jarvig13 - 2003


jarvig13
 Share

Recommended Posts

D. 8.7.

Det blev ikke til cardio. I stedet gik min ven (som jeg var i sommerhus hos) og jeg en lang tur i Tisvilde Hegn. Vi var ude i lidt 3 timer. Og en opmåling herhjemmerfra (Litopsis kort-opmåler) viste at ruten var 20,7 km lang. :) Altså en rask travetur på 21 km med en gennemsnitfart på næsten 7 km/t.

D. 9.7.

Ben tunge. :( Hviledag.

D. 10.7.

:4dog:

Distance: 3,6 km

Tid: 23:10

Hastighed: 9,3 km/t ~ 6:26 min/km :beatup:

Kommentar: Lækkert at løbe i det supergode sommervejr. :bigsmile: Desværre havde jeg en decideret off-day. Fik sidestik allerede halvvejs - det kan aflæses af tiden. :4whip: Så rimeligt utilfredsstillende dag cardiomæssigt. Nå, det fortæller dog, at jeg skal holde mig til blød-opstart i minimum en uge til.

Samlet vurdering:

2 x :banana:

1½ banan for cardion; ½ banan ekstra for det lækre vejr.

D. 11.7.

I morgen står den på ST. Herefter står den på sommerhus (igen) til på søndag = sikkert ingen opdateringer.

:eatchicken: (= diæt)

D. 5.7: <_<

Var til min storebrors 40 års fødselsdag. Selvom jeg prøvede at undgå det værste fede mad, så var det ikke helt muligt. Rødvin, øl og Cognac heller ikke så godt. Gik dog ikke besærk - så bestået. Man skal altid huske på, at det er ikke hvad man spiser på festdage der tæller - det er det man spiser mellem festdage der tæller.

D. 6.7: :)

Lige i øjet

D. 7.7: B)

Efter træning var jeg i sommerhus hos en ven. Styrede mig fint - ingen katastofer

D. 8.7: <_<

2. dag sommerhus. Kostmæssigt helt i top - men alt for meget alkohol (det var jo hygge-gå-på-Teressaen-Bistroen-og-se-lækker-ud-aften B) )

D. 9.7: B)

Hjemme igen. Fin dag

D. 10.7: :)

Top dag indtil videre - opdaterer hvis det ændrer sig!

Som man kan se, så har diæten det ikke let. Fødselsdagsfester og almindelig sommerhygge tager altså en del fokus fra kosten. Sådan skal det også være. Der skal bare være (mange) gode dage mellem fråse-dagene, og så skal disse trods alt ikke blive total gå-amok-med-mad-og-drikke-dage.

Det ser ud til en sådan prioritering virker fint pt.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Diæt:

D. 11.7: B)

I sommerhus - holdt den dog fint

D. 12.7: <_<

Gå i byen dag i sommerhus = for meget alkohol

D. 13.7: B)

Hjem fra sommerhus. God diæt-dag.

D. 14.7: :)

Perfekt.

:4dog: d. 14.7.:

Distance: 3,6 km

Tid: 22:24

Hastighed: 9,7 km/t ~ 6:13/km

Kommentar: Det gik fint. Var faktisk overrasket over at tiden ikke var bedre. Det føltes hurtigere. <_<

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Kan desværre ikke nå til ST idag. :devil: Tager den imorgen. ;)

Det blev dog til en lang dejlig tur i mit flotte Søllerød.

Søllerød er bare smuk - specielt badet i sol som idag og med henved 30 C. Rigtige skove (ikke plantager), smukt blåt hav, smukke alléer og fantastiske villaer.

