jarvig13 - 2003


jarvig13
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En meget forsinket kondolence. Begravelser er ikke det sjoveste man kan foretage sig. Jeg har selv båret min moster og mener at kunne sætte mig dit sted.........

Nu er der gået lidt tid, hvordan går det med at komme igang med træningen igen ?

Link to comment
Share on other sites

BaskeT og Dumb&Dumber -> Tak!

Ved ikke hvad der har været galt med mig den sidste måned eller to. Har hverken mentalt, følelsesmæssigt eller fysisk været ovenpå - for at sige det mildt. :angry: Har ikke noget konkret at holde det op på. Tror bare jeg trænger til en lille forelskelse (lang tid siden snart) og en kæreste. Dette sammen med min generelt noget rodløse eksistentielle livsanskuelse og hang til (for meget) fordybning og selvransagelse, er sikkert den egentlige grund til apatien.

Hmmm, mon ikke snart jeg er oven på igen?! :unsure: Der er meget træning der skal hentes i sommeren. Hmm, glæder mig faktisk - hare bare svært ved at tage mig sammen pt. :angry:

PS: Har desværre ikke deltaget så meget i træningsforane i denne tid. Har nøjedes med at opholde mig i off topic, hvor tankerne kan løbe lidt mere frit. :blink:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Og det gør det garanteret ikke nemmere at du har mistet både styrke og arbejdskapacitet. Ikke desto mindre gæder det bare om at komme i gang (både i træningscenteret og andre steder). Og starte der hvor du er. Det hjælper ikke at piske sig selv fordi man ikke kan noget som er ret let og som man har kunnet klare som en drøm før. Det gælder om at være ærlig for sig selv og starte "lavt nok" - og så iøvrigt udvikle sig. Så når man nok dertil hvor man var før - og sikkert også længere!

Jeg ved at du udemærket ved det jeg har skrevet. Du kunne have skrevet det samme selv. Ikke desto mindre tror jeg at du (og jeg selv i din situation) ville være tilbøjelig til ikke helt at leve efter. - Lige putte lidt for mange kg. på stangen og starte lidt for hårdt ud.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men det ER sq osse pisse træls, at gå rundt og kæmpe med nogle (i EGNEs øjne) latterlige vægte, som blev brugt som opvarmning da man var i sving.

Ikke desto mindre er det en fornøjelse, når man har gennemført sine små spæde skridt på tilbagevejen. Og fornøjelsen bliver afgjort ikke mindre af, at musklerne har en indbygget hukommelse, så fremskridtene kommer hurtigt. Selvom det lige i starten, kan føles lidt som ærgeligt arbejde, vil timerne i centeret igen hurtigt være noget man længes efter.

Der er kun een vej: gerade aus (stavning, fik 05 i tysk, såøhh)

Start evt. med en HST, så er det helt "legalt" at det er små vægte i starten.

Link to comment
Share on other sites

Dette sammen med min generelt noget rodløse eksistentielle livsanskuelse og hang til (for meget) fordybning og selvransagelse, er sikkert den egentlige grund til apatien.

Hmmm, mon ikke snart jeg er oven på igen?! :unsure:

For meget fordybning og selvransagelse sker fordi man har brug for det. vejen ud af det er at bruge ransagelserne konstruktivt, og rette kompasset mod den sti man skal af. Jeg tror nu også du skal komme ovenpå igen. Et gammelt ordsprog siger at tid læger sår, det er noget crap, det er hvad man gør i den tid der læger. Ingen tvivl om at det blvier fysisk mindre sjovt at komme "igen" i virkeligheden gør det sig også gældene mentalt. Når man har været turen igennem som du lige har, så giver det sgu anledning til at lede inde i en selv. Ligesom med træningen skal man lade det ske, man kommer som regel lidt mere klar og stærk ud på den anden side.

Link to comment
Share on other sites

DaDane og TF vol. II -> Tak for omtanken.

Egentlig tror jeg ikke, jeg har så svært ved at gå genstarte med lavere vægte - ved jo at det kommer ret hurtigt igen. Og hey jeg har ikke de store nedturer over eventuel nedgang - det er jo ikke fordi jeg leger med enorme intensiteter i forvejen. :lol:

Dumb&Dumber ->

Jojo, jeg skal nok komme ovenpå igen - så skidt har det jo heller ikke stået til. En humør/energimæssig krise - ikke så meget mere end det. Men ellers er jeg nu rimeligt enig i dine råd/udsagn. :)

Træningen: Hmmmmm - glæder mig skam til HST'en. Tror dog lige jeg en måned eller to vil gå tilbage til mit gamle fundamentprogram. Derefter SD, og så er det HST igen. Var jo så glad for mit program :bigsmile: så det skal naturligvis gennemføres. ;)

Link to comment
Share on other sites

OK - så er forår-sommer-krisen overstået.

