på egen hånd. Synes det er rart at have følt vægtes tyngde før den reelt skal presses :innocent:

Synes umiddelbart ikke det er mere sikker med en stang, du kan jo komme lige slemt til skade med begge øvelser hvis du ikke har styr på det du laver :4smartass: Selvfølgelig kan det være svære at kontrollere håndvængtene kontra en stang men så må du jo køre med en håndvægt du kan kontrollere og så er du over det problem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Fredag d. 25. Februar

MIDDAGSCARDIO kl. 12:30

POWERWALK

¤ 45 minutter

Dejlig frisk luft og ikke mindst skønt med veje som rent faktisk var til at gå på :cooldance:

Har lige været i biffen her til aften og se Constantine :w00t: FEEEE' film hvis man spørger mig... kan så absolut anbefales til personer med hang til lidt kamp mellem himmel og helved :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning Lørdag d. 26. Februar

FORMIDDAGSTRÆNING kl. 10:00

BRYST - BICEPS - LÆG - MAVE

Bænkpres superset'et med læg

BÆNKPRESS

1set x 15reps @ 20kg

1set x 15reps @ 20kg

1set x 10reps @ 40kg

1set x 10reps @ 45kg

1set x 10reps @ 50kg

1set x 10reps @ 55kg

1set x 10reps @ 60kg

BOADPRES - 2 klodser

1set x 4reps @ 60kg

1set x 4reps @ 70kg

1set x 3reps @ 75kg

... sidste omgang boardpres mest for hyggens skyld!

SIDDENDE LÆGPRES

1set x 15reps @ 40kg

1set x 15reps @ 40kg

1set x 12reps @ 60kg

1set x 10reps @ 80kg

10set x 10reps @ 102.5kg

... endnu en syg omgang :innocent:

INCLINE DB PRESS

1set x 10reps @ 17.5kg

1set x 10reps @ 20kg

1set x 10reps @ 22.5kg

1set x 10reps @ 25kg

1set x 10reps @ 25kg

1set x 7reps @ 25kg

LIGGENDE LÆGPRES

1set x 15reps @ klods 7

1set x 15reps @ klods 12

1set x 10reps @ klods 14

1set x 10reps @ klods 16

1set x 10reps @ klods 18

1set x 10reps @ klods 20

1set x 15reps @ klods 22

... og så var det sgu for tungt for min nakke - følte mig helt klemt sammen :dry:

CHINS

1set x 10reps @ BW

... uhhhh - har øget med en reps hver gang nu - det er jo lovende for mit maks i slutningen af året :laugh:

MAVE - LIGE

hyperextensionbænk

5set x 20reps @ BW

BICEPS DB CURL

1set x 10reps @ 12.5kg

1set x 10reps @ 15kg

1set x 10reps @ 17.5kg

BICEPS FRONT DB CURL

2set x 10reps @ 12.5kg

BICEPS HAMMER DB CURL

1set x 10reps @ 12.5kg

1set x 10reps @ 15kg

1set x 10reps @ 17.5kg

LATERALS DB

1set x 20reps @ 4kg

1set x 20reps @ 6kg

1set x 20reps @ 8kg

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning Søndag d. 27. Februar

GRRRRRRRRRRRRRRr :dry::sneaky2::raisebrow:

Ingen!!!

Havde ellers regnet med at have fri sidst på eftermiddagen og nå en powerwalk og ikke mindst en pizza eftersom det er spisedag men nu INTET :crybaby:

--> i stedet kan jeg nu sidde og glo på et tomt hotel til kl 10 (kun 15 timers arbejde... SWEEEEET :sleeping: ) og med alt held nå toget så jeg kan være i min seng omkring kl 23 efter jeg lige først har slæbt al min bagage hjem fra Banegården fordi min cykel står derhjemme ...... ARGGHHHH :annoyed:

..... meeeeeen så får jeg da lidt PW med 20 kg på nakken :4thumbup: :annoyed:

(det skulle lige ud!!!)

