jarvig13 - 2003


jarvig13
 Share

Recommended Posts

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jarvig - jeg brugte ordet arogant om dig i dag på messenger ja. Det var ikke en gennerel kommentar om din hele person - men om noget du havde skrevet i den debat vi talte om. MOL og dig hænger da samme som ærtehalm - så selvfølgelig skal du ikke trække dig tilbage til din log - come on!

Link to comment
Share on other sites

God bedring Jarvig.... :wave:

Du skal da ikke "trække" dig fra MOL pga. nogle debatter hvor tingene går lidt over gevind, det gør vi allesammen engang ímellem, inkl. dig selv - vi allesammen har prøvet at være i modvind.

Efter at have læst incognitos svar i den famøse tråd, kunne man selvfølgelig se dine argumenter i et lidt andet lys, at man skulle lege med på "legen" - at tænke sig det optimale program - men grunden til jeg personligt ligesom hang fast i virkeligheden var at jeg lige var lidt mæt af denne regne frem og tilbage - at vi ligesom evner at fjerne os fuldstændig fra virkeligheden nogle gange.....og det var lidt fordi den evige tale om det optimale, prædikes rigeligt på MOL for tiden...Hvilket System jeg Taler om, skal da være usagt.

Og du kan ligeså godt se i øjenene ;) - du kan IKKE undvære MOL.

Så, ind og baske lidt på sandsækken - og så tilbage på MOL igen :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Jarvig---> Lad dig nu ikke slå helt ud!!! Jeg synes altid dine indlæg er en fornøjelse at læse og at du bidrager markant positivt til niveauet på MOL. Så jeg håber da du vil ændre dit synspunkt. At nogle kalder dig forskellige ting, er jo kun deres mening.

Mvh,

Torben F B)

Link to comment
Share on other sites

jeg har lige taget dit parti i den store diskussion, så må vi se om jeg osse bliver flamet

Det blev du så ikke for tråden er låst.

Jeg synes faktisk de sidste to indlæg opsummere meget godt på diskussionen Jarvig vs The World :) - ofte har begge parter "helt eller delvist" ret, men snakker en smule forbi hinanden.

I mine øjne vil man sagtens kunne lave en test af en række programmer med et passende antal forsøgspersoner og sikkert finde ud af at et af programmerne giver gennemsnitligt mere muskelmasse end de andre.

Men men men, hvis man samtidig konstatere at individuelle forskelle (som "the world" påpeger) er meget store, og nogen får kun lidt ud af "det bedste" program, mens andre får meget ud af de "mindre gode" programmer, så vil man ikke kunne bruge testen til særlig meget alligevel.

En anden ting man skal tænke på er hvor langt folk er kommet med deres træning. Det er klart at jo mindre man har trænet, jo mindre "optimalt" behøver et program at være, mens f.eks. crawdaddy kræver et noget mere optimalt program efter 9 års seriøs træning.

En af grundene til diskussionen går lidt galt tror jeg er at du ofte får proppet mere fyld på dine indlæg end godt er, så meningen går lidt tabt, og det hele bliver en lidt lommefilosofisk sludder for en sladder :)

"Dust yourself of and try again"

Link to comment
Share on other sites

En generel kommentar: Jeg har intet imod heftige diskussioner, hvor bølgerne går højt. Det ville også være mærkeligt, når jeg nu altid har det med at havne i sådanne. Og ja det er sikkert rigtigt, at jeg til tider skriver arrogant. Men for hulen da - det jo bare min ubeviste stil, og ikke sådan jeg tænker.

