jarvig13 - 2003


jarvig13
 Share

Recommended Posts

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er overrasket over hvor meget energi jeg har i dag. Om det skyldes at de "ufrivillige refeed days" har fuldt depoterne lidt, om det er kroppen der er ved at have omstillet sin tilførsel af energi mere effektivt her under disse hårde diættider :D eller om det bare er en tilfældighed skal være usagt.

Men energi var der.

Gåtur:

Distance: ca. 8 km

Tid: ca. 1.15

:pumpin:

Første gang med to sæt på min type 2 træningsprogram - dvs. at dødløft og inc. bænkpres for første gang i lang tid skulle have to loadsæt.

Endvidere gav dagens overskud tid og lyst til at ændrer på nogen ting i programmet (læs nedenfor).

Inc. bænkrpres:

1x8x45

1x7x45

Uha - overraskende tungt. Tilskriver det den manglende konditionering på øvelsen. Samme vægt næste gang.

Dødløft:

2x8x90

Der var smæk på. Masse saft og kræft i løftene. :) Selvfølgelig var de to sidste reps i hvert sæt ret hårde. Men det ændrer ikke på, at det gik noget bedre end forventet. Næste gang skulle 95 kg bestemt være indenfor rækkevide.

db laterals:

1x8x8 (PR :D )

1x8x9 (PR :D )

Selvom jeg egentlig godt kan lide upright rows, så må jeg også sige, at den bestemt er hård ved skulderen. Ikke at jeg har haft problemer overhovedet. Men man kan altså mærke at den er hård ved skulderen. Derfor ønskede jeg at finde en øvelse der ligesom upright row gik lige i lataral deltoid. Anterior rammer jeg jo de andre dage med military. De to oplagte var db laterals og cabel laterals. Valgte pt. db - måske ændrer jeg det til cabel - hvem ved.

I hvert fald gik det nemt. 8 kg var alt for nemt, og 9 kg var ikke slemt. Tror jeg satser på 2 sæt med 10 kg næste gang.

Pulldowns:

2x8x52,5

Puha - hårdt. Den sidste rep var ikke helt køn. Så jeg ændre ikke vægt til næste gang.

Mave:

1x10x+1,25

1x9x+1,25

Fint - øger vægten når jeg rammer 2x10 (se endvidere forklaring under lægpres)

Lægpres:

1x10x75

1x9x75

Istedet for at gå op på 80 kg som ventet ændrede jeg strategi. ROM i lægpres er meget lille. Så med mindre ens excentriske fase skal gøres latterlig og inefficient lang, så bliver TUT ret kort. Det går ikke, når vi kører med et program uden progressiv overload. Derfor valgte jeg at sætte repsantallet op til 10 - den nye grænse for vægtøgning. Næste gang stadig 75 kg.

Samme argument har jeg med maveøvelserne. Også her er ROM meget lille. Så for at holde TUT oppe sættes repsantallet også her til 10.

Dips:

2x8x65

Jeps - tangering af PR. Supert. Triceps styrer for vildt. :D Øgning til 67,5 kg næste gang.

Biceps:

2x8x27,5

Hårdt men herligt - den kørte bare lige i hus. Tror jeg vil prøve med 30 kg næste gang - så må jeg se om det er at spænde buen for meget. ;)

Samlet vurdering:

5 x :banana:

Herlig dag. Masser (relativt selvfølgelig) af energi. Flere øvelser gik bedre end ventet. Det giver 5 gule krumme. :D

Diæt: :)

Stik den dag MOLboere. :tongue:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

:) :) :)

Herlig dag - selvom man jo var på arbejde. :w00t: Men jeg nyder de sidste supersommeruger i år - snart er det jo vinter igen.

Gåtur:

Distance: ca. 13 km

Tid: ca. 1.55

Wrooooooommmm - der var fart på. :devil: :D

Diæt: :)

Var på vægten. Selvom jeg har bestemt mig for at det er spejlet og ikke vægten der skal bestemme, hvor længe jeg skal være på diæt, så kunne jeg nu ikke helt holde mig væk.

Startede på 87 kg - nu siger den 84 kg. Et vægttab på 3 kg på 3 uger. HELT PERFEKT. :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Æv - jeg nåede aldrig at blive frisk og energisk idag. Såvel ST som gåturen var tung, langsom og trættende. :(

Gåtur:

Distance: ca. 5 km

Tid: ca. 1.00

:pumpin:

Som sagt var jeg træt - og stort set alle øvelser led af dette. Så......