Tror Søllerød, Silkeborg og Bornholm må være de rette kompetanter for valget af Danmarks flotteste kommune. ;)

Distance: Ca. 13 km

Tid: Ca. 2:15

Føler at jeg skal ud på endnu en tur i aften. Jeg er sprængfuld af energi og lyst til ST og cardio. :bigsmile:

Gid dette vejr ville holde en 2-3 år i træk - og man havde ferie. :devil: Så ville man jo kunne komme i form til DET HELT STORE. :devil::w00t: B) :bigsmile: Nu må vi bare nøjes med form til det store. :D

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

HÆ! Powerwalking i over 90 % luftfugtighed, det giver sq sved på panden selvom solen er gået ned (der var et voldsomt regnskyld kl. 6, som grundet varmen i luften og jorden bare gjorde luften tyk som tåge hen på aftenen :w00t: ).

Distance: Mellem 9 og 10 km.

Tid: Ca. 1:25

Lækkert. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvordan du har det med powerwalk generelt, - men jeg behøver altså ikke 90% luftfugtighed for at komme til at svede af powerwalk!

Iøvrigt kan vi hurtigt blive enige omkring smukke byer. Jeg boede før i Horsens men er nu flyttet til Silkeborg - og det er noget federe område her! Jeg har en kæmpestor dejlig skov at løbe i. Desværre ikke den kønneste (det er mest grantræer), - men stadig en lækker ting at løbe rundt i (især i forhold til byen hvad jeg tidligere har gjort en del).

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvordan du har det med powerwalk generelt, - men jeg behøver altså ikke 90% luftfugtighed for at komme til at svede af powerwalk!

Jojo - det giver da generelt sved på panden. Her til aften var det bare sådan at sveden haglede af en i strømme. Skønt! :bigsmile:

Ja, Silkeborg er meget flot. Og ja, Jylland er jo kendt for deres gran- og fyrretræsplantager, hvilket - efter min smag - ikke er det fedeste. Vil man se bøge- og egeskove så er det nordlige Sjælland lige sagen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvordan du har det med powerwalk generelt, - men jeg behøver altså ikke 90% luftfugtighed for at komme til at svede af powerwalk!

Jojo - det giver da generelt sved på panden. Her til aften var det bare sådan at sveden haglede af en i strømme. Skønt! :bigsmile:

Ja, Silkeborg er meget flot. Og ja, Jylland er jo kendt for deres gran- og fyrretræsplantager, hvilket - efter min smag - ikke er det fedeste. Vil man se bøge- og egeskove så er det nordlige Sjælland lige sagen. ;)

Der er faktisk rigtigt mange smukke skove (og søer) i området, - "min" skov er så desværre ikke en af dem. - Men vandet er lækkert :tongue: (Har ikke udsigt over vandet, - men omkring 4-5 minutters gang til en lækker (men dog kunstig) sø).

Link to comment
Share on other sites

D. 16.7:

Gåtur:

Distance: Ca. 12 km

Tid: 1:55

Diæt: :)

D 17.7:

:4dog:

Distance: 3,6 km

Tid: 22:29

Hastighed: 9,6 km/t ~ 6:15 min/km

Kommentar: Puuuuuuuhaaaaaaaa! Ingen sol :( - tilgengæld var temperaturen 26 C og luftfugtigheden var igen idag over 90. :retard:

Det var godt nok vildt at løbe i den fugtighed. Så selvom det både var ekstremt hårdt og hastigheden beskeden, så synes jeg faktisk det var hurtigt alligevel (relativt ;) ).

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Det er første gang jeg læser din log, og jeg blev ærlig talt lidt forundret over dine løft. Men din viden om træning var jeg da overbevidst at du mindst løftede 150 i bænk? ? ? Det er ikke ment konfronterende, men jeg havde bare en lidt anden forestilling, sådan lidt TJ agtigt!