Hvorfor jeg blev mobset her: Nu ser det rent faktisk ud til, at incognito er den eneste der har forstået hvad jeg har skrevet (hatten af for ham, og en syngende lussing til mig fordi jeg åbenbart forklarer mig så dårligt, at kun én af ca. 2500 medlemmer kan forstå det). Men det var ikke det der gjorde, at jeg blev mobset. Det var derimod to ting. For det første, at det blev lagt ord i munden på mig, som intet havde med min pointe at gøre. Dette er jo totalt mærkeligt og surrealistisk, når man gang på gang skriver, at det har jeg altså aldrig sagt, skrevet eller ment. For det andet, at folk (mange faktisk) totalt umotiveret angreb mig med ting, jeg aldrig havde sagt. Hvordan jeg kan få smidt i hovedet at jeg kommer fra en anden planet, at jeg er snothamrende dum og at jeg flueknepper, når disse rimeligt grove udsagn blev sagt på baggrud af ting, som jeg aldrig har skrevet (og som i grunden afslørede at de ikke havde forstået en fløjtende fis af det hele (og ja kald mig endeligt arrogant her - men tro mig - sådan forholder dig sig faktisk)), det havde jeg svært ved acceptere.

Dråben på bæret, der fik det til at flyde over, var at en person (TJ) som jeg har stor respekt for på rigtigt mange måde, af en eller anden grund syntes at var passende at fyre et helt indlæg af, totalt nedladende i tone, usagligt i indhold og stærkt "du aner ikke hvad du taler om" i form, ja det kunne fanden mig få mg til at koge totalt over.

Nu er jeg kølet ned igen. Ikke mindst har det da hjulpet, at nogen har været så betænksomme, at skrive lidt venligt til mig. Patetisk! - ja! Barnligt! - ja. Men man er vel bare et menneske også selvom dette "bare" er et kønsløst, upersonligt koldt elektronisk medie. Så jo, jeg skal nok luske ud af busken igen. Skal lige se, hvor lang tid, jeg har lyst til at være fornærmet. :lol:

Bear -> Jo tak. Problemet var bare at det ikke helt bare var "name calling", men deskriptive udtalelser om min person. Ikke udtalelser, jeg var enige i (det er klart :rolleyes: ), men udtalelser der dog var rystende i meningen.

Casper T -> Ja, det er rigtigt. Plejer heller ikke ligefrem at blive fornærmet (snarere forudrettet ;) i min egen selvoptagede mening om min egen fuldkommenhed og udødelighed :lol: ).

cilius -> Hmmm, synes ikke kylling passer som generelt udsagn om mig. I denne sag, er det dog formentligt rimeligt. Håber altså du mener det aktuelt og ikke generelt. :)

Arne -> Jo tak. Men arrogance er en holdning. I en diskussion kan kan man aldrig være arrogant med indholdet - ligegyldigt hvad eller hvordan man skriver det. Arrogance er holdning til andre menneskers "værdi" og "nytte". Derimod vil en saglig diskussion (uanset om man kommer med urigtige eller rigtige udsagn) altid omhandle dekriptive udsagn om virkeligheden. Man kan altså ikke være arrogant partielt. Enten er man arrogant, eller også er man det ikke (men der kan naturligvis være forskel i graden af arrogancen). Derfor måtte dit udsagn være et udsagn om min person - og dette kan jeg ikke stå indenfor på nogen måde.

incognito -> Fryd og gamme. :bigsmile: Der var dog én person som forstod, hvad jeg mente. ;) Nu er jeg godt nok ikke 100 % enig i din udlægning af min pointe, men det kommer tæt nok på, til at jeg kan sige "jeps - det var det jeg mente". Tak for det! :)

Fitt -> Taget til efterretning. Tak for de pæne ord. Og ja, du har sikkert ret. Jeg kan nok ikke undvære MOL. :blink:

topper -> :) :bigsmile: :)

MaxPower -> Jeg kunne da sagtens se "The worlds" pointer. Faktisk var jeg den første der gav TJ ret i hans postulat om at intet program er optimalt for alle. Måske var det værd at bemærke for alle dem, der ganske ubehersket har anklaget mig for "teorisme" (ikke at forveksle med terrorisme ;) selvom nogen sikkert føler det således), flueknepperi og at jeg kommer fra en anden planet.

