jarvig13 - 2003


jarvig13
 Share

Recommended Posts

MASS -> Tak :)

Dagens træning mm.:

PUHA - sådanne dage skal man ikke have for mange af. Totalt hjerne-smadrer-sygt-travlt på arbejdet inkl. 2 timers overarbejde. Så der stod jeg kl. 18.00 og manglede stadig motion og ST - og jeg var allerede drænet fuldstændigt for energi. :( Nå, men der var jo ikke andet for end at begynde.

Gåtur:

Distance: ca. 10 km

Tid: 1.40

Lidt langsom tur - benene var tunge som bly.

:pumpin:

Da jeg endelige mødte op til ST var jeg færdig, helt færdig - og det kunne mærkes til træningen.

Squat:

1x8x80

1x7x80

Ultra tungt - og ingen fremgang. Næste gang stadig 80 kg.

Bænkpres:

4x62,5

7x60

6x60

:blink::w00t: Uppps, hvad skete der, der? :confused2: Planen sagde 62,5 kg. Det var alt for tungt (på dagen i hvert fald). Satte ned til 60 kg - men var allerede ødelagt. Kunne ikke klare mere end 7 og 6 reps her. Næste gang 60 kg.

Bent over rows:

2x8x60

Ret tungt - men fint nok. Tager lige en mere på 60 kg inden den ryger op på 62,5 kg.

Military:

2x8x30

Det var faktisk helt fint - bedste military-pas i lang tid. Tager lige en mere med 30 kg inden den skal op på 35 kg.

Pulldowns:

2x8x55

OK - men lidt tungt. Stadig 55 kg næste gang.

Mave:

1x10x+5 kg (PR)

1x9x+5 kg

Dagens bedste øvelse. Gik bedre end forventet. Næste gang stadig +5 kg.

Lægpres:

2x10x85

Puha - tungt. En gang mere med 85 kg inden den ryger op på 90 kg.

Dips:

1x7x75 (PR)

1x6x75

Alle kabel- og maskinfætterne havde napset alle 2,5 kontravægtene - så de planlagte 72,5 kg kunne ikke tages. Så var det jo bare at sætte den op på PR-vægt. Og det gik egentligt rimeligt. Tror også jeg tager 75 kg næste gang.

Curls:

1x8x32,5

1x7x32,5

OK - lille fremgang. Næste gang stadig 32,5 kg.

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Træningen lagde meget tungt ud. Frem til halvvejs i passet skulle træningen ikke have haft mere end to krumme gule. Men selvom jeg også i sidste halvdel var særdeles træt, så var det godt med specielt mave og dips. Det trækker en op.

Idag er faktisk den eneste dag, hvor jeg ligesom på et eller andet plan følte, at diæten drillede mig i ST'en. Kun en fornemmelse dog. Og indtil jeg har haft 1-2 flere træningspas vil jeg ikke udlede dette som værende et fakta. Den nærmeste fremtid vil vise om diæten er ved at genere min ST signifikant eller om det bare var dagens hektiske arbejdsdag der gjorde det. :confused2:

Diæt: :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tidligt fra arbejde:

Gåtur (kort lille en):

Distance: ca. 9 km

Tid: 1.25

:pumpin:

Incl. bænkpres:

2x6x50

Totalt overdrevet tungt for mig. Fatter keine. Sidst var 47,5 kg lige tilpas = vægt sættes op. Idag var det bare alt for tungt. Nægtede dog at sætte den ned på 47,5 kg - så kan pattetøjet lære det. :4whip: Næste gang stadig 50 kg.

Dødløft:

2x8x102,5

Helt fint - sidste rep lidt tung. Idag var der igen fut i benene og det hjalp idet lænden ikke skulle trække det hele som sidst. Næste gang 105 kg.

DB laterals:

1x7x12

1x6x12

Bedre end sidst - men for pokker kunne jeg godt bruge en 11 kg's db. :angry: Næste gang stadig 12 kg.

Pulldowns:

2x8x55

Bedste pulldown i laaang tid. Der var power i denne gang. Klarede de 2x8 reps i superstil. Næste gang endelig 57,5 kg.

Mave:

2x10x+5 kg

Rigtigt godt. Næste gang +6,25 kg

Lægpres:

2x10x85

Puha - det var tungt. Men op på 90 kg skal den, den næste gang.

Triceps:

1x8x75

1x7x75

Rigtigt godt - næste gang stadig 75 kg.

Curls:

1x8x32,5

1x7x32,5

Hmmmm - var træt der - ingen fremgang. Næste gang stadig 32,5 kg.

Samlet vurdering:

4 x :banana:

På negativ-siden: Der er gået total nonsens i min brystøvelser. De vil ingenting. Sætter jeg vægten ned så er det for let - sætter jeg den op er aaaaaaalt for tungt. Drønirriterende. Og det kan aflæses af data - bænkøvelserne er suverænt de øvelser, hvor jeg er gået mindst frem under diæten. Latterligt, når pattetøjet er det tynde punkt hos mig. :angry:

På plus-siden: Selvom jeg ikke var helt så frisk som jeg har været på enkelte andre diæt-ST-dage, så var det dog rimeligt fint. Ser ud til at jeg i hvert lidt endnu kan udskyde mine bange forventninger om det tidspunkt, hvor vægten skal ned af fordi diæten tærer på muskelmassen.