Væsentlige detaljer er:

1. Dårligere kondi

2. Mindsket muskelstyrke

3. +3 kg på sidebenene

Ikke så godt - men værre er det altså heller ikke. ;)

Så derfor hedder den:

- ST

- Løb

- Diæt

Ikke den bedste kombination, men jeg glæder mig nu alligevel til det. :)

Diæten

Må jo indrømme at det ikke ser for godt ud her. Er vel blevet en 12-13 kg større end sidste forår, og selvom de 3-6 kg sikkert er muskelmasse, så efterlader dette henved 8 kg som fedtvæv. :devil: Vil prøve at slippe af med nogen af dem. Måske ikke dem alle - men dog nogen af dem.

Ink. motion og cardio ligger mit stofskifte ud fra erfaring på ca. 13.000-14.000 kj. Derfor regner jeg med at planlægge en diæt på ca. 10.000-11.000 kj. Dette giver godt nok et dagligt underskud på ca. 3.000 kj = ca. 2/3 kg om ugen, hvilket er over det ½ kg som generelt tilrådes.

Men hva' pokker. Et så beskedendt over-energiunderskud giver vel kun et minimalt muskelmassetab - og det kan jeg leve med.

Så det er planen.

Styrketræningen

For en stund forlader jeg mit HST-program og går over til et hjemmekonstrueret fundament BB-program. Argumenterne for dette er at jeg nok ikke vil opnå muskelmasse fremgang i diætperioden, og at programmet derfor ligeså godt kan opfylde tre andre kriterier

- psykologisk er det sjovere ikke at lege med submaksimale vægte, når disse pt. alligevel ingen vegne fører hen

- større proteinnedbrydning ved fundamant BB overfor HST => større energiforbrug på restitution

- større fleksibilitet, idet man ikke er "fastlåst" i 9 uger, hvilket kan være meget praktisk i en ofte omtumlet ferieperiode.

Programmet køres tre gange om ugen og skifter mellem disse to:

Dag 1

- Squat

- Bænkpres

- Bent over rows

- Lægpres

- Military

- Pulldowns

- Dips

- Curl

- Mave

Dag 2

- Dødløft

- Incline bænkpres

- Mave

- Lægpres

- Upright rows

- Pulldowns

- Dips

- Curl

Det ser jo lækkert ud. ;) :)

Vil begynde ret blidt med både ret lav intensitet og kun et sæt. Efter en uges tid, skulle det være muligt at mosle lidt mere på.

Cardio

Jeps, så er vi klar til at løbe. Jeg elsker at løbe i sommerens varme (når den er der). :) Så nu må vi hellere få programmet op at stå.

Det er såmen simpelt nok opbygget.

Først lægges ud med to-tre ugers roligt/langsomt løb over ikke for lange distancer.

Herefter løbes der tre dage om efter følgende opskrift:

Første løbedag (pulsdag): Medium lang distance og lidt højere end medium hastighed.

Anden løbedag (udholdenhedsdag): Noget længere end medium distance og hastighed medium.

Tredje løbedag (afslapningsdag): Medium distance og medium hastighed.

Efterhånden som kondien forbedre stiger hastighed og distance selvfølgelig - men i samme forhold.

Det var planerne - der allerede er påbegyndt i dag!

Jeps, det bliver en god sommer på vejene og i centeret. :) :bigsmile: :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Så er planen lagt :)

Hvis du regner med 2/3kg vægttab (fedttab) om ugen gennem kosten OG løber 3 gange om ugen, vil du så ikke ryge op over 1kg eller deromkring i total underskud om ugen.

Er det godt?

Når der er styr på kalorierne og med regelmæssig motion bør det ikke kunne gå galt, så held og lykke med projektet.

Rettelse: så ikke lige i første omgang at du havde medregnet cardioen i det samlede regnskab. No cow on the ice then :4oops:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Dagens cardio:

:4dog: (= løb ;) )

Distance: 3,4 km

Tid: 20:54

Hastighed: 9,8 km/t ~ 6:08 pr. km.

Kommentar: Uha - kondien er gået en anelse mere ned end jeg forventede. Men jeg klarede den nogenlunde med mit yderst beherskede tempo. <_< :rolleyes: Nu må vi se, hvor slemt det ser ud i morgen.

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Kun to for træningen - men en ekstra for at være igang igen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tuller -> Takker :)

Jo, planen ser realistisk ud - ikke mindst fordi den både er realistisk og fordi jeg glæder mig til den.

Som sædvanligt er det der er sværest selvfølgelig kosten. Specielt sommerhygge med for meget alkohol er farligt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Benene er overraskende friske idag. :blink:

ok - jeg kan selvfølgelig godt mærke, at jeg var ude at løbe igår. Men nogen rigtig doms, det er der slet ikke.