Angående min skrivestil: Desværre, sådan er den altså bare. Jeg skriver aldrig for at imponerer nogen, for at tale ned til andre (arrogancerer), for at stille mig selv i et bedre lys eller fremstille tingene mere teoretiske end de. Jeg skriver således, fordi der altid er en bibetingelse til stort set alle ting man udtaler sig om - bibetingelser der er essentielle for det endelige resultat og derfor ikke må glemmes. Dette gør ofte indlæggene noget mere sværttilgængelige end godt er - til gengæld skulle de også gerne i indholdet havde undgået de værste fejlfortolkninger. ;)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Lad mig for det første slå det fast at jeg IKKE har kaldt dig snotdum. Jeg spurgte om du var det. Der er en forskel :tongue:

For det andet, så kan temperamentet også løbe af med mig engang imellem, så jeg bliver mere personlig end godt er. Men jeg blev bare en smule træt af at budskabet ikke rigtigt trængte igennem. Og selvom du måske ikke opfattede det sådan, så fattede jeg udemærket godt hvor du ville hen. Jeg fik bare ikke fornemmelsen af at du fattede en disse af hvad jeg sagde. Og selvom jeg er stor tilhænger af den videnskabelige tilgang, så gider jeg ikke beskæftige mig med skrivebords-videnskab, som ikke har nogen som helst relevans for virkeligheden. Og i virkelighedens verden kan man ikke bare teste det samme program på 1000 mennesker. Der er nødt til at ske en eller anden form for individuel tilpasning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Og husk så lige på gutter, at skriftsproget har sine begrænsninger, selvom det ikke umiddelbart virker sådan. Det er ofte væsentligt lettere at gøre sig forståelig ved brug af mund til mund metoden :4george: kombineret med lidt fagter og en tavle. Når man sidder og skriver et indlæg virker det umådeligt forståeligt og klart, hvilket bare ikke altid er tilfældet. Specielt ikke med de, til tider, lange indlæg som bliver lagt for dagen. Ikke fordi det er et problem man som læser nødvendigvis er bevidst om, og så er det at til tider går galt. Læseren mener og ha fattet pointen, mens det for skribenten fremgår med al tydelighed at læseren ikke har fattet en skid, og så har vi det initierende problem, som ikke altid bliver løst. :)

Hvorfor skriver jeg så det. Jo lige pt. sidder vi og retter projektrapport. Når man rapportere skal det gøres kort og præcist, men samtidig skal det være forståeligt, hvilket jo er noget :4pooh: . Så sidder man her med sin vældige forklaring, omhandlende varmetransmission i et sprøjtestøbeværktøj. Den er fuldstændigt streget over af røde, blå og sorte streger samt mystiske tegn, fordi folk ikke fatter en skid af det, der synes at være fuldstændigt indlysende. Så er det at ens temperament er på vej til at løbe af med en. Her i forumet er der så lige en ekstra feature... folk inderømmer jo ikke hvis de ikke lige har fattet pointen... vel. And then we have a countdown for ignition :puke2: :rocketwhore:

Edited by Casper T
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på MOL

H(elt)S(yge)T(anker), 20 indlæg, 61. uge, 474. dag

Generelt en dag med tunge vægte, der ikke rigtigt lod sig flytte. Teknikken var ikke helt på plads, grundet manglende koncentration. Specielt en diskussion med en af de andre i centret om hvorvidt dødløft bedst skulle udføres fra gulvplan eller svævende 10 cm over gulvet trak på koncentrationen.

Heldigvis endte det med en omgang hyggelig fællestræning med bankpres.

Samlet vurdering

4 x :banana:

Speciel omgang træning - godt så vinder repeated bout effect ikke over mig. ;)

Link to comment
Share on other sites

Casper T -> Det er nemlig meget rigtigt.

