Clark Kent


Clark Kent
 Share

Recommended Posts

Peter> Ja, jeg er jo nok også nødt til ret hurtigt at få lært min søn, at det altså er styrken i dødløft og ikke bænkpres, det kommer an på... :laugh:

Sør'me om ikke også der blev tid til træning her til aften:

Sumo-dødløft: 1*5*90 + 1*5*130 + 5*5*160

supersæt med

DB Rows: 5*5*60

Siddende BB skulderpres: 1*6*60 + 3*6*70

supersæt med

Side laterals: 3*8*12,5

Sumo-dødløft føles stadig ret underlig. Jeg føler faktisk ikke, jeg rigtig laver noget sammenlignet med alm. dødløft og squat :laugh:

Link to comment
Share on other sites

God intens omgang i udhuset på et perfekt timet kaffeindtag :smile:

Siddende BB skulderpres: 1*6*60 + 5*6*70

DB Rows: 5*6*60

supersæt med

Sumo-dødløft: 5*5*165

Rows og Sumo supersæt, er du sindssyg? En ting er supersæt, men det der? Man kunne jo risikere at komme til at svede :omg:

Link to comment
Share on other sites

ANTO> njae, nu har jeg jo en historie med skuldrene, så jeg er meget strikt i de øvelser. Men jeg har da tænkt på at prøve i Military press.

ptpoul: Tak for den velmente bekymring! Jeg kan dog love dig, at skulle jeg få sved på panden under træning, vil jeg straks stoppe! :laugh: Når jeg endelig husker at få lavet en stærk kop kaffe inden træning, kan jeg bare ikke sidde stille; så skal der ikke være de store pauser... Et andet interessant fænomen er også, at jeg så bruger det meste af pauserne på at hoppe rundt til musikken. Idag prøvede jeg f.eks. at slå over på en af lokalradioerne; Vilde kaniner med Gnags! Fee'!

(I øvrigt var der kun 4 graders varme derude, så der skulle jo laves lidt bare for at holde varmen :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Rows og Sumo supersæt, er du sindssyg? En ting er supersæt, men det der? Man kunne jo risikere at komme til at svede :omg:

De fede må svede :tongue:

ANTO> njae, nu har jeg jo en historie med skuldrene, så jeg er meget strikt i de øvelser. Men jeg har da tænkt på at prøve i Military press.

ptpoul: Tak for den velmente bekymring! Jeg kan dog love dig, at skulle jeg få sved på panden under træning, vil jeg straks stoppe! :laugh: Når jeg endelig husker at få lavet en stærk kop kaffe inden træning, kan jeg bare ikke sidde stille; så skal der ikke være de store pauser... Et andet interessant fænomen er også, at jeg så bruger det meste af pauserne på at hoppe rundt til musikken. Idag prøvede jeg f.eks. at slå over på en af lokalradioerne; Vilde kaniner med Gnags! Fee'!

(I øvrigt var der kun 4 graders varme derude, så der skulle jo laves lidt bare for at holde varmen :wink: )

:laugh: Godt at høre du er igang med dansen... Regner jo med du kommer til jurafesten i morgen skatter :wub:

Link to comment
Share on other sites

FMJ> Jeg er jo stadig ikke kommet mig over vores møde i toiletbåsen sidst... :laugh:

Weekenden stod på flytning for mine forældre; et helt hus og et stort loft(!) der skulle tømmes og sorteres... Og holdningen de sidste 27 år har været: "der er jo masser af plads, så hvorfor smide tingene ud..." :crazy:

Det blev især til en masse step-ups på trappestigen til loftet, da jeg tog imod; og selvfølgelig kom jeg på et tidspunkt ét trin højere op, end jeg troede, så nedstigningen med en stor kasse Anders And-blade over hovedet blev alt andet end elegant og kostede en forstrækning i baglåret :sneaky2: Der ud over var der jo en masse funktionel træning med møbler osv.