Samlet giver dette 4 gule krumme. :)

Link to comment
Share on other sites

Squatfather ->

Ja, det lyder ikke som en dum ide. Helt så simpelt er det dog ikke synes jeg. Jeg er helt sikker på at det er diæten der driller min brysttræning. Det er faktisk ret mystisk. Jeg sætter den ene PRi dips efter den anden - og alligevel er det i den sidste del af løftet op mod lockout jeg har problemer. Har på fornemmelsen at problemet dog ikke ligger i triceps alligevel. Snarer er det eksplosiviteten i bunden der er tynd, således at jeg slet ikke får noget moment over til midt i løftet og frem. Det irriterende er at jeg ikke synes det er muskelstyrken i brystet det kniber med - men simpelthen blot at få startaffyringen. <_<

Uanset hvor meget jeg giver den, så er den langsommere end før diæten. :angry:

OK - nu da jeg alligevel er på diæt - og ikke kan forvente de store forbedringer - så overlever jeg nok den latterlige brystudvikling - det er jo trods alt for 95 % vedkommende for muskelmassebevarelse at jeg træner pt.

Den 5.9: (sidste del af dagen)

Gåtur 2:

Distance: ca. 10 km

Tid: ca. 1.30

Diæt: :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo haft en del problemer med mit tastatur. Derfor har jeg pt. ikke overdrevet meget lýst til at skrive hjemmefra, men gør det i stedet fra arbejdet af.

Lørdag den 6.9:

Gåtur 1:

Distance: ca. 10 km

Tid: ca. 1.30

Gåtur 2:

Distance: ca. 9 km

Tid: ca. 1.20

Fin drive - god hastighed

Diæt: :)

Søndag den 7.9:

Gåtur 1:

Distance: ca. 8 km

Tid: ca. 1.15

Gåtur 2:

Distance: ca. 13 km

Tid: ca. 2.00

Diæt: :)

"Refeed-uge"

Under denne kryptiske overskrift gemmer sig såmen bare, at jeg vil tage en enkelt uge med tæt på energibalance. Nu skal refeed-uge ikke tolkes som, at jeg i henhold til en teori prøver at optimere vægttabet ved en uge med større energiindtag. Blot at jeg synes jeg "fortjener" en uge, hvor kroppen ikke er totalt presset hele tiden, og hvor jeg desuden kan spise noget jeg virkeligt kan lide (også selvom der er lidt for mange kalorier i, og desuden nok ikke er de allermest "sunde" kostvarer).

Målet er tæt på energibalance i 7 dage. Nu er det jo svært præcist at vide, hvordan stofskiftet har det, og hvorledes en pludselig ekstra energitilførsel vil påvirke det. Men jeg regner dog med, at jeg pt. ligger på et gennemsnitligt energiforbrug pr. dag. på ca. 14.000 kj. For at være på den sikrer side vil jeg de næste 7 dage gå efter et dagligt energiindtag på ca. 13.500 kj pr. dag.

Jeg er altså formentligt sådan ca. halvvejs i mit vægttabsprojekt. Og første halvdel afsluttes med "en festuge" for kroppen, og denne "festuge" er samtidigt indgangen til yderligere 6-8 ugers diæt. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

:( :angry: :( :angry: :( :angry:

Svære sygdomstegn - ondt i halsen og ørene, og snøftende og hostende. :devil:

Vender senere tilbage med update mht. træningen og diæten igår samt konsevenserne for vægttabet.

BTW: Dagens eneste glædelige overraskelse er at mit tastatur pludselig virker fint igen. :confused2: :confused2: :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Utroligt - har været syg i 11 dage!!!! Det er sq vildt.

Jeg er blevet "frisk" nok til at tage på arbejde. Men motionen er simpelthen umulig at gennemfører pt. Bare tanken om at skulle en tur i centeret får mig til at blive svimmel - og en gåtur på en ½ time føles som et marathon med blytunge og totalt ristede ben.

Kan mærke at feberen stadig er i kroppen - omend den er meget aftaget.

Kosten har været umulig at holde. Jeg er IKKE personen der mister appetiten under sygdom. Og dette kombineret med umuligheden af at motionerer og ikke orke at tænke over kosten har ødelagt en del - er rimelig sikker på, at jeg har taget lidt på (måske henved 1 kg).

Jeg regner bestemt med at mandag vil sygdommen er helt ude af kroppen.

Derfor vil jeg der starte igen - både med ST'en, gåturene og diæten.

Link to comment
Share on other sites

Tak Sp@rrow. :)

Og jo - tastaturet virker (næsten) helt fint igen. :blink:

Mærkelig influenza. Jeg kan sådan set sagtens gå på arbejde, og bevæge mig frit rundt unden de store problemer. Men så snart det bliver bare en lille-bitte smule anstrengende så er jeg totalt tabbet for energi.

Jeg håber virkelig jeg er fitt for fight når weekenden er overstået. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share