Det sjove i vores lille hyggetråd var nemlig, at ingen ville give sig. Måske ikke mærkeligt eftersom både TJ og jeg havde ret (på hver sin måde). Men en fremstrakt okay-jeg-giver-mig-du-siger-noget-meget-fornuftigt-hånd havde nok været formålstjensteligt. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på MOL

H(elt)S(yge)T(anker), 20 indlæg, 61. uge, 474. dag

Generelt en dag med tunge vægte, der ikke rigtigt lod sig flytte. Teknikken var ikke helt på plads, grundet manglende koncentration. Specielt en diskussion med en af de andre i centret om hvorvidt dødløft bedst skulle udføres fra gulvplan eller svævende 10 cm over gulvet trak på koncentrationen.

Heldigvis endte det med en omgang hyggelig fællestræning med bankpres.

Samlet vurdering

4 x :banana:

Speciel omgang træning - godt så vinder repeated bout effect ikke over mig. ;)

:lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jarvig

Jeg holder nu fast i, at du nogen gange skriver, som om du kom fra en anden planet. Her er et eksempel fra den omhandlede tråd:

I videnskabsteorien taler vi endvidere om "fjern-kausalitet" og "nær-kausalitet". Afgrænsningen er relativ, men alligvel ganske klar. Med at kausaliteten er fjern eller nær, menes, hvor mange mekanismer der på spil mellem at A sker og så B sker.

Hvis vi lige dropper betegnelserne A og B (for at undgå forvirring) og istedet anvender x = årsag og y = virkning, så kunne vi skrive:

Nær-kausalitet: x1 => y

Fjernkausalitet: x1 => x2 => y

Som vi ser så har vi i nær-kausaliteten at der kun virker en mekanisme (= lov, naturkræft, sammenhæng), fra at x1 sker før end y sker. Mekansimen er her repræsenteret ved symbolet "=>".

I vores eksemplificerede fjernkausalitet er der imidlertid hele to mekanismer i spil. Først årsag x1 der igangsætter én mekanisme, der igen får årsagen x2 igang, der påvirker den anden mekanisme, og først herefter sker y.

Ikke overraskende er nærkausalitet det videnskaben stræber efter. Hvorfor? Fordi jo mere fjern kausaliteten bliver, desto flere faktorer kan spille ind og give differencerede resultater af y.

Hvis vi har et y, der er resultatet af 1000 af x'er (og det er jo det helt typiske) og vi kun tager det "fjerne" x som "eksperiment variabel", så er det meget svært at udtale sig om y. Alle de "mellemliggende" x'er påvirker simpelthen for mange mekanismer til at reultaterne (potentielt) bliver stringente.

Når man kan finde på at skrive sådan noget i en diskussion på MOL om træningsprogrammer, så er man sgu da lidt anderledes end gennemsnittet ;) .

Men at du betragter min henvisning til et gammelt David Bowie hit som en personlig fornærmelse er helt ud i skoven. Nu har jeg skrevet 912 indlæg her på MOL, og jeg har endnu aldrig skrevet et indlæg for at fornærme nogen. Bortset fra Xjyden naturligvis :lol: .

Så læs det med en anden planet i den lettere humoristiske tone, det var skrevet i og glem det så. Casper T har ret i, at det nogen gange kan være svært at se de tiltænkte nuancer i en tekst, for den som af gode grunde kun kan se ordene på papiret. Eller skærmen.

Du er en af de farverige personligheder her på MOL, som jeg personligt godt kan lide. Du skal bare ikke være så nærtagende. Velkommen tilbage i folden :) .

Link to comment
Share on other sites

BK -> (ahhhh, jeg er sq altid forvirret over hvordan jeg skal forkorte dig :D ).

Det er fint. Hvis det ikke var ment som en fornærmelse, så er der jo ikke noge man kan være stødt over. Altså må det være mig der siger undskyld for at være for nærtagende.