Link to comment
Share on other sites

Gåtur:

Distance: Ca. 10 km

Tid: Ca. 1.30

Diæt d. 17.7: B)

Ja, jeg ved det godt, jeg har ikke fået trænet ST i denne uge. For dårligt, men det har altså ikke helt passet ind i ferie/hygge/tour de france planerne. Men herfra er der ingen panik. Er snart med som fast bestanddel i træningen. Lige pt. bruger jeg bare en del kræfter og motvation i at komme igennem den første hårde tid i cardioen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er første gang jeg læser din log, og jeg blev ærlig talt lidt forundret over dine løft. Men din viden om træning var jeg da overbevidst at du mindst løftede 150 i bænk? ? ? Det er ikke ment konfronterende, men jeg havde bare en lidt anden forestilling, sådan lidt TJ agtigt!

Det er jo ikke sådan, at der er en kausal sammenhæng mellem viden og fysisk styrke. Du ser jo også fyre træne på højst u-MOl'sk vis, som alligevel med tiden bliver store og stærke. Det har ikke noget med viden at gøre, det har noget med tid at gøre. Genetik, held og tid spiller en stor rolle.

Desuden har TJ trænet i 100 år og en sommerdag, mens Jarvig vist ikke har helt så mange år på bagdelen i jerngamet.

Link to comment
Share on other sites

AGV ->

Jeg har kun trænet seriøst ST i 10 måneder. Og da jeg lagde ud var jeg ret spinkel (muskeløst set). Synes faktisk jeg er nået langt.

Angående viden og løft: Jeg er bare en amatør, der har for 98 %'s vedkommende har lært alt af TJ, xax og cilius (plus en del andre ;) ) - så jeg kan slet ikke sammenlignes med disse kapaciteter. Jeg er bare god til at forstå ting - og herefter bruge dem i nye og svære problemstillinger. :bblush: B)

mdk -> Det har du ret i det hele. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

D. 19.7

Diæt: B)

Gåtur:

Distance: Ca. 11 km

Tid: Ca. 1.50

D. 20.7

Diæt: :)

:4dog:

Distance: 3.6 km

Tid: 22.10

Hastighed: 9,9 km/t ~ 6.02 min/km

D. 21.7

Diæt: :)

Gåtur:

Distance: Ca. 15 km

Tid: Ca. 2.35

D. 22.7

Diæt: :)

Gåtur:

Distance: Ca. 10 km

Tid: Ca. 1.40

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bare god til at forstå ting - og herefter bruge dem i nye og svære problemstillinger.

Og nogle gange i lidt for kreative situationer :tongue:

Ellers en ordentlig røvfuld kilometer du får gået. :4whip:

Hvis du kan holde den mængde nogenlunde kan projektet da ikke gå galt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

23.7:

Gåtur:

Distance: Ca. 10 km

Tid: Ca. 1.45

Diæt: B)

24.7:

Gåtur:

Distance: Ca. 13 km

Tid: Ca. 2.10

Diæt: :)

25.7:

:4dog:

Distance: 3,6 km

Tid: 22:02

Hastighed 10,0 km/t ~ 6:10/km

Vurdering:

3 x :banana:

Meget hårdt i varmen. Slet ikke klar til at sætte tempoet op i den varme. Men elsker at løbe i varmen. Jeg skulle bare have lidt bedre kondi, således at man kunne nyde vejret OG løbe rimeligt hurtigt.

Diæt: B)

26.7:

Gåtur:

Distance: Ca. 11 km

Tid: Ca. 2.00

Diæt: :)

27.7:

Sidste feriedag. Denne skulle nydes i solen på en lang spaseretur.

Gåtur:

Distance: Ca. 18 km

Tid: Ca. 3.10

Diæt: :)

28.7:

AK OG VE!!!!! Ferien er slut. :w00t: :angry: Så er det slut med friheden og de lange turer.

Gåtur:

Distance: Ca. 7 km

Tid: Ca. 1.20

Diæt: :)

29.7:

:4dog:

Distance: 4,0 km

Tid: 24:14

Hastighed: 9,8 ~ 6.10/km

Vurdering:

3 x :banana:

Løb lidt længere og holdt tempoet nede. Var derfor lidt overrasket over, at jeg rent faktisk havde løbet næsten ligeså hurtigt som normalt. Dog ikke hurtigt nok til 4 krumme gule.