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning Søndag d. 27. Februar

GRRRRRRRRRRRRRRr  :dry:  :sneaky2:  :raisebrow:

Ingen!!!

Havde ellers regnet med at have fri sidst på eftermiddagen og nå en powerwalk og ikke mindst en pizza eftersom det er spisedag men nu INTET :crybaby:

--> i stedet kan jeg nu sidde og glo på et tomt hotel til kl 10 (kun 15 timers arbejde... SWEEEEET :sleeping: ) og med alt held nå toget så jeg kan være i min seng omkring kl 23 efter jeg lige først har slæbt al min bagage hjem fra Banegården fordi min cykel står derhjemme ...... ARGGHHHH  :annoyed:

..... meeeeeen så får jeg da lidt PW med 20 kg på nakken  :4thumbup: :annoyed:

(det skulle lige ud!!!)

<{POST_SNAPBACK}>

Nåååårh....bette pus....op med humøret...!! :wink: Smil til verden og verden smiler til dig!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej angel :smile:

Jeg tænker altså tit på dig, når jeg ser Pippi med min datter :w00t:

Hun er jo også rødhåret og mægtig stærk :laugh:  :tongue:  :wink:

Ej, du er sgu en sej pige. Strong, nice and good looking :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej J-man

HOLD DA OP :w00t:

Så kom humøret lige op at vende igen :4winkkiss: LIGE HVAD JEG HAVDE BRUG FOR :cooldance:

... og Pippi siger du --> det er da noget Lindgren har taget fra mig :wink:

Glæder mig kanon til vi ses igen :4thumbup:

KÆÆÆMPE KNUUUUZ :cheer:

p.s. Spændt på at høre hvad familieforøgelsen ender ud med om et par uger :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning Søndag d. 27. Februar

GRRRRRRRRRRRRRRr  :dry:  :sneaky2:  :raisebrow:

Ingen!!!

Havde ellers regnet med at have fri sidst på eftermiddagen og nå en powerwalk og ikke mindst en pizza eftersom det er spisedag men nu INTET :crybaby:

--> i stedet kan jeg nu sidde og glo på et tomt hotel til kl 10 (kun 15 timers arbejde... SWEEEEET :sleeping: ) og med alt held nå toget så jeg kan være i min seng omkring kl 23 efter jeg lige først har slæbt al min bagage hjem fra Banegården fordi min cykel står derhjemme ...... ARGGHHHH  :annoyed:

..... meeeeeen så får jeg da lidt PW med 20 kg på nakken  :4thumbup: :annoyed:

(det skulle lige ud!!!)

<{POST_SNAPBACK}>

Nåååårh....bette pus....op med humøret...!! :wink: Smil til verden og verden smiler til dig!! :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

De smiler helt sikker når jeg prustende kommer slæbende med rygsæk, stor træningstaske, 2 løse poser og en store dynejakke ..... eller retter griner :laugh:

Link to comment
Share on other sites

hmmmmm.... INTET er ikke skidt for ingen ting :blink::tongue:

Nu skulle jeg lige ud at lede efter noget brød til aftensmaden og hvad falder jeg så over :w00t: 3 kg hvid Valhorna chokolade :4mewantfood:

DAMN det smager godt :4thumbup: :4thumbup:

hæhæhæhæhæh :w00t:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning Søndag d. 27. Februar

GRRRRRRRRRRRRRRr  :dry:  :sneaky2:  :raisebrow:

Ingen!!!

Havde ellers regnet med at have fri sidst på eftermiddagen og nå en powerwalk og ikke mindst en pizza eftersom det er spisedag men nu INTET :crybaby:

--> i stedet kan jeg nu sidde og glo på et tomt hotel til kl 10 (kun 15 timers arbejde... SWEEEEET :sleeping: ) og med alt held nå toget så jeg kan være i min seng omkring kl 23 efter jeg lige først har slæbt al min bagage hjem fra Banegården fordi min cykel står derhjemme ...... ARGGHHHH  :annoyed:

..... meeeeeen så får jeg da lidt PW med 20 kg på nakken  :4thumbup: :annoyed:

(det skulle lige ud!!!)