Forresten er "Space Oddity" et fremragende nummer. Bowie var en fantastisk kunstner i begyndelsen af sin karrierer - one of the big ones. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu fyrede jeg den af mit i en diskussion, hvor jeg lige syntes, der trængtes til en indskudt bemærkning. Men syntes egentlig den fortjener sit eget indlæg. Hvis signaturen ikke var begrænset til 300 tegn, så skulle dette være min signatur. Hvis jeg selv havde skrevet det, så ville jeg nok havde valgt også at nævne nogen andre ting, som er vigtige huskere i livet. Men som den står er den nu alligevel særdeles fin.

Nogen vil måske genkende den fra filmen "The big Kohuna" med bla. Kevin Spacie. En "lille" film, men udsøgt i pointe. Bazz Luhrman arrangerede musikken til den, og den blev fremsagt af en kendt australsk skuespiller (ved dog ikke hvem). Mange tror det er en virkelig tale til til en dimentiering, fordi fremsigelsen oprindeligt starter med "to the class of....." (underbygget af at dette er rygtet for teksten). Det er dog ikke rigtigt. Det er faktisk en australsk journalist der har skrevet, hvor årsagen til dette er glemt i fortidens tåger. Her gentager jeg den:

Wear sunscreen.

If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long-term benefits of sunscreen have been proved by scientists, whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience. I will dispense this advice now.

Enjoy the power and beauty of your youth. Oh, never mind. You will not understand the power and beauty of your youth until they've faded. But trust me, in 20 years, you'll look back at photos of yourself and recall in a way you can't grasp now how much possibility lay before you and how fabulous you really looked. You are not as fat as you imagine.

Don't worry about the future. Or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum. The real troubles in your life are apt to be things that never crossed your worried mind, the kind that blindside you at 4 p.m. on some idle Tuesday.

Do one thing every day that scares you.

Sing.

Don't be reckless with other people's hearts. Don't put up with people who are reckless with yours.

Floss.

Don't waste your time on jealousy. Sometimes you're ahead, sometimes you're behind. The race is long and, in the end, it's only with yourself.

Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.

Keep your old love letters. Throw away your old bank statements.

Stretch.

Don't feel guilty if you don't know what you want to do with your life. The most interesting people I know didn't know at 22 what they wanted to do with their lives. Some of the most interesting 40-year-olds I know still don't.

Get plenty of calcium. Be kind to your knees. You'll miss them when they're gone.

Maybe you'll marry, maybe you won't. Maybe you'll have children, maybe you won't. Maybe you'll divorce at 40, maybe you'll dance the funky chicken on your 75th wedding anniversary. Whatever you do, don't congratulate yourself too much, or berate yourself either. Your choices are half chance. So are everybody else's.

Enjoy your body. Use it every way you can. Don't be afraid of it or of what other people think of it. It's the greatest instrument you'll ever own.

Dance, even if you have nowhere to do it but your living room.

Read the directions, even if you don't follow them.

Do not read beauty magazines. They will only make you feel ugly.

Get to know your parents. You never know when they'll be gone for good. Be nice to your siblings. They're your best link to your past and the people most likely to stick with you in the future.

Understand that friends come and go, but with a precious few you should hold on. Work hard to bridge the gaps in geography and lifestyle, because the older you get, the more you need the people who knew you when you were young.

Live in New York City once, but leave before it makes you hard. Live in Northern California once, but leave before it makes you soft. Travel.

Accept certain inalienable truths: Prices will rise. Politicians will philander. You, too, will get old. And when you do, you'll fantasize that when you were young, prices were reasonable, politicians were noble and children respected their elders.

Respect your elders.

Don't expect anyone else to support you. Maybe you have a trust fund. Maybe you'll have a wealthy spouse. But you never know when either one might run out.

Don't mess too much with your hair or by the time you're 40 it will look 85.

