Clark Kent


Clark Kent
 Share

Recommended Posts

ØV, dobbelt-miss med 260 i dødløft :dry:

Første forsøg var helt hen i vejret teknisk (sagde nogen rundrygget...), men andet forsøg var langt bedre. Jeg skulle nok have skudt hoften frem noget tidligere, for den døde, og hang længe, fem centimeter før, jeg ville have gjort det.

Årsager til at det ikke gik: tjae, de skal nok findes i dagsformen og psyken, heldigvis.

Jeg var ikke aggressiv nok, og det kunne jeg godt mærke i 230 kg's løftene.

De skal nok komme på en tilfældig dag, det er jeg ikke i tvivl om. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er godt, jeg ikke stiller op i konkurrencer; som Luci sagde det i dag: "Jeg kan heller ikke løfte på kommando" :smile:

MEN: det var en rigtig hyggelig dag med masser af flinke folk og gode løft :smile:

Anders K, ANTO, Tind og hans makker fik alle nogle gode PR's med hjem.

Tind og makker bragede igennem i dødløft, Anders K squattede 155 og ANTO fik en PR i bænkpres, men tjek de respektive logs for deres egne versioner :wink:

Det må vi gøre igen, folkens!

Nå ja, jeg løftede lidt forskelligt op til 2*1*230, og det var så det.

EDIT: nu skal jeg til snigpremiere på "Der Untergang" :smile: Anmeldelse senere i aften.

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

desværre slutter dit andet forsøg lidt tidligt, men den må stå for kameramandens regning

HVAD!? Det, som kun mislykkedes fordi, jeg måtte redde en fødende kvinde ud af en brændende bygning og holde stangen med én hånd!?

:laugh:

Ja, jeg er sikker på de nok skal komme; det var dæl'me hygsomt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten, super dag i abegrotten :4thumbup:

Som sagt så var du meget tæt på andet forsøg, og for mig at se var det primært et spørgsmål om at få brystet skudt frem, dvs. du klart har styrken til at rive 260, men bare lige manglede det sidste i går. Jeg er forresten klar på at komme op og være med når der igen skal maxes om 3 uger, nærmere tidspunkt finder vi ud af hen ad vejen.

Link to comment
Share on other sites

Sikken en jammer: kun fem timers søvn, ikke mere proteinpulver, ikke mere druesukker og øm i kadaveret... Det var hårdt at træne i dag :dry:

Især min venstre underarm er øm øverst ved albueleddet. Det skyldes nok, at det var venstre håndflade, jeg vendte bort fra mig i maxforsøgene; så trækker det mere i den end i den anden. Chin ups og rows var noget strenge at komme igennem...

Mine lår er også ømme foran, og det er jo nok også af at stå og hænge med vægten 1/3 oppe i onsdag :laugh: Det er længe siden, frontsquat har været så hård som i dag!

Hvis ikke det var fordi, mit svage legeme fortjente tæsk efter at have fejlet i onsdags, havde jeg IKKE kørt så tungt!

Alt i alt burde jeg, rent fysiologisk og træningsteoretisk/restitutionsmæssigt, nok ikke have trænet i dag, men hvad... :w00t:

Chin ups: 5*5*bw

Frontsquat: 1*5*60 + 1*5*90 + 5*5*125 - ufatteligt at de kom op...

Skrå DB: 1*5*25 + 4*5*40 + 1*4*40 - her gav venstre underarm simpelthen op!

CB rows: 3*8*90

Military press, buestil...: 3*8*60 - heldigvis ingen stilkarakterer; vel, StorPipfugl!...

Link to comment
Share on other sites

Skrå db er en lidt underlig øvelse mht. træthedsfornemmelse. Jeg har selv prøvet at tage en rep som virkede overkommelig, hvorefter den næste var umulig at få i hus. Ihvertfald en god ide med en spotter, så man ikke lige for ryddet overmunden eller noget i den retning.

Link to comment
Share on other sites

StorPipfugl> :weight_lift: ...

Udmærket træning i dag i selskab med Anders K.

Senere dukkede både nye og gamle bekendte op :smile: ( :smilejap: til dig, Thomas...)

Bl.a. kom MOLs kamikazepar, Tind og nskou, som i dag havde besluttet at straffe sig selv med 20 rep. breathing squat; det har de også fortjent med det latterlige tøseprogram, de har lagt for det næste stykke tid... Og tælle kan de vist heller ikke...

Kroppen er stadig lidt slap efter nogle dage med meget arbejde og lidt sygdom; det blev dog til:

Dødløft: 1*5*100 + 1*5*140 + 5*5*200

Skrå DB: 1*5*25 + 5*5*40

Military press: 3*8*60 - i sædvanlig lækker stil :cooldance:

CB rows: 3*8*90

Cable rear laterals: 3*8*10 - første gang jeg prøvede, og den rammer ret godt.

Plate raises: 3*8*20 - for lige at prøve noget mere nyt.

Dips: 1*12*bw + 1*6*20 - så snart der kommer vægt på, brokker skulderen sig :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Hm, aftenens planlagte arrangement måtte aflyses med kort varsel, så det blev til en spontan gang aftentræning, selv om jeg var lidt flad.