Diæt: :)

30.7:

Gåtur:

Distance: Ca. 7 km

Tid: Ca. 1.15

Diæt: :)

31.7:

Jeps, så oprindt tidspunktet, hvor jeg havde overskud til også at medtage ST'en. JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII. :bigsmile:

:pumpin:

Squat:

1x8x70 (PR)

Satte power på, og det gik fint.

Bænkpres:

1x8x60

UHA - det var slemt. Tuuuuuungt. Hmmm, ser lige hvad den siger næste gang.

Bent over rows:

1x8x55

Fint

Mave:

1x10

1x6

Hmmmmm

Military

1x8x30

Fint

Lægpres:

1x8x70

Overskud til mere

Pulldowns:

1x8x50

Overskud til mere

Dips:

1x8x50

Alt for let

Curls:

1x8x25

Fint

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Puuuuuuuuuuuuha - diæten kan virkelig mærkes nu. Med et lidt for stort energiunderskud på næsten 4.000 kj om dagen er der ikke meget tilbage i glcogendepoterne, når skal trykkes igennem. Dette mærkede jeg allerede ved tirsdagens løb (som dog gik rimeligt), men nu er det sq hårdt. Havde ikke mange kræfter. Derfor ikke så mærkeligt at en del af de store øvelser var rigtig tunge at tage. Alligevel er tilbagegangen i kg ikke stor. I en samlet vurdering trækker det altså op, at jeg stadig har lidt nuller tilbage, hvorimod det trækker ned, at jeg ikke har meget overskud (om overhovedet noget) = samlet tre af de krumme gule.

Dette kunne måske lyde som om, jeg synes det er trælst (dejligt jysk ord) med diæten i øjeblikket. Men det er slet ikke tilfældet. Selvom jeg holder den list skrappere end optimalt er, så kører den (tæt på) optimalt. Næsten ingen slinger i valsen. Tilstrækkeligt med proteiner, lidt hurtige kulhydrater efter træning, lidt sundt fedt og resten gode dejlige komplekse kulhydrater (hvoraf hovedparten selvfølgelig kommer fra mine elskede kartofler). Således ser jeg ingen grund til - på nuværende tidspunkt - at ændre på kosten. ST'en så fin ud og cardioen overlever.

Psykisk er jeg ovenpå - såvel træningsmæssigt, kostmæssigt som i dagligdagen. Kort sagt - når det nu ikke kan være tiden med de store fremgange i ST eller cardio - kan det så alligevel være meget bedre?

Såvel psykisk som fysisk er jeg bare ovenpå pt. :) LÆKKERT!

Link to comment
Share on other sites

Igår:

Havde ret travlt hele dagen og fik kun tid til en lille hurtig travetur

Distance: Ca. 6 km

Tid: Ca. 1.00

Diæt: B)

Nogenlunde ok.

Idag

Gåtur:

Distance: Ca. 11 km

Tid: Ca. 1.55

Vægttab? Hahahahaha - jeg bruger ikke vægt. Kun spejlet kan afsløre hvordan udviklingen er. Og her ser det fint ud - vil skyde det til ca. 2-3 kg. :)

Link to comment
Share on other sites

Diæt d. 2.8: B)

D. 3.8:

Gåtur:

Distance: Ca. 13 km

Tid: Ca. 2.15

Diæt: :)

D. 4.8:

:pumpin:

Dødløft:

1x8x90

Fint - lidt tungere end ønsket, men stadig ok

Inc. bænkpres:

1x8x45

Fint

Mave:

1x10

1x7

Fint

Pulldowns:

1x8x55

Puuuuuha - det var tungt

Upright rows:

1x8x30

Fint. Men tror jeg dropper upright rows og i stedet vil tage rear laterals.