Be careful whose advice you buy, but be patient with those who supply it. Advice is a form of nostalgia. Dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than it's worth.

But trust me on the sunscreen.

Så simpelt, så umuligt at efterleve konsistent og dog så rigtigt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Uha!

Min farmor døde igår omkring midtnat. :crying: Det kom ikke totalt uventet - lægerne havde for en uge siden sagt, at hun sikkert ikke havde lang i tid igen. Men at det gik så hurtigt, det kom vist bag på os alle.

Selom det virker lidt malplaceret i sammenhængen, så er jeg dog blevet rask i mellemtiden. Træning blev det dog ikke til, idet der selvfølgelig var "familie-krise" i familien. :( Håber jeg når der ned i morgen.

Over and out efter en trist nat og dag. :(

Link to comment
Share on other sites

Craw -> Tak :)

Tjaaa, så troede man, man var blevet rask. Og så er man det slet ikke alligevel. :angry: Måtte gå tidligt hjem fra arbejde med feber. Pokkers ingen træning igen - det er sq ved at være belastende.

Hmmmm, på onsdag er det 12 dage jeg sidst var til træning sidst. De går vist for en dekonditionsperiode - specielt fordi jeg kun er kommet til 10'erne = kun lille workload oparbejdet.

Derfor tror jeg, jeg starter forfra på mit HST - helt uden ændringer. ;)

Så hvis jeg er rask på onsdag :4whip: - så hedder den: HST, 15 reps, 1. uge, 1. dag. <_<

Link to comment
Share on other sites

Så blev min farmor begravet igår. Ikke sjovt - og slet ikke sjovt at skulle bære kisten og sænke den i graven. :( :( :(

Dette har været grunden til min inaktivitet på MOL i denne uge.

Er dog endelig blevet rask! :blink:

Og så kunne man endelig komme til træning.

Eftersom jeg har holdt pause i mere end 12 dage anser jeg det som en reel dekondtioneringsperiode, og jeg kan således ligeså godt starte forfra på HST'en

Dagen :pumpin:

HST, Dag 1, 15 reps.

Spuat:

15x50

Nemt

Inc. Bænk:

15x37,5

Ingen problemer

Bent over rows:

15x40

Lidt syre ellers ingen problemer

Mave:

15x0

Fri gulvøvelse uden ekstravægt - ingen problemer

Dødløft:

15x70

Langt fra så hårdt som sidste gang jeg husker. Dog stadig rigtigt syret.

Upright rows:

15x20

Ingen problemer

Pulldowns:

15x35

Helt fint - gjorde lidt nas i armene til sidst - ellers ingen problemer

Lægpres:

15x30

Det var nemt - ingen problemer.

Dips:

15x40

Ingen problemer

Curls:

15x20

Træt og temmelig tilsyret - men det gik

Samlet vurdering:

4 x :banana:

Træningen gik over forventning. Hader dog disse 15 repsuger, så den kan ikke få fem bananer. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Så blev min farmor begravet igår. Ikke sjovt - og slet ikke sjovt at skulle bære kisten og sænke den i graven.

Det er de værste gåture man overhovedet kan forestille sig. Jeg husker særdeles tydelig de gange jeg selv har taget dem. Det er noget man ALDRIG vænner sig til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

TF vol. II -> Ja, det var ikke sjovt.

Mht træning. Har skam fået trænet. Men ikke haft tid til at indskrive det (sker dog formentligt i morgen).

Der er midtvejsstatus på budget 2003 og budgetkorrektioner i budget 2004 i øjeblikket. Det er godt nok hårde tider. Totalt meget arbejde. Har slet ikke tid til at være på MOL. Derfor denne lille oplæg. Har maks skrevet 10 indlæg de 2 uger. :retard: Ikke meget - normalt ville det havde været omkring 100. :angry:

Håber I alle nyder vejret og at træning går planlagt.

Hilsen Jan (der snart vil have tid til MOL igen) ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share