<{POST_SNAPBACK}>

Det slipper du så for :wink: Krageexpressen kører alligevel :wink::wub: mEN IKKE NOGET PIZZA TIL MIG :wink:

Link to comment
Share on other sites

hmmmmm.... INTET er ikke skidt for ingen ting  :blink:  :tongue:

Nu skulle jeg lige ud at lede efter noget brød til aftensmaden og hvad falder jeg så over  :w00t: 3 kg hvid Valhorna chokolade  :4mewantfood:

DAMN det smager godt  :4thumbup:  :4thumbup:

hæhæhæhæhæh  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ih altså sugar-mamma, eller jeg mener choko-mamma :tongue:

Me like choklate toooooo :4mewantfood:

Glæder mig kanon til vi ses igen 
Glæder mig også til at slå pjalterne sammen med dig og kragen igen :smile:
KÆÆÆMPE KNUUUUZ

Same 2 YOU :wink:

p.s. Spændt på at høre hvad familieforøgelsen ender ud med om et par uger

Skal nok komme med opdateringer :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning Søndag d. 27. Februar

GRRRRRRRRRRRRRRr  :dry:  :sneaky2:  :raisebrow:

Ingen!!!

Havde ellers regnet med at have fri sidst på eftermiddagen og nå en powerwalk og ikke mindst en pizza eftersom det er spisedag men nu INTET :crybaby:

--> i stedet kan jeg nu sidde og glo på et tomt hotel til kl 10 (kun 15 timers arbejde... SWEEEEET :sleeping: ) og med alt held nå toget så jeg kan være i min seng omkring kl 23 efter jeg lige først har slæbt al min bagage hjem fra Banegården fordi min cykel står derhjemme ...... ARGGHHHH  :annoyed:

..... meeeeeen så får jeg da lidt PW med 20 kg på nakken  :4thumbup: :annoyed:

(det skulle lige ud!!!)

<{POST_SNAPBACK}>

Det slipper du så for :wink: Krageexpressen kører alligevel :wink::wub: mEN IKKE NOGET PIZZA TIL MIG :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

hmmmmmmm.....

Nu vil du sikkert gerne komme alligevel fordi der er hvid chokolade i farevandet (hvis jeg kender dig ret :wink: ) eller også er der for mange sure sokker i vasketøjskurven :tongue:

Heller ingen pizza til mig - har jo lige taget en rugbrødsmad i stedet + hvid chokolade (så ingen pizza .... SUUUUK :crybaby: men maaaaasser af WHITE CHOCHOLATE :cheer: )

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Nah, det var nu ikke derfor :innocent:  :laugh: Nah, der er bare lidt kedeligt her nu hvor jeg har fået lidt mad i kassen og ikke er posttræningsugidelig længere :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

SIIIIIKERT :wink:

.... men du er da velkommen alligevel :wub:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Mandag d. 28. Februar

MORGENCARDIO kl. 7:00

POWERWALK

¤ 45 minutter

EFTERMIDDAGSTRÆNING kl. 16:00

BEN

SQUAT

1set x 10reps @ 20kg

1set x 10reps @ 20kg

1set x 10reps @ 40kg

1set x 10reps @ 50kg

1set x 8reps @ 60kg

1set x 5reps @ 70kg

1set x 3reps @ 75kg

1set x 3reps @ 80kg

1set x 3reps @ 85kg

1set x 3reps @ 90kg

1set x 1reps @ 92.5kg

1set x 3reps @ 95kg

1set x 1reps @ 100kg

... YEEEES - så er vi på 100 kg igen :cooldance: og intet i nakken - tværtimod!