Lægpres:

1x8x75

Hårdt - men godt

Dips:

1x8x55

Hårdt - men godt

Curls:

1x7x14

En fyr havde taget E-baren og mente 15 sæt af 8 reps var passende. :devil: Så ingen preacher curls til mig idag. :blink: Lidt hårdt med 14 kg bb - men skidt, det var fint

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Absolut hårdt med lave glucogendepoter. Men alligevel overraskende godt. Stadig plads til øgede intensiteter i de fleste øvelser. Tror dog jeg fra næste gang tager 2 sæt. Samlet lig med 4 af de gule. :bigsmile:

Diæt: :)

Link to comment
Share on other sites

D. 5.8:

Meget lang arbejdsdag. Var først hjemme kl. 21.00 - totalt udbombet. Havde ikke kræfter til løbetræning. :angry:

Diæt: :)

Kører bare.

Dagens program: Med mindre jeg skal arbejde ligeså længe som igår (og det håber jeg ikke), så står den på :pumpin: senere i aften. :)

Link to comment
Share on other sites

D. 6.8:

Fik nogenlunde tidligt fri, og så kunne jeg heldivis tage til.....

:pumpin:

Dagen i dag stod på to sæt for første gang i lang tid. Og det kunne mærkes - jeg var slet ikke konditioneret til det og sammen med effekterne af min diæt, så gik jeg totalt død i andet sæt i en hel del øvelser. :blink: Faktisk gik jeg til failure i en del af dem. :blink: Men ok, så fandt jeg da nogenlunde mit nuværende niveau, og så må vi jo bare se om det fremad eller tilbage i den kommende tid.

Squat:

2x8x70

Dagens bedste øvelse. Hårdt men ingen problemer - kan næsten helt sikkert tage 75 kg næste gang.

Bænkpres:

1x7x60

1x6x60 (failure)

Okaaaaaayyyyyy - det var slattent og ultra hårdt. Holder mig dog stadig på 60 kg næste gang

Bent over rows:

2x8x55

Helt fint med vægten - men teknikken en anelse rusten. Så selvom jeg godt kunne tage mere næste gang, så holde jeg den, så teknikken snart er som før

Military:

2x8x30

Puha - lige til grænsen. Kæmpede den sidste op. Holder den uændret næste gang

Pulldowns:

1x8x55

1x6x55 (failure)

Uha! Næste gang kun 52,5 kg

Mave:

1x10x+1,25 kg

1x7x+1,25 kg

Tog 1,25 kg ekstra til min frie gulv-mave-øvelse. Hårdt men fint.

Lægpres:

2x8x75

Fint. Kan nok godt tage 80 kg næste gang

Dips: Ingen :blink: En spade opholdt sig i dipsstativet i en halv time. :devil:

Curls:

1x8x27,5

1x6x27,5 (failure)

Uha! Gik totalt død. Men holder den på samme vægt til næste gang

Samlet vurdering

4 x :banana:

Lækkert at blive kørt rigtigt igennem for første gang i lang tid. Dog kunne det ikke blive til fem af de gule, da jeg var latterligt slatten i en del øvelser. <_< :D

Link to comment
Share on other sites

Yeeeeeeeeeeeeeeehaaaaaaauuuuu!!!! :blink:

Ingen doms - men kræfterne idag gående asymptotisk mod nul. :w00t: Det er dog vildt. Træningen igår var virkelig energikrævende. Den fik også 30 g ekstra proteinpulver til at gå i seng på. Faktisk lidt vild proteindag igår. Nåede op på 225 g protein. Det er næsten 3 g/ kg lean kropsvægt. :w00t:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Forresten hjælper det heller ikke på dagens kræfter, at jeg igår aftes blev bedt om at slette alle indlæg i en persons log af logejeren. :blink: Mærkeligt, selvom man ofte ikke har noget reelt forhold til medlemmer (da det oftest kun er et elektronisk bekendtskab), så kan man nu alligevel godt blive berørt af andre MOLboeres meget negative reaktioner over for én.