Jeg håber på jeg kan sige det samme igen imorgen, efter dagens ST. :unsure: ;)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

:pumpin:

Roligt udlæg. ;)

Squat:

8x45

8x55

Kommentar: Nemt

Bænkpres:

8x45

8x55

Kommentar: Overraskende svært - selvom der selvfølgelig var overskud til en del mere, hvis det skulle havde været. :tongue:

Bent over rows:

8x40

8x50

Kommentar: Fint - ingen problemer.

Mave:

1x10

1x7

Kommentar: Hahahaha - som sædvanlig er maven tung at komme igang med.

Pulldowns:

8x40

8x45

Kommenter: Fint - ingen problemer

Military:

8x20

8x25

Kommentar: Fint - ingen problemer

Lægpres:

8x45

8x55

Kommentar: Fint - ingen problemer

Dips:

8x40

8x45

Kommentar: Nemt

Curls:

8x20

8x22,5

Kommentar: Nemt

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Let omgang træning. Gik heldigvis ret nemt, og der er rigeligt plads til forbedringer inden jeg rammer 8rm. Dog var tilbagegangen i BP lidt værre end jeg regnede med. Men skidt - jeg henter det hurtigt. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

HÆ!! Kun ldt doms i læggen. Ellers bare lidt harmløs ømhed over det hele - ikke noget at tale om.

Ser dog ud til at mine lægge er så triste idag, at de har bedst af en ekstra restitutionsdag idag. <_<

Så i morgen: Løb

Fredag: ST

:)

Diæt: Kører efter planen.

Diætsmilierne vil fremover være

:) = tiptop

B) = acceptabelt, men ikke i top

<_< = dårlig dag, faldt i mange gange

:4whip: = tag dig sammen, dette er et sidespor

Link to comment
Share on other sites

3. juli

:pumpin:

Byttede om på dagene da det passede bedre

Dødløft:

8x60

8x80

Kommentar: Let nok - men alligevel lidt tungere end jeg lige syntes var godt - men ok, no props, det kommer hurtigt igen.

Incline bænkpres:

8x35

8x42,5

Kommentar: Let nok

Mave:

1x10

1x7

Kommentar: Hmmmmm.

Lægpres:

8x45

8x60

Kommentar: Lidt tungere end sidst - men no props

Upright rows:

1x20

1x25

Kommentar: Let nok

Pulldowns:

8x40

8x45

Kommentar: Let nok

Dips:

8x40

8x45

Kommentar: Stille og roligt

Curls:

8x20

8x22,5

Kommentar: Let nok

Samlet vurering:

3 x :banana:

Stadig stille og roligt. Ingen problemer. Dødløft dog lidt hårdere end forventet. :retard:

Diæt: <_<

Gammel ven der arbejderi London kom hjem på kort ferie. Det måtte fejres. Så der røg lidt sprit indenbords. Ikke dramatisk - men alligevel - ikke godt.

4. juli

Det vigtigste først:

JEG HAR FERIER :banana::firebounce::banana::firebounce::bigsmile::bigsmile:

Efter 49 ugers stavnsbundet slaveri står den på 3 ugers ferie - ohhhhh det gør godt i hele kadaveret B)

Dernæst: Ingen doms for alvor - men dødløftet og lægpres havde godt nok sat sig i læggene igen. Hårdt!

Endelig:

Dagens :4dog:

Distance: 3,6

Tid: 21:40

Hastighed: 10,0 km/t ~ 6:01 min/km

Kommentar: Prøvede at holde et roligt tempo. Alligevel var det rigtigt hårdt - læggene brokkede sig godt ret meget. Den første 1/3 del af turen sagde de avs. Anden 1/3 del var de medgørelige og den sidste 1/3 del var de rigtigt trætte. Hmmmmmmmm. <_< Derfor var tiden faktisk overraskende fin, hvilket jeg blev glædeligt overrasket over.

Samlet vurdering:

3 x :banana:

Ret hårdt - men tiden var fin = 3 af de gule

Diæt: B)

Det ser fint ud. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Kan lige nå en hurtig opdate - uden kommentarer - inden jeg racer i sommerhus. ;)

:pumpin:

Opvarmningssæt ikke skrevet ned!

Squat:

8x60

Bænkpres

8x60

Bent over rows:

8x55

Mave:

1x10

1x7

Military

8x30

Pulldowns:

8x50

Lægpres:

8x60

Dips:

8x50

Curls:

8x25

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Gik fint - kun bænkpres var lidt tungt. Næste gang mere vægt - næste gang igen 2 sæt. ;) :bigsmile:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share