På sidste set ville jeg godt have haft et par reps men det bliver næste gang for mine ben sov så meget efter at have ventet i 5 minutter med knæbind på :blink: også selvom de var løst bundet :blink:

WALKOUT

bælte

1set x 1reps @ 120kg

1set x 1reps @ 130kg

... walkout blev lavet umiddelbart før de 95kg og de 100kg :smile:

BOX SQUAT

1set x 10reps @ 40kg

1set x 10reps @ 50kg

1set x 6reps @ 60kg

1set x 10reps @ 60kg

1set x 10reps @ 60kg

... god omgang da jeg først lige fandt presset :4thumbup:

SPLIT SQUAT

1set x 10reps @ 2x19kg

1set x 10reps @ 2x19kg

1set x 12reps @ 2x19kg

ABDUCTOR

1set x 12reps @ 130lb

1set x 10reps @ 150lb

1set x 12reps @ 130lb

Det er bare så fedt KUN at skulle træne ben - nok også meget godt taget i betragtning af at dagens lille omgang tog +2 timer men nu blev der selvfølgelig også kørt en del :blahblah: bl.a. med en stankkels bamse med grim hoste :sneaky2: og en frisk Krage som snilt lavede 170 kg i bænken med pause og det hele... og mig så det ikke engang :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Damn der er sq god styrke i dine stilker!!! impressive stuff... Alt mulig respekt herfra...

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen mange TAARK :w00t:

Langt om længe går det frem, så det er fedt :cooldance:

Glæder mig til at reppe med 110 kg om nogle uger - vel at mærke RAW :innocent: samt få lavet nogle tunge singler med 120 og 130kg inden længe :innocent:

Hej Smukke...

Kom til at tænke på om du stillede op til DM i styrkeløft i år???

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Mona

Ville gerne - og det var også planen meeeen som sædvanligt kommer noget i vejen :crybaby: Jeg har eksamen i cancer mandag d. 4. april så det går desværre ikke :dry:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning Mandag d. 1. Martsruar

EFTERMIDDAGSTRÆNING kl. 15:00

SKULDER - TRICEPS - MAVE

SKULDERPRES DB

1set x 10reps @ 12.5kg

1set x 10reps @ 15kg

1set x 10reps @ 17.5kg

1set x 10reps @ 20kg

1set x 8reps @ 22.5kg

1set x 4(+1)reps @ 25kg

1set x 4reps @ 25kg

1set x 2(+1)reps @ 26kg PR

1set x 4(+1)reps @ 25kg

.... ARGHHHH - hæhæhæh :w00t: fik sgu lige en 26 kg i DB pres i dag :blink:

LATERALS DB

1set x 20reps @ 2 x 5kg

1set x 15reps @ 2 x 7kg

1set x 12reps @ 2 x 9kg

1set x 12reps @ 2 x 10kg

1set x 10reps @ 2 x 11kg

1set x 12reps @ 2 x 9kg

MAVE - LIGE

hyperextensionbænk

4set x 25reps @ BW

maskine

1set x 15reps @ 90lb

1set x 15reps @ 110lb

UNDERHÅNDS DB FRONT RAISE

1set x 10reps @ 5kg

1set x 10reps @ 7kg

1set x 10reps @ 9kg

1set x 10reps @ 10kg

HALFPRES - smith

1set x 15reps @ 27kg

1set x 12reps @ 32kg

1set x 12reps @ 37kg

1set x 11reps @ 42kg

1set x 6reps @ 47kg

LATERALS - maskine

1set x 12reps @ 50lb

1set x 12reps @ 55lb

1set x 12reps @ 60lb

1set x 10reps @ 65lb

TRICEPS PUSHDOWN

1set x 15reps @ 50kg

1set x 12reps @ 65kg

1set x 10reps @ 80kg

SPINNING

¤ 20 minutter

.... nappede lige 20 minutter derhjemme på cyklen - skulle jo lige prøve mine nyindkøbte spinningsko :cooldance:

God træning - kan jo ikke være andet end :cheer: når træningen kører på skinner for tiden.

Et ekstra lille aften plus / eller rettere et lille skræmmende plus var en gunz-måling her til aften :innocent:

GIIIISP .... mine puny venstre gun målte en mm fra 38 cm :blink::blink:

--> Det værste af det hele er at jeg ikke gider træne biceps for tiden, så det kan kun betyde én ting!! Min triceps er blevet mere LEEEEE' :devil: :4thumbup: :w00t:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share