Why I had to delete all i the log? I don't have a clue what so ever. :confused2:

Link to comment
Share on other sites

:) :) :) :) :) :)

Efter en lidt hård start på dagen, så blev den bedre og bedre som dagen skred frem. :)

Humøret tilbage på topniveau. B)

Gåtur:

Distance: Ca. 11 km

Tid: Ca. 1.50

Har forresten glemt at fortælle, at jeg udover de angivne gåturer får yderligere 1 times gang i benene hver dag. Det sker ved at gå i både min morgen- og frokostpause på arbejdet.

Så f.eks. idag giver det ca. 2.50 timers rask gang. Det er jo en del. Og dermed over til det lidt negative. Kombinationen af energiunderskud, gang, løb og ST er altså lige en tand for hård. Jeg kan simpelthen mærke at benene er ved at falde fra hinanden, hvis jeg løber oveni alt det andet.

ST og diæten er fredet. Dette efterlader mig med valget mellem løb og gang.

Ingen tvivl om, at jeg gerne vil forbedre min kondi. Dette tilsiger jo at jeg skal vælge løb. Men omvendt er energiforbrænding som vigtigt tilskud til diæten essentiel for mig nu, idet det sikrer et effektivt energiunderskud uden at jeg på nogen måde føler at selve diæten er super hård (kun hård :lol: ). Dette tilsiger jo klart gang.

Så indtil diæten er overstået - eller der helt overraskende skulle komme en uforudset ekstra overskudperiode - så må løbet nedprioriteres lidt. :(

Det betyder ikke at jeg totalt vil skippe løbetræningen, men den vil i hvert fald ikke være stabil og ofte. Vil nok lige tage en løbetur i nu og næ for at se hvor galt det står til. ;)

Diæt: :)

Det er forrygende som diæten går. I 14 dage har jeg næsten fulgt den til punkt og prikke - og det helt uden at jeg lider på nogen måde. :)

Alt i alt: Endnu en super sommerdag i årets dejlige sommer. :)

Link to comment
Share on other sites

D. 8.10:

Arrrrrrggggggghhhhhhhh. Tabte mit centerkort - og de ville ikke give mig et nyt førend de lige havde tjecket noget - aner ikke hvad de skulle tjecke :confused2: - men ingen ST den dag (først idag mandag kan jo så træne). :angry:

Istedet....

Gåtur:

Distance: Ca. 11 km

Tid Ca. 1.45

Diæt: <_<

Blev lokket af vennerne til at tage en bytur. Æv det gik ud over en ellers fin diætdag. OK - jeg sstyrede mig - men en 4.000-5.000 ekstra kj blev det vel til = sikkert en smule over min energibalance.

D. 9.10:

Gåtur:

Distance: Ca. 16 kn

Tid: Ca. 2.35

Diæt: B)

D. 10.10:

Gåtur:

Distance: Ca. 12 km

Tid: Ca. 2.00

Diæt: B)

Samlet konklusion for weekenden: En lidt rodet weekend - både mht. træningen og diæten. Havde en del arrangemanter der gjorde at jeg ikke helt kunne (gad for at være ærlig <_< ) styre diæten optimalt. Samtidigt brandærgeligt at jeg ikke fik trænet ST.

Link to comment
Share on other sites

Forresten hjælper det heller ikke på dagens kræfter, at jeg igår aftes blev bedt om at slette alle indlæg i en persons log af logejeren.  Mærkeligt, selvom man ofte ikke har noget reelt forhold til medlemmer (da det oftest kun er et elektronisk bekendtskab), så kan man nu alligevel godt blive berørt af andre MOLboeres meget negative reaktioner over for én.

Why I had to delete all i the log? I don't have a clue what so ever.

huuh :blink:

Det er dog noget af det mest tåbelige jeg endnu har hørt !

Anyway - keep up the good spirit. Om ikke andet kan du bruge min log til at forklare hvorfor religion ikke kan være guddommeligt :lol: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share