jarvig13 - 2003


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Tid til ny log for 2003. Gamle log her

Mig:

Køn: Ja bestemt, men ellers mand

Alder: 31 år

Lavde: 176 cm

Vægt (pr. 25.4.2003): 85 kg

Udannelse (der er så mange der spørger): cand.polit.

Job: Lægger budget og regnskab i en kommune

_______________

Ja, det er måske lidt sent at opstarte en 2003-log. Men jeg har været rimeligt ophængt med arbejde og pligter de første 4 måneder af året. Dette har træningen været underdrejet af.

Januar: Fundament BB-træning. Havde lige akkurat tid til at holde træningen ved lige. Dog led cardioen under mangel på lyst i det kolde vejr.

Februer: BB-træningen noget mangelfuld og cardioen slet ikke.

Marts: Totalt travlt. Stort set ingen træning.

April: Dette holdt til midt i april. Nu er BB'en oppe og køre, og cardioen skal snart igang igen.

Bedste resultater pr. 1.1.2003

Dødløft: 127,5 kg

Front squat: 70 kg

Bænkpres 80 kg

Løb:

4,5 km med 10,8 km/t

Mål for 1.1.2004

Dødløft: 160 kg

Squat: 120 kg

Bænkpres: 100 kg

Løb: 10 km på 50 minutter.

Vægt: minus 5-7 kg fedt

Træning pt.:

HST ala jarvig13, dvs.:

uge 1: 15 reps 1 sæt pr. øvelse

uge 2-3: 10 reps 1 sæt store øvelser, 2 sæt små øvelser

uge 4-5: 7 reps, 2 sæt alle øvelser

uge 6-7: 5 reps, excentrisk hvor det er muligt, 2 sæt store øvelser, 3 sæt små øvelser - begge dele i så lang tid det kan lade sig gøre

Øvleser:

Squat

Incline bænkpres

Bent over rows

Mave

Dødløft

Upright rows

Pulldowns

Lægpres

Dips

Biceps

Efter HST moderat vægttab. I næste uge opstartes cardioen.

Så velkmommen til jarvig13's fantastiske verden med smil, tåre, eftertanke, blod og eksistentiel usikkerhed! :blink: :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cilius og MaxPower -> Tiktak :)

Er det meningen af uge 6 og 7 skal være en uge 5reps og en uge 5reps excentrisk eller hvordan?
Egentlig er det meningen, at jeg tager excentrisk del på de øvelser det er muligt begge uger, og ikke-excentrisk på de resterende øvelser, også begge uger.
Hvad er dit bedste squat?

40 kg - hahahahahahaha. Så gik jeg over til front squat. Men mon ikke mit bedste squat ville være på en 90 kg. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det ser fornuftigt ud - og jeg tror da du når dine mål - hvis du holder dampen ope.

Hvad mener du at dit specielle HST program er bedre for? (Er jo lidt nysgerrig da jeg selv lige er startet - 1. runde bliver dog helt efter bogen).

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

Det er aldrig for sent at starte en ny log op. Og især ikke, når man så kan få hængt de tidligere tiders træningshuller (selv om det ikke var det der ellers prægede) væk i skabet. Den gamle log var god læsning, så You´ll be watched <skal læses med Arnold S accent.

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

MaxPower -> Det er bestemt en god mulighed. Eneste indvending jeg har er, at jeg ikke har en træningspartner hver eneste træningspas (hver anden gang cirka) til at hjælpe mig med den excentriske del. Men derudover synes jeg det er et godt forslag.

DaDane -> Selvom den progressive overload (aka repeated bout effekt) er den drivende kræft i hypertrofiresponsen i HST, så synes jeg ikke man helt skal glemme betydningen af den absolutte intensitet. Størst hypertrofirespons (uden progressiv overload) får gennemsnits-udøveren ved 6-10 reps. Derfor synes jeg ligeså godt man kan satse på en minicyklus på 7, så cyklusen hedder (15-15)-10-10-7-7-5-5 istedet for (15-15)-10-10-5-5-5-5, når denne repsfordeling alligevel ikke giver voldsomt zigzag.

TF vol. II -> Taktak :)

Dagens :pumpin:

HST, 15 rep, uge 1, 3. dag.

Sidste dag med 15 reps - og nu skulle jeg altså komme op på mine 15rm - uha, jeg glædede mig ikke. :devil:

Squat:

15x55

Gik overraskende godt - kunne godt have taget lidt flere kg viste det sig.

Inc. bænkpres:

15x40

Gik overraskende godt - kunne godt have taget lidt flere kg viste det sig.

Bent over rows:

15x47,5

Lige tilpas

Mave:

15x+1,25

Ingen problemer - kunne havde taget mere.

Dødløft:

15x77,5

:retard: :w00t::devil: :retard: Hjælp, det værste jeg har prøvet i laaaaaaang tid. Ødelagt ved 10 reps (ufatteligt at 105 kg nemt ryger op ved 8 reps, og at 10 reps med 77,5 ødelægger en :retard: ). Ved 12 reps så jeg stjerner. Ved 14 reps så jeg kun sort. Og ved 15 reps besvimelsen nær. Stilen helt fin til og med 13 reps, de to sidste ikke pæne men tilladelige. <_< Sikke en omgang. Krævede 5 minutters ekstra indlagt pause.