Squat:

1x7x75 (PR)

1x6x75

På trods af PR var det en skuffelse. Var sidste gang overbevist om, at jeg ville flyve 2x8x75 op - men sådan skulle det ikke gå. Næste gang stadig 75 kg.

Bænkpres:

1x7x60

1x6x60

UHA - det var slet ikke godt. Var helt overbevist om at jeg var på rette vej i BP. Men nej. Må indse, at jeg nok må sætte den ned til 57,5 kg næste gang. :angry:

Bent over rows:

2x8x55

Ingen problemer. Teknikken på plads igen. Næste gang 57,5 kg.

Mave:

2x10x+1,25

Fint - næste gang hedder det +2,5 kg

Military:

1x8x30

1x7x30

Øv - gik død til sidst. Men er dog sikker på 30 kg også næste gang.

Pulldowns:

2x8x52,5

De to sidste rep ikke perfekte (men dog næsten ok). Tager lige en gang mere med 52,5.

Lægpres:

2x10x75

Fuldstændigt syret til til sidst. Nå, tager lige en gang mere med 75 kg selvom det gik fint.

Dips:

1x8x67,5 (PR)

1x7x67,5

Cool - triceps rules. :D Dagens bedste øvelse. Tager også 67,5 kg næste gang.

Biceps:

1x8x30

1x6x30

UHA - det var tungt. 27,5 kg for nemt - 30 kg for hårdt. :w00t: Nå, tror godt jeg kan nakke de 30 kg lidt bedre næste gang.

Samlet vurdering:

2x :banana:

ULTRA hårdt idag. Slet ikke energi til noget stort.

Selvom jeg dybest set ikke er tvivl om, at min nedgang i dag ikke skal findes i, at det er diætens skyld, så er det nu lidt irrriterende trods alt at have en lille-bitte tvivl om det. Næste uge eller to vil afgører om det bare var tilfældigt i dag eller om det simpelthen er en langsom kontinuerlig nedgang grundet diæten. :blink:

Nå, jeg er dog stadig overbevist om at det bare var en skæv dag i dag.

Diæt: :)

Link to comment
Share on other sites

Jarvig> timer du dit indtag fornuftigt og regelmæssigt løbende henover dagen ? nu ved jeg ikke hvad og hvordan du kører din diæt da du kun skriver hvormange kj du kører på.

Men begynder du nu at få flere af de der downdage hvor det går udover både hastighed på gåturen (5 km/t er ikke skidegodt) - og det samtidig går udover træningen, så skal du nok lige kigge på hvordan det står til med fordelingen af kulhydrater op til og lige efter aktivitet ?

Når jeg er i indkøringsfasen for min diæt som normalt tager 14 dage for at skyde sig ind - der får jeg samme symptomer; hvis jeg total er i for stort underskud, så er kan jeg føle mig mat og træt igennem dage - hvis det er timingen af indtaget - altså hvis jeg spiser uregelmæssigt, så kan jeg mærke det pletvist på træning + cardio.

Du kan også bare have en skidt dag - du har kørt det i et stykke tid nu - men det er værd at bide mærke i.

Hvordan ser din maddag ud - råvarer samt tidspunkter ?

Link to comment
Share on other sites

Fitt -> Tak for input'ne. :)

Lad os se lidt på det.

timer du dit indtag fornuftigt og regelmæssigt løbende henover dagen ?
Ja.

Gennemsnitligt spiser jeg 6-7 måltider om dagen. Såvel kulhydrater som protein tilføres løbende.

Men begynder du nu at få flere af de der downdage hvor det går udover både hastighed på gåturen (5 km/t er ikke skidegodt) - og det samtidig går udover træningen, så skal du nok lige kigge på hvordan det står til med fordelingen af kulhydrater op til og lige efter aktivitet ?

Igår var jeg totalt flad. Men i alt har jeg kun haft 2-3 "dårlige" dage. Allerede i dag f.eks. føler jeg mig frisk og veloplagt.

Jeg har kun haft en træningsdag hvor jeg var flad. Ligeledes har stort set alle mine gåture (minus igår) været gået på mellem 6 og 7 km/t. Så jeg synes det ser fornuftigt ud.

Hvordan ser din maddag ud - råvarer samt tidspunkter ?

Tjoooo, jeg elsker jo kartofler, hvilket er super får stort set altid 200 g kartofler til middag.

Maden er kylling (uden skind), magert oksekød, kalkun og fisk (typisk torsk). Generelt ligger jeg på 250-300 g kød til aftensmad. Herudover tomat, agurk rød/gul/grøn peber, løg og salat (eventuelt med lidt ananas til).