Heldigvis var nskou i kælderen, så det blev ganske hyggeligt.

Jeg har tænkt mig at køre TJ's singlecyklus i dødløft og prøvede derfor 15 singler med 65% af max. (sat til 255); umiddelbart føles det godt med den slags træning.

Chin ups: 5*5*bw

Frontsquat: 1*5*60 + 1*5*90 + 1*5*125 + 1*3*125 + 1*5*90 + 2*6*90 - ja, det blev lidt rodet...

Dødløft: 1*3*120 + 15*1*165

Skrå DB: 1*5*25 + 5*5*40

Så er der gemt lidt til i morgen; hvem ved, måske bliver der tid til lidt diskotræning :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Ud med dagens gæster, de gamle, og afsted til en hurtig aftendiskotræning :cooldance:

Military press: 3*8*60

Frontsquat: 2*5*60

Lidt Arnold-pres men det er ikke lige min kop te.

Dips: 1*12*bw + 2*10*bw+15

Cable rear laterals: 3*8*10

Fransk pres: 1*10*27,5 + 3*8*37,5

BB curls (ja, du læste rigtigt, LAWMAN :w00t: ): 3*8*40

DB kickbacks: 3*10*12,5

DB hammercurls: 2*10*15

Sjove typer der er i AUS sådan en lørdag aften. Der var bl.a. det klassiske par: den lidt trænede, men tilsyneladende altvidende, fyr med træningshandsker på til ALT ("og så får man sådan et godt greb.." mens han kører partielle skrå DB med 20 kg....), og hans lærling/væbner, den meget lidt trænede, men meget entusiastiske, pindarm. Faktisk lidt ligesom Anders K og LAWMAN.... Fordel selv rollerne... :laugh::wink:

Det bedste var, da CD'en løb ud, og jeg ville skifte. Bossen kom hen og spurgte, om ikke vi skulle høre Rammstein, for den havde de hørt den anden dag, og det er bare "kanon træningsmusik". Det, syntes jeg da, var en god ide, men jeg havde ikke lige kunnet finde den. "Jojo, jeg så den lige før...", og så hev han en CD, som har ligget der i en evighed, frem; den bærer så titlen "Anything but Rammstein" og indeholder, ja, hvad titlen antyder... :laugh: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Skandale! Ikke alene er diskotræning i sig selv en pinlig og tumpet ting at foretage sig, men nu ødelægger det også den rigtige træning :mad:

Mine arme (get it?) triceps er så ømme, efter lørdagens fjollen rundt i et forsøg på at finde ud af, hvad folk dog ser i at diskopumpe, at alle presseøvelser i dag var rene farcer :sneaky2: ØV!....

Frontsquat: 1*5*60 + 1*5*100 + 5*5*125 - ikke det største overskud, men dejligt at de kom op.

Skrå DB: 1*5*25 + 2*5*40 + 1*3*40 + 3*6*32,5 eksplosive - jamen altså...

CB rows: 3*8*100

Military press: 8+7+6*65 - 5 kg mere end jeg plejer (så jeg havde en undskyldning...)

SL CB dødløft: 3*8*150 - det var til gengæld med godt overskud!

CB shrugs: 3*8*150 - easy.

Chin ups: 1*5*bw - nej, jeg er ikke blevet lettere...

Disco sucks!

EDIT:

Jeg har tænkt mig at køre TJ's singlecyklus i dødløft og vil køre tung squat 5*5 mandag, de tunge dødløft-singles onsdag og dynamisk dødløft og let squat fredag.

Det skal nok blive sjovt.

Edited by Clark Kent
Link to comment
Share on other sites

a, men du får ikke store arme af at dødløfte
Og... :laugh:
er det forresten ikke problematisk at starte på TJ, når du skal på ferie halvvejs

Nu er min skiferie desværre rykket til påsken (så jeg ikke kan maxe med Anders K :sorry: )

Jeg starter i denne uge og fortsætter bare, når jeg kommer hjem; tungere er de første uger ikke. Dvs. jeg holder ferie mellem første og anden uge.

Link to comment
Share on other sites

vi skulle jo nødig blive forvekslet med cardio folket poking.gif

Tror du, jeg er i farezonen... :huh2:

I øvrigt er jeg møgtræt af det skrå DB pres; nu kører jeg et Gillingham (hedder det vist) program over 8 uger med én tung dag og én dynamisk dag om ugen, for nu har jeg prøvet at piske mig selv i den øvelse, med sheiko osv. og det har stort set ikke givet noget :mad:

Det andet virker meget overskueligt og ikke for tungt, så det kombinerer jeg med singlecyklussen i dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Mht. incline db er det bare et spørgsmål om at få kørt nogle flere sæt af i kabelkrydsstativet mens du læner dig så langt frem, at du næsten rører ved håndvægtsstativet. Og husk nu, sættene må ikke være under 12 reps og hvis det skal være helt vildt så få en makker til at hjælpe med at lave de sidste 5-6 reps i hvert sæt. Få evt. en 3. mand til at stå og snakke i mobil ved siden af. Jeg har aldrig haft så stor fremgang både i styrke og masse, som med dette program :4smartass::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share