Upright rows:

15x25

Lige tilpas

Pulldowns:

15x42,5

utroligt hårdt, men det gik.

Lægpres:

15x45

Avs, avs og atter avs. Der fik lægene godt nok tæsk. Ubrugelige resten af dagen.

Dips:

15x45

Gik overraskende godt. Kunne dog ikke have taget så meget som en ekstra rep om så jeg var blevet lovet evigt enevældigt herredømme over universet. :D

Curls:

15x22,5

Uha da. Det var slemt. Kun 14 rigtige reps. Den sidste gik kun 4/5 ned. Kunne simpelthen ikke klare mere.

Samlet vurdering:

5 x :banana:

Selvfølgeligt gjorde det stadig sygeligt ondt (= brændte ad hel... til). Men belastningsmæssigt/styrkemæssigt/fartmæssigt gik det over al forventning. Kun dødløft var ved at tage livet af mig. Resten af øvelserne gik enten lige til grænsen eller en lille smule under. Var dog (på den gode måde) totalt færdig efter træningen. Samlet kan det da kun give fem af de gule sata... :D

Link to comment
Share on other sites

Dagens :pumpin:

HST, 10 rep, 1, uge, 1. dag

1 sæt: DL, S, IncBP og BOR

2 sæt: Resten

Dagen var meget let, så ingen kommentarer er nødvendige idag.

Squat:

10x52,5

Incline bænkpres:

10x37,5

Bent over rows:

10x45

Mave:

2x10x+1,25

Dødløft:

10x75

Upright rows:

2x10x25

Pulldowns:

2x10x40

Lægpres:

2x10x35

Dips:

2x10x47,5

Curls:

2x10x22,5

Samlet vurdering:

5 x :banana:

Let dag, masser af energi, kort tidsforbrug = 5 af de gule. :bigsmile:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Puha - det er hårdt. Min mor har 60 års fødselsdagsfest i morgen. Har hjulpet hende hele sen-eftemiddagen og aftenen (+ igår). Orker ikke at skrive log nu for dagens træning. I morgen (dvs. idag <_< ) har jeg nok ikke tid til MOL, så I må nok vente med logskrivning til søndag.

Ha' en god weekend alle sammen. :wave:

:)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Puha - hård weekend. Min mors fødselsdag gik godt. Men blev først færdig med oprydningen kl. 20.00 søndag. :w00t: Totalt udmattet vaklede jeg i seng.

Mødte på arbejde i morges, hvor chefen spurgte mig, hvad jeg dog lavede der? :blink: Uppppssss, havde i kampens hede (læs: udmattelse) glemt alt om, at jeg skulle til budgetorienteringsmøde i Kommunernes Landsforening. :bblush: Nåede dog frem - men to timer forsinket.

:pumpin: fredag d. 2.5 og idag d. 5.5.

Fredag:

HST, 10 rep, 1, uge, 2. dag

Vægtene var rimeligt lette, og jeg har derfor ingen kommentarer til fredagens træning udover i den samlede vurdering.

Squat:

10x56

Incline bænkpres:

10x40

Bent ovwer rows:

10x47,5

Mave:

2x10x+1,5

Dødløft:

10x77,5

Upright rows:

2x10x25

Pulldowns:

2x10x42,5

Lægpres:

2x10x40

Dips:

2x10x50

Curls:

2x10x24

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Let og hurtig, men effektiv træning. Grundet fødselsdagsforberedelserne havde jeg dog travlt, så programmet var noget sammenpresset = kun 4 bananer.

HST, 10 rep, 1, uge, 3. dag

Hmmm, havde printet den forkerte dag ud, :retard: dvs. 4. dagen. :blink: Det opdagede jeg først da jeg kom hjem. Så jeg kom til at tage en "for tung" dag. Nå, ingen katastrofe - så må jeg bare tage samme dag næste gang.

Squat:

10x62,5

Let

Incline bænkpres:

10x45

Let

Bent ovwer rows:

10x52,5

Lidt tungt - hmmmmm. <_<

Mave:

2x10x+2

Fint

Dødløft:

10x87,5

Lidt tungt - men ikke noget kriminelt.

Upright rows:

2x10x30

Lidt tungt, hmmmmm <_<

Pulldowns:

2x10x46

Fint

Lægpres:

2x10x55

Let

Dips:

2x10x56

Fint

Curls:

2x10x25

Fint

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Let og hurtig, men effektiv træning. Nogle få af øvelserne føltes dog (relativt) lidt tunge, hvilket bekymrer mig lidt. Desuden tog jeg altså den forkerte HST-dag. Derfor kun 4 bananer.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge første indlæg i denne nye log er dine mål for 2003 styrkeløftermål. Du vil forøge din styrke i de tre styrkeløfterdiscipliner med 25-35%. Det er nogle glimrende mål, som jeg godt kan forstå. Men så forstår jeg bare ikke, hvorfor du træner BB og cardio? HST er sikkert et glimrende program, men det har da aldrig været ment som et styrketræningsprogram. Programmets formål fremgår vist også ret tydeligt af navnet ;) .