Spiser således:

7.00 - morgenmad

10.00 - mellemmad

13.00 - frokost

16.00 - lille mellemmåltid (er det træningsdag er det oftest 1 L letmælk)

Lige efter træning (på træningsdage): En protein/kulhydratshake

19.00 - aftensmad

23.00 - aftenshake med langsomtoptageligt casseinprotein

Samlet:

Protein: ca. 180 g ~ 3.300 kj

Fedt: ca. 30 g ~ 1.200 kj

Kulhydrat (mest langsomoptagelige - samt nogen få timede hurtigoptagelige): ca. 300 g ~ 5.000 kj

Ialt: ca. 10.500 kj

Håber der hjalp lidt på forståelsen. :)

Dagens gåtur:

Distance: ca. 10 km

Tid: 1.35

Dagens diæt: :)

Link to comment
Share on other sites

Lækker dag. Slap tidligt og havde masser af energi. :bigsmile:

Gåtur:

Distance: ca. 11 km

Tid: 1.40

:pumpin:

Selvfølgelig ikke optimalt at lægge en lang gåtur næsten lige inden ST. Men eftersom bendelen i dag (kun ;) ) er dødløft, så mente jeg jo nok, jeg kunne overskue det - med rette.

Inc. bænpres:

2x8x45

Fint nok - der skulle arbejdes lidt med sidste rep i sidste sæt - men værre var det heller ikke. Næste gang ryger den op på 47,5 kg og så må jeg se hvordan det går.

Dødløft:

2x8x95

Saft og kraft - specielt i bunden. Ingen problemer. Selvfølgelig en anelse hårdt, men ikke mere end det. Næste gang hedder det 100 kg - og så er der kun 10 kg op til min gamle 8rm. :)

DB laterals:

2x8x10 (PR :D )

Hårdt - men ok. Næste håndvægte hedder godt nok 12 kg - og det er nok lige at stramme den en anelse. Vil derfor holde den på 10 kg indtil jeg kan tage 2 x 10 reps.

Pulldowns:

2x8x52,5

Driller altså lidt. Er stadig ret tung. Så i hvert fald en gang til tager jeg 52,5.

Mave:

1x10x+2,5 (PR :D )

1x7x+2,5

Fint - ingen problemer. Der holder vi den.

Lægpres:

2x10x75

Fint - ingen problemer. Næste gang 80 kg.

Dips:

2x8x67,5

Fint - lidt tungt til sidst - men ellers ingen problemer. Næste gang 70 kg.

Curls:

1x8x30¨

1x6x30

Slapt. Holder den på samme vægt.

Samlet vurdering:

5 x :banana:

Fremgang over næsten hele linien. Desuden frisk og energifyldt. Lig fem af de gule krumme. :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

D. 16.8:

Diæt: B)

Perfekt indtil aften. Herefter lokkede vennerne med sjov og bytur. Jeg var naturligvis frisk. :D Holdt den fint i byen. 2 dl ren spiritus blev det kun til = ca. 2.000 ekstra kj. Dvs. jeg stadig holdt dagen i et pænt energiunderskud på henved 2.000-3.000 kj.

Idag d. 17.8:

Gåtur:

Distance: ca. 16 km

Tid: ca. 2.25

Lækker tur. :)

Link to comment
Share on other sites

Dvs. der er noget lig et dagsforbrug energi i en liter sprut ?

1 dl ren alkohol er ret præcist lig med 1.000 kj.

Som bekendt er der 70 cl i en normal flaske sprut. Altså er der 7.000 kj :blink: i en flaske spiritus - i omegnen af halvdelen af ens samlede energibehov på en enkelt dag. :blink:

Alkohol er fyfyfyfyfyfyfy i mere end meget moderate mængde. ;)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg blander mig, Jarvig.

Hvis træningen er så hård pga. dit energi-underskud, har du så overvejet at spise noget mere, og samtidig motionere noget mere? Ved ikke om det er bedre eller dårligere, ved bare af egen erfaring at jeg umuligt kan holde nogen form for diæt eller kostplan.

Hvis jeg vil tabe mig, skruer jeg blot op for cardioen fremfor at spise mindre.

At spise er at leve :lol:

At spise godt er at leve godt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvis træningen er så hård pga. dit energi-underskud

Den er nu ikke så generelt. Det er klart, at der ikke kan være ligeså meget energi som når du er i energioverskud. Men slemt er det nu ikke.

Hvis jeg vil tabe mig, skruer jeg blot op for cardioen fremfor at spise mindre.