Anyhu; idag stod den på tidlig træning ved 13-tiden i RSM. Det passede åbenbart lige med, at rødderne fra både Teknisk Skole og Produktionsskolen fik fri og skulle til træning. Så der blev curlet og..., ja, egentlig ikke så meget andet fra den side :laugh: På et tidspunkt mindede det om en scene fra et eller andet romantisk drama, hvor helten skal lære heltinden det rigtige golfsving eller tennisslag og derfor må stå heeelt tæt på hende; sådan lærte übercurleren i flokken fra sig... :4whistling:

Alting var tungt, men det gik således:

Frontsquat: 1*5*65 + 1*5*105 + 5*5*125 - lækkert nok.

Skrå DB: 1*8*23 + 5*6*37

Rumænsk dødløft: 5*5*165 - rev lidt i baglåret...

Ind i mellem de fleste sæt kørte jeg tripler i skiftevis chin-ups og pull-ups.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en kort intens omgang i RSM. Af en eller anden grund ville sønnike kun sove i mine arme i nat, så fra 4 til 6 i nat sad jeg i sofaen; hvis jeg rørte mig det mindste, hylede han op... Godt vi har kaffe!

Det blev til:

Dødløft: 1*5*125 + 1*5*140 + 1*4*180 + 3*3*230 - jow, jow, endnu en lille PR her :smile:

Skrå DB pres: 1*8*23 + 5*5*40 - stille og roligt.

Lidt chin-ups og pull-ups.

Dødløft kører nu ret godt i betragtning af, hvor lidt jeg træner :laugh: ...

Så har jeg i øvrigt ladet mig vælge ind i bestyrelsen i Randers Styrke- og Motionsklub, så hvis der er nogle derfra, der læser med her, så HUSK AT RYDDE OP EFTER JER!

Det er nemlig ét af de steder, den nye bestyrelse vil stramme alvorligt op!

Link to comment
Share on other sites

Endnu en kort intens omgang i RSM. Af en eller anden grund ville sønnike kun sove i mine arme i nat, så fra 4 til 6 i nat sad jeg i sofaen; hvis jeg rørte mig det mindste, hylede han op... Godt vi har kaffe!

Yeps, var det ikke for min Mocca Master var jeg en færdig mand!

Det værste er,. når man så er frisk igen, husker man det som værende ret hyggeligt at sidde der med bettemanden :smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Piger plejer også at skulle restituere flere uger efter et besøg fra mig så det skal du ikke skamme dig over :tonguew::cool::w00t::laugh:

Lol :4thumbup:

Jeg må sige at dit dødløft som sædvanelig er vildt Morten - specielt taget i betragtning af at du ikke har kunnet træne optimalt i den sidste tid :smile:

Link to comment
Share on other sites

Peter> Ja, den der selektive hukommelse er vist også en nødvendighed i yngelplejen... :laugh:

Flexi> Din gris! (Men jeg er ved at have det bedre... :slut: )

ANTO> Det er faktisk lidt sært. Og oven i købet er vægten stabil under 110 for første gang i lang tid!

Vores 8-årige nevø har været på besøg i nogle dage, så det er blevet til en hel del cardio med kælk, snemænd og snebolde; foruden sneskovlingen selvfølgelig...

Nu har jeg lige snuppet en hurtig omgang i udhuset:

Sumo-dødløft: 1*5*130 + 5*5*165

DB Rows: 5*6*60

Så står den på noget skulder i morgen, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Nitte, lørdag aften faldt jeg i søvn i sofaen med sønnike. Jeg har ligget helt tosset, og derfor har jeg møgondt i ryggen :sneaky2: Det er fatisk blevet lidt værre ift. igår.

Derfor blev træningen i dag lidt anderledes end normalt.

Frontsquat: 1*5*60 + 1*5*100 + 3*3*130 - argh, umuligt at holde opspænd.

Leg curls: 5*6*40 - der var vist mere modstand i lejerne end i vægten...