Hvis dit mål ikke er at forøge din størrelse, men din styrke, hvorfor vælger du så et BB program?

Link to comment
Share on other sites

Bele -> Mine mål er selvfølgelig muskelvækst, forbedret kredsløb, lidt vægttab og velvære generelt. Mine "styrkeløft-mål" er kun en (forhåbentlig) sidegevinst ved øget muskelmasse. Hvis jeg tog et decideret SL-program, så kunne jeg jo nå mine mål i løbet af sommeren. Men indtil videre er det hypertrofi. Jeg har dog i tankerne, at jeg - når jeg har den muskelmasse, jeg finder passende - vil overgå til et SL-program. Formentligt i retning af en WSB-hybrid. :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, et aller andet må være rigtigt ved HST! :lol:

Ligger jo og roder rundt med submaksimale noget under, hvad jeg normalt har kørt. Ligeledes er der en hel del øvelser jeg ikke tager mere end 1 sæt af (i 10 reps delen). Alligevel er jeg faktisk ret øm (næsten en god gammel gang DOMS :w00t: ) og slatten i hele kroppen idag. Det er godt nok utroligt at opleve. :)

Link to comment
Share on other sites

:pumpin: onsdag d. 7.5

HST, 10 rep, 2. uge, 1. dag (~ 4. dag)

Hmmm, blev jo som fortalt sidst nødt til at tage præcist det samme denne dag som sidst. Ingen katastrofe, men stadig irriterende. <_<

Squat:

10x62,5

Let

Incline bænkpres:

10x45

Let

Bent ovwer rows:

10x52,5

Let

Mave:

2x10x+2

Fint

Dødløft:

10x87,5

:w00t: :confused2: Noget tungere idag end sidst (samme vægt). Ved ikke hvorfor mit kære dødløft :wub: driller mig lidt i øjeblikket.

Upright rows:

2x10x30

Fint

Pulldowns:

2x10x46

Fint

Lægpres:

2x10x55

Lidt tungt

Dips:

2x10x56

Fint

Curls:

2x10x25

Let

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Var ikke "i stødet" igår. Selvom en del øvelser gik rigtigt let, så var jeg slet ikke ovenpå energimæssigt. Desuden driller dødløft mig lidt pt. :devil: og det er ikke sjovt. Ellers dog en udmærket omgang træning = 3 gule. :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Pokkers. :( Det er kommet snigende hele dagen, og på vej ned til træning kunne jeg ikke lyve for mig selv mere. Jeg er syg. Sat... :devil: også. :devil::devil: Jeg tror ikke vi taler om influenza, men det smager derhen ad. Svedeturer, fryser, energiforladt og en lille smule ondt i kroppen. Synes dog det føles knap så slemt, som normalt ved en indledene influenza. Kræfter til noget andet end at ligge på langs på sofaneseren kan det ikke blive til idag. Sat... :devil:

Nu må vi ser hvor slemt det er HST'en. :( :unsure:

Link to comment
Share on other sites

God bedring Jarvig

Hvor nedbrydende er hård fysisk træning for imunforsvaret? Jeg har selv haft to mindre sygdomme i år - og jeg bliver altså normalt ikke let syg. Tilsvarende har jeg set rigtig mange som har været syge på MOl. Er der et sammenhæng? Og holder det op når man bare har vænnet sig til det?

Link to comment
Share on other sites

DaDane -> Det har jeg ikke forstand på.

Stadig småsyg - får sikkert først trænet igen på fredag. :(

Efter i et par tråde at være blevet kaldt alt fra arrogant, over snotdum, til at bo på en anden planet, så har jeg valgt ikke at skrive andre steder på MOL end her i min log. Jeg har altid haft lyst til at hjælpe andre med deres træning og spørgsmål. Men eftersom jeg åbenbart fortæller mere nonsens end hjælper, ja så vil jeg da ikke belaste nogen med det.

Ønsker nogen kommunikation med undertegnede, så skal de skrive her eller sende en PM.

Goodbye MOL.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

hmm Jarvig det skal du da ikke tage dig af. Jeg må indrømme at jeg ikke har set de omtalte tråde, men at folk kalder dig "navne" er da deres problem. husk at "bricks and stone might break my bones but words will never hurt me" (eller sådan noget i den dur). :blink:

Kom du hellere tilbage i kampen :bigsmile:

Bear

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Gï'r Bear ret. Det er vel ofte sådan at heftige og særdeles spændende diskussioner, der til tider når et rimeligt højt niveau, også kan ende på et meget lavt niveau, når stemningen er på sit højeste. Så kan man vælge at træde lidt tilbage, og derved mindske chancen for at træde folk over fødderne, eller man kan vælge at være helt fremme der hvor det sker. Håber da du vælger sidst nævnte, når du har sundet dig lidt oven på de lidt barnlige udtalelser. :)

Held og lykke med træningen og god bedring. :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share