Vel jeg har da masser af cardio i planen. Går jo omkring 10-15 km om dagen. Grunden til jeg vælger at gå og ikke f.eks. løbe eller cykle er pga. af restitutionskravet. Synes simpelthen at både ST, højintensiv cardio (f.eks. løb ) og lavintensiv cardio (rask gang) er for restitutionskrævende, når man er i energiunderskud.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

D. 16.8:

Diæt: :)

Haha - igen var der fest og sjov. Men til min egen store fryd, så kom jeg igennem en hel fest uden alkohol. :D De andre kiggede godt nok, da jeg for 6 gang var op hente et glas........vand! :D

Men så kan de lære det. :devil: Min diæt kan ingen seriøst rykke på.

Idag d. 17.8

Gåtur:

Distance: ca. 14 km

Tid: ca. 2.05

;)

Link to comment
Share on other sites

D. 18.8:

Diæt: :)

Perfekt

D. 19.8:

Som sædvanlig startede mandag tungt, træt og energiforladt. Men som dagen skred frem steg friskheden. Alligevel var jeg lidt skeptisk med ST'en - var jeg frisk nok til at give den en ordentlig en over nakken?!!?

Well, som træningen skred frem stod det klart at jeg havde masser af energi - og jeg forlod centeret mere frisk end da jeg kom - omend meget udkørt. :)

:pumpin:

Squat:

2x8x75

Gik fint. Ingen problemer. Næste gang 80 kg.

Bænkpres:

2x8x57,5

Som bestemt på forhånd valgte jeg at gå 2,5 kg ned i bænkpres, og se om det ikke hjalp på det slatne pattetøj. Jeps det gjorde det. 57,5 kg var fint - ikke for hårdt - ikke for let. Regner med 60 kg næste gang.

Bent over rows:

2x8x57,5

Det gik virkeligt godt. De fløj op. Næste gang 60 kg.

Military:

1x8x30

1x7x30

Øv - military driller lidt. Næste gang stadig 30 kg.

Pulldowns:

2x8x52,5

Gik fint. Lidt tungt til sidt - men værre var det nu ikke. Næste gang 55 kg.

Mave:

1x10x+2,5 kg

1x9x+2,5

Virkeligt godt. Snart hedder den + 3,75 kg.

Lægpres:

2x10x80 (PR)

Virkeligt hårdt. Syre så det basker. Tror lige jeg napper en mere omgang 80 kg inden den skal sættes op.

Dips:

1x8x70 (PR)

1x6x70

:bigsmile: Triceps still rules. :D Lækkert. Holder den selvfølgelig på 70 kg.

Curls:

1x8x30

1x7x30

Fremgang - fint. Næste gang stadig 30 kg.

Samlet vurdering:

5 x :banana:

Masser af energi + fremgang i alt (minus military) + PR i både dips og lægpres. Det kan da kun være 5 af de gule. :bigsmile:

Gåtur:

Distance: ca. 10 km

Tid: ca. 1.30

Diæt: :)

Perfekt.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Uha - squat gik i benene igår. :w00t:

Der er ingen doms idag - men hold kæ.. hvor er lårbasserne slatne!

Håber det fortager sig i løbet af dagen (det plejer det at gøre - jeg er jo totalt B-menneske, så kroppen er først fuldt vågen for mig ved 12-tiden :D )

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

:pumpin:

Inc. bænkpres:

1x8x47,5

1x7x47,5

FLOT fremgang - bedre end ventet. Holder den på 47,5 kg næste gang

Dødløft:

2x8x100

Tilbage i 100'erne. :bigsmile: Gik fint. Næste gang 102,5

DB laterals

2x9x10

Fint - tror jeg prøver med de 12 kg næste gang, også selvom det bliver håååårdt.

Pulldowns:

2x8x52,5

Meget fint. :chicken: 'ede lige lidt. Tog ikke 55 kg som planlagt, men nøjedes med 52,5. Dem var der til gengæld ingen problemer med. Næste gang helt sikkert 55 kg.

Mave:

2x10x+2,5

Jepper, det kørte. Bedste mave-pas i lang tid. Næste gang +3,75

Lægpres:

2x10x80

Fint, fint. Næste gang 85 kg.

Disp:

1x8x70

1x7x70

Fremgang. Fint. Næste gang stadig 70 kg.

Curls:

2x8x30

Yesss, så var den der. Tager dog lige en gang mere med 30 kg inden jeg sætter den op.

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Stadig fremgang over hele linien - specielt fremgangen i incline bænkpres var jeg glad for.

Diæt: :)

Den kører derudaf.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share