Kropshævninger, skiftevis OH- og UH-greb: 10*3*bw

Behind-the-back shrugs: 3*8*165

Så står den på varmepude og ondt af mig selv resten af dagen...

Link to comment
Share on other sites

Ryggen er ved at være god igen, men jeg holdt mig til noget let dødløft i dag med fokus på stort set kun at bruge benene.

Dødløft: 1*5*100 + 1*5*140 + 10*3*180

supersæt med

Kropshævninger, skiftevis OH- og UH-greb: 10*3*bw

Før det: en halv times babysvømning; første gang sønnen var i svømmehal, og det lader til, han bliver en rigtig vandhund, som sin mor, og ikke en hundesvømmer, der hader at få hovedet under vand, som sin gamle far... Heldigvis!

Link to comment
Share on other sites

Før det: en halv times babysvømning; første gang sønnen var i svømmehal, og det lader til, han bliver en rigtig vandhund, som sin mor, og ikke en hundesvømmer, der hader at få hovedet under vand, som sin gamle far... Heldigvis!

Du har jo også frisuren at tage hensyn til.. :slut: En pretty-boy, som dig, skal da ikke have ødelagt den nyeste DKBN frits af noget så useriøst som en tur i klorvand.. :nonono:

:laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

FMJ> Badehætte, du! Med ænder på!

I øvrigt: jeg kørte kropshævningerne ret langsomt igår; det har vist resulteret i sådan nogle ulækre forhøjninger på armene, som om blodårerne er "pumpede", hvis I forstår, hvad jeg mener... Adddddd!.....

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det blev til en let gang træning her til aften. Jeg vil jo helst være på den sikre side med ryggen!

Frontsquat: 1*5*60 + 5*5*100

supersæt med (OK, der var vist lige et par pauser mellem sættene, hvor jeg ryddede lidt op i udhuset...)

DB Rows: 5*6*60

Rumænsk dødløft: 3*5*165 - ingen problemer, men ingen grund til at presse på.

Så har jeg i øvrigt ganske kostenlos fået en fin ribbe. Spørgsmålet er bare: kan man egentlig bruge den til noget fornuftigt, når nu man ikke gider køre isolationsøvelser for maven og lignende pjank? Den kan lige akkurat være derude, så jeg kan ikke engang køre kropshævninger, med mindre jeg da ønsker at hærde min hovedbund på samme måde, som thai-boksere hærder skinneben.

Forslag? Ellers er der en velholdt, lakeret fyrretræsribbe til salg...

Link to comment
Share on other sites

Min træning i øjeblikket er lige til at lukke op og s.... i... Der er simpelthen så mange ting med barn, arbejde og fniller i familien, at træningen må nedprioriteres. Det har også ført til, at jeg bare er fuldstændig smadret af træthed 24/7. Resultat: ær'werlighed!

Jeg har tænkt mig at køre nogle korte, lette pas med højt tempo i et stykke tid og så bare se, hvornår der kan blive plads til tung træning. Det er lidt lettere at sætte sig op til og så er det jo altid godt med lidt forandring.

Det er lige blevet til:

Frontsquat: 1*8*60 + 3*8*90

supersæt med

DB Rows: 3*8*45

Føj for pokker, hvor var det hårdt; det tog vist ti minutter ialt.

Så kort skal det nu helst ikke være, men det skal helst kunne holdes indenfor en halv time, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Stille og rolig omgang i RSM her i eftermiddag. Der gik vist lidt hygge i det...

Dødløft: 1*5*100 + 1*5*140 + 1*3*180 + 1*3*210 + 1*1*240 + 5*3*210 - benene ville slet ikke være med idag, så jeg forsøgte at fokusere på teknikken i stedet for at køre tungt. Det var dog først i de to sidste sæt, jeg rigtigt fik fart på fra bunden, så ryggen er godt brugt; men på den gode måde :4thumbup:

Skrå DB pres: 1*8*21 + 5